13 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

13 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Übe ydullah (Efendi) kaldırılarak namaz) Sinan paşa cami -|Parti ve Belediye Reisliği ve Beşiktaş l (Baş tarafı 1 inci sahifede) Dahiliye Vekili Şükrü Kaya, İstanbul çelenk *inde kılındıktan sonra Zincirlikuyu - © asri mezarlığa, merhum Abdül - Hâmidin kabri yanına defnedil - * ir, 81 yaşında gözlerini hayata kapa - Cenâze merasiminde o Cumhuriyet! yan Übeydullah (Efendi) son senelerde Malk Partisi eski Genel Sekreteri Re -| çok bitkin bir halde idi. Çok eski ar - “eb Peker, eski Adliye Vekili Mahmut) kadaşı Abdülhak Hâmidin ölümü onu t Bozkurt, Saylav Salâhattin Cim -! büsbütün harap etmişti. O bu ölüme Soz, Mithat Cemal, Vali Vek'li Şükrü) günlerce ağlamıştı. Beş altı aydanberi Sökmensiler, Beşiktaş ve Beyoğlu kay-Jartık evinden dışarı çıkamıyacak bir ikamları ile Parti ve kaza erkânı ve| vaziyete gelen Bay Übeydullah, Hâmi- (lârı hazır bulunmuş ve bir müfre-İdin ölümü üzerine ailesine taziyet i - N 4sker ve polis cenazeyi takip et -İçin otomobille evine gitmiş, Bayan miştir, İLüsyeni evde bulamayınca otomobil - Cenaze Beşiktaş parti merkezi bina-|den çıkmadan evine dönmüştür, 9 Önüne kadar eller üzerinde getiril - Bir hafta evvel yatağa yatacak ka - Mi$, burada belediyenin cenaze oto -| dar fazla rahatsızlanan Bay Übeydullah | Diline konarak Zincirlikuyuya gö -| Cumartesi g bir kriz atiatmış, bü-| spor klübü adlarına birer konmuştur. ülmüştür. tün ev halkını başına toplıyarak ken- & Merhumun kabri üzerin Büyük Mil-| dilerile vedalaşmıştır. * Meclisi, Pa ekreterliği Betonarme Köprü İnşaatı Nafia Vekâletinden arme Karasu köprüsü inşaatıdır. | Keğit bedeli (34000) ltradır. | — Eksiltme 1/9/1997 tarihine müsadif Çarşamba günü saat on birde Nafıa İ Vekkletinde Şose ve Köprüler reisliği eksiltme komisyonu oğasında kapalı zarf iile yapılacaktır. : — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak (170) kuruş bedel | mukabilinde Şose ve Kü iğinden almabilir, e Eksiltmeye girebilmek için taliplerin (2550) liralik muvakkat teminat. | #rmeleri ve bu gibi işleri yspabileceklerine dair vekâletimizden alınmış lik ehliyeti fenniye vesikasiyle ticaret ve sanayi odası siciı varakası ib- İ X etmeleri lâzımdır. teklilerin teklif mek * kadar komisyon rei & olacak gecikmeler kabul edilmez. MÜSABAKA İMTİHANI. TEHİR EDİLMİŞTİR TÜRKİYE CUMHURİYETİ ZİRAAT BANKASINDAN: mbul Yüksek İktısad ve Ticaret mektebi mezunlarının askerlik kampla- stos 1987 sonundan evvci bitmiyeceği vukabulan müracaatlardan an- müsabaka imtihanın başlangıcı 8 Eylüle tehir edilmiştir.) — Bankamıza müsabaka ile ve müsabakada gösterilecek muvaffakiyet de 3 ine göre meemuu (12) den az olmamak üzere lüzumu kadar müfettiş AMzedi ve şef namzedi alınacaktır. 2 — Bu müsabakaya girebilmek için Siyasal Bilgiler veya Yüksek İktisad ve ret okulundan veyahut Hukuk Fakültesinden veya bunların yabancı mem- erdeki benzerlerinden diplomalı olmak gerektir. 3. — Müsabaka 8, 9 ve 10 Eylül 1987 de Ankara ve İstanbul Ziraat Bankala- ii Yazı ile yapılacak ve kazananlar, yol paraları verilerek Ankaraya getiri- P: Eylül zarfında sözlü bir imtihana tâbi tutulacaktır. .