28 Eylül 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

28 Eylül 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

k riyakâr adamlardı. Hükümdarları gök- — İçin için yerin dibine geçirirlerdi. — gözlerinin önüne geldi. Yaptığı cinayet - — Öölüler var gibiydi. — fere nikâhlamış; fakat peygamber sülâ- — Shtiyaç hasıl olmaktadır. © dürtülerek sevkedilmesi ötedenberi â- - dettir. Halbazki, malüm olduğu üzere u- / ler cezalandırılacaklardır. — ve gayretleri neticesinde 150 hektarlık /— baltak bir saha yandıktan sonra sön -| — neden çıktığı ve faillerini tahkik et - . ANAL Ğİ “viden hayvanların üvendreyle sevke - /" Ssine başlamak üzere yarın Iğdıra ha - | xeton yağı 10, Sayfa TARİHTEN (Baş tarafı 7 inci sayfada) I (Parmak oğulları — Bermeki) lerden yüzlercesini de mahvetmişti. Hazreti Ali sülâlesinden olup ta isyan eden Yahya bin Abdullahı affettiğine datr #enet vererek Bağdada getirdiği ve saray tahsis ettiği halde sonradan onu da bir bahane ile hapiste öldürtmüştü. Gene Hazreti Ali sülâlesinden Musa bin Cafer Medinede uslu uslu otururken bir sedye ile Bağdada göndermiş, hürmet ve ihtiram göstermiş, lâkin sonra zehir- letmişti. Günahları büyüktü. Derin bir pişmanlık duyuyordu. Gözleri yaşardı ve bir kaç damla yaş elindeki içki dolu kadehe düştü. Harunreşidin veziri (Fadl ibni Rebi) bunu görünce şaire kızdı ve azarlamak istedi. Fakat halife bunun önüne geçti ve pek sakin bir sesle göyle dedi: — Hayır, çok iyi yaptı. Hattâ bundan dolayı takdir edilmelidir. Çünkü bizim hep gaflet içinde yaşadığımın görüyor; bizi uyandırmak istiyor! Lâkin artık uyanmak neye yarar? Her zaman uyanık kalmak, aklı başın- da olmak gerek... İhtiras ve entrikaya âlet olmıyan a - damlara ne mutlu! Asıl onlardır ki ta - rihin karşısında daima başlarında defne dallarından fazilet tacile, alıniarı açık ve başları dik kalırlar... lere çıkarırlar, kendilerine verilen altın kesesi ağır olmazsa ayni hükümdarları Fakat aldanıyorlardı. Şair kasidesini şöyle bitirmişti: — Fakat son dakikan gelip te nefesin kesildiği ve ölüme karşı bitkin bir halde faydasız mücadelene başladığın gün de bütün bu saadetin ve servetin bir hayal- den ibaret olduğunu anla! Bieclisin üstüne ağır bir hava, bir ölüm havası çökmüş gibiydi. Harunröşidin elinde yeni doldurul- muş bir kadeh vardı. Dudaklarına götü- receği sırada birdenbire durdu. Ölüm, «3 ler, o cinayetlerin vicdan azabı bütün a- Garlığile kalbine çöktü. Karşısında kızıl kefenlere bürünmüş Kız kardeşi Abbase ile veziri Caferi ta- nıdı. Pek sevdiği veziri Caferle birlikte ayni»mecliste bulunabilsin diye onu Ca- lesinden bir kadının Cafer gibi bir azatlı. nın koynuna girmesi caiz görülmediğin- den zifafı yasak etmişti. İki genç birbirle- rini sevmişler; çocukları olmuş ve Ha - rünreşid Abbase ile Caferi ve çocuk- larını öldürtmüştü. Caferin babası ve kardeşile birlikte Turan Can Çöplerin denize dökülmesi İstanbul ciheti çöplerinin bir aya ka Gdar denize dökülmeğe başlanması muh- temeldir. İstanbul ve Beyoğlu çöpleri - nin bir senelik denize dökülme masra- fi 52 bin lira tutmakta, —Üsküdar vuı Kadın gözile Avrupa (Baş tarafı 9 uncu sahifede) — Bunlar çoök masum kadın kaprisleri- dir. Orta halli bir madam, bir kaç saat için kendisini zengin bir kadın mevkiin. de tasavvur ederek bu alış verişi yapı - yor, fakat hakikatte namuslu olduğu için, bedelini — ödiyemiyeceğini — bildiğinden bunları inde ediyor. 