14 Eylül 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

14 Eylül 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

M Eylül ' ' Çabuk, iyi çiğn - Midenize Dikkat ve iYi HAZIM ediniz. biberli yiyenler, ederler ” Ekşi ağırlık baş dönmeleri hissederler. Neden anlamış ? (Baş tarafı 13 üncü sayfada) , — Sonra Çudotvorof'un oturduğu ye- Tin döşemeleri de kirli. Demek ki o da dersi bilmiyormuş, sandalya ile oyna- Mış.. İ — Ya Petrofun dersini bildiğini na - Bil anladın? — Bu da basit: Bir tezkere buldum. şte tezkeresi. Bak, falan yerde şöyle Olmuş, falan yerde — böyle olmuş gibi yazıyor.. Demek ki herif işin as- — Bu da iyi, Şimdi yalnız bi le kalıyor. Muallimin vaziyetini nasıl tesbit edebildin? Yani, onun dersine i- Yi hazırlandığını, fakat iyi takrir ede- Mediğini nasıl keşfettin? — Bunu, sürahideki sudan anladım. Çünkü muallim camı sıkıcı bir şekild ders anlatıyorsa milleti avutmak için hababam su içer. Burada da iki sürahi- Yi bomboş buldum. — Fabrika direktörü oda hizmetçisine teşekkür etmek istedi. Fakat tam bu s Tada telefon çaldı — Neresi dediniz?. Kültür direktör- lüğü mü? Ne meselesi, gene kurs me - Belesi mi?. Direktör, âhizenin ağzını avucuyla tkayarak oda hizmetçisine döndü: — Sen gidebilirsin, dedi. Sonra gene telefonda devam etti ir mese- konuşmağı Vet. Yarınki nushamızda: Durak yerindeki adam.. Yazan: Peride Celâl Son Posta Yevmi, Siyasi, Havadis ve Halk gazetesi Yerebatan, Çatalçeşme sokak, 25. İSTANBUL Gazetemizde çıkan yazı ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize aittir. ABONE FİATLARI YUNANİSTAN 234) |1220 TiJ 2700|1405 | 880 | 300 Abone bedeli peşindir. Adres değiştirmek 285 kuruştur. Gelen evrak geri verilmez. İlânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektuplara 10 kuruşluk Pul ilâvesi lâzımdır. Posta kutusu: 741 İstanbul — Telgraf : Son Posta 'Telefan : 20203 ECNEBİ SON POST A emeden yemek yiyenler, fazla baharatlı ve bilhassa içki içenler midelerini tahriş lik, Hazımsızlık, ı | İstanbul Belediyesi İlânları | Beher metre mikâbının muhammen bedeli 500 Metre Mikâp — Micir 6 lira 150 » Kum 4 » Yollar şubesi için lüzumu olan ve yukarıda mikdarile muhammen bedelleri yazılı bulunan macır ve kum açık eksilt meye konulmuştur. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 24900 No. lı kanunda yazılı vesika ve 270 li- Falık ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 20/9/937 pazartesi günü saat 14 de Daimi Encümende bulunmalıdırlar. — (B.) — (5895) Sarıyer Belediye Şubesinden: Kireçburnunda Keçecizade sokağında (5) No. l1 arsanın iki yanında on metre yüksekliğindeki kârgir duvarların üst kısımları yerlerinden ayrılarak - tehlikeli bir vaziyet almış ve maili inhidam olan bu halin bakası fennen caiz görülememiş ve Bulgaristanda Kızanlık kasabasında olduğu polis tahkikatında bildirilen sa- hibinin isim ve ikametgâh adresi meçhul bulunmuş olmakla tarihi ilânı iti- baren nihayet on beş gün zarfinda mezkür duvarin tehlikeli aksamı yıklırıla- rak mahzur kaldırılmadığı takdirde yapı yollar kanununun kırk dördüncü mad- desi mucibince Belediye tarafından yık tırılacağı malâm olmak ve tahriri tebliğ Mmakamına kaim bulunmak üzere keyfiyet ilân olunur. — (B.) (6165) İstanbul Defterdarlığından : Senelik muhamnmen kıymeti Lira Kuçukpazarada: Alıpaşa hanı içinde 38 sa yılı oda, 36 Yukarıda yazılı mal 12/10/997 salı günü saat 14 de kadar pazarlıkla kiraya verilecektir. Kira bedeli dört müsavi taksitte ve taksitler peşinen verilecektir, Taliblerin © 7,5 pey akçelerini yatırarak bu müddet zarfında haftanın sah ve cuma günleri saat 14 de kadar Defterdarlık Milli Emlâk Müdürlüğünde müte- şekkil satış kamisyonuna müracaatları. — (F.) (6157) HAZIMSIZLIK Hayatın zevkinden insanı mahrum eder. PERTEV