28 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

28 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

ğ li, A . k ed İS Bir gecede dört dört şampiyon döğüştü Amerikan boksörleri 4 siklette de kazandılar, Mars Til tehlikeli surette yaralandığı için devam edemedi Bu maçları tertip man yi ei Mike Jakobs kimdir? stadına mücavir Polograund stadında, horoz, hafif, yarı orta ve orta olmak üzere 4 sıklet üzerinde dünya şampi- yonluğu için maçlar yapıldı. Boksör- ler Far-laiz için yapılmış olan ve 13 bin dolara mal olan ring üzerinde dö- güstüler, N Daha erkenden dolan salonda 70 bin- Sö den fazla seyirci bulunuyordu. Seyir- ciler arasında Coe-Lulz, Dempsey, Tu- ney, Tomi Far, Bradok, Şirket de yer almışlardı. Eskobar - Jefra İlk maçı horoz sıkletten cenubi Ame- Tikalı Eskobar Amerikalı Jefra ile yap- tılar, Eskobar 23 yaşında 53.433 kilo, Jefra 24 yaşında ve tam ayni ağırlık- ta. Daha seri ve atak döğüşen Jefra 15 raundda sayı hesabile galip gel di ve Eskobarın elinden şampiyonlu- ğu aldı. Amkers - Montanez Hafif sıklette Amerikalı Amkers ce- hubi Amerikalı Pedro Montanez'le dö- Züştü. Amkers 24 yaşında 58:700 kilo, Podro 23 yaşında 59.155 kilo. Bu sık- let dünya şampiyonu olan Amkers gü- zel bir döğüşten sonra rakibini 15 ra- $ undda sayı farkile mağlüp ederek şam- Piyonluğunu muhafaza etti. Barney - Garika Yarı ortada dünya şampiyonu olan Amerikalı Barney Ros Filipinli Kefe- rino Garika ile karşılaştı. Amerikalı 24 yaşında 65 kilo, Garika 27 yaşında 66.140 kilo. Maç baştan sona kadar Ros'un hâkimiyeti altında geçti ve Amerikalı 15 raundda sayı hesabile ga- lip gelerek gene şampiyon kaldı. Fred Apostoli - Marsel 'Til Orta siklette Fransız Marsel TN Amerikalı Fredle karşılaştı, Fransız 33 yaşında 72.480 kilo, Amerikalı 23 ya- şında 72.077 kilo. Gecenin en mühim ve ehemmiyet ve- rilen maçı buydu. Bütün Fransız ga- zeleleri uzum bir zamandanberi bu maç üzerinde durarak kendi boksörleri- ni, Kaleme kuvvet şişirmişlerdi. Maç çrik heyecanlı ve sıkı olmuş her iki boksör zaman zaman yekdiğerine televrük etmişlerdir. Onuncu raundda Armerikalmın eldiveni çözülmüş ve bu- nın sırımı Marsel Tilin kaşıma çarpa rak büyük bir yara açtığı için hakem ve doktortar maçın devamına mani ol- muşlardır. Bu suretle maçı abondons olmıyan Mike Jakobs bugün şahsi serveti ve muhtelif organizasyonlarda- ki alâkesile 120 milyon dolar sahibi- dir. Yorkin Coney-İsland arasında işle Miko Jakobs Birleşik Amerika bok- Mike Azcobs (ortada) meşhur şampiyon Braddok ve meneceri Klaudla birlikte yemek yiyor 1916 da Nev-Yorkun kalabalık eğ- ence yerlerinde hakiki bir fıstık ve şe- ker ticareti kurduktan sonra Miks, Amerikanın eski boks organizatörü Ted Richard ile tanışmış ve dünya şampiyonluğu içir #apılan 3. Willard- F. Moraud maçında bu organizatöre yardım etmişti. İşte Mike ilk mühim işini bu fır- satiş yaptı. Maç biletlerinden hemen hemen yarısını satır en Mike bun- ları tekrar söiarak çeyrek milyon do- lar kazandı. teresan olmazdı. Braddock'u döğmekle | Mikenin şampiyonu yeniden parladı | ve ona aşağı yukarı on milyon dolar- lik müstakbel işlere yol açtı. 