'Yeni çöp arabaları — Sizi Nizumsuz yere işgal eden böyle Belediye bir sene içinde yeni tarzd.ıı“’"”'" hakkında takibatla bulunmaz tek atlı 150 çöp arabası yapacaktır. Hâ| Mısınız? len İstanbul şehrinde 350 kadar çöp a-| — Takibat mı? Niçin? Bunlar, dediğim rabası vardır. Yeni arabalar çalıştırı!-| Di sok masum kaprislerdir ve biz bu- mağa £ ndıkça eskiler çürüğe çıka-,NU, gene kendi menfaatimiz için, hoş gör- rılacaktır. 150 arabadan bir kısmı çift| Mek mecburiyetindeyiz; yoksa mağaza - atlı olacaktır. mıza fena reklâm yapmış oluruz. Maama- DA . |fih, takibat yapmak istesek te muvaffak H""“_*'F"“"î_: zedelenmemesi | » namız ihtimali pek azdır; çünkü bunu için tedbir alınıyor ekseriya taştadan gelenler ve yahut ya- Sığır ve kara sığırların üvendreyle| bancılar yapıyorlar ve bize verilen ad - resler de çok defa otel isimleridir. Müfettişin «masum» bir kadın kaprisi addettiği bu mesele, çok psikolojik bir mevzu gibi beni düşündürdü. Güzel şeyleri görmek şüphesiz büyük bir zevk; fakat bunları sahiden satın a « lacak parası olmadıktan sonra yalandan almak neye iyi? Kadıköy dahil olmak üzere şehirin çöp- lerini denize dökmek için 70 bin liraya| €unda ince bir çivi bulunan üvendre, hayvanların derilerini delmekte ve ze- delemektedir. Bu cihet göz önünd alınarak, bu ne- dilmemesi, diğer hayvanlar gibi kır - baçla sevkedilmesi muvafık görülmüş, bu vaziyet alâkadarlara bildirilmiştir. Üvendreyle hayvan sevkettiği görülen- Bu sualin cevabını ben veremedim, siz verebiliyorsanız ne mutlu! M. Berkand Trakya tavşanlarına müşteri çıktı Edirne (Husust) — Bu yıl İzmir fuarındaki Iğdır satış kooperatifleri müdürü İğdırda teşekkül eden pamuk ve tâ- Tım satış kooperatifleri umumi mü -| dürlüğüne tayin edilen Trakya umu -|Trakya pavyonunda Trakya umumt müfet- Mi müfettişliği iktısat müşaviri Şük -| #sllğince yetiştirilmekte olan muhtslif cins rü Kasapoğlu Edirneden şehrimize gel artarLArn Bit bir köşe de tahala edilmiş bu- miştir. Şükrü Kasapoğlu yeni vazife -| Ppek çok takdir kazanan Trakya tavşan- larına fuarda ehemmiyetli bir müşteri de e- Taln edildiği, hıfzısahha umum müdürlüğü- nün her yıl bin tavşan almağa talip oldu- Bu devinçle haber alınmıştır. Tıpta istifade edilen tavşanların cinsleri ve yaşları ve bugünkü flatları hakkında mü- teket edecektir. Çatalcada 150 hektar orman yandı Geçen gün Çatalcanın Ereğli mev - kündeki Çılıngas yangın zühur etmiş, itfaiye ve orman memurlarının bir saatlik sıkı çalışma Çukurova şampiyonu Adana, 27 (Hususi) — İhtilâflı bulu- nan Çukurova şampiyonluk maçı dün yapıldı. İğmanyurdu tekrar iki sıfır ga- Hb geldi ve şampiyon oldu. RADYO Bugünkü program İSTANBOL 28 -9 - 987 - Salı Öğle teşriyatı: 12.30: Plâkla Türk musikisi. 