28 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

28 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

28 Eylül 1937 AKŞAM General Miller nasıl kaçırıldı? Fransız zabıtasının yaptığı araştırmalar müsbet hiçbir netice vermemiştir Ortadan esrarengiz bir surette kaybolan general Miller yaz Rus muharip- leri cemiyeti reisi general Millerin €s- rarengiz bir surette ortadan kaybol duğunu telgraf havadisi olarak yaz- mıştık. Dün gelen Paris gazeteleri bu esrarengiz gaybubetin tafsilâtı ile sa- hifelerini dolduruyorlar. Parisli re- fiklerimizin bu hâdise hakkında ver- dikleri tafsilâtın en mühim kısımla- | rını naklediyoruz. General Miller ortadan nasıl kayboldu? Perşembe günü akşamı, karşı saat üçte, Paris polis müdüriye- tinin telefonu çalmış ve bürosunda nöbet bekliyen, şube müdürü ahizeyi almış ve uzaktan gelen bir ses: - Burası Beyaz Rus müharipleri cemiyeti merkezi, Ben cemiyetin kâ- tibi umumisiyim. Reisimiz öğledenbe- ri ortadan kaybolmuştur. Bu ihbardan iki dakika sonra Pa- ris polis müdürile muavinleri, soluğu iyet merkezinde alıyorlardı, Ce- iyet binasında bulunan kâtibi umu- mi Kupuski polis müdürünün sualine cevap vererek dedi kit 'emiyet reisi general Miller, öğ- leyin burada bulunan arkadaşları 80- lâmlıyarak çıkıp gitti. Reisinizin. — gaybubetini ne za- man öğrendiniz? — Akşama doğru ben cemiyet bi- nasına geldiğim zaman masasının üzerine bana hitaben yazılmış şu mektubu buldum dedi ve mektubu polis müdürüne uzattı, Mektubun tercümesi şu idi: General Millerin bıraktığı mektup sabaha | general Skoblin ile bir randevum var- dır. General Skoblin benimle beraber İ komşu memleketlerden birinin ataşe- militeri olan Alman zabiti Strohman ve gens bir ecnebi sefaretine ataşe olan Worner ile görüşmeğe gidecek. Ü İkisi de rusçayı mükemmelen biliyon lar, Bu mülâket Skoblinin teşebbüsü üzerine yapılmaktadır. İhtimalki bu, bir tuzaktır. Her ihtimale karşı size bu notu bırakıyorum. 22 eylül 1937 imza: Miller General bir tuzağa düştü Esi Rus muharipleri cemiyeti umumi kâtibi devamla dedi ki: dar edeceklerdi. Fakat reisimiz belki © avdet eder ümidile bir müddet bekle- meğe karar verdik. Arkadaşlar, evve- ni, kendisine de o gün hiç bir rande. İ vu vermediğini söyledi ve garib bir vaziyet aldı. Bunun üzerine general Millerin ortadan gaybubetini size bil- dirmeğe karar verdik, Hiç şüphe yok- tur ki general Miller bir tuzağa düş- müş ve kaçırılmıştır. Bunda hiç şüp- he yoktur. / General Skoblini de ortadan sır oldu Paris zabıtası, bu ifadeleri aldıktan sonra tahkikata ve araştırmalara el koydu. Derhal bülün karakollara, general Millerin gaybubetini haber vererek müteyakkız davranmalarını ve | lâzım gelen araştırmalara başlama | larını bildirdi. Bu emir, bütün hudud Karakallarına ve Fransız liman riya- setlerine de verildi, general Millerin bıraktığı mektuba göre bu işte par- ğı bulunduğu anlaşılan Beyaz Rus generali Skoblini aramağa başladı. Polisler, eve gillikleri zaman ne Skob- Mini ve ne de kurısını buldular, İkisi de ortada yoktu. Pulisler, Skoblinin ikametgâhı önünde beklemeğe baş- ladılar. Bayan Skoblini ertesi günü oteline avdet edince kendisini yaka- ladılar, polis müdürüne götürdüler. Kadın sorguya çekildi, fakat kocası- nın nereye gittiğine ve nerede bulun- duğuna dair bir şey söylemedi. Bayan Skoblin kimdir? Bayan Skoblin çarlık zamanında, meşhur bir muganniye idi, Petresburg- da Plevitzkaia namile maruftu. Bu kadın zamanında, çok güzeldi. Şimdi, ihtiyarlamış, etleri pörsümüştür. Fek kat hâlâ eski güzelliğinin eserleri yü- zünde görünüyor. Bayan Skoblinin hattı hareketi hakikati saklamak is- tediği zehabını uyandırdığı cihetle, kendisi nezaret altına alınmış ve po- lis müdüriyetinde alikonulmuştur. General Skoblin nasıl kaçtı? «Bugün seat 12,30 da köşe başında Paris zabıtası, tahkikat araştırma- Paristen esrarengiz bir surette tagayyüp eden beyaz Rus general Millerin çalışma odası, aşağıda köşede general Miller — Arkadaşlarım, derhal sizi haber. © i General Millerin gaybubetinde parma- ğı bulunduğu zannedilen ve kendisi de ortadan sır olan general Skoblin larına devam etmiş ve general Skob- linin evinden