28 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Başvekâlet tebeddülü hakkında Riyaseticumhur Genel Sekreterliğinin resmi tebliği Başvekâlet Vekili B.Celâl Bayar işe başladı
 Millet Meclisi toplandığı vakit - Celâl Bayarın Başvekâlete getirilmesi tekarrür etmiştir Teşkilâtı esasiye kanununun tebdili
 Dün İstanbul - Lüleburgaz asfalt şosasının açılma merasimi sırasında Nafia Vekili B. Ali Çetinkaya İstanbul halkı için güzel
 İtalyanın Akdeniz kontrolüne iştiraki konferansı dün açıldı Fransız Bahriye Nazırı içtimaı kısa bir nutuk ile açtıktan sonra

Bugün Devlet Nüsha sı | j 2 <basış & AKŞAM sahife Ta FER GE EE — Fiati her öm 5 b > S8 SALI 28 Eylül 1037 Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Başvekhâlet tebeddülü hakkında Riyaseticumhur Genel Sekreterliğinin resmi tebliği Millet Meclisi toplandığı vakit Celâl Bayarın Başvekâlete getirilmesi tekarrür etmiştir Teşkilâtı esasiye kanununun tebdili ve intihabatın tecdidi rivayetleri hiç bir esasa müstenid değildir istanbul 28 (A. A.) — Cumhur başkanlığı genel sekreterliğinden tebliğ edilmiştir: “Başvekil İsmet İnönü mezuniyet alması üzerine ba- zı gazetelerde rivayet şeklinde çıkan ve hakikate uy- gun olmayan şayialar, içerde ve dışarda yanlış akislere meydan verecek bir mahiyet almaktadır. Başvekil Ismet Imönü mezuniyet al-| mıştır. Ve meclis toplandığı vakit Ce- lâl Bayar'ın Başvekâlet makamına ge- tirilimesi tekarrur etmiştir. Şayıalar namı altında Tan gazetesinin 28 Eylül tarihli nüshasında çıkan teskilâtı esasiye kanununun tebdili mahiyetindeki yazılar ve intihabatın yenilenmesine ait rivayetler, hiç bir esasa istinad etmiyen haberlerdir. Bazı gazetelerin, memleketimizin esaslı işlerile alâkadar rivayetleri, hiç bir kontrole tâbi tutmaksızin ve mesul ve salâhiyetli mercilerden tahkik etmeden herhangi uzak ve yabancı bir memlekette geçiyormuş gibi ve lâu- bali bir tarzda neşretmeleri, milletimizin yüksek menfaatlerile hiçbir vakit kabili telif değildir; ve Türk efkârı umumiyesinin böyle hareketleri tasvip etmiyeceğine şüphe yoktur.,, Celâl Bayarın Başvekâlet vekâletine gelmesi üzerine, ağızdan ağıza bir takım şa- ! yialar dolaşmaktaydı. Riya- seticumhur Genel Sekreter- liği bugün saat on beş radde- | lerinde bir resmi tebliğ neş- | tavzih et- | retmiş, vaziyeti miştir. İsmet İnönünün 12 sene- Atatürk Bugünlerde. Ankarayı şereflendirecekler Ankara 27 (Telefonla) — Ha- ber aldığımıza göre, Reisicumhur Atatürk bugünlerde Ankarayı şereflendireceklerdir. | ragetle şefinin hizmetine has- ! retti. Celâl Bayar dahi Ata- i türkün emrinde ve hizmetin- de yetişen bir evlâdı ve mil- let sevgisi ile tanınmış inki- lâp şahsiyetidir. Anadolu ih- tilâlinin ilk günlerindenberi daima Atatürkten vazife ! alan ve aldığı vazifeleri mu- vaffakıyetle gören Celâl Ba- yarın bugünkü mesuliyet ma- denberi Atatürkün emrinde re teşkilâtı ile cihazlanması- | kamında dahi tamamen mu- ve hizmetinde geçen Başve: | naaid faaliyetlerle geçti. | vaffak olacağına asla şüphe killik hayatı, yeni Türk dev. | Atatürk zaferinin Lozanda | yoktur. İsmet nönünün bü- letinin kurulmasına ve Ata- siyasi neticelerini elde eden yük hatırasını hürmetle anar, türk inkılâplarının sağlanma-| delegeler heyeti reisi İsmet | ve yeni Başvekile millet ve sına ve memleketin, Kema- lizm