29 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

29 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

MLEKE'T BON POSTA v y A W/—//ZAN 3 HABERLERİ eden kasabanın derdi: Doktorsuzluk » Bulancık (Hususi) — Manzara ve gö-| ve halkı zengin olan bu kasabanın bir Tünüş itibarile son derece güzel ve çirin | doktoru yoktur. Halbuki burada hükü- Bir kasaba olan Bulancığın havası ve su-| met doktorluğu yapacak veya — serbest Şu iyidir. Bulancık mebzulen çıkan kal- | çalışacak bir doktora bir kaç senede zen- kan balığı ile meşhurdur. Kasabada beş| gin olup İstanbulda apartıman kurmak bine yakın nüfus vardır. Elli dört par- | işden bile değildir. Doktorlar bunu bil- Ça köyü Pir Aziz isminde bir nahiyesi | miyorlar. Duysalar koşarak gelirler, Ka- Vardır. Bulancıkta senevi iki milyon ki-| sabanın üç saat yukarısında Hititlere ait loya yakın fındık ihraç edilir. Kasabada çok eski zamanlardan kalma üç tane taş- Fedi tane fındık fabrikası vardır. Bu yüz- | tan öküz başı heykeli bulunmuştur. Bun- Gen memlekete çok para girdiği için hal- |ları tesadüfen köylüler yol yaparken çı- kı zengindir. Burada muhtaç ve fakir | karmışlardır. Tam üç bin küsur sene ev- Kkimse yoktur. velisine ait çok san'atkârane kıymetli * Şimdi halkın çoğu yayla va fındık bah- | eserlerdir. Civarda bir çok gömülü asarın Şelerindedir. Çünkü fındığın tam harman | bulunduğu söylenmektedir. tamanıdır. Mahsul alındıktan sonra her.| Kaza kaymakamı Şevket çok çalışkan. kes zevk ve keyfine başlar. Buranın mah- | dır. Vaktile mübadeleye tâbi olan Rum- Bulü başlıca Almanya, Çekoslovakya ve|ların emval ve daha ziyade servet akıtan iltereye gönderilir. Evler muntazam | fındık bahçelerini bir çok kimseler fırsat çelikler arasındadır. Kasabayı deniz- | ittihaz ederek zaptetmişler, kaymakam Hen seyreden bir yolcu manzarasına bayı-| kaza dahilinde böyle sahibi gizlen- lır. Çünkü bütün dağlar çamlarla karışık | miş hükümete kalması icap eden pek çok Yemyeşil fındık bağçeleridir. Köylerinin | bahçeler meydana çıkarmıştır. Bu bab- hepsi tabit bir sanatoryom gibidir. Bu | çeler bir takım göçmen ve yersizlere ve- Bahçeler kasabanın yukarısına doğru | rilmektedir. Kaymakamın bu çok yerinde Canik dağlarında tam yirmi dört saat bir|hareketini Vekâlet te takdir etmiş, halk Önesafeye uzanır. Ne yazık ki bu güzel'kendisini çok sevmektedir. Keşabın beş yıllık maarif programı Senede 2 milyon kilo fındık İhratl! Memlekette 8por aa K Te Z Giresun (Hususi) — Keşab Giresunz bağlı ön beş kilometre uzaklığında de- Biz kenarında Canik dağlarına yaslanmış çok şirin bir nahiye merkezidir. Halk gok çalışkan bilhassa maarife çok heveskârgırlar. Baş senelik bir maarif prog- Tamı Yapılmıştır. Nahiyeye bağlı 49 köy vardır. Bunların ancak üçünde mekiep Vardır. 46 köy mektepsizdir. Bu sene Keşab nahiyesi yatılı ilk okulundan 19 ta- lllk.muun olmuştur. Yatılı mekteplerin çok iyi neticeler verdiğini gören Maarif Wekâleti bu havalide bir kaç tane yatılı ilk mektebin yapılmasına müaade etmiş- tir. Mekteplerin azlığı ve nüfus itibarile kifayetsizliği yüzünden bir çok köylerin Bocukları tahsilsiz kalmaktadır. Tanzim edilen beş senelik maarif programı sı- Tasile bu ihtiyacın her sene mütesaviyen bir kısmını karşılamaktadır. Resimde 'u sene Keşab mektebinden mezun olan talebe muallimleri ile bir arada görül. Taektedir. Orrssese