21 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

21 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

10 Sayfa SÜMER BANK UMUM MÜDÜRLÜĞÜNDEN: Malatya'da açılacak jakarlı bez ve iplik fabrikası için usta ve usta muavini yetiştirilmek üzere 48 kişi alınacaktır. Bunlar evvvelâ Kayseri Bez fabrikamızda nazari ve ameli ders görerek yetiştirilecektir. Takriben altı ay kadar devam edecek olan bu ders müddeti zarfında iaşe ve ibateleri kendilerine ait olmak üzere 80 kuruş yevmiye !erilccekür. Staj müddetinin ikmalinden sonra gösterecekleri liyakate göre yevmiyeleri tayin edilecektir. Taliplerin aşağıdaki şeraiti haiz olmaları lâzımdır. 1 — Türk olmak 2 — Asgari ilkmektep mezumu bulunmak (Sanayi mektebi mezunları ile fabrikalarda bir müddet çalışmış olanlar tercih edilir.) 3 — Askerliğini yapmış bulunmak Taliplerin 7 Eylül 1937 tarihine kadar umumi müdürlüğümüze M. E. rumuzu altında tahriren müracaat etmeleri ve dilekçelerine aşağıda yazılı vesaiki iliştirmeleri ilân olunur. A — Nüfus tezkeresi müsaddak sureti B — Askerlik terhis tezkeresi C — Mektep şehadetnamesinin müsaddak sureti D — Sıhhat raporu ile hüsnühal vesikası F — Üç adet vesika fotoğrafı ga Betonarme Köprü İnşaatı Nafia Vekâletinden : 1L — Eksiltmeye konulan iş: Sinop vilâyetinde Sinop - Ayancık yolu üzerinde Betonarme Karasu köprüsü inşaatıdır. Keşif bedeli (34.000) liradır. 2. — Eksültme 1/9/1937 tarihine müsadif Çarşamba günü saat on birde Nafıa Vekâletinde Şose ve Köprüler reisliği eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf wsulile yapılacaktır. 3. — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak (170) kuruş bedel mukabilinde Şose ve Köprüler reisliğinden alınabilir. 4 — Eksiltmeye zirebilmek için taliplerin (2550) liralık muvakkat teminat vermeleri ve bu gibi işleri yapabileceklerine dair vekâletimizden alınmış mü- teahhitlik ehliyeti fenniye vesikasiyle ticaret ve sanayi odası sicü varakası ib- raz etmeleri lâzımdır. İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saattea bir saat evveli- ne kadar komisyon reisliğine maktuz mukabilinde vermeleri muklazidir. Pos. tada olacak gecikmeler kabul edilmez. — (2620) (5080) SÜMER BANK UMUMİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN: MEMUR NAMZEDİ ALINACAK Bankamıza lüzumu kadar lise mezunu memur namzedi alına- caktır. Mektepten (PEK İYİ) derece ile mezun olan namzetler im- tihansız, İYİ ve ORTA derece ile mezun olanlar müsabaka imti- hanı ile seçileceklerdir. Seçilenlerden bir ecnebi lisanını iyi bilenlere (80), diğerlerine (70) lira maaş verilecek ve Ankara'da vazife alanlara ayrıca mes- ken zammı da tahakkuk ettirilecektir. İmtihan 10 Eylâl 937 tarihinde Ankara'da ve İstanbulda ayni za- manda yapılacaktır. Tâliplerin isimlerini kaydettirmek ve izahna- meyi almak üzere 1 Eylül 937 tarihine kadar Ankara'da Sümer Bank Umumi Müdürlüğü Personel servisine ve İstanbulda Sümer Bank İstanbul Şubesi Müdürlüğüne müracaatları ilân olunur. İstanbul Liman İşletme İdaresinden : Galata rıhtım üzerinden eski Mümhane antreposunun bulunduğu — mahalde “yeniden inşası mukarrer antrepo binası açık pazarlığa konulmuştur. 1 — Pazarlık 25/8/937 Çarşamba günü saat 10 da Şefler Encümeninde icra * edilecektir. 2 — Pazarlığa girmek için 17.000 Hiralık teminatın Encümene - tevdii Tuttur. 