1250- Hava- dis. 1306: Muhtelif plâk neşriyatı. Akşam neşriyatı: 18,80: Plâkla dans musikisi, 19.80: Kon- ferans: Eminönü Halkevi neşriyat kolu nami- dürülmüştür. Çatalca müddeiumumiliği yangının| ı_ı_ıîk_tğdir. İSTANBUL Ticaret ve Zahire Borsası 27/9/937 Buğday yumuşak 'Türk musikisi ve halk şarkıları, “Saat ayarı) 21,15; Orkestra, 22.15: Ajans ve boraa ha - berleri, 2220: Plükla sololar, opera ve eperet parçaları. Peynir beyaz BON POSTA Fransız boksörü Neden yenildi? Apostoli - Marcel Thil maçından telsizle gelen ilk Tesim Dün gelen Fransız gazetelerinde Nev- yorkta geçen perşembe günü akşamı Av- rupa şampiyonluğu için yapılan ve Fran- sız boksörünün mağlübiyetile neticelenen Marcel Thil - Fred Apostoli maçı hak- kında uzun tafsilât ve resimler bulun- maktadır. Bildirildiğine göre 15 ravund olarak tesbit edilen maçın 9 uncu ravunduna ka- dar Marcel Thil hâkim bir şekilde dövüş- müştür. Fakat onuncu ravundda sağ kaşı Üzerine yediği şiddetli bir yumruk deri- sini yırtmış ve kan boşanmağa başla- mıştır, Buhnun üzerine doktorun tavsiyesile hakem müdahale etmiş vo maçı tatil e- derek Fred Apostoliyi galib ilân etmiş- tir. Fransız gazeteleri — şampiyonlarının mağlübiyetinden dolayı çok müteessir- dirler. Maamafih bir revanş maçından da bahsedilmektedir. Telif hakları mahiyetindeki ikramiyeler vergiye tabi değil Mesleğine aid faydalı telif ve ter cümeler yapanlara vekâletlerce veri len ikramiyelerden 2390 numaralı ka - nunun üçüncü maddesinin 15 inci fık- rası mucibince kazanç vergisi alınma - maktadır. Bu neviden bedellerin ikra- miye faslından verilmesi halinde dahi, kazanç vergisinden başka buhran, mü- vazene ve hava kuyvetlerine yardım vergilerine de tâbi tutulmaması lâzım geldiği Maliye Vekâletinden alâkadar makamlara tamimen tebliğ edilmiştir. İstanbul Borsası kapanış fiatları 27 -9 - 1937 ÇEKLER Açılış — Kapanış 427,15 625.00 0,1875 23.135 M,0602 46700 İstanbul Belediyesi İlânları Eminönü Belediye çubesinden: Unkapanında Kerestecilerde Gümrük sokağın- da 6 No. li dükkân harap ve malli inhidam olduğundan 15 gün zarfında mahzu- run izalesi, aksi takdirde yapı ve yollar kanununun 44 üncü maddesinin tatbik edileceği, adresi meçhul bulunan hissedarlardan Miltiyadi Canbaz oğluna ihtar- name makamına kaim olmak üzere tebliğ ve ilân olunur. tanbul Vakıflar Direktörlüğü ilânları L — İstanbel Vakıtlar Dire Mikdarı ton CİNSİ Kok kömürü 3800 «<B> — <6560> 5 İlk teminat Lira kuruş Muhammen bedeli Lira kuruş 'Tonu 18 — 60 418 — 50 Gureba hastanesine lüzumuü olan yukarıda cins ve mikdarı yazılı kok kömürü- ne kapalı zarf usulile yapılan eksiltmesinde verilen teklif mektupları şayanı kabul görülmediğinden mezkür kömür pazarlıkla alınacaktır. Pazarlığı 30/9/93' Çarşamba günü saat 15 de komisyonda yapılacaktır. Şartnamesi levazım kale - minde görülebilir. İsteklileri yazılı gün ve saatte pazarlık için müracaatları. İstanbul Üniversitesi (6555) Arttırma, Eksiltme ve Pazarlık Komisyonu İlânları. 1 — Muhammen bedeli 2063 lira tutan Eczacı okulu için alınacak lâboratuvar teraze ve vezinleri 7/10/937 perşembe günü Üniversite Rektörlüğünde — ibale edilmek üzere açık eksiltmeye konulmuştur. 2 — Taliplerin 2490 sayılı kanunda yazılı belgelerile beraber 155 liralık mu- vakkat teminat vermeleri lâzımdır. Liste ve şartname her gün Rektörlükte gö- Tülür. — (6265) Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 — Kurumumuz okulları için lüzumlu olan 200 adet tulum ve Ö00 adet spor lâstik ayakkabı açık eksiltmeye konmuştur. 