davasına uygun bir ida- nönü, harpte olduğu gibi, sulhte de nefsini büyük bir fe- | dileri: | daha verdi: Başvekâlet Vekili B. Celâl Bayar işe başladı Ankara 27 (Telefon) — Başvekâlet vekili B. Celâl Bayar Başvekâlet va- xfesine başladığını alâkadar Vekâ- letlere bir tamim ile bildirmiştir. Bu tamimde Atatürkün B. Celâl Bayara hitaben şu tezkeresi bulunmaktadır. İktisad Vekli Celâl Bayara Başvekli Malatya mebusu İsmet Yeni hükümet programının ana hatları Ankara 27 — Başvekillikte vukubulan değişiklik memleketin ana siya- setinde hiç bir değişikliği mucib olmıyacaktır. Zira bu siyaset Atatürkün siyasetidir. Önümüzde açıla yeni devrede hükümetin takib edeceği prog- ramın ana vasıfları şunlar olacaktır: 1 — İnkilâbın icablarını umumi hayata geniş bir ölçü- de yaymak, geçmiş günlerden kalan, kuvvet ve zaman israflarına sebep olan kırtasi ruhu tasfiyeye uğratmak, 2 — İrticaa, yıkıcı ve menfi âmillere söz hakkı verme- mek şartile inkılâb çerçevesi içinde müsbet bir münaka- şa ruhu yaratmak ve milletin siyasi olgunlaşmasına ve umumi işlere canlı bir alâka ve emniyet bağlamasına im- kân hazırlaraak. 3 — Bir taraftan inkılâbın esas ve icablarını yaratır- ken bir taraftan da umumi hayatı programlaştırmak. Eminönü meydanı ve Yeni cami etrafı açılacak Dün İstanbul - Lüleburgaz asfalt şosasının açılma merasimi sırasında Nafla Vekili B. Ali Çetinkaya İstanbul | halkı için güzel bir ümran müjdesi İstanbul Belediyesi, ötedenberi bu işe başlamak, şehrin en mühim bir noktasını teşkil eden Eminönünü gü- zel bir meydan haline getirmek ve Yenicamli de kıymeti ile mütenasip bir şekilde tebarüz ettirmek emelinde idi. Fakat mali imkânsızlık ve bin bir ihtiyaca cevap vermek mevkiinde bu- Eminönü meydanı açılıyor. Eminönü meydanının açılması İs- tanbulun en güzel imâr hareketlerin- | den birini teşkil edecektir. Yenicami gibi şehrin en güzel ve tarihi bir âbi- desi - asırlardanberi - önü arkası çirkin ve gayribedii binalarla kapan- mış, çevrilmişti. lunan Belediye bütçesile bu iş başarı» lamıyordu. Nafia Vekâleti, İstanbu- Jun ilk büyük ümran hareketini teş- kil edecek olan Eminönü meydanının (Devamı 4 üncü sahifede ) İtalyanın Akdeniz kontrolüne iştiraki konferansı dün açıldı - - Fransız Bahriye Nazırı içtimai kısa bir nutuk ile açtıktan sonra müzakere teknik olduğu cihetle çekildi Pariş 21 (A.A.) — İngiliz bahriyosi | saisi hakkında fikir teatisinde bulum- büyük erkânıharbiye reis muavini vis | muşlardır. b amiral Sir Philip James ile yüzbaşı Paris 717 — Bahriye Nazırı B. Cam- Philips bu sabah Bahriye Nezaretin- | pinehi İtalyanın Nyon itilâfına işti- de Fransız bahriyesi büyük erkânıhar- | 'rakini temin edecek olan İngiliz - biye ikinci relsin amiral Godfrey ve mesai arkadaşlarile temasa geçmiş- lerdir. Mülâkat esnasında İngiliz ve Fran- | sız deniz eksperleri, Tatlyanın Nyon itilâfına iştirakinin teknik şeraitini kararlaştırmak üzere Bahriye Nazırı Fransız - İtalyan konferansını saati 15,30 da Bahriye Nezaretinde açmış- tır. Fransiz Bahriye Nazırı, kısa bir fi tuk söyliyerek İngiliz ve İtalyan de- legelerine beyanı hoşamedi etmiş ve konferans tamamile teknik bir mahis Campinchi'nin rişysetinde saat 15,30 de toplanacak olan konferansın me- yeti haiz olduğu cihetle, celseyi açtık» tan sonra çekilmiştir.