'Mike'nin en büyük ıztırabı çocuğu olmamasıdır. Karısı Jose, Fair Haven'- İzzet paşa a SARAY ve BABIÂLİNİN İÇ YÜZÜ Yazan: SÜLEYMAN KÂNİ İRTEM — Tercüme, iktibas hakkı mahfuzdur Tetrika No. 14 lıyor, Said paşadan beklemesini rica ediyordu Mazbatanın kaleme alınması ti- caret ve nafın nazırı Zihni paşanın himmetine tevdi olundu. Zhni paşa #i birlikte ve müşavere ile mazbatayı kaleme almakta, Amedğci bey de par- ça, parça yapılan tesvidleri müsved- de olarak başka varakalara naklet- mekte idi.*Bu esnada musahib Nadir şamdanları değiştirmek, opaşalara tekrar, tekrar kahveler getirmek gibi hizmet ve ikramlar vesilesile girip çi- kıyar, söylenen sözlere kulak veriyor- Jardı. Mazbatanın kaleme alınması uzuyordu. Daha da uzıyacağı anlaşı- lınca Sald paşa: — Rumeliden son gelen telgrafta kanunu esasinin kabul cevabı teah- hür edecek olursa veliahdı saltanata biat ve hutbeler onun namına kıraat olunacağı ihtar olunuyordu. Mesele teahhüre mütehammil mi? Esbabı mu- cibesi badehu tafsilen yazılmak üze- re hemen muhtasar bir mazbata ya- pılarak arzolunsa ve etraflı olmasına lüzum gösterilen mazbata sonra tan- zim edilse münasip olmaz mı? Diye sordu. Paşalar bunu muvafık gördüler. Bunun üzerine Said paşa: (Rumelinin üç vilâyetinde cereyan eden ihtilâl efaline müteallik evrak irade mucibince aramızda birer, birer mütalea edildi. Bu hâdiseleri davet eden sebepleri teşrihe zatı şahanece malüm olan ahval icabınca zaman kâfi değildir. Bu esbabı mücibenin aynca mazbata ile arzı derdesitir. Sürat iltizamı lüzumu mütehakkak olmasile iki nüsha olarak Jeffen iki müsvedde takdim ediliyor. Bunlara tevfikan üç vilâyet umumi müfettişli- ğine ve valilere serian telgrafnameler yazılması, kararın da diğer vilâyet- lerle gayrimülhak livalara tebliği tas- vib olundu. İrade sadır olursa icabı icra olunacaktır.) Meslinde olan bir mazbatayı dikte ile yazdı. (1) Memduh paşa gene (Esvatı sudur) risalesinde bu noktada şu izahatı ver- mektedir: (Sadrazam paşa beni yanına çağır- dı, gittim, nunu esasi yeniden verildi) #baresi ip değildir, Mücrimlerin sabık ve hik halleri tetkik olunup affa müs- tahak görülenler affedilir, Mülâhazasını ileri sürdü. Said pa- şada; — Rels paşanın ihtarı doğru ise de umumi af meselesini bu sırada ortar ni şahaneyi terdid eder, Bu madde- nin şu karara yani esasi meseleye te- allüku yoktur. Onu ayrıca yaparız. Cevabını verdi. Hasan Fehmi paşa buna kani oldu. Kararın İmzalanma- sı ve iki müsveddenin hazırlanması bitince Ahmed İzzet paşa vesatetile padişaha takdim olundu. İzzet paşa- nan avdeti uzadı. Bu arada asıl maz- batanın yazılması ve imzalanması da bili, Bu mazbata da şu mealde idi; (Manastır, Kosova, Selânik vilâyet- leri umum ahalisinin bazı mıntaka- lardaki asker efradile zabitlerin şu son günlerde ittihaz ettikleri serkeşa- ne hareketlerin mahiyetine dair 8, 9, 10 temmuz 324 tarihlerile gelen ev- Bunlara nazaran bir çok yerde onlara iştirak eylemiştir; bazı askeri hattâ müşir Osman paşanın oturdu- Zu yerleri abloka ederek Osman paşa- yı ahz ve tevkif dahi eylemişlerdir. Bu bağıyane hareketler kanunu esasi ahkâmnm meriyetile mebusan meclisinin içtimaa davet ettirilmesi esasına istinad ettiriliyor. Bu bapla her türlü nasihatleri ısga etmiyecek- leri, iğtişaş dairesinin giltikçe teves- sü eyliyeceği anlaşılıyor, Vakıâ kanu- nu esasi meri olup mebusan meclisi- nin muvakkat bir müddet için (3) tatili halin icabatından ve memleke-