22 Mayıs 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

22 Mayıs 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

2 Sisli, e | | iz | | i | İ “mekten korkum yok. Fakat hiç kimseye İleleri ilâve etmiştim: , ve tekziblerini ehemmiyetle nazarı dik - Hataları me güreş organizatörleri, işi ydana çıkan iftiraya döktüler Yazan : Na Bir kaç gun »denberi, "Tekirdağlı Hüse- yin pehlivanın üç pehlivana birden mey- dan okuduğunu duyuyoruz. Dün, Te - kirdağlı Hüseyin, matbaaya kadar gele- rek beni bulmuş, ve bu hususla şu söz- leri söylemişti: «— Bazı gazetelerde, bazı kimseler benim tarafımdan ortalığa meydan oku-| meköten korkum yok. Fakat hiç kimseye de meydan okumadım. Çünkü ben bugün «başpehlivan» ünvanına resmen sahib bulunuyorum. Ve bu ünvanı, memleke - tin bülün pehlivanlarından üstün oldu- ğumu isbat ederek kazandım. Binaens- Jeyh, hiç kimseye meydan okumıya Mh - tiyacım yok, Daha doğrusu, bir pehli - vana meydan okumak, benim için küçük görülebilecek bir harekettir. Benim ün- vanımda gözü olanlar varsa, bana mey - dan okurlar. Sizden, bu noktaların te - barüz ettirilmesini istiyorum!» ” 'Tekirdağlının bu sözleri söyleyip gidi- şinden pek az sonra, elime bir telgraf ver- diler. Mülâyim pehlivan imzasile An - koradan çekilen bu telgrafta şu salırlar yazılıydı: «— 18 mayıs tarihli «Cumhuriyet. ga- zetesinde benim İsi Ida güreşeceği « me dair çıkan uydurma haberin, gâzete- hiz vamtasile tekzibini rica ederim!» Ben, bu haklı ricaları yerine getirmek maksadile, Tekirdağlının sözlerini de, Mülâyimin telgafını da, Son Posta say - falarına geçirmiş, ve altına da şu cüm- «Güreş müsabakalarını tertib edenler, ortalıkta şamata koparmak österlerken, pehlivanların haysiyetlerini kırabilecek hafifliklerden o kaçınmalıdırlar. Şerefli bir pehlivanın lekesiz şöhretini, müşteri toplamak gayesile, sahibsiz bir sermaye gibi işletmek hakkı hiç kimseye verilmiş değildir. Bu itibarladır ki leri ya- parlar, Tekirdağlının ve Mülâyimin birer İhtar mahiyetinde olan bu haklı şikâyet kate almalı, ve ona göre davranmalıdır- lar» Gene ayni yazımda, yapılan hatanın mahiyetini kısaca anlattıktan sonra, şu sualleri ilâve etmistim: «— Bir başpehlivanm, mağlüb ettiği pehlivanlara meydan okuduğu, dünyanın neresinde görülmüstür? Hiç bir şeyden haberder olrmvan bir pehlivanın güreşe- ceğini ilân etmek, hem o pehlivanın şöh- relinden, hem de bu yalana kanacak kimselerin alâkalarından nameşru bir şekilde çöplenmek sayılmaz m” * Ben bu satırları, bu suallerime muha- tab bulunan kimselerin çarpık hareket - lerine bir çeki düzen vermek gayesile| Yazmıştım. Fakat onlar, hareketlerini düzeltecek- Jerine «Son Pnstas ya gelip; şu iftirayı yumurtlamıslar: «— Naci Sadullah. kendisine para ver- mediğimiz için, alevhimizde yazıyor!» Bu iftira bende kücük ve geçici bir hid- det bile uyandıramadı. Çünkü tenkidimi. ze uğrıyan ve bir günahının ortaya çı - karılmasından muğber olan hemen her vatandaşın, ayni çürük iftira silâhına sa- rılmasına çoktan alışkınız. Eğer bu küf- Yü, ve paslı iftira silâhı, her attığını tsa-! bet ettirebilseydi, Türk matbuatında, al- Bi lekelenmemiş tek vatandaş bulmak mümkün olamazdı! Dün öğle yemeğini benimle beraber yi- yen Tekirdağlı Hüsevin, kim bilir ka - çıncı defa yaka silkmiş. bir çocuk ma İ sumiyeti ve samimiyetile güreş müsa -| 'bakalarını organize etmemi istemişti! Kara Ali ve Mülâyim pehlivanlar da, bir çok defalar benden ayni ricada bulun - duklarını tekzib etmiyecek derecede dü- rüsttürler kanaatindeyim. Bu itibarla, eğer ben, güreş çöplüğün- de otlamak hevesine düşseydim, bu ifti- ray savuranları, gündelikli