13 Haziran 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

13 Haziran 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

SON POSTA “ Bir esrarlı cinayet daha | Tekirdağlı Hüseyin Kontrol hey'eti salâhiyeti » Kantarcılardaki feci cinayetin kimler tarafından ve nemak- - Sadla yapıldığı araştırılmaktadır © (Baş tarafı 3 inci sayfada) Bü yeni cinayet evvelki gün Kantar- Sabunhane sokağında Ahmed Nural sabun fabrikasında ( işlenmiş, bekcisi Şevki başına bir çuval i bağlı bir halde kaynar sa- kazanına atılarak çok feci bir şe- öldürülmüştür. Dün bir muharririmizin hâdise etra- geç vakte kadar yaptığı tahkika- Böre cinayet şu şekilde işlenmiştir: ik gün, cumartesi olması dola- ; ile, sabun fabrikasında işciler saat kadar çalışmışlar ve saat birden a İşlerini bırakarak fabrikadan ay | Rilmişiardır. Fabrika bekcisi 50 yaş- erince Şevki işeiler gittikten sonra ka- ları kapatmış ve fabrika içinde yalnız ıştır. Bekci Şevki bu sırada fabrika ka- İanları yanında dolaşırken birdenbire tenüz hüviyeti tesbit edilemiyen bir ya iki kişinin. öni'bir hücumile kâr- ; Hlaşmış ve başına bir çuval geçirile- | Yek bağ ve kaynamakta olan s8- | dun kazanıma atılmıştır. Ayni gün saat beş sularında fabri- kaya gelen fabrika sahibi Ahmed Nu- iyi aramış, fakat bulamamış- Bunun üzerine fabrika içindeki a- İiktirmalar biraz daha derinleştirilmiş Kanca bekci biraz sonra sabun ka- & içinde başına çuval geçirilmiş bir Meiyette ölü olarak bulunmuştur. psi bu şekilde bulunduktan sonra yet derhal adliye ve zabıtaya ha- Verilmiş, müddeiumumi muâvini hâdise yerine gelerek tahkikata ıştır. Tamamen yanmış bir vazi- bulunan Şevkinin cesedi de tabi- Adil Salih Haşim tarafından muaye- €dilmiş ve görülen lüzüm üzerine indan ve niçin yapıldığı henüz an- âmıştır. Zabıta ve müddetumu- Orban dün gece de Unka- Polis merkezinde bu feci cinayetin tile meşgul olmuşlar, esrarın esi için uğraşmışlardır. Bu ara- Ki Kişinin ifadelerine müracaat €- ği. i birkaç kişi de nezaret altına â- tır. Esrarın bugün çözülerek ka- Ye şeriklerinin yakalanmaları kuv- Re muhtemeldir. ,, (Baştarafı 2 inci sayfada) : i eczaneden: «Bilmiyoruz!» de- i eczaneden filânca zatın daha iyi “ty ptehassıs olduğunu söylediler. iü eczaneden verdikleri adrese um. Tarif edilen evin kapısını ça i E Açan bayan: tra Üç sene evvel burada oturuyordu , ı.. cevabımı verdi. yayina muhaveremize kulak kabar- bakkal; 5 Zannım Çamlıcada oturuyor. dedi. dara geçtim, Çamlıcayı boyladım. Evet! dediler. Burada köşkü vardı, — 4ç, Bilemiyoruz, nerede. büla döndüm. Ümidimi kesmiş im. İş inada binmişti. Fakaz ondan akrabamdan hasta birisine uğra- Berekti, Onun evine gittim, hal, ha- Sordum, Maç pkan yok mu? dediler, amı anlattım. *» birden, gülüştüler, ve: 3 aa! dediler. O zat, şu karşıki evde v adam gönderdik, ve şapkama m, na seyi, azmin, sebatın bir mükâ- li dedi yorum, Fakat şapkama kavuş- 'ânın sevinci henüz böyle derin ra meydan bırakmıyor. Üâlg, | 5 Son söz olarak, mizaeları az çok v a müstald olan hemcinslerime ke. dam bulunayım: Üni, UMİ, hususi, her nerede olursa a pkanızı alıp ta çıkarken, şekline, Tengine, içine, dışına, marks- an ihmal etmeyiniz, 1 almış olduğunuz zavallınm le ÜS beş gün içi yanar; kesesi ze- * İ karışan ve Uzunköprüde yakalanan ara- Dtomobil cinayetindeki sarışın kadının hüviyeti anlaşıldı, bir isim daha ortaya çıktı (Baş tarafı 1 inci sayfada) sında yeniden bazı kimselerin de ismi geçmektedir. Adliye ve