— Yeni kanünumuz mucibince tekaütlük haklarını da halz olmak çartile eltiş hamzedlerine (140) ve şef namzedlerine (130) ar lira aylık verilecektir. ceki iletiş namzedleri iki senelik bir stajdan sonra müfettişlik imtihanına gire- ler ve kazanırlarsa (175) lira aylıkla müfettişliğe terfi edeceklerdir. im arada Umum Müdürlük servislerinde çalıştırılacak olan şef namzedleri ç* bir senelik stajdan sonra yapılacak ehliyet imtihanında muvaffak olurlar fefliğe terfi edileceklerdir. — İmtihan programı ile sair şartları gösteren matbualar Ankara, İstanbul, 2Mir Ziraat Bankalarından elde edilebilir. — İstekliler, aramlan belgeleri bir mektupla Ankara Türkiye Cümhuriyeti âât Bankası teftiş heyeti reisliğine vermek veya göndermek suretile müra- “e etmiş bulunmalıdırlar. müracaat mektubunun en geç 25 Ağustos 1937 tarihinde ele değmiş olma- ter. (ese) Gol) Gümrük Muhafaza Cenel Komutanlığı Istanbul Satınalma. Komisyonundan: İ — 832 takım süvari ve 1131 takım piyade eratı kışlık elbisesine istekli çık - Midiğndan 23/8/997 Pazartesi günü Saat 15 de pazarlığı yapılacaktır. 2 — Tasınlanan tutarı «19297; lira «40» kuruştur. 7 Şartname ve evsaf komisyondadir. Görülebilir. Ban, İsteklilerin 1443 liralık vezne makbuzu veya banka mektupları ve İ vesikalarile birlikte o gün Galstada Eski İthalât Gümrüğü binasındaki 44683, plarını ikinci maddede yazılı saatte bir saat evveli- me maktuz mukabilinde vermeleri muktazidir. Pas. (2620) (5090) (İsta Komutanlık Satınalma Komisyonuna gelmeleri, Nafia Vekâletinden: Balay Eksiltmeye konulan iş: Aydın vilâyeti Nazilli kazası civarında Horsunlu Mâ kanalı hafriyat ve sınai imalâtı, Şeyi bedeli: (127841) lira (69) kuruştur. Kanz Eksiltme: 18 ağustos 1937 tarihine rastlıyan Çarşamba .günü saat 15 de Vekâleti Sular umum müdürlüğü şu eksiltme komisyonu odasında kapalı Usulile yapılacaktır. stekliler - Eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genel Kümesi, fenni şartnams ve projeyi (6) lira (40) kuruş bedel mukabilinde Umum Müdürlüğünden alabilirler. > Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (7642) lira (9) kuruşluk teminat si ve (50) bin liralık nafia su işlerini taahhüt edip muvaffakiyetle bitirdi. İ inde, Vu kabil işlerini başarmakta fenni kabiliyeti olduğuna dair Nafia Vekâ- iç üm alınmış müteahhitlik vesikası ibraz etmesi isteklilerin teklif mektuplarını 4 ğin, Baddede yazılı saatten bir saat evyeline kadar Sular Umum Müdürlü. “ Makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul İ — Eksiltmeye konulan iş: Sinop vilâyetinde Sinop « Ayancık yolu üzerinde iç SON POSTA dün ebedi | medfenine bırakıldı sade kahve olmuş, bunu müteakıp kö- nuşamıyacak bir vaziyete gelmişti. İki gündenberi kendisini ziyarete gelen - leri gözlerile ve tatlı bir.. tebessümle istikbal ediyor, gıda olarak da ağzına pamukla su veriliyordu. Çarşamba günü artık çok bitkin bir hale gelen merhum hiç bir iztırap duy- madan saat 15,43 de gözlerini hayata yummuştur, # Dün cenaze merasiminde hazır bu- İunanlar çok müteessir idiler, Merhu - mun kız kardeşinin çocuğu olan eski adliye vekili Mahmut Esat Bozkurt v: kit vakit mendilile göz yaşlarını sili - yordu. Bay Mahmut Esat merhumun lümü etrafında bize şunları söyledi: - Ben son günlerinde kendisile gö- rüşemedim. Oğlumun operasyonu ile meşguldüm. Dün öldüğünü — telefonla baber aldım. Beni bir kaç defa sor - muş. Size hatıra olarak bugün şu ka - darcık bir şey söyliyebileceğim: — Hasta ve takalsiz yatıyordu. Bir gün kendisini ziyaretimde konuşurken bana dedi | — «Dünyada artık hiç bir isteğim Imadı, vatan ve millet yolunda bü - tün dileklerim yerini buldu. Atatürk'ü İlah milletin başından eksik etme - sin» a Bunları bir gün Bay Cemal Oğuza da söylemiş. Dayrma ömrünün son yıl larında çok iyi baktılar, bakanlara e - bediyyen şükran taşıyacağız.» Partinin eski Genel Sekreleri Re- cep Peker de: — ün benim için çok acı bir gündür Übeydullah merhum eşi bulun- maz bir adamdı. Tevazuun ve ahlâkın timsali idi. Millet hakkındaki