28 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

28 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

25 Eylül 1937 AKŞAM Scandinavian Near East Agency Gulatada Tahir han 3 öncü kat Tel; 44091 -2-3 Bvenska Orlent Linlen Gothenbure Gothenburg, Stokholm, Oslo, Danizig, Bâynia Capenhag Abo Rev Baltık Umanları şark ve Karndeniz başlı- #a limanları arasında 1$ günde bir azimet #9 avdet için muntazam postalar, Gdynia - Dantzig - Gothenburg ve Oslo- lar. 21 Eylöle doğru 8 Birinci teşrine Birinci teşrine doğru dan Hamburg Roter- Yakında İstanbul dam - Kopenhag, Dantzig - Stokholm, ikin hareket edece! teşrine doğru Gdynia vapuru Fazla tafsilât için Galata'da Tahir han # üncü katta kâin acontalığına müreast. Tel: 44901 - 2-3 Modellerimizi kopya, biçimi- mizi taklid ediyorlar. Birin- ci nevi İngiliz kumaşların - dan KADIN, ERKEK ve ÇOCUKLARA mahsus trenç- kotlar, muşambalar, kover- kotlar ve gabardin pardesü- lerin zengin çeşidlerini ucuz fiat ve şeraitle takdim edi- yoruz. MÜSAVİ CİNSTE DAİMA ÜSTÜNÜZ. BAKER Mağazaları RET a ik ayanı hayre Ş “BALMUMU, TENE KY: er liç lin Parfömlerin istihzar edildiği Fran- anın Midi havalisini gezmiş iseniz tabintin çiçekleri merkezinde yarat- tağı bir nevi balmumunun cildi be- yazlatmak ve güzelleştirmek ohusu- #unda şayanı hayret hassalarnı Milirsiniz. «Sir Aseptik, tabir edilen bu şaya- Bı hayret cevherin tasfiye edilmiş hu- MAsasının cild üzerinde sihirâmiz bir tesiri vardır. Bunun; geceleri yalmazdan evvel tatbik ediniz. Cildin sert ve kırmızı dış tabakasını yumuşatarak parça parça döktürecek, sabahleyin inana- mıyacağınız tsze ve beyaz bir cildin yeni güzelliği ile karşılaşacaksınız Miçık mesâmeler, siyah noktalar, kırmı- ılık lekeleri ve tenin gayri saf bü- tün maddelerinin tamamen zall oldu- unu göreceksiniz. Ancak, yüzünü- sün gençlik güzelliği ile fazla tezad teşkil etmemesi için boyunda, omuz- larda, kol ve ellerde dahi kullanma Biz lâzımdır. Kolay, pratik ve ayni samanda az masraflı olan bu «Sir Aseptik» bütün eczanelerle ecza de- polarında satılır. Bahibi Necmeddin Sadak Iş Bankası asgari 25 lira mevduatı bulunan bütün kumbara sahiplerine senede kura ile 20,000 lira mükâfat dağıtmaktadır. 1937 sonuna kadar keşide tarihleri: aylarının ilk günleri. İstanbul altıncı icra memurluğundan: l Emlâk ve Eytam Bar 'Türk Anonim Şirketine birinci derece ve sıra- da ipotekli olup tamamına üç yeminli ehli vukuf marifetile 5355, (beş bin üç yüz elli beş) lir: t takdir edilmiş olan Beyoğlunda Feriköy İkinci kısım mehallesinde Şişli Büyükdere Kır sokağında eski 143 mükefrer yeni 32 ka- Pi No. lu sağ tarafı Fikret hane ve bahçesi sol tarafı Arçı veteseleri Aleko ha- ne arsası arkası Viçen hane bahçesi cephesi Kır sokağile mahsut müfrez bir bap hane tamamının evsafı: Zemin katı: Zemini kırmızı çini bir koridor üzerine bir küşük oda, 2 mer- diven altı, bir kiler, çift kapılı bir kömürlük, derununda sabit kazan ve mo- zayik etkne ve mermer musluklu malta ocaklı ve dahilinde mermer taşlı he- lâyı havi matbah vârdır. Matbahın bahçeye demir, camlı kapıs olduğu gibi bu katın sokağa ayrıca demir camlı kapısı ve zemin kata merdivani vardır. Bahçede erik, ayva ve asma olmak Üzere dört ağacı mevcut olup etrafı du- var ve tahtaperde ile çevrilmiştir. Zemin katı demir, camlı sokak kapısından, mermer anire ve yedi basamak mermer merdivenle çıkılan bu kat bir came- kân bölmeli ve camlı kapılı bir sofa üzerine iki oda bir helâ olup odalardan birine bahçe kısmına demir parmaklık korkuluklu ve zemini demir ıskarah balkonu ve mermer muslukludur. Bu katın tavanları bağdadi sıvalı ve istam- pa badanalıdır. Birinci kat: Bir sofa üzerine 3 oda, bir kiler ve bir alaturka helâsı olup biri sokağa şabnişlidir. İkinci kat: Bir sofa üzerine 3 oda, bir kiler ve bir alaturka helâsı olup odanın sokağa demir parmaklık korkuluklu terası vardır, Tavan katı: Bu kat aşağı kattaki sofaların üstünde ahşap bölmeli bir odadır. Dam aksami alafranga kiremitle örtülüdür. Dökülmüş olduğu anlaşi- lan birinci kat sofasının bağdadi