zabıta dün tekrar birçok kimselerin ifadelerine müracaat etmiş, ve İpsala ile hâdise etrafında muhabere- ler yapmıştır. Katil Ali Rızanın İpsalada meteoroloji memuru Muhittini ne şekilde ve hangi sebeb altında öldürdüğü hakkında da dün yeni bir malümat almmamıştır. Ancak derinleşlirilen zabıta tahkika- tında katil Ali Rızanın cinayeti işlemeden birkaç gün evvel sarışın kadınla beraber Beyoğlunda bir pansiyonda bir müddet oturdukları anlaşılmıştır. Zabıta dün bu pansiyonda bir araştırma yapmış ve bazı kapalı mektublar elde etmiştir. Bu mek- tubların muhteviyatı bugün hâkim hü- rurunda açıldıktan sonra anlaşılacaktır. Diğer taraftan hâdisede ehemmiyetli rolü olan sarışın kadının da hüviyeti tesbit €- dilmiş ve isminin Sevim olduğu anlaşıl- mıştır. Katil Ali Rıza Hacıosman bayı- rındaki cinayetten sonra yanında sarışın kadın olduğu halde otomobille İpsalaya giderken Yenikapı civarında bir adamı da otomobiline almıştır. Tahkikat sonün- da bu adamın Yenikapıda, karyola fab- rikası karşısında bir evde oturan arabası Ahmed olduğu anlaşılmış ve kendisi dün geç vakit Uzunköprüde yakalanmıştır. Arabacı Ahmedin hâdisedeki rolü, 0t0- mobile niçin bindiği ve yolun neresinde indiği de henüz anlaşılamamıştır. Yapılan son tahkikata göre otomobil- deki sarışın kadının katil Ali Rıza ile be- raber İpsalaya gitmediği de tesbit edil- miştir. Sevim adlı bu sarışın kadının yol- da arabacı Ahmedle beraber otomobil- den indiği tahmin olunmaktadır. Zabıta Sevimin de izi üzerindedir. Katil Ali Rizanın cesedile hâdiseye ismi bacı Ahmedin bugün şehrimize getiril- meleri ve sarışın kadının da bugün yaka- lanması muhtemeldir, Zabıta ve adliye tahkikata devam el- mektedir. # ” > İ | Bir motosiklet kazası Salamonun idaresindeki 282 sayılı moto- £iklet dün Köprüden geçerken Nebahat ad-| h bir kadına çarpmış, ve kadını başından yaralamıştır. Yaralı hastaneye kaldırılmış, suçlu yakalanmıştır. iğ. Hey'etimiz Hatayda (Baştarapı 1 inet sayfada) miz Payasta albaylığa terfi eden Hatay Fransız delegesi Kole ile konsolosumuz tarafından karşılanmıştır. Payasla bir askeri kıt'a ihtiram resmi- ni yaptı, Payastan saat 15.10 da hareket eden tren 1630 da İskenderuna muvasalat etti. İkenderunda Fransanın şimal ordu- su kumandanı General Mone ile Sancak valisi Abdurrahman Melek, hükümet er- kânı, halk cebhesi erkânı istasyonda top- larmışlardır. Orgeneral Asım trenden iner İnmez, General Mone ile samimi surette gürüş- tü, Orgeneral Asım Gündüz kıt'ayı teftiş ettikten sonra General Mone ile otomo- bilde yer aldılar. İskenderundan 16.40 da hareket edildi. Yollarda heyetimiz muhtelif cemaatler ve kesif bir halk tabakası tarafından şiddet- le alkışlandı. Generalin otomobili Türk Kâlesi namile anılan Beylfna vardı. Bu- rada toplanmış olan binlerce halkın se- vinç ve heyecanı çılgınlık derecesini bul- muş ve «Yaşasın Atatürk», «Yaşasın Ge- neralimiz» sesleri yükselmiştir. General ve maiyetinin otomobilleri Antakyaya yaklaştıkça halkın kesületi ve coşkunluğu artıyordu, Antakyada yapılan tezahüret bütün tasvir ve tahayyüllerin fevkindedir. An- takya, tek bir ferd haric olmamak üzere heyetimizi alkışlıyordu. Otomobile atılan çelenkler bir yağmur halini almıştır. Generali hâmit olan otomobil Antakya belediyesinin önüne vardı. General as keri kıt'ayı teftiş ettikten sonra ikameti- ne tahsis edilen kaymakam Süreyya Ha- lefin evine girdi. a amaaa Ama, size, en hafif tâbiri ile ya bunak, yahud da enayi