14 Eylül 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

14 Eylül 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

SON POSTA Sayfa 9 Robert Taylor un “Son Posta,,ya beyanatı Güzel artist kadınlardan neler çekiyor? Taylor, Avrupaya gitmek üzere vapura bindiği zaman kamarasında ııntagııım altında iki genç kız bulundu Robert Taylor Nevyurkta Son Posta ve diğer büyük Avrupa gazeteleri müuha- birlerile konuşuyor. Artistin sağın Nevyork (Husust muhabirimizden) — Dünyanın en yakışıklı adamı olan sine- ma yiıldizi Robert Taylorla, Metro-| Goldwyn-Mayer hesabına İngilterede bir film çevirmek maksadile Nevyorktan Berengaria vapurile hareket — etmeden evvel görüştüm. Taylor, her yerde olduğu gibi yorkta da kadınların şiddetli bir muna maruz kalmıştı. Trenden çıkacağı Grand Central ist. atlarca ev - velinden 3000 e yakın kadın toplanmıştı. Artist trenden inince, polis ke! ine güçlükle yol açabildi. Ayaklarının altı- Na serpilen çiçeklere basa basa ve ka- dınların: Aman yarabbi ne şeker adam!» sesleri arasında yürümeğe buş'edı. Bazı kadınlar işi daha ileriye götürüyorlardı. Birçokları suğurdur» diye ellerini olsun artiste sürmeğe çalışıyorlardı. Hele bir tanesi hepsinden baskın çıktı. Robert 'Taylor otele gitmek üzere otomobiline bineceği esnada ani bir hareketle boynu- na sarılarak dudaklarından öptü. Bir başka kadın da sol cebindeki ipekli men- dili çekti, aldı. Zavallı Taylor, bu vaziyet karşısmda güçlükle yere yuvarlanmamağa çalışıyor ve her şeye rağmen tebessümünü muha- faza ediyordu. hücu daki muhabirimiz İbrahim Safadır Maamafih Nevyork kadınları vapur hareket edinciyo kadar muzibliklerinde devam ettiler, En sonunda vapur hare- ket ederken de, güzel artistin kamarasın- daki karyolasının altına saklanmış Mary | | ve Josephine adında iki genç kız bulun- duü. Bunu müteakib Nevyorklu kadınlar gililerini Berengaria vapurundaki ka- ra terkettiler. Nevyorka geld Robert a ötelinde M yf ilk akşam M. G, or şerefine Wald şir Asto bir kokteyl parlisi ver- di. Davetli olduğum kokteyl partisinde Robert Taylora takdim edildim. Seyaha- ti hakkında bana şu sözleri söyledi: — Avrupaya yaptiğım bu ilk seyahate büyük bir memnuniyetle çıkıyorum. Bil- diğiniz gibi Londrada «Oxfordda bir A merikalı» filmini çevireceğim. Memleke- tiniz hakkında büyük bir sempatim var. Oradaki gıyabi dostlarıma selâm ve mu- habbetlerimi bildirmenizi rica ederim. Bunu müteakib sevimli artistten im- zalı bir resmini istodim. Memnuniyetle verdi. Resmin üzerine ingilizce — olarak «Son Postaya ve Türkiyedeki dastları- ma>» ibaresini yazarak İmzaladı. Bu esnada etrafımızı bir sürü ecnebi gazeteci sardı. Bunların arasında cenubi Amerikalı bir gazeteci, Pariste çıkan Le Journal ve Berlinde çıkan Berliner Ta- geblat gaze | erinin muhabirleri ve Nev- an sütunlarını tamamile dedi- andallara tahsis eden Daily sinin bir muharriri vardı. Daily Newsin muhabiri genç artiste orkta çok kabaca ve çok münasebetsiz sualler soruyordu. Bunların arıxın'ia ingilizce- de egüzele manasına gelip lar hakkında kullanılan «Beaı z kadın- tiful» keli- mesini kullanarâk artiste: «— Aro you Beantiful?. Yani esiz 1âtif misiniz?» diye sordu. Taylor bu suale fena halde içerledi: «— Ben kadın değilim. Beautiful diye hitab edilmeğe fena halde kızarım» dedi. Robert Taylorla birİkte Londrada film çevirecek olan kadın artist Maureen O'Sullivan Fakat muhabir buna hiç ehemmiyet vermeden suallerine devam etti. «— Mister Taylor - dedi . giz sinemada daima âşık rolleri Yyapıyorsunuz, bu iti- barla bana aşkın manasını söyler misi- niz?» Genç artist bu suale cevab vermekte biraz tereddüd gösterdi: «— Aşk her iki cinsin birbirine karşı hürmet ve takdir göstermesidir. dedi. «— Ne demek