birer çığırt- kan gibi, ayak hizmetlerinde kullanabi - Mirdim. Bu itibarla, bu hususta fazla söz Isra - fanı, Tüzumsuz sayıyorum! * Bucün bu bahse avdet edişim, evvelki ci Sadullah ihtarımı bir fazlasile tekrarlamak için- dir. Vâkıâ, güreş tertib etmek istiyen - ler, müsaade almak için güçlük çekmez- ler, Fakat verilen müsaade «60» lık pin - ponları piyasaya Hindistan şampiyonu İ markasile sürmek, Komar gibi koyun - İları, boğa diye yutturmak, ve Şerman gi- bi cambazları, meydana pehlivan diye çıkarmak için değildir. Verilen müsaade, bir başpehlivan ş9- refile, bir başka pehlivanın şöhretile, ö- tekinin berikinin haysiyetile, ve nihayet halkın alâkasile oynamak için değildir. Fakat bu zevat, bu noktalâri nazarı Iti- | bara almamakta o derece ileri gitmişler- dir ki, geçen müsabakada, yapılacak eği-| kes yi sezen Beyoğlu nahiye müdürü, ne-| redeyse güreşleri menedecek, ve güreş minderini sirk sahnesi gibi kullanmak is- tiyenlerin tezgâhını alt ve üst edecekti. Eğer ayni yolda yürümekte devam e-|": derlerse, kendilerini çok yakından teh- did eden bu âkıbetten kurtulamıyacak - ları muhakkaktır. Bana gelince... Bu yazımla onları, hem ıslahı hale, hem suallerime cevab ver - miye, hem de İftiralarını isbat etmiye çağırıyorum: Bu sonuncu davetimiden kaçınırlarsa onları, birer haysiyet fstis- marcısı gibi adalete teslim etmek zahme- tinden de kaçınmıyacağım. Naci Sadullah ihtilâf nasıl başladı, sonu neye varabilir? (Baş tarafı 1 inci sayfada) başladı. Bu sırada Alman topraklarında bazı askeri harekât yapıldığı şayi olun- ca Çeklerin telâş ve endişesi arttı Muh- temel bir tehlikeye karşı Londranın na- zarı dikkatini celbettiler. Londra, Ber- lin nezdinde teşebbüste bulundu ve or - taya çıkan <askeri hareket» şayiası mahiyeti hakkında izahat istcdi, Lon - draya ve Praga, Berlin tarafından veri - len cevabda, bu harekâtın mutad garni- zon tebeddülünden başka bir şey olmadı- ğı bildirildi. Anlaşılan bu cevab Çekos- lovak hükümetini tatmin etmemiş ola - câk ki, hâdiselerin seyri karşısında gafil avlanmamak için derhal bir sınıf ihtiyat efradını silâh altına çağırdı. Bu kuvveti kâfi görmiyerek bir İkinci sınıfı daha da- vet etti. Çekoslovakyadan gelen haberler bütün binaların askeri muhafaza altına, motörlü nakil vasıtalarının keza askeri hizmete alındıklarını bildirdiğine göre Çekoslovakyanın aldığı bu ihtiyat ted - birlerine, tam değilse dahi kısmi bt ferberlik adını vermek mümkündür. Nazar! olarak Çekoslovakyanm hazert kuvveti takriben (11) bin sübay, (120-1â 150) bin askerden mürekkebdir. Avus - turyanm Almanya tarafmdan ilhakına takaddüm eden zamanlardaki Alman si- lâhlanması ve Avusturyanın işgali kar - şısında Çek hükümeti, bazeri kuvvetini (200) bine çıkarmıştır. Son hödiselerin ileasile silâh altına çağırılan kuvvetlerin inzimamile bugün, icabında ilk Alman sademesini karşıhyabilmek üzere yarım milyonluk motörlü bir ordunun mevcu - diyetini kabul etmek lâzim gelir. Fakat en modern usullerle idare edilen Çek or- dusunun çok kısa zamanda seferberliğini Jikmal ederek kuvvetini azami haddine, yani (2,000,000) a çıkarması mümkündür. Maamafih Çekoslovakya ile Almanya a- rasında çıkabilecek olan silâhlı bir ihti- lâfın bu iki devlete inhisar edebileceğini sanmak gaflet olur. Ruslarla Fransızlara sıkı birer askeri ittifak bağile bağlı bu - lunan Çekoslovakyanın Almanya ile har- be tutuşur tutuşmaz bu devletlerden mü- zaheret görmesi yüzde yüz bir hakikat - tir. Bu takdirde 1914-1918 umumi harbi- ne müşabih bir muharebe ile karşılaş - mak bir zaruret olacaktır. Bu sebebledir ki her iki tarafın da bugünkü ahvel ve