28 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

28 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

28 Eylül 1937 in Adalet Almanyada ilk filmini imei Gazeteler, bir dansöz rolü yaptığı bu filimde muvaffak olduğunu yazıyorlar Kalbin yolu filminden bir sahne (Sağda Adalet görünüyer) Son #amanlarda Almanyada bir Türk sinema yıldızı parlamıştır. Bu yildiz Adalettir. Adaletten ge- çenü. bahsetmiştik. Memleketimizin her türafını gezen ve konserler veren bu genç kız şark rakıslarında da pek ustadır, Bir kaç sene evvel buradan Viyanaya, oradan da Berline gitmiş- tir. Berlinde variyete tiyatrolarında Nevyorkun en kibar variyete tiyatro- larınlan biri olan French Gazinoya angaje edilmiştir. Bayan Adalet bir kaç ay bu gazino- Adalet Kalbin yolu filminde da çalışmıştır. Şarklı tipi ve raksın- daki meharet çok nazarı dikkati çek- | çok muvaffak olmuş, bunun üzerine | miştir. Haltâ kendisinin filim artisti | olmak Üzere angaje edildiğinden bah- sediliyordu. Son haberlere göre Berline gelmiştir. Fakat bu defa vari- yete değil, filim artisti olarak... Ba- yan Adalet, tanınmış Alman yıldızla” rından Magda Sehneider ile birlikte bir filim çevirmişti. Filmin adı «Kal bin yolü dur. Bayan Adalet baş ka- dın rollerinden birini yapmaktadır. Bayan Adalet Amerika hayatına bir türlü alışamadığını, bunun için tek- rar Avrupaya geldiğini söylemekte- dir, İlk filminden sonra yeniden bir filme başlıyacaktır. «Kalbin yolu» filminde bayan Ada- let bir dansöz rolünü yapmaktadır. Filmin mevzuu şudur: Magda Sch- nelder, genç bir ressamla sevişiyor. İki genç bir gün bir gazinoya gidiyor- lar. Burada oturdukları sırada genç ressam, kız kardeşinin bir gençle bir- İikte içeriye girdiğini görüyor. Bir- denbire kan başına sıçrıyor, ne yapa- cağını bilmez bir halde delikanlının üzerine hücum etmek istiyor. Fakat tambusırada perde açılı- yor, dansöz (Adalet) sahnede görü- nüyor, Harikulâde dansı ile bütün na- zarları kendine çekiyor. Ressam da dansözün dansı karşısında hayran kalıyor, her şeyi unutup onu seyre dalıyor. Bu suretle bir rezaletin, hat- tâ bir faclanın önü alınıyor. Alman gazeteleri bu filmin çok mükemmel olduğunu yâzıyorlar. «Kal bin yoluv bu senenin en mükemmel filmlerinden biri sayılmaktadır. Bu sene Venedikte yapılan sine- ma müsabakasında birinciliği «Bir balo kamesi» adındaki Fransız filmi kazanmıştır. X Eski yıldızlardan Coln Moore bu sene tekrar filim çevirmeğe başlıya- caktır, Colin altı senedenberi filim bayatından çekilmişti, Adalet tekrar | bir konser Kadıköy Halkevi iki sene zarfında İ musiki sahasındaki çalışmalarını hal | ka göstermek için Fenerbahçe stad- | yomunda büyük bir açık hava konse- | ri vermeğe karar vermiştir. Konser önümüzdeki cumartesi günü saat 16 | İ da verilecektir. Bu konsere kırkar | Kişilik koral, mandolin ve orkestra | | heyetleri iştirak edeceklerdir. İ Kadıköy muhitinde güzel bir musi- | ki tezahürü teşkil edecek olan bu konserde memleketimizde ilk defa ola- Tak koral yani toplu teganni tarzı din. lenecektir. Şimdiye kadar tek sesler- | den başka bir suretle teganni usulü i tatbik olunmayan memleketimizde Ka- diköy Halkevinin uzun çalışmaları neticesinde elde edilen polifonik te- ganninin yapılması ve muhütte buna alâka uyanması cidden takdir ve teb- Gaziantep Halkevi i Köycülük şubesi halkı tenvir ve Gazianlep (Akşam) — Halkevi bah- | çesi şehrimizin en temiz ve güzel bir aile bahçesi haline gelmiştir. Bahçe, akşamları her sınıftan yüzlerce Va- | tandaşa istirahat ve tenezzüh yeri va- rfesini görmektedir. İki hektar ge- nişliğinde olan bahçede dört fıskıye- | 4 havuz vardır. Anetepli amatör bir | genç tarafından yapılan Atatürkün | tahli büyüklükteki mermer heykeli Kadıköy Halkevi bü ük tertib etti Konser, cumartesi günü Fenerbahçe stadında verilecek; koral, mandolin. <orkesizd heyetleri vi edecek Kadıköy Halkevi Koral talebeleri öğretmenleri B. Hulüsi Öktem ile birlikte rike değer, Bu dersi: bır ve sebat ile verme tuar profesörlerinden tem, mandolin şefi Ziya Aydıntan ve orkestra şefi İs musiki sanatkârı yetiştiriyi ların sayısı bugün yüzü ge “Aynca açılmış ci yi - büyük bir sa- lerle musikinin tamimine çalışmakta ve garp musikis tadır, de musiki öğrenmiş olan- muntazaman talebe konser- leri vererek mümareselerini arttırıyor- lar. Tertip olunan bu büyük konser bu faaliyetin canlı bir mehengi olacak- tır Konseri dinlemeğe gideceklerden hiç bir ücret alınmıyacaktır. bahçesi istirahat ve tenezzüh yeri vazifesini görüyor yeleri köy köy dolaşarak irşad ediyorlar Yukarıda: Halkevi bahçesinden güzel bir köşe, Aşağıda: Köycülük şubesi üyeleri köylülerle görüşüyorlar de bu bahçeyi süslemektedir, Halkevimizin köycülük şubesi, ha- zırladığı iyi bir programla bu sene ve- rimli bir çalışma devi girmiştir. Bu şube, tertib ettiği köy gezilerin- de köylüye nebat ve ağaç hastalıkları hakkında konferanslar vermekte ve yerinde bu hastalıklarla mücadele usulünü âmeli olarak göstermekte dir,