10 Eylül 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

10 Eylül 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Sivas kongresinin yıldönümü | İzmitte bir genç tezahüratla TP TAKI Sivas (Hususf) — Sivas Kongresinin 18 inci yıldönümü tezahüratla kutlulan- mıştır. 4 eylül 1919 da Sivas kongresinin toplandığı salon o günkü halini bugün aynen muhafaza etmektedir. Burası yur- dun en büyük inkılâb müzesi haline ge- tirilecektir. Bu mutlu günün yıldönümünde saat ikide Cumhuriyet alanında büyük bir tören yapıldı. İstiklâl marşından sonra kültür direktörü Cemal Gültekin Sivas Yurtta spor Silivri (Husust) — Silivri İdğmanyurdu gençleri Çatalca İdmanyurdu — gençleri ile bir maç yapmışlar ve Silivrililer 10 Bâlib gelmişlerdir. Maç çok heyecanlı olmuş, fakat maâ- leşef Silivri oyuncuları sahada yumruk- lanmış, merkez mühacimi Turgüd Atıl- gan da dövülmüştür. Zabıta kargaşalığın önüne geçmiştir. Resimde Silivri İdmanyurdu takımı gö- Tülmektedir. İzmitte atletizm ve deniz müsabakaları İzmit (Husust) — Burada yapılan at- letizm müsabakalarına İdmanyurdu ve Akyeşil iştirak ettiler. 100, 200, 400, 800, 1500, 5000, 10000 metre koşularda, cirid, yüksek atlama, disk ve üç adımda Akye- Şil sporlular yeni ve parlak zaferler ka- zandılar. Galiblere vali Hâmid Oskay ta- rafından bizzat müküfatlar ve madalya- lar verildi. Deniz müsabakalarına Hereke, Karta- Mürsel ve İzmit ekibleri iştirak etti. Pek heyecanlı, meraklı ve güzel olan müsa- bakalar intizamla cereyan etti. Bunda, Gdeniz sporlarında, Türkiyede mümtaz mevkileri olan Karamürsel ekibi umu- miyetle faikiyet gösterdiler, Hediyeler aldılar. ; Akyazıda pehlivan güreşleri Akyazıda kaymakam İhsan, nahiye Müdürü Tevfik ve Mehmed Boztepenin Hozareti altında Çocuk Esirgeme Kuru- mu menfaatine pehlivan güreşleri yapıl- Mmış, başta Mülâyim, başaltında da Sın- dırgılı İbrahim pehlivanlar muvaffak ol. Mmuşlardır. Kastamonu (Hususi) — Samsun, Kas. Pazar Ola Ha — Benim oğlan artık bü- yüdü Hasan Bey.. meraklı. *« Gazete okuyor, bil - hassa dünya siyasetine çok kutlulandı <a FD köngresinin kıymet ve mahiyetini anlat. tı. Bundan sonra köngrenin toplandığı lise binası önüne gidildi ve bir geçid res- mi yapıldı. Geçid resmini müteakib kon- gre salonu ile Atatürkün yatak odası ge- zildi. Gece fener alayları ve büyük şen- Mikler yapıldı. Resimde tezahürata işti- rak edenlerin Cumhuriyet meydanından tarihi lise binasına gidişleri görülmek- tedir, hareketleri tamonu güreşçileri karşılaşmasında 56 kiloda Kastamonulu Hasan Samsunlu Mehmedi 20 dakikada, G1 kiloda Kasta- monulu Müuhlis, Samsunlu Rükübiyi beş dakikada ve tuşla, 66 kiloda Samsunlu Ne şet Kastâmonulu Osmanı 18 dakikada puvanla, 72 kiloda Kastamonulu Cemil, Samsunlu Hazımı 12 dakikada sayı ile, 79 kiloda Kastamonulu Salim, Samsunlu Süleymanı 27 saniyede tuşla yenmişler- dir. 87 kiloda Samsunlu Adil ile Kasta- monulu Faruk güreşmişlerdir. 