ee eaaa a arereare Alpullu ispirto | “Katil benim Fabrikası açıldı | Beyhude yere | o | Yorulmayın,, Bulancık (Hususi) — Yunuslu kö- yünden İzzet isminde biri ayni köyden ve sabıkalı güruhundan Süleymanı ka sabanın içinde ve çarş. orlasında ta - banca ile öldürmüş, sonra da karakola giderek teslim olmuştur. Cinayetin sebebi Süleymanın bir gün İzzetin evine giderek İzzetin evde bulunmamasından bilistifade: — İzzetlen haber getirdim diye ka- piyı açtırmış ve İzzetin karısının üze- rine çullanmış olmasıdır. Bundan muğber olan İzzet ertesi gün tabancasını yanına almış, çarşı i. çinde Süleyman: aramaya başlamış ve onu bir kahvede otururken görmüş - " (Alpullu şeker fabrikasının yanında bir |tür. ispirto fabrikası faaliyete geçmiş bu- maktadır. Resimde (X) işaretile gös- ferilen yer yeni fabrika binasıdır. Ğüleymm da İzzeti görmüş ve o - nün mütehevvir bir halde dolaştığını görünce kaçmak istemiş,'fakat muvaf- Samsun (Husust) — Şehrimize gelen doğu muhteliti burada Samsun muhteli- ti ile bir maç yapmıştır. Maç havanın yağmurlu olmasına rağmen heyecanlı olmuştur. Doğu muhteliti kırmızı fani- Malkarada Taşoğlu camüi Tamir edilecek Malkara (Hususi) — Belediye kağı- ba yol ve caddelerinin tanzimi etrafında- ki faaliyetine devam etmektedir. Mahal- leler arasında yeni yollar açılmakta, yol üstünde kalan evler isti k edilmekte- dir. Kasabada inşaat faaliyeti vardır. Ye- ni yapılan 8 evle 6 dükkânın tnşaatı bit- mek üzeredir. Ayrıca da dört evle iki dükkân da yapılmaktadır, Mimar Kemalettin tarafından inşa edil- miş ve Hacerzade İbrahim “tarafından yaptırılmış olan Taşoğlu camiinin tamiri mış, iİcap eden tahsisatı gön- derilmiştir. Yakında camlin tamirine başlanacaktır. —a nnn fak olamamış, İzzet bir kurşunla Sü - leymanı yere devirmiştir. İzzet Süleymanı yere devirdikten sonra başucuna gitmiş: — Sen dalavere ile benim evime gi- rer, helâlıma tecavüz edersin, değil mi çek cezanı? Diyerek beynine 3 kurşun daha sık- miş ve Süleymanı öldürmüştür. Ondan sonra da gidip karakola teslim olmuş: — Katil benim, beyhude yorulma - yın. demiştir. Pazar Ola Hasan Bey Diyor KI Hasan Bey — Meğer bu me- rak şehircilik mütehassım — Bey., Prusta da sirayet etmiş " Hasan Bey — Bizim iş a- Samlarının kendilerine mah- fus bir merakları vardı dos- tum. — Prust ne yaptı Hasan Hasan Bey — Yeni düuy- dum, o da yanına bir müte- hazcıs istivormuş. la ve beyaz don ile sahaya çıkmış ve hal- kı selâmlamıştır. Müaç birinci haftayimda $-0 ile Samsun muhteliti lehine neticelenmiştir. İkinci devre daha canlı bir gekilde v—ğ* li AW hareketleri gol yapmak suretile berabere — kalındı, Resimde Samsun ve Doğu muhtelitleri bir arada görülmektedir. Samsunda pehlivan güreşleri Dinarlı Mehmet, Tuna şampiyonu D4 başlamış Doğu muhteliti oldukça serti mo; Deliorman şampiyonu Kiro şehrimle Ooynamasına rağmen muvaffak olamamış ve hâkimiyeti ele alan Samsun muhteliti iki gol daha atarak 4-0 ile galip gelmiş- lerdir. Revanç maçında birinci haftaymda 3-2 Doğu muhteliti lehinde neticelendi. »| İkinci haftaymda Samsun mühteliti bir Antalyalı gençler kamptan döndüler Antalya ( Husu « |si) — Her sene ol « duğu gibi, lise tale - besi, rımı bu sene de L. . mev « künde kurmuşlardır. Bir müddet Laranın denizinden ve saf havasından — istifada eden liseliler as « kerlik ders ve ta « limlerini ikmal et « mişler