2 — Muhammen bedel 2650 iki bin altı yüz elli ve muvakltat teminat 196,90 liradır. 8 — İhale Yüksek Enstitü binasında toplanan komisyon tarafından 18/10/937? tarihine rastlıyan Pazartesi günü saat 14 de yapılacağından taliplerin hazır bu- lunmaları. 4 — Daha fazla izahat ve parasız şartname almak istiyenlerin Enstitü Daire Müdürlüğüne müracaatları ilân olunur. 1«3582 <6544> —— Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 — Kurumumuz tecrübe hayvanların ın bir senelik yiyecekleri olan 37000 kilo arpa açık eksiltmeye konulmuştur. 2 — İhale 29/9/937 tarihine rastlıyan Çarşamba günü saat 16 da Yüksek Eng- titü Rektörlük binasında toplanan komis yon tarafından yapılacaktır. 3 — Muhammen boedel 1572 lira 50 ku ruştur. 4 — Muvakkat ter hat 117 lira 94 ku ruştur. 5 — Fazla izahat ve parasız şartname almak istiyenlerini Enstitü Daire Mü- dürlüğüne müracaatları ilân olunur. SELÂNİK BANKASI 'Tesis tarihi : 1888 İdare Merkezi : İSTANBUL (GALATA) İSTANBUL (Galata ve Yenicami) MERSİN, ADANA Bürosu Ymnidızıdıî Şubeleri : SELÂNİK - ATİNA e Her nevi banka muameleleri Kiralık kasalar servisi Kastamonu Sulh Hukuk — Mahke - mesinden: Hazine vekili avukat Nahid Çına - rin Erzincanda Topçu —namile maruf Niyazi yanında Binbaşı ölü Vehbi kız- ları Leman ve Nuriye ve Kastamonu - da hesap memurluğundan matrut A - H Rıza aleyhlerinde davalılardan Le - man Ve Nuriyenin babaları ve muris- leri Binbaşı ölü Vekhbinin 927 senesi askeri ambar ve ayniyatından yolsuz sarfiyat yapmak — suretile üç lira elli altı kuruş ve diğer Ali Rızanın keza (45) Hira (91) kuruşu zimmetlerine ge- çirdiklerinden tahsili dileğile açmış ol- duğu davanın muhakemesinde davalı- lar namına çıkarılan davetiyeleri ika - metgâhları meçhul olduğundan bahis- le bilâ tebliğ iade kılındığı anlaşıldı - gından ilânen tebligat icrasına ve mu- hakemenin de 4/11/937 perşembe gü- nü saat ona bırakılmasına mahkemece karar verilmiş olmakla — davalıların mahkemeye bizzat gelmedikleri veya bir vekil göndermedikleri — takdirde haklarında gıyap kararı verileceği ve ayrıca namlarına çıkarılan davetiye - nin birer nüshasının mahkeme divan- hanesine talik edildiği tebliğ makamı- na kaim olmak üzere ilân olunur. «3205> — <6138> ELBİSENİZİN Koltuk - altlarında olan LEKELERİNİN ne ile çıkarılacağını düşünmektense ELBİSELERİNİZİ Hem lekeden ve hem de terin tahribatından SUDORONO PERTEY kullanarak - kurtarınız. Belsoğukluğu NW A slaD OA L LAG : en iyi ilâç ancak PROTEJİNDİR Dr. İhsan Sami TIFO AŞISI Tifo ve 0 rına tu- tulmamak için tesiri kat't, muafl- yeti pek emin taze aşıdır. Her ec- morwıuım. Kutusu 45 kuruştur. İstanbul İkinci İflâs memurluğundan: Müflis Avunduklara ait İzmirdeki Bulgur. ga çiftliğinin kira meselesi hakkında masa memurluğunca verilecek izahat üzerine bir karar verilmek üzere alacaklıların 1/10/937 cuma günü saat 18 de dalrede hazır bulun- maları ilân olunur. (254), DOYÇE ORİENT BANK Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiyedeki şabeleri: Galata - İstanbul - İzmir Deposu: İst. Tütün Gümrüğü * Her türlü bBanka işi *