17 dakika güreşten sonra Adil hâkim oynadığı için galib addedilmiş, neticede Samsunla Kastamonu maçı beraberlikle neticelen- miştir. Eskişehirde Atatürk büstü maçları Eskişehirde vali Kadri Uçok tarafın- dan tertib edilen Atatürk büstü futbol müsabakalarının birincisi İdmanyurdu ile Türkgücü arasında yapılmış, Türkgü- cü 21 mağlüb vaziyette sahayı terket- miştir. İdmanyurdu, Demirsopr arasın- da yapılan maç ta 30 İdmanyurdunun Balibiyetile neticelenmişlir. Büstü İd- manyurdu kazanmıştır. İzmit İdman Yurdu'nun garden partisi Izmitte İdmanyurdu güzel bir garden- parti vermiy, eğlenti sabaha kadar çok güzel ve nezih bir şekilde devam etmiş. tir. Gölcükte anneler birliği de Gölcük Eplas bahçesinde bir gardenparti tertib etmiştir. Çukürova sporcuları Adanaya döndüler Adana ( Hususi ) — Samsunda bir gâalibiyet, bir mağlübiyet, Bafrada bir galibiyet ,bir beraberlik kazanan Çu- kurova sparcuları dün akşam şehrimize çarşı ortasında bir kadını öldürdü İzmit (Husust) — Burada çarşı orta- sında bir cinayet olmuş, Lâz Mehmed oğ- lü Osman Havva isminde bir kadını se- kiz yerinden bıçakla vurarak öldürmüş- tür. Havva Osmanın metresi, bir rivayete göre de imam nikâhı ile bağlı karısı imiş ve birkaç sene bir arada yaşamış. Bir aralık Osman bir buçuk sene ka. dar süren bir müddet için ve vazife ica- bi İzmitten ayrılmış, yalnız kalan Havva da bir arabacı İle birlikte yaşamaya baş- lamış ve Osmanın evini terketmiş. Ösman işini bitirip te İzmite âönünce Havvayı bulamamış, onun bir arabacıya metres olduğunu öğrenmiş, bu vaziyet izzeti nefsine dokunmuş ve Havvayı Öl- dürmeğe karar vererek aramaya başla- miştir. Vak'a günü Osman çarşıda bakkal Mustafadan şeker alırken Havva da ge- ne bir şey almak için ayni dükkâna gir- Tmiş ve bir buçuk senelik ayrılıktan sonra bu ilk karşılaşış Osmanda da Havvada da anf bir heyecan uyandırmıştır. Osman Havvayı görünce tek kelime söylemeden bıçağına sarılmış, Havva da Osmanla karşılaşınca onun gayri tabil hareketlerinden ürkerek kaçmak istemiş, fakat buna meydan bulamamıştır. Os- man bir anda kadınm üzerine alılmış ve bıçağını rasgelen yerine batırmaya baş- lamıştır. Bu kanlı manzaradan korkan bakkal Mustafa da düşüp bayılmıştır. Kadmın canhıraş — çığlıklarına Çargı halkı koşmuş, polisler yetişmiş, fakat ka- dını Osmanın elinden kurtaramamışlar. dır. Gözü dönen Osman kadın öldükten sonra da bıçaklamaya devam etmiş ve yakalandıktan sonra da gülerek: — Oh. Oh.. diye yaptığı işle hıncını aldığını ifade etmek istemiştir. Katil Os- man tevkif edilmiştir. Zafranboluda yangın Zafranbolu (Hususf) — Zafranbolu bağlarında Hacı Çivicinin evinden yan gin çıkmış, birdenbire genişlemiş, ya- mındaki Tenekeci Osmanın evine sira « yet etmiştir. Fakat yangın söndürme ;îşkıuu derhal yetişmiş, ateşin daha zla büyümesine meydan — vermemiş ve yangın iki ev tamamen yandıktan sonra söndürülmüştür. hanarereneeesenen eee sasesem ee saruenın döndüler, hararetle karşılandılar. Balıkesir - Bandırma maçı Balıkesir — Balıkesir Bandırrga muhtelitleri maçı ikinci partide Ban - dırmanın itirazile yarıda kalmıştır. Balıkesir 4-2 galipti. İzmirde mühim maçlar cumartesiyo başlıyor İzmir ( Husust ) — Üçüncü umum! müfettişlik muhteliti İzmire geldi. Cumartesi Ankara-İstanbul, pazar İzmir-İstanbul, salı günü de İzmir-An. kara karşılaşacaklardır, Şark vilâyetlerinde spor sahaları