şerait içinde işi fazla ileri götürmiyerek bir hal şekline bağlamaları beklenebilir. Selim Ragıp Emeç Roma elçimiz Ankarada Ankara 21 (Hususi) — Roma büyük elçimiz Hüseyin Râgıb mezunen şehri - mize gelmiştir. SON POSTA KAYIPLAR Kızımdan haber alamıyorum 933 senesi Bskişe - hir hara (mektebi kumandanına hiz - metei olarak emir - beri tarafından gö türülen kızım Pat » bir haber alamadım. Bilenlerin insaniyet namına (o aşağıdaki d adrese bildirmeleri » ni rilen ederim Adapazarı Akyazı Ömercik mahallesinde dü (Mustafacık) eşi anası Hatice * Dramanın ORasulova (o mübağillerinden kardeşim Uzun oğullarından Mehmed oğlu Mustafa altı senedir kayıptır. Adresini bi - İlenlerin tasaniyet namına aşağıdaki adrese bildirmelerini rica ederim: Bafranın Gazipaşa mahallesinde bakkal Hilmi Birer nezdinde Mebmed oğlu Osman * Ana kucağında küçük fken Vidin'den ba- bam Yahya, anam Havva ve benden iki yaş büyük kardeşim Hediye ile Balkan harbin - de hicret ederek Anksraya gelmiştik. Müte- ökiben anam babam öldüğünden bizleri ay- ayrı birer hâmi almıştı, Hediyeyi bima - yesine alan kahveci Abdullahin ölümü üze- rine Ankaranın Hacıbayram mahallesinden ismini bilmediğim bir zat tarafından İstan- bula götürüldüğünü biliyorum. O günden - beri kendisinden hiç bir haber (o alamadım. Kardeşimden başka bugün hiç bir kimsem yoktur. Bilenlerin aşağıdaki adrese İnsani - yet namına bildirmelerini rlea ederim. Adapazarında, Urunçarşıda, Aslan mağa- m sahibi Hüseyin Kulalı vasılasile Büyük Böğüdlü köyünde oturan Yahya oğlu İbrahim Ankara * Romanyanın Hacıoğlu Pazarcığı kazası - nm Omurfakı köyünden oğlum Köroğlu İs- mall kayıplar, Sekiz sene evvel anavatana hicret ederek Erdek, Bandırma teraflarin - da ikamet etmiş, Bandırmada hastalanmış. 6 gündenberi nerede olduğunu bilen yoktur. Bilenlerin aşağıdaki adrese bildirmesini in - saniyet namına rica ederim: Kosaeli yilâyetinin Akmeşe nahiyesinin Ka- rapınar köyünde Romanya göçmenlerinden babası Mehmed Köroğlu * Ağana Pytam mektebi talebesinden ken mektebin 1iğvı üzerine Aydın San'atlar mek İtebine gönderilen ve bilâhare #96 « 997 se - uelerihe kadar İzmir fabrikalarında çalışan Adananın Derunikale mahallesinden Musta- fa oğlu Ali Gündüzü ihtiyar halası Kümile arıyor. Bilenlerin aşağıdaki adrese insaniyet namına bildirmeleri rica olunur. Adanada Kalekamısmdz Abdülçani Kerimi vasıtasile halası Kâmüle ” Kelkit kazasının Bulak köyünden, Aksa- kal oğullarından oğlum (İsmil oğlu Halil kayıptır, Harbi umumlde Kelkitin Ruslar ta- rafından işgali üzerine Zileye gitmiş, sulhü müteakib memleketimize dönmüştük. Oğlum İsmall çalışmak maksadile Zilrde kalmıştı. Uzun senelerdenberi kendisinden bir haber alamadım. Bilenlerin aşağıdaki adrese in - saniyet namına bildirmelerini rica ederim. Aksakal oğullarından İsmail karısı Asiye * İskzeçeden geldim. Oğlum Mümin oğlu Ha- arıyorum. Yedi aydanberi Mersinde du - lâm olmadığından tanıyanların veya ndre - sini bilenlerin Son Posta gazetesinde opera rica ederim, Annesi Sıdıka Bazı müesseselerin idare meclisleri lâğvedilecek (Baştmafı 1 inci sayfada) vakkat encümende tedkik edilmektedir. Encümen tedkikleri sırasında bu teşek- küllerin idare meclislerinin kaldırılması ve idare meclisi o vazifelerinin projeye göre kurulacak olan yüksek mürakabe heyetine verilmesi kararlaştırılmıştır. Bu hususta lâyihaya bir hüküm ilâve olun- muştur. Bu esas meclis umumi heye - tinde kabul edilecek olursa Ziraat, Sü- mer, Eti ve Denizbank gibi müessesele - rin idare meclisleri ilga edilecektir. Orman Umum Müdürlüğü Ankara 22 (Hususi) — Orman U - mum Müdürü Fahri Bük'ün ayni daire fen hey'eti reisliğine nakli ve yerine Orman teftiş hey'eti reisi Bekir Şafa- nın tayini muhtemeldir. Annesi Kelkli kazasının Bulak (köyünden! tör Ahmede bildirmelerini İnsaniyet namına | PETROL NiZAM Kepekleri ve saç dökülmesini tedavi eden tesiri mücerrep bir ilâçtır. 