tavanı ve bir kısım merdiven sivalerinin tamiratı yapılmakta olduğu gibi borçlu tarafından çatının arka cephesine bir oda daha ilâve edilmek üzere malzemenin evin bahçesinde ihzar edilmiş olduğu bu kerre verilen ehli vukuf raporundan anlaşılmaktadır. Doğrama, tavan, merdiven ve korkulukları yağlı boyadır. Binanın katları kısmen müu- şamba döşeli olup elektrik, terkos ve havagazı tertibatı mevcuttur. Binanın beden ve bölme duvarları kârgir, döşeme ve merdivenleri ahşaptır. Umum mesahası 95 metre murabbaı olup bundan 66 metre murabbaı bina olan gay- rimenkulün tamamı açık arttırmaya konmuş olup İlân tarihinden itibaren şartnamesi herkes tarafından görülebilecek ve 2/11/937 terihine raslayan Birinci Teşrin ve Birinci Kânun Şark Malt Hulâsası Iştah ve kuvvet Için en birinci Ilâçtır Çocukların dişlerinin kolayca çıkmasına, kemiklerinin küvvetlenmesine, çocuk emziren annelerin sütünün çoğalmasına yardım eder. Bilümum eczanelerde bulunur. ADEM iKTiDAR ve BELGEVŞEKLİĞİNE KARŞI HORMOBIN Tabletleri MANN Her eczanede arayınız. Posta kutusu 1255 smmm A mi GR Galata ISTANBUL NEOKALMINA GRİP - NEZLE - NEVRALJI BAŞ ve DİŞ AĞRILARI - ARTRİTİZM Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 — Kurumumuz tecrübe hayvanlarının bir senelik yiyecekleri olan 37000 kilo arpa açık eksiltmeye konulmuştur. 3 — İhale 20/9/9317 tarihine rastlıyan çarşamba günü saat 16 da Yüksek Enstitü Rektörlük binasında komisyon tarafından yapılacaktır. salı günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde açık arttırma suretile satıla- caktır. Satış Emlâk ve Eytam Bankasının 844 No. lu kanunu hükümlerine tabi olduğundar. mezkür kanunun 15 inci maddesine tevfikan ikinci bir art- tirma yapılmaksızın gayrimenkul, yukarıda yazılı günde en fazla arttıranm üzerinde bırakılacaktır, Arttırmaya iştirak için muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya Milli bir Bankanın teminat mektubu tevdi edilmek lâzımdır. Biriken bina vergilerile çöp ve fener resimleri ve del- Mliye ve vakıf icaresi satış bedelinden ödenir. 20 senelik evkaf taviz bedeli müşteriye aittir, Satış bedeli peşin ödemek lâzımdır. İcra ve İflâs kanununun 196 ıncı maddesine tevfikan İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarlarn gayrimenkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masraflarına dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte 20 gün içinde dairemize bildirmeleri lazımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmdaıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarların işbu kanun maddesine uygun Surette hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 934/1678 dosya No. sile dairemize müracaatları ilân olunur. Emlâk ve Eytam Bankasından: İşbu gayrimenkulü satin alanlar arzu ederlerse ban- Kaca takdir edilecek kıymetin o 50 si kadar kendilerine ikrazatta bulunabil (48) Ünel neşriyat müdürü: Selâmi Sedes | Kadıköy Kız Enstitüsü Direktörlüğünden: AKŞAM Matbaası Enstitü ve Akşam okulu talebe kaydına devam etmektedir. (6185) toplanan 8 — Muhammen bedel 1572 lira 50 kuruştur. 4 — Muvakkat teminat 1177 Mira 94 kuruştur. $ — Fazla izahat ve parasız şartname almak İsityenlerin Enstitü Daire müdürlüğüne müracaatları ilân olunur. «3205» «6138. Muhammen Cinsi Miktarı bedeli İlk teminat İhale günü Eczayı tıbbiye 148 kalem 102761. 770L.625K. 1/10/9397 Cuma 5.15 Gureba hastanesine lüzumu olan yukarıda cins ve miktarı yazılı eczayi tabbiye kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. İhalesi yukarıda yanlı gün ve #aatte Vakıflar Başmüdürlüğü binasında toplanan komisyonda yapi lacaktır, Şartnameler her gün levazım kaleminde görülebilir. İstekliler 2490 sayılı kanunun tarifi veçhile hazırlıyacakları teklif mektuplarını ihale saatin den bir saat evveline kadar komisyon riyasetine makbuz mukabilinde yermes leri megruttur. Posta ile gönderilecek mektuplar dahi ihale saatinden bir saaf evveline kadar gelmiş bulunması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (6222) n PROFİLÂKSİN Belsoğukluğu ve Frengiden korur.