dilekle - xzinin yerine geldiğini gözile gü için çok bahtlı olarak ölmüştür.» de - miştir. Fransız kadın tayyarecisi Belgrad 12 (A.A.) — Maruf Fri dın tayyarecisi Mary; Bastie, be rinde kadın tayyares, Suzanne olduğu halde bu sabsh Bük: grad tayyare meydanına gelmi F be - Tellier en Bel - İzmir Iskân Müdürlüğünden: Muhtelif kazalarda yapilacak göçmen evlerinin aşağıda gösterildiği veçhile inşası için kapalı zarf usulile yapılacak münakasa ilânıdır: 1 — İnşa edilecek binaların evvelce yapılan ilândaki keşif bedelleri dun görül düğünden Nafia formüllerinin köprü ve şoselerde tatbik olunan tahlil fiat esaslarına göre yükseltilerek bu kerre yeniden muhammen kiymet tesbit edil. miş ve bu evlerin tiplerile hangi kazaların hangi mevkilerinde yapılacağı aşa- ıda gösterilerek 8/8/997 tarihinden itibaren on beş gün müddetle yeniden mü» nakasaya konulmuş ve 23/8/937 Pazartesi günü saat üçte İzmir iskân müdürlü. ğünde müteşekkil komisyonca ihalesi mukarrer bulunmuştur. A — Menemen kazasının Maltepe köyünde 91 tek köy tipi kâgir kaza rmerke- zinde 14 şehir tipi kâgir. B — Bergama kazasının Kınık nahiye sinde 20 tek köy tipi kâgir. C — Dikili merkez kazasında 3l şehir tipi kâgir. Kazanın Çandarlı nahiye « sinde 156 tek 31 çift kâgir köy tipi. Ç — Foça kazasının Bağarası mevkiinde 17 tek, 10 çift köy tipi kâgir. D — Kemalpaşa kazasının yukarı Kızılca ve Parsa köylerinde 22 tek köy tipi kâgir. E — Torbalı kazasının muhtelif köylerinde 387 tek ve 48 çift köy tipi kâgir. F — Kuşadası kazasının muhtelif köylerinde 29 tek köy tipi kâgir. G — Çeşme kazasının muhtelif köylerinde 103 tek köy tipi kâgir. 2 — Yukarda tadat olunan tek evlerin kerestesi hafiç olmak üzere beherinin muhâmmen bedeli 396 lira, 575 kuruştur. Çift evlerin 625 lira 48,25 kuruştur. Şehir tipi evlerin 410 lira 46 kuruştur. 3 — Münakasaya iştirâk etmek istiyenler toptan teklif yapabileceği gibi onar, yirmişer evin inşasına perakende suretile de iştirâk edebilirler. 4 — Her müteahhit tip itibarile kaç evin taahhüdüne iştirâk ederse bu evle- rin beherine konulan muhammen kıymetinin © 7,5 ğu nisbetinde teminat ver- medikçe münakasaya iştirik edemez. 5 — İnşa edilecek göçmen evlerine alt kereste İskân dairesince inşaat ma - hallerinde aynen müteahhide teslim edileceğine göre yukarıda beher ev için ke. şifleri mucibirice konulan muhâmmen kiymetler kereste bedeli tenzil edilmek suretile konulmuştur. Kerestesi verilecek olan bu binaların malzemesi, işçiliği hesap edilerek anahtar teslimi suretile ihale edilecektir. 6 — Münakasaya iştirâk etmek istiyenler fenni ve umumi şartname ve plân- ları görmek üzere İzmirde İskân mü ğüne kazalarda kaymakamlıklara mü» râcaat etmelidirler, 7 — Münakasaya iştirâk edecek olanlar teklif mektuplarına mes'ul olan şeriki mimsr veya fen memuru ile müşterek imza edecektir. o <2735. «5065. Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 — Kurumumuz tecrübe hayvanlarmın bir senelik yiyecekler: olan aşağıda isim ve miktarları yazılı hayvan yemleri açık eksiltmeye konulmuştur. hale: 2/9/937 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 1ö da Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlük binasında toplanan komisyon tarafından yapılacaktır. 3 — Muhammen bedel 3135 liradır. 4 — Muvakkat teminat: 235 lira 13 kuruştur. 5 — Fazla izahat ve parasız şartname almak istiyenlerin Enstitü daire mü « dürlüğüne müracaatları ilân olunur. «26092, «5175» * İsmi Miktarı Beher kilosunun fiatı o Yekün tuları Kı, Kuruş Lira Arpa 37000 4,25 15725 Saman 12000 145 210 Kuru ot 21500 35 752, Kuru yonca 12000 5 600 Lira yekün 3135