1 — Şartnameleri mucibince 13 adet termograf ile 13 adet higrograf pazar * Tıkla satın alınacaktır. : HU — Pazarlık 2/V1/938 tarihine rasthyan Perşembe günü saat 14 de Kabataf” ta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen Şubeden alınabilir. IV — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin fatsız tekli! ve kataloglarını mü” nakasa gününden üç gün evveline kadar İnhisarlar Tütün Fabrikalar Şubesin? vermeleri ve tekliflerinin kabülünü mutazammın vesika almaları lâzımdır. V — İsteklilerin pazarlık için tayin edile gün ve saatte 9 7,5 güvenme paf#” lariyle birikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. «2790 SÜT MAKINALARI Dünyanı en büyük fabrikası mamulâtındandır MİELE Ekremözlerin imal kudreti Yüzde Yündür. tertibatı vardır. MİELE Ekremözlerin bütün aksami paslanmaz nevindendir. MİELE Ekremüzleri bilümum Zirast Mektebleri kabul ve tavsiye etmektedirler MİELE Ekremözleri en asri ve (diğe markalardan daha ucuzdur. Satış deposu. Tahtakale, 5İ No. lu Poker traş Şire, Liseler Alım Satım Komisyonundan: Mikdarı Berer kilo İlk te- kilo (tahmin B. mina Kuruş Lira Kr. 10400 257 40 7/8/9338 Sah G. saat lâde 258 00 7/6/938 Sah G. saat 1430'da 50 '/6/938 Salı G. saat lö de Cinsi Eksiltme” nin şekli Açık Eksiltmenin yapılacağı gün ve saat Sabun Zeytin Reçel Soğan Patates Mangal Kö. Odun (Gürgen) a ir 20) Odun (Meşe) 300) Komisyonumuza bağlı yatılı liselerin Mayıs 939 sonuna kadar ihtiyaçları ol#f yiyecek ve yakacakları eksiltmeye konmuştur, Bu hususta gerekli durum rıya yazılmıştır. Eksiltme İstanbul Kültür Direktörlüğü binası içinde Liseler Muhasebeci © ğinde toplanan Liseler Alım, Satım Komisyonunda yapılacaktır. İstekliler tik teminat makbuzu ve 938 yılı Ticaret Odası vesikalariyle belli gö w 355 B8 7/6/938 Salı G, saat 1530 da 12/ 50 746/938 Salı G. saat 15.45de 352 60 "1/6/938 Sah G.saat 16'da ? ve yanlarında gösterilen saatte komisyona gelmeleri. Teminatlar İstanbul Liseler Muhasebeciliğine yatırılacaktır ve şartnamelef seler Alım, Satım Komisyonu Sekreterliğinden görülüp öğrenilir. — (2914) gm TE İ ürk Hava Kurumu BüYÜK PİYANGOSU 2. ci keşide 11/ Haziran/ 1733 dedir. Büyük ikramiye: 45.000 Liradır.- Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyeleri? (10.000 ve 20.009) liralık iki adet mükâfat vardır. Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyangoy iştirak etmek suretile siz de taliinizi deneyiniz... ALLAK KL Antalya mülhakalı Harita ve Plân Birliği Başkanlığından si Antalyaya bağlı Akseki, Manavgat, Gündoğmuş, Serik, Elmalı, Finike, K9f zalarında tahminen bin hektarlık hali hazır haritalarının yaptırılması işi e yeler İmar Heyeti Fenniyesince tanzim olunan şartname dairesinde eksil' çıkarılmıştır. N 1 — Yapılacak haritaların muhammen bedeli meskün ârazinin hekları gayri meskün on beş liradır. pr > 2 — Münakasa kapal zari usuliyle 2490 sayılı kanun mucibince icra # caktır. #. 3 — Muvakkat teminat 1312 lira 50 kuruştur. arti i 4 — Münakasa 6/6/1938 tarihine müsadif pazartesi günü saat 15 de Mi ii Belediye dairesinde icra olunacağından teklifler ayni günde saat on ikiye eri Antalya Belediye dairesinde Harita Birliği Riyasetinde makbuz mukabili i olunacaktır. 5 — Posta ile gönderilen teklif mektubları iadeli taahhüdlü olması vüzımdi 6 — Şartname Antalya Belediye muha sebesinden parasız alınabilir.