istiyorsunuz? Aşkta his- Robert Taylor, Amerikada Greta Garbo ile birlikte çevirdiği te çok Muvaffak olduğu La Dame au Camelia filmi alınırken Robert Taylorun gazetemize hediye etti ği imzalı fotoğrafı. Fotoğrafın üzerindeki Yazının tercümesi şudur: «Son siyatı cinsiyeyi inkâr mı ediyorsunuz?» Robert Taylor bu suale büsbütün kızdı: «— O başka mescle!» diyerek başını bizden tarafa çevirdi. Dünya kadınlarını çileden çıkaran Ro- bert Taylor, 25 yaşında, uzun boylu, ye- şil gözlü bir delikanlıdır. Kaliforniya ü- niversitesinden mezundur. Pek iyi ke- man ve piyano çalar. Ata çok meraklı ol- duğundan Kaliforniyada Arab atları ye- tiştirmek için küçük bir çiftlik tesis et- miştir. azı kimseler Taylorun san'atkârlık şüphe etmelerine Tağmen tü yaptığı film büyük bir sükse yap- mış ve M. G. M. e büyük kârlar temin etmiştir. Filhakika Greta Garbo ile bir- likte çevirmiş olduğu «La Dame au Ca- melia» filmindeki Armond rolünü çok Postaya ve Türkiyedeki dotlarıma» büyük bir muvaffakiyetle becermiştir. Buna rağmen genç san'atkâr, «Captains courageous» Cesur kaptanlar - filminde başrolü yapan Spencer Tracyden sahne dersi aldığını söyliyecek kadar müteva- zıdir. Robert Taylorun Londrada yapacağı filmde başkadın artist rolünü gene genç yıldızlardan Maurcen O'Sullivan yapa - caktır, İbrahim Safa * Pariste çıkan Paris - Soir ga bildirdiğine göre Robert Tayl, Amerika film — yıldızlarından Barbara Stanwyek arasında bir sevişme basla - miştır. Ve hattâ güzel Barbara. Taylorla Londrada buluşmak üzere sahte bir isim- le Avrupaya hareket etmiştir. Hollywood dedikoduları Evlenen, boşanan ve sevışen yıldızlar hakkında çıkan yem dedikodular Söan aylar zarfında Holivutta yeniden bir sevişme, evlenme ve boşanma salgını boş göstermiştir. Bu husustaki dedikodu- lar da hiç eksik olmuyor. Dolaşan riva. yetleri sırasile bildiriyoruz: Clark Gable'e dair... Son zamanlarda Clark Gable #«Üç numaralı madam Clark Gable» gezmektedir. «Üç numaralı” madam Clark Güble>- den maksad meşhur sinema yıldızı Ca- role Lombarddır. 4 Clark Gable ikinci karısından boşan- mak üzeredir. Boşandıktan sonra da Ca- role Lombard ile evlenecektir. Bundan dolayı bu yıldıza «üç numaralı» denil- mektedir. Villiam Powell'e dair... Caroöle Lombardın eski kocası olan nınmış sahn'atkâr — Villiam Powell ise Clark Gable'in siki numaralı» yani bo- şanmak üzere bulunduğu karısı ile se- viştiği iddia edilmektedir. Loretta Young'a dair... 'Tyrove Power ile nişanlandığı söyle- nen güzel yıldız Laretta Young, bu sev- dasından vazgeçmiş gibidir. Diğer taraf- tan söylefdiğine göre vazgeçen Loretta Young değil, fakat 'Tyrone Powerdir. Bu san'atkâr son günlerde meşhur pa- tinaj şampiyonu ve yeni sinema yıldızla- rından Sonla Helne ile sevişmektedir. Kay Froncis'e dair... Sinema yıldızlarının en güzeli addedi- len Kay Francis ile evlenme rin haddi hesabı yoktur dajma ile stiyenle- Herkes ona â şıklır. Fal Francis kimseye yüz vermemektedi. Bön dübeklara göre bu güzel yıldız Delmar Dawes ile evlenmek- üzeredir. Hattâ bazılarınca evlenmişlerdir bile. ! Geçenlerde evlenen sevimli yıldız Janette Me, Donald kocasile,beraber Sylvia Sidney'e dair... Güzel yıldız Sylvia Sydney, sın'atkâr B. Sehulberg ile sevişmektedir. Joan Bloudell'e dair... Georges Barnes ile evlenmiş olan bu güzel yıldızm hiç te mes'ud - olmadığı söylenmektedir. Joan Blondell bu san'at. kârın beşinci karısıdır. Myriam Hopkins'e dair... Uzün süren nişanlılık devresinde: ra güzel yıldız Myriam Hc sahne vâzu Litvak ile evler Müteferrik dedikodular Anita Louise'e evlilik hayatı ya mıştır. Kocasından n Jüne Üzer «Hav seyahati « Vic Örsetti miştir. Constane- Bennett ise bütün iddialara rağmen kocası marki de la Faisise ile iyi geçinmektedir.