Ankara ( Hususf ) — Haber aldığı- ma göre Birinci Umumt Müfettişlik şimdilik ilk olarak Diyarıbekir, Mar- din, Muş ve Bitlis vilâyetleri merkez- lerinde birer spor sahası yapılmasına karar vermiş ve bunu bir an önce kuv. vedon fi'le çıkarma yolunda teşebbüsle- Te girişmiştir. Bu teşebbüs, Parti baş- kanlarının spor işlerile yakından alâka- larının verimli bir tezahürü sayılmak- tadır. n Bey Diyor Ki: , *w Siyaset adamlarını â- deta kıskanıyor. Günün bi- rinde o da bir siyaset ada- dıiğına bakılırsa, seyahat mui olacak. meraklısı olacak demektir. Bayta $ izmir şenlik içinde 9 Eylül Kurtuluş Bayram emsalsiz oldu Halk erkenden sokaklara döküldü, halkın Fuara girebilmesi bir hâdise oldu (Baştarafı 1 nci sayfada) Bu sabah Çarşiiçi, Kemetâlti ve Kot- don boyunda yürümek hemen mümkün dilen zafer alayının yürüyüşüyle baş Tamıştır. Basmahane meydanında to lanan alay atılan bir topla harekete g olamaz bir hale gelmişti. Sabah saat 8 de | miş ve Tilkilik, Arastaiçi, Başotura resmi dairelerle Parti ve hususi kurum - | Kemeraltı, Hükümet, Kışlaönü yolu lardan davetli olanlar C. H. P. binasında le Birinci Kordondan geçerek Cumhı toplanmışlar ve oradan otomobil ve oto-İriyet alanında Atatürk heykeli önün büslerle Halkapınardaki şehitliğe gidi « lerek ordumuzun İzmire ilk girişi günün- de oradaki fabrikada sinen bir kaç ser - serinin kurşunlarile şehit düşenlerin me- zarı başında evvelâ İstiklâl marşı çalın « mıiş ve sonra heyecanlı söylevler veril - miştir. Bundan sonra bir manga tarafından a- tılan birer el kurşunla gehitlere karşı saygı borcu yerine getirilmiştir. Bu törenden sonra süvarilerimiz, Eş- refpaşa, Tepecik, Halkapınar istikame - tinde üç koldan şehre girmişlerdir. Kah- ramanlar halkın alkışları arasında kesi- len kurbanlar ve yaşa nidaları içinde yol- larına devam etmişlerdir. Saat 15 de Ka- difekaleden atılan bir topla — müfreze komutanı tarafından hükümet konağına ve kışlaya şanlı bayrağımız çekilmiştir. Bu esnada mızıka bayrak marşını çal - mıştır. Bundan sonra ilbay Fazlı Güleç 9 eylülün manasını tebarüz ettiren bir söylev vermiştir. Nutku müteakip askerlerimiz tarfın- dan geçit resmi yapılmıştır. Saat 10,30 da Atatürkün Karşıyakadaki annesinin me- zarına gidilerek bir çelenk konulmuş ve retmen Bn. Vedia tarafından bir söy- lev verilmiştir. Ve 9 eylülün programının birinci kısmı sana ermiştir. İkinci kısım saat 16,30 da tertip e . Akşehirde iki köyü Su bastı Doğanhisardan bir manzara Doğanhisarda iki ev yıkılmış ve 3 yaşında bir çocuk annesile birlikte sel altında kalarak boğulmuşlardır. Her iki köydeki harmanları sel al - muş ve iki sürü koyun sel altında kala - rak mahvolmuşlardır. Zarar 14 bin lira tahmin edilmek - tedir. Akşehir Kızilay Kurumu ilk par tide yüz ve umumi merkezin emrile de iki yüz ki cem'an üç yüz lira ile sey - lâpzedelere yardım etmiştir. Akdenizde Taarruzlar (Baştarafı 1 inci sayfada) Hâdise kara suları dahilinde cereyan ettiğinden, hükümetin protesloda bulun- mıyacağı tahmin olunmaktadır. Fransız filosu Paris 9 (A.A.) — Beşinci torpido fır- kası, Akdenize gitmeğe hazırlanmak için emir almıştır, Bu fırka, orada münaka - lâtı himaye etmekte olan diğer fırkaları takviye edecektir. İngiliz kuvvetleri Cebelüttarık 9 (A.A.) — 5 İngiliz dis- troyeri doğu istikametinde dün gece Ce- belüttarıktan hareket etmiştir. Amerikanın tedbirleri Vaşington 9 — Amerika bahriye daire- si, Akdenizde sefer yapan gemilere karşı vuku bulan taarruzlar dolayısile Ameri- | | e gelerek kendilerine gösterilen yer leri almışlardır. Burada söylevler verilmiş ve Ata türk heykeline çelenkler konulmuş tur. Bu esnadâ onuncu yıl marşı çalı Biyor ve bütün halk bir ağızdan b marşı söylüyordu. Gece fener alayı yapıldı. Halkevlr de koönser verilmiştir. Halk Atatürk'e ve nun arkadaşları na ve kahraman orduya şükren ve mi netlerini sunmaktadır. İzmir 9 — İzmirin kurtuluş yıldö nümü dolayısile şehtin çok kalaba'ı olması yüzünden fuarın beş kapısınd toplanan halkın bilet alabilmesi ve fv arı gezebilmesi bir hâdise halinde gi ze çarpıyordu. Bu sebeple fuar açıldı ği gündenberi en müstesna ve kalaba hk gününü yaşamaktadır. Yirmi gündenberi 400 bin kişinir gezdiği fuarda göz alıcı Trakya pav yonu olmuştur. Fuarı gezenler çelik ordunün yurt müdafaası yolunda — gösterdiği hamleyle beraber Trakyanın değerl ve bereketli yurd bölgesinin kalkınmı yolundaki ileri hamlesini bir arada Bö: mektedirler. “ Bu suçtan adliye de Mes'uldür! ,, (Baştarafı 1 nci sayfada) miş, muhakemenin devamı — sırasın: da tahliye olunmuştu. Bu davaya dü de devam edilmiş, müddelumumi iddl- asını, Salâhattinin vekili de müdafa: sını yapmıştır.. Müddelumumi, suçur! sabit olduğunu söylemiş, Salâhattinli ihtilâs ve sahtekârlık suçundan teczi yesini islemiştir. Noter Salâhattinin kili de müdafaa sırasında demiştir Müvekkilimin suçu, ihtilâs ve sah tekârlık çerçevesi dahilinde mütalca & dilemez. Olsa olsa, noterler kanunu nun hükmü mahsusu mucibince, 50 li radan 200 liraya kadar para cezasile cezalandırılabilir. Binaenaleyh, ihti lâs ve sahtekârlıktan beraetini isterim Sonra, müvekkilim eğer bu suçu i: lemişse, iddia makamile adliye müfet- tişi de bundan mes'uldür. Çünkü, no terliklerin ber sene teftişi icap eder. Bu teftiş yapıldıysa, suç neden o man meydana çıkarılmadı. Suç meyda- na çıkmadığına göre, demek ki tefti yapılmamıştır. Dediğim gibi, müvekki. min suçu sahtekârlık ve ihtilâs de ğildir, beraetini isterim. Müddelumumi, bu mütaleaya, ih tilâsın adliye müfettişlerinin yaptık ları teftişler neticesinde meydana çı karıldığı cevabını vermiştir. Salâhat tin hakkında karar verilmesi için mu- hakeme başka güne bırakılmıştır. Sakıt khükümet Zamanına ait Devlet alacakları Ankara 9 (Hususi) — Sakıt hükümet zamanına ait devlet alacaklarının terki için bir kanun projesi hazırlanmaktadır. Kibrit Şirketi hesapları tetkik ediiecek Ankara 9 (Husust) — Divanı muha - sebat mürakiplerinden Sait, Maliye Ve -| kâleti müdür muâvinlerinden Sami kib- rit şirketi hesaplarını tetkika memur e. dilmişlerdir. İş dairesi reisinin tetkikleri Ankara 9 (Hususi) — İş dairesi reisi kan ticaret gemllerini müteyakkız bu -| Enis Behiç İstanbuldan döndü. Yakında lunmağa davet etmiştir. Bu ihtar radyo| Karadeniz havalisinde tetkikler yapa - ile yapılmıştır. caklır,