22 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

22 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

w aa D S 22 Ağustos Büyük manevralara eee — ait intıbalar ş Marevralara aid kiymetli bir inülba Manevralardan diğer bir görünüş SON POSTA Sayfa 7 KADIN Yürüyüşünüzü nasıl guzelleştırebılırsınız? Yürüyüş, kadında başlı başına bir gü- zellik olabi Bunun için, (güzel yürü- yebilmek) uğrunda ne kadar emek ver- seniz yeri vardır. Çok değil, birkaç nok- taya dikkat etmek en ağır, en durgun ta- vırlıların yürüyüşüne bile çeviklik, &- henk ve canlılık getirir, 1 — Vücudunuzun sikletini sıra ile to- puğunuza, tabanınıza, parmak uçlarını- za veriniz. Her defa bunlardan birini is- tinad noktası yaparak o nokta üzerinde amud durmaya çalışınız. Bunun için parmak uçlarınızı ya bir deyneğin yahut ta bir kitabın üzerine koyup, ağırlığınızı ölçülerinize vermeyi tecrübe etmelisiniz. (1 numaralı resim) 2 — Vücud sıkleti değişmez mi sanı- yorsunuz? Yanılıyorsunuz. Değişir, ha- fifler. Daha doğrusu insan kendini daha hafif hissedebilir. Ayağınızın altına koy- duğunuz deyneği bu sefer elinize alınız. Onu havaya atıp tutarak yürümeye ça- hşınız. Hor zamandan çok daha hatiflik ve çeviklikle yürüdüğünüzü göreceksi- N z0 1 numaralı resim niz. Çünkü: Bu tecrübe dikkatinizi aya- ğanıza değil, etrafa ve bilhassa yukarı- lara vermeye alışlırmaktadır. Dikkat ayaklardan ayrılıp harice gidince vücu- dunuzu daha hafif hissedersiniz. Dola- yısile yürüyüşünüz de hafiflemiş olur. (2 numaralı resim) 3 — Bu tecrübe de kolaydır. Birer lit- relik iki kalın şişeyi birbirine muvazi o- larak yere koyunuz. Bu şişelerin üstüne çıkıp durmaya çalışınız. Eğer iyi adım atmıyorsanız şişeler ayağınızın altından kaçacaktır ve ancak abcaklarınızı tam şakuli şekilde tuttuğunuz zaman şişele- Ha 2 numaralı resim rin üzerinde düşmeden durabileceksiniz. O zaman iki yerine 6 veya 8 şişeyi birer sıra üzerinde dizip bunların üstlünde yü- rümeye çalışınız. Bu, yürüyüşe ahenk werir, (2 numaralı resim) 4 — Ekseriyetle yürüyüşü ağır göste- ren şeylerden biri, ön ayağın serbest ve hafif bir hareketle öne atılmamasıdır. Bunu düzeltmek için çocukluğunuzda çok yaptığınız (sek-sek) oyununa ben- zer bir tecrübeye ihtiyaç vardır. Yalnız bir ayağınızın üstünde (fakat seksekte * olduğu gibi zıplayarak değil, bu ayağı ileri süre süre) yürümeyi tecrübe ediniz. Arka ayağınızı - kendi ağırlığını kendisi taşıyacak şekilde « öne sürdüğünüz aya- ğınızın ardından sürükleyiniz. Bu lecrü- bede muvaffak olursanız adımlarınızı hiçbir ağırlık duymaksızın hafif hafif atmayı yani çevik yürümeye alışmış de- meksiniz. Gözlerinizin güzelliği için göz kapakla- rınızın şişkinliğini gıdermelısınız? Gözler, kadın yüzünün en büyük cazi- besidir. Onları güzel saklamak için genç kalmalarına itina etmek lâzımdır. Gözün gençliği içinin parlaklığı ile göz kapak- larında (poş) denen kese gibi şişkinlik- lerin bulunmayışındadır. Bu şişkinliklere mâni olmak için on- ları hâsıl eden sebebleri bilmek, üönle- moökte geç kalınca ne suüretle - giderile- ceklerini öğretmek lâzımdır.* Bu (poş) lar şöyle başlar: Bazı sabah- lar yataktan kalkınca kapaklarınızı biraz şişmiş bulursunuz. Buna seboeb, gözleri- nizin bir gün evvel fazlaca yorulmuş ol- masıdır. İnce bir elişi, ağlamak, uyku- suzluk gibi şeyler gözü çok yorar. Otur- duğunuz ve bilhassa okuduğunuz odada ışığın sıhhi bir şekilde olmaması da mü- him sebebler arasındadır. Gözün gece- iaşdü yarulmaması için odanızın bol, iyi yapılan fakat göz alacak şekilde akis yapmıyan Yir işıkla aydınlanmış olması lâzımdır. Bunun tçin ışığı hem doğrudan doğruya, hem de kırılarak gelen lâmba- lar kullanmalıdır. Okurken ziyayı yuka- rıdan, biraz soldan ve arkadan almaya çok dikkat etmelidir. Göz kapaklarında yorgunluktan ileri gelen şişliğin albomin şişliklerile hiçbir alâkası yoktur. Albomin ödem gözlerle beraber vücudun diğer kısımlarında da bulunur. Halbuki yorgunluk şişliği yal- nız gözde olur ve akşama doğru artar. Çehreye mahzun, yorgun bir mana verir. Acaba göz yorulunca neden göz ka- Z ki: Göz çukurunda, gözün arkasında mayi halinde yağ vardır. Bu yağı sinirler göz kapaklarının arkasında tutar, Göz sinirleri yorulunca gevşerler. O zaman bu yağ derinin altına gellp biri- kir. İşte gördüğünüz şişlik bu yağların yaptığı şişkinliktir. Şu halde bunların göz kapaklarınızda yer edip, gözü ve yüzü ihtiyar gösterme- mesi için dikkat edilecek en mühim nok- ta gözleri lürzumundan fazla yormamak- tır. Bu yorgunluğa mâni olmak elinizde değilse göz kapaklarındaki şişlikleri da- ha başlangıçla iken şu suretle giderebi- lirsiniz: Tanin ) g. Sulfate d'Alumine potassigue — 3 gr. Borate de soude 2 ge. Axouge 20 g. Koku vermek için biraz da bergamote ilâve edilel Bu mahlülü yaptırınız. Akşamlar lanınız. İlk başlamakta olan şiş! önünü alırsınız. İhmal ederseniz ameli- yattan başka çare kalmaz. Yahul t zünüzün ve yüzünüzün gençliğini yor- gunluğa feda etmiş olursunuz.