3 — Taliplerin 150,000 liralık bir işe aid inşaat yaptıklarını tevsik etmeleri Tâzımdır. 4 — Her türlü izahatla beraber şartname ve projeler 10 lira mukabilinde Fen servisi şefliğinden alınacaktır. — «5000> mep Hi .—— Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden : 1 — Kurumumuz tecrübe hayvanlarının bir senelik yiyecekleri olan aşağıda isim ve miktarları yaz'ı hayvan yemleri açık eksiltmeye konulmuştur. 2 — İhale: 2/9/9397 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 16 da Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlütz binasında toplanan komisyon tarafından yapılacaktır. 3 — Muhammen bedel 31335 liradır. 4 — Muvakkat teminat: 235 lira 13 kuruştur. 5 — Fazla izahat ve parasız'şartname almak istiyenlerin Enstitü daire mü - gürlüğüne müracaatları ilân olunur, <2602, <5175» İsmi Miktarı Beher kilosunun fiatı — Yekün tutarı Kı. Kuruş L'ra ——— Arpa 37000 4,25 15725 Saman 12000 1,75 210 Kuru ot 21500 3,5 752,5 Kuru yonca 2000 5. 600 Lira yekün 3135 BANKA KOMERÇiYALA iTALYANA Sermaye ve ihtiyat akçesi: 847,506,198,95 İtalyan liretidir. Merkezi İdare: MİLANO Ttalyanın başbea şehirlerinde ŞUBELERİ İngiltere, İsviçre, Avusturya, Maca- ristan, Yugoslavya, Romanya, Bul- garistan, Misır, Amefika Cemahiri Müttehidesi, Brerliya, Şili, Uruguay, Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kolumbiyada Afliyasyonlar ' İSTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galata Voayvoda caddesi Karaköy Palas (Telet. 44841 /2/3/4/9) Şehir dahilindeki acemteler * İstanbulda : Alâlemeiyan hanında 'Telef, 22900 /WVILVIZ/İS Beyoğ - lunda: İstiklâl ecaddesi Telef. 41040 İZMİRDE ŞUBE Belsoğukluğu ve ERENGİYE yakalanmamak için eniyi ilâç ancak PROTEJİNDİR Biga İcra Memurluğundan: Bigada Mehmet karıstı Meryeme bakiye 30 lira ve masraf borçlu Biganım Kurşunlu mahallesinden Yağcı Hüseyin karısı Hadi - yenin maheuz bulunan tapunun Nisan 341 tarih ve 31 No: kayıtlı Biganın Yan kaldı - rım mevkiinde şarkan Osman yetimleri ve yol şimalen Muslafa Remzi garben — Kasap ollu Yorgi cenuben Hafız Ahmet ile mahdut 3 dönüm miktarında ve toprağının — kuvvel Hnbatiyesi birinci derecede — olup içinde 400 kadar üzüm kütüğü ve 14 meyva wtacı bulu- nan ve 150 lira kıymet takdir edilen bağın açık arttırma suretile paraya — çevrilmesine karar verilmekle arttırmaya — konularak 15/9/937T çarşamba günü saat 15 de Biga lcra dalresinde — satılacaktır. Satışta — laymetinin *& 75 ni bulmazsa 15 gün daha temdit- ve 15 ci günü olan 30/9/937 perşembe günü ay- ni saatte en fazla arttırana ihale edilir. Sa- tış peşin para iledir. Satıştan mütevellit bilümum masraf ve dellâliye ücreti müşte - riye aitlir. Arttırma şartnamesi 20/8/937 ta- İrihinden itibaren berkesin görmesi için lera- da açıktır. Satış fera ve iflâs K. 122 - 187 el muddelerine tevfizan yapılır. Bu suretle ta- lp olanların muhammen kıymetlerinin *« 75 ni hâmilen Biga icra dairesile dellâl Cema- le müracaat etmeleri ilân olunur. " Ağustos 21 SATIŞ İLÂNI Üsküdar İcra Memurluğundan : İbrahim tarafından Vakıf Paralar İdaresinden 24399 ikraz numarasile borç 8* lınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenme- mesinden dolayı satılmasına karar verilen ve tamamına yeminli üç ehlivu! tarafından (450) lira kıymet takdır edilmiş olan Boğaziçinde Anadoluhisarında