KARBONAT Komprimeleri Çok temiz bi- Karbonattan ve toz karbonat almaktaki müşkülât göz önünde tutularak yapılmıştır. Her eczanede salılır. d' İş Dairesi Üçüncü Bölge âmirliğinden : Bölgemize dahil bulunan vilâyetlerden İstanbul, Bursa ve İzmitte evvelce ekonoma tesis etmiş olan iş sahibleri; İş Kanununun 27 inci maddesi mucibince, mezkür kanunun mer'iyet mevkiine gir mesinden itibaren üç ay zarfında İktısad Vekâletine müracaat ederek müsaade almak mecburiyetindedirler, 15/9/937 ta- rihine kadar bu mükellefiyete riayet etmiyen iş sahibleri hakkında kanuni ta- kibatta bulunulacağı ilân olunur. «6159, | 1937 sonuna kadar keşide tarihleri: aylarının ilk günleri. MAZON MEYVA TUZU Sayfa 15 Hazımsızlığı, mide ekşilik ve yanmaları - giderir. ünden — bir MAZON alınız İnkıbazı / defeder. Ğıl’âü ıllmısu’i,:nnıııurlı ııy"ıs kabul etmez. MAZON isim —horoz markasına dikkat Peposu : MAZON ve Boton ecza deposu İstanbul Yeni pos- tahane arkasında Inhisarlar U. Müdürlüğünden: I — Şartnameleri mucibince 2 adet sigara paket makinesi kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. H — Muhammen bedeli 18000 lira ve muvakkat teminat 1350 liradır. II — Eksiltme, 12/X/937 tarihine rastlayan Salı günü saat 11 de Kabataşta İnhisarlar Levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak yukarıda adı geçen komisyondan alınabilir. V — İdarece «Yagenberg» makine alınması mütesavver olup —münakasaya girecek makine «Yegenberg» dir. Münakasaya iştirak etmek istiyen başka firma- lar fiatsız fenni tekliflerini münakasıdan 15 gün evvel tetkik edilmek üzere İnhisarlar Tütün Fabrikalar Şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabul olundu- Buna dair vesika almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubu, kanuni vesaik ve eksiltmeye iştirâk vesikasile $6 7,5 teminat akçesini ihtiva edecek olan kapalı zarflar eksiltme günü en geç saat 10 na kadar yukarıda adı geçen komisyon başkanlığına makbuz mukabilin- de verilmiş olmalıdır. «5535> I — Paşabahçe fabrikasında şartname ve plânına tevfikan yapılacak kömür yığma yeri inşaatı açık eksiltmeye konulmuştur. TI — Muhammen bedeli 5851,32 Hira muvakkat teminat 43885 Hradır. Hİ — Eksiltme 16/1X/937 tarihine rastlıyan Perşembe günü saat 14 de Kaba- taşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım kümisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler 30 kuruş mukabilinde her inhisarlar inşaat şubesinden alı- nabilir. V — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 9o 7,5 güvenme pa- ralarile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilün olunur. — <5704> I — Şartname ve nümunesine tevfikan pazarlıkla 10,000 metre Amerikan be- zi satın alınacaktır. a H — Pazarlık, 16/TX/1937 tarihine rastlıyan Perşembe günü saat 15 de Kaba - taşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. II — Şartname parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte "t 7,5 güvenme paralarile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, — (5702) 1 — Şartname ve numunesnie tevfikantütün denkleri için <125,000> adet beyaz çul «başı bağlı» pazarlıkla satın alınacaktır. 2 — Pazarlık, 20/1X/937 tarihine rastlıyan Pazartesi günü saat 16 da Kaba - taşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 3 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. 4 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saalle & 7,5 güvenme para- larile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, — «5703> Eskişehir Hava Okulları Komutanlığından: Hava okulları kayıd ve kabul müddetinin Eylül 1937 sonuna kadar uzatıldığı ilân olunur. — (6073) İş Bankası asgari 25 lira mevduatı bulunan bütün kumbara sahiplerine senede kura ile 20,000 lira mükâfat dağıtmaktadır. Birinci Teşrin ve Birinci Kânun