ve şehre dön- müşelerdir. Urfalılar Antep ve kexyaya gidiyorlar Urfa (Hususi) — Urta Halkspor takı- mı mâç yapmak üzsre Gaziantebe gide- cek oradan da Konyada yapılacak futbol maçlarına iştirak etmek üzere Konyaya geçecektir. Gönende bir spor günü Gönen (Hususi) — İdmanyurdu ile ile Yenidoğan spor birliği arasında ya- pılan maçı bire karşı beş sayı ile İdman yurdu kazanmıştır. Akşam da, Halkevinin Çayboyu gazi- nosunda iki klüp gençlerile Halkevi baş- kanı Osman tarafından güveç ve Üzüm ziyafeti verilmiştir. Yemekten sonra Halkevi başkanı hükümetin spora ver- diği ehemmiyeti anlatmıştır. Bundan sonra, muallim Kemal Ferdi Burcu büyük Türk hikâyecisi Ömer Sey- fettinin hayatı ve eserleri hakkında söz söylemiş ve «Bomba» isimli hikâyesini okumuştur. Adanalı bisikletciler Uşakta Uşaktan yazılıyor: Adana Toros İdman yurdu bisikletçilerinden dört genç, Kor- ya, Afyon tariki ile şehrimize gelmişler- dir. Sporcularımız tarafından karşılan- mışlar ve Halkevinin misafirı olmuşlar-İne dır. Bilâhara sporcu gençler — Alaşehir yolu ile İzmire doğru hareket etmişler - dir, Devrek - Ereğli maçı Karadeniz Ereğli Halkevi sporcula- rr ile Devrek sporcuları arasındaki maç, Ereğlide hakem İnanın idaresin- (de olmuştur. Ereğli gençleri sahaya şu şekilde çıkmışlardır: Enver, Mehmet, Vahid, Yakup, Zi - yaeddin, Hüsnü, Hikmet, Niyazi, Safi Müuzaffer ve Mehmet. Her iki taraf ta güzel bir oyun çı -| ze gelmişlerdir. Yapılan ilk güreş heye« canlı olmuş Dinarlı Mehmet Deltorman şampiyonu Kiroyu 55 dakikada yenmiş. tir, Güreşler devam ediyor. Dinarlı Meh- met ile Tuna şampiyonu Dimo da karşı- laşacaklardır. Güreşler şehrimizde bü « yük bir alâka uyandırmıştır. ee Zd cada Düzçe » Akçakoca takımıyla yap- tıkları maçı da | » O gibi bir farkla ka« zandılar, 4 Zonguldak - Ereğli maçı ! Zonguldak Şenspor takımıyla, Ereğe l1 Halkevi gençleri arasında hakem Ce lâlin idaresinde yapılan futbol maçı da 5 .0 gibi bir farkla, gene Ereğlinin le- hine neticelendi. Zonguldak Şenspor takımı sahaya Şu oyuncularla çıkmıştır: Burhan, Necde:, Abdullah, Mahir, Cevdet, Sabahatlin, Halil, Şemsi, Ali ve Nabi ile Bülentten mürekkepti. Balıkesirde bir ihliyar evinde ölü bulundu Balıkesir (Hususf) — Dinkçiler ma- hallesinde etrafı saran kötü bir koku feci bir hâdiseyi meydana çıkarmıştır. Sindırgıili Mehmet oğlu Hüseyin is- minde bir ihtiyarın evinden gelen ko - ku neticesinde ev açılmış ve ihliyarın ölü olduğu, kedi ve fareler tarafından bir çok yerleri parçalanmış bir şekil « de bulunduğu görülmüştür. Tahkikat ticesi şudur: Hüseyin 60 yaşlarındadır. Kimse - sizdir. Ansızın ölmüş, kimsesizliğinden dolayı haber alınamamış. ceset kok - muş, kediler ve fareler, bir çok sinek - ü bir hale sokmuştur. Ken disi çiftçidir. Ahırındaki dört öküz de sahiplerinin ölümünden sonra aç ve susuzluktan ölecek hale gelmişlerdir. Ceset gömülmüştür. İzmir mezbahası belediyeye geçiyor İzmir, — (Hususi) — İzmir mezba- karmışlar, fakat maç daha hâkim bir ha şirketi yarından ilibaren belediye « şekilde oynayan Ereğli takımının 4 - O gibi bir farkla, galip gelmesile netice- lenmişti Akçakoca - Düzçe - Ereğli maçı Ereğli Halkevi sporculari Akçako - ye geçecektir. Bu husustaki ön yıllık mukavelenin müddeti bitmiştir. Mez « baha belediyeye geçtikten sorima meze baha ücretlerinde tenzilât — yapılması tetkik edilecektir.