Küçüksu mahallesinin yeni Kuyu ve Kandilli caddesinde eski 7 Mü., yeni 1/1, 45 kapı numaralı sağı sahibi senetlerin 1 harita numaralı hane ve bahçesi, sol tar rafı Kandilli sokağı, arkası sahibi senetlerin 3 harita numaralı dükkânları, cep- hesi Kuyu sokağile mahdud dükkânı müştemil evin evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır: Sonradan mutfağa çevrilmiş zemini toprak bir bodrum katı ve bodrumun için- de kezalik sonradan yapılmış bir ocak vardır. Birinci kat: Ahşab kapıdan girildikte bir koridor üzerinde bir büyük oda, bir küçük oda ve bir alaturka helâdır. Evin altında 45 sayılı ve demir parmaklıklı bir kasab dükkânı ve bu dükkân- da tahta ile bölünmüş mermer döşemeli bir salhanesi vardır. Evin alt kısmi kârgir, üst kısmı ahşaptır. Bahçede bir incir ve bir söğüt ağacı bulunmakiadır. Mesahası: Kayden 160 arşın 50 parmak ve bilmesaha 89,16 metre murabbü olup bunun 51, 06 metre murabbaı üzerine ev ve dükkân mebni ve 3810 mel- re murabba: da hahçedir. Yukarıda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayrimenkulün tamamı açık arttır- maya konmuş olup 29.9.037 tarihine rastlıyan Çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar Üsküdardaki dalremizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedell muhammen kıymetin © 75 ini bulduğu takdirde gayrimenkul en çok arttıra- nın üzerine ihale edilecek, aksı takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kal- mâak üzere arttırma on beş gün müddetle temdid edilerek 1410937 - tarihine rastlıyan Perşembe günü saat 14 den 16 ya kadar yine dairemizde ikinci açık arttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada da arttırma bedeli muhammen kıymetin 96 75 ini bulmazsa borç, 2280 numaralı kanun hükümlerine göre beş müsavi taksitte ödenmek üzere tecil edilecektir. Satış peşindir. Taliblerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıymetin Ş6 T5 u nisbetinden pey akçesi vermeleri veya milli bir bankanın teminat mek- tubunu ibraz etmeleri lâzımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye ait tenviriye, tanzifiye ve dellâliye resimleri ve vakıf icaresi satış bedelimden tenzil edilir. 20 senelik taviz bedeli müşteriye &ittir. 2004 numaralı İcra ve İflâs Kanununun 126 ıncı maddesinin 4 üncü fıkrasın- ca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekl: alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irti- fak hakkı sahiplerinin bu hakların: ve hususile faiz ve İnasrafa dair olan iddia- larını, bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bil- dirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bede- linin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak istiyenle- rin 19.937 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulundurulacak olan arttırma şartnamesile 937/4955 numaralı dosyasına müracaatları ilân olu- Selâmi Ali mahallesinin Çınarlı sokak başında 12 numaralı ev yanında bulu- nan ve sahibinin kim olduğu anlaşılmıyan arsadaki ağzı açık bostan kuyusunun kazaya sebebiyet vermesi mühtemel görüldüğünden tarihi tebliğden itibaren nihayet bir hafta zarfında seddi, aksi takdirde ahkâmı cezaiye kanununun 4 ün- cü maddesine tevfikan muamele ifasına mecbur kalınacağı tebliğat makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (B) (5451) TÜRKİYE CUMHU RIY!