çıkıp, ortadan kaybo- luncıya kadar hattı hareketini adım | adım tesbite muvaffak olmuştur. Ge- sonra bir Rus doslurz zaüracaat et- | miş ve para çantamı geinde unut- muş olduğunu iddia ederek 200 frank ödünç para istemiş ve almıştır. Gene- ral Skoblin bu parayı istediği zaman çok endişeli görünüyordu, yüzü sap- sarı idi, O zamandanberi, generel Mi lerin gaybubetinde mühim bir rol oy- nadığı zannedilen genersi Skoblinin izi kaybolmakta ve nereye gittiği bi- linmemektedir. Paris zabıtası da bu hususta yaptığı tahkikattan elde etti- ği neticeleri, tahkikatı işkâl etmemek | için gizli tutmaktadır. Bir çok evler- de araştırmalar yapılmış, bir çok ev- | rak ve muhaberat elde edilmiş, fakat bir netice almak kabil olamamıştır. Kadıköy vapuruna binen | bir deli adam Zabıta, ifade veremiyen bu adam hakkında tahkikat yapıyor Zabıta; dün karanlık bir hâdisenin tahkikatına el koymuştur. Öğleye doğru; Kağıköyden Köp- Tüyo hareket eden vapura; vücudün- de bereler bulunan bir adam binmiş- tir. Vapurun birinci mevki salonunda yer alan bu sdam bir aralık ahlayıp inlemeğe başlamış, salondakilerin na- zarı dikkatini celbetmiştir. 50 - 55 yaşlarında, oldukça vakti hali yerinde olduğu görülen bu ada- mın vaziyetile alâkadar olmak isti- yenler ondan bir cevap almağa mu- vaffak olamamışlardır. Bu sırada adamcağızın vaziyeti de büsbütün ağırlaşmıştır. miyacak ve ağzını açamıyacak bir halde bulunduğunu görmüşlerdir. Meçhul adamın umumi vaziyeti büsbütün şüpheyi celbettiğinden can kurtaran otomobili getirtilmiş ve bu- nunla Beyoğlu hasatnesine kaldırı. miştar. Adamın üzeri arandığı zaman hü- viyetini gösterecek bir vesika da bur lunmadığı cihetle kim olduğunun ve ne sebepler altında bu hale geldiği nin tahkikine girişilmiştir. , Sahife 7 Sipahi ocağının son bahar konkurları Arazi müsabakaları 7, 8 ve 9 ilkteşrinde Dresaj ve konkur ipikler de 10, 17 ilkteşrinde yapılacak Fağ : İ ) Sipahi Ocağının sonbahar konkur- ları tamamile belli oldu, bir çok yeni- Jiklerle dolu olan bu müsabakalar- dan geçen sene büyük bir rağbet ka- zanan (Red — arazi binişi) kısmı 7, 8, 9 ilkteşrinde Maslak civarında ya- pılacaktır. 10 ve 17 ilkteşrin pazar günleri öğleden evvel Dresaj ve ara- ba müsabakaları ve öğleden sonra konkur ipikler icra edilecektir. Konkurlar arasında memnuniyet- le gördüğümüz (Uygunluk müsaba- İ kası) üzerinde biraz durmak isterim. Bu müsabakalardan maksat yeni ye- tişen atların istidadını denemek ve onları ilerisi için hazırlamaktır. Böy- le hazırlayıcı müsabakalar olmadığı takdirde, biniciler atlarını pek genç yaşta ve henüz tamamile kemale er- meden büyük ve güç konkurlara sok- mak mecburiyetinde kalıyorlar, bu suretle de atlar ya sakatlanıyor, ve yahut ta huy kapıyordu. İşte Uygun- Juk müsabakaları bunların önüne ge- çecek vasıtalardan biridir. Ayrıca böy- Je ilk defa müsabakaya giren“bir hay- van sahanm kalabalığına ve müsa- baka seremonisine yavaş yavaş alış- mış olur. 17 birinciteşrin sabahı yapılacak olan araba müsabakaları ise memle- Dün tarih âğretmenleri Dolmabahçe sarayında açılan tarih sergisini xi. yaret etmişler ve kendilerine profesörler tarafından verilen izahatı dinle mişlerdir. Yukarıki klişeler tarih sergisini ziyarei eden muallimlerden iki grubu gösteriyor, Melâhat Aksel ketimiz için tamamen yeni bir şeydir. Memleketteki hizmet hayvanını teş- vik için yapılan bu müsabakaya Ka- (zati hayvanlar) müsabakasında hay- van adedinin çok olacağı anlaşılıyor. Üç senedenberi en fazla mükâfatın tahsis edildiği bu müsabakalar bil hassa herkesin kendine bir at edinme- si gayesini gütmektedir. Bunun ilk semeresini bu seneki konkurlarda görebileceğiz, hele An- kara ve Kayseri atlı spor klüplerin- den iştirak edeceklerini duyduğumuz biniciler de gelirlerse o zaman İstan- bul konkurları çok heyecanlı olacak» tar. Subaylarımızın her sene Avrupada yaptıkları turnelerde o Arsulusal bi- nicilik müsabakalarında büyük mu- vaffakiyetler gösteren atlarımızı ve hele bunlara yeni katılanları konkur sahasında görmek fırsatına nail ole cağız. Bu çok yüksek spor hâdisesini hal- kımızın büyük bir merakla beklediği ne eminiz. Tarih sergisini ziyaret eden muallimler :