10 Eylül 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

10 Eylül 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

10 Eylal Son Postanın zabıta hikâyeleri - İ . e » . spati Birlisi 1 — Otel garsonu 5 numaralı odaya bir paket sigara götürdüğü za- man, müşterilerin hararetli bir poker partisine dalmış olduklarını gör- dü. Odada üç kişi vardı. Kartları ka: rıştıran otele ken: disini Marks, son sigarasını yakan da Spencer, diye kaiydettirmişlerdi. Üçüncü garson olarak adamı, ilk defa görüyor- 2 — Aradan çok geçmeden, yabancı şahıs, 5 numaralı odada yerde ölü olarak bulundu. Polis tahkikata girişti. Marks, müfettişe şöyle ifade verdi. «— Bu dolandırıcıya bir Amerikan barında Armstrong olduğunu, Amerikadan işi rastladık. İsminin in buraya geldiğini söylemişti. Bu akşam poker çevirmek üzere bize geldi. Oyuna oturduk. Bir saat | yatın bir baloya, SON POSTA İinanmıyacaksınız fakat doğrudur! Baloya balmumu mankenle giden Londralı avukat Londra katlarından Lloyd Bârrow, (müthiş bir dans meraklı- sıdır. Hiç bir ba - loyu, eğlenceyi ka- avu - lesrmaz. Ve her ba- İloyo da ayrı ayrı | simokinle — gider, | Sizin anlyacağı - nız her dem taze » dir Geçenlerde bu İçinde hep o kazandı. Birden kolunun yeninden bir ispati birlisi çıka- eşsiz gittiğini ve Avukat ve balimu - nrken herifi yakaladım ve (hilebaz kârata) diye küfrettim, Bunun üze. balmumundan ya» mundan yapılma eşi rine ayağa fırladı. Elini arka cebine götürerek tabancasını çıkarmak | pılma bir sarışın manken ile dansettiğini İstedi. Bunu görünce, nefsimi korumak için, sürahiyi yakaladım ve | görenler, şaşkınlıktan küçük dillerini fırlattım. Eğildi ise de sürahi başına isabet etti. Anide külçe gibi ye- yutacak bir hale gelmişlerdir. re yığıldı. Ölmüştü. Kalbini yokladım ve direktörü çağırdım. Ne arka- daşım, ne de ben hiçbir şeye dokunmadık. Her şey yerli yerinde du- fayor.» Spencer de bu ifadeyi aynen ve kelimesi kelimesine tasdik etti. 3 — Müfettiş, ölünün sol eli- ni muayene etti. İspati birlisi filhakika avucunda dürüyor- du. 4 — Müfettiş maktulün ar- ka cebindeki yarısı içeride, ya- rısı dışarıda duran brovning ta: bancasına da bir göz attı. » M üfettiş her Üç kumar- bazın da viskiden baş ka bir içki içmediklerini tesbit ettikten sonra ole Jin barina indi ve icab &- den araştırmalarda bus Tundu. Bilâhara yukarıya çıkarak Marks ile Spen- cere: »— İkinizi de katil su- çile tevkif ediyorum, bir Mirazınız ver mı?» dedi. Müfettiş bulduğu bir ip ucu sayesinde, ber iki ar- kadaşın yalan söyledik - lerini ve ifadelerindeki hikâyeyi kasden wy muş olduklarını anlamış- tu Bu ipucu nedir? Bula- 5 — Halının Porto şarabına benziyen bir içki ile ıslanmış, adetâ onu içmiş olduğuna dikkat etti ve öl lere göstererek dikkat nazarlarını celbetti. Doktorun verdiği raporda ölünün kafa tasının Şatlaması yüzünden öldüğü bildiriliyordu. ün sağ elinin vaziyetini etrafındaki- madirzsa line Say » foya bakınız. Avukat soranlara demiştir ki; — Bulunduğum şehrin kızları, istedi- gim gibi dansedemiyorlar. Ya ayağıma .İbasıyorlar, yahut ta ağır hareket edi - yorlar. Onlar dans salonlarını koca âra- mak için geliyorlâr. Dansetmeğe değil, Neye zevkimi berbat edeyim. Canlısı ye- rine, cansızı ve benim İsteğime uygun bir model ile danseder, hiç olmazsa bu suretle gönlümü istediğim gibi eğlendir- miş olurum!» demiştir. * Mısır kralı nişanlısının senei devriyesini nasıl tebrik etti? Genç Mısır kralının genç nişanlısı Fe- ride, bir müddet evvel 16 ncı yaşına bas- miştır. Feride bu münasebetle - bir çok arkadaşların - dan hararetli teb- tik mektüpları al mıştır. Bu mek - tupların arasında bulunan bir ta - nesi ise bizzat ni- Müstakbel: kraliçe - şanlısı kral Fârük tarafından (gönderilmiştir. © Mektubun içinden 10,000 İngiliz liralık bir çek çık- mıştır, * Hitler kübizmi beğenmiyor! Berlin 9 (Hususi) — Her Hitler Mü- nih toplantısında halk ile hasbıhalini ya- parken san'at âlemine de temas -etmiş, mimaride ve bilhassa resimde bugün kü- bizm denilen yeni san'at şeklini beğenme- diğini söylemiş: Böyle yapılmış bir tablo 2000 yıl evvel yaşamış bir ressamın, wt ta 5 yapn- da bir çocuğun fırçasından çıkmış gibi görünmektedir, demiştir, | Sayia ? —— Sümer sinemasında göreceğimiz filmler Bu sene Sümer sinemasında güzel bir filmini göreceğimiz Danielle Darisux Pek yakında yeni programlarma baş- uyacak olan Sümer sineması, yeni mev- i karşılamak üzere en fazla faaliyet sarfeden sinemalarımızdan biridir. Sümer sineması projeksiyon makine ve cihazlarını tamamile değiştirmiş; re- simleri en ince teferruatma kadar mü- kemmel ve parlak bir surette gösterecek iki ayna ve projeksiyonların tamamile net çıkması için do Amerikadan en son sistem ve model üzerine büyük Jâstik perde getirtmiştir. Sümer sinemasının bu mevsim içinde gösterecek olduğu filmlerin en mühim- leri şunlardır: 1 — Katina: Danielle Datrieux, 2 — Gitaralar çi n: Tino Rossi, — Beetoven: Harry Baur. — Spor kralı: Fernandel. — Üç genç kız: Diana Dürbin. 6 — Matmazel'Doktor: Dita Parlo, Pierre Blanchar. 7 — Yoşivara: Lessue Hayakava, Mi çiko Tanaka, P. R. Vilm. 8 — Ateş: Edvige * Fevilldre, Franceh. 9 — Troyka: Jan Murat. 10 — Lila Doncino: Henri Garat, İröne Zilahi. 11 — Seviştiğimiz zamanlar: Margarit Süllivan. fn 12 — Aşk kanatları: Vend Barri, Kent Taylor. 13 — Harp dönüşü: Richard Gronuvell, si ame Victor Bu sene parlayan Yeni bir yıldız Della Lind, sarışın, güzel, kıvrak bir Viyanalı kızdır. Ailesi, Viyananın "tiyat- ro âleminde çok tanınımıştır. Küçük yaş: tanberi san'afkâr olmak arzusunu besli- yordu. Hususi kollejlerde tahsilini gör- müş, çok seyahat yapmıştır. (Berlin) stüdyolarından birinde film çevirmeğe başladı. Çevirmiş olduğu film- lerde rolü nazarı dikkati celbeylediğin- den Holiywood'a gitmesi tavsiye edildi. Della Lind şimdi M. G. M, kumpanyası- ha mensuptur. Della altı lisan bilmektedir. Tayyare pilotu şehadeinamesi vardır. > İskambil oyunlarından hoşlanmaz. Et yemez. Ef- lâtun rengini çok sever. Della Lind'in son resimlerinden biri 14 — Sevastopol: Meşhur Fransız pro- düktörlerinden Tourjanski Otarıfından çevrilecek olan bu film harbi ur.. minin başlangıcı safahatını ihtiva edecektir. Ayni zamanda büyük bir hissi dram ©- lacaktır. Filmin askeri kıymeti büyük o- lacaktır. Filmi çevirecek olan kumpan- ya Karadeniz Rus filosunun büyük bir kısmını kiralamak için müzakerelere gi- Harri Baur Beethoven rolünde rişmiştir. Gemilerimizden bir kısmının dahi bu filmde rol alacakları söylenmek» tedir. 15:— Titanik 5-0. 5. 16 — Çigan melodisi: Lupe Velez. YI — Mücrim: Pierre Blanehar. 18 — Lüks Hayat: Carole Lombard, Wiltam Poweli. Rod Sandor, 19 — La Marseyyöz: Maurice Che valier, MW — Ateş gecesi: Gaby —Morlay, V. Franceh. : 21 — Namuslu kadın; Meg Lemouier, Henri Garat, 22 — Anne Marie: Aninabella. 23 — Ebedi senfoni: Fernand Gravey. 24 — Nevyork damları: Doris Nolan, John Boles. 25 — Yeni evliler: Doris Murphy. 26 — Gör, işit, söyleme: Fernândel. 21 — Vicdan mücadelesi: Jean land, Ren&e S. Cyr. 28 — Iztıraplı günler: J. P. Aumont, Sümer sinemasi, bu filmlerden mas- da gayet zengin macera ve zabıta film- leri de sipariş etmiştir. Bu serideki film- lerin başlıcaları şunlardır: Deniz korsanları, Silâh kaçakçıları, Kaliforniya haydudları, Posta soygun- cuları, Otomobili hırsızlar, Sessiz. ma- kine, Tren faciası, Tehlikeli geceler, 9 numaralı casus, Görünmiyen süvari, Fe- dakâr köpek, Tren faclası, Tehlikeli de- nizler, Demir adam, Bay Tekin avcı: Bü- yük macera filmi, Sümer sineması on gün sonra me san'atkâr Fernand Bravey'in Eb Nolan, G. Gaby Morlay, foni «Le Grand refrain» filmi ile mevsi- me girecektir. Öğretici fil filmi olarak «Fçlair » ceklir