derler. Yazık değil mi? İdi, Orta hakemi İsmail Doğandı, Tekir caret muahedesinin tadili müzakerelere girişmek üzere bir Yu - Kara Ali ile berabere kaldı (Baş tarafı 1 #nci sayfada) köylerden gelen on bin seyirci önünde cereyan eden güreş çok heyecanlı ol - muştur. Evvelâ İzmirli Tahsin ole Bucah Mehmed pehlivanlar güreştiler. Bera- bere kaldılar, Bucalı , Tekirdağlı Süleyman tarafından 13 dakikada, Hamdi pehlivan İbrahim (tarafından 15 dakikada tuşla yenildiler, Molla Mehmed Manisalı Halil berabere kal - dılar. Sıra günün en mühim güreşine gel dağlı Hüseyin ve Kara Ali ortaya çık- tılar. Bir saatlik güreş müddetince çok heyecanlı çarpıştılar. İlk dakikalarda Hüseyinin saldırışları, saltoları karşı - sında Kara Ali teknik, güzel, zaman zaman hâkim güreşti. Tehlikeler ya - rattı, Favul yapan Hüseyine hakem ih tarda bulundu. Hüseyin kuvveti saye- sinde yenilmekten kurtuldu. Neticede berabere kaldılar. Bir kısım halk gü- reşin temdidini istedi. Nihayet haftaya tekrar karşılaşmaları kararlaştırıldı. Yugoslav - Yunan ticaret müzakereleri Belgrad 12 — Yunanistan ile Yu - goslavya arasında aktedilen takas ti - hakkında goslav bey'eti bu akşam Atinaya hare- ket etmiştir. Bir Çinli kadının değeri (Baştarafı 6 me sayfada) başlamışlardır. Fakat aradan dakikalar geçip de kadınm dönmediğini görünce telâşla balkona köşmuşlar ve onun yerin- (Baş tarafı 1 inci sayfada) ken kapanmakta ve az kayıd yapmak- tadır, Bunun Anker'in Cenevreden av- detihe intizaren vakit kazanmağa ma- tuf olduğunu zanneğiyorum. Komisyonun halkı âsâyişi bozmağa ve hükümete karşı koymağa teşvik €- den tebliği kâf: gelmiyormuş gibi Lev- siye bürosu reisi vazife ve salâhiyetini aşarak halka hitaben bir nutuk söyle- miş ve «Türk - Fransız anlaşmasının bizce kıymeti yoktur, netice bizim Vve- receğimiz karara bağlıdır» demiştir. Diğer taraftan mayısın başında Türk lerin yaralanmasile neticelenen ilk hâ- diseye sahne olan tahrikât kaynağı Tavlâ nahiyesindeki tescil bürosurun reisi ve Alevi cemaati mümessillerini otomobiline almak suretile Türk Tiste- si aleyhinde kaydı teşvik ve tezahüratı teşci etmek istemiştir. Çölden getirilen bedevilerle Berut- tan, Şamdan ve Halepten alelâcele tel bedilen Ermeniler 24 saat içinde bü- tün merasimi ikmal edilerek kaydedil- dikleri zaman "Türk cemaati mümessil- lerinin bütün itirazlarına karşı «Bizim hükümet memurlarma itimadımız var- dır» cevabını veren komisyon delegele- maktadır. Yalnız Antakya konsolosu sıhhi sebeble ailesini götürmek için Be- tuta gitmiş, bir gece dâhi kalmadan dönmüştür, Konsolos resmi hiçbir te- masta bulunmamış, Martel'le görüşme" miştir, Bir yalan daha Antakya, 12 (A.A.) — Anadolu ejan- sının hususi muhabiri bildiriyor: Arab telgraf ajansı İskenderundan aldığı kaydile şu haberi veriyor: Burada dolaşan bazı şayialara göre Payas ile İskenderun arasındaki 'Türk hudud karakolu kaldınlarak yerine Hatayh polis karakolu ikame olunacak“ tr. Bu haber de yalandır. Antakya I2 (AA) — Anadolu a« ijansının hususi muhabiri bildiriyor: Son dakikada aldığım o malümafa göre, vaziyeti karıştırmak ve dünya eğ kârını yanlış yola sevketmekte menfa« olanlar Reyhaniyenin Ayrancı kök yüne gönderdikleri kundakcılar vası » tasile bu köyde sekiz evi aleşe vermiş- lerdir. Yanan evlerden dördü Türke re aiddir, Dışarıdan gelen bu şahıslar ri şimdi Hatay Türkünün hâmisiz ok madığını görerek kendini biraz topla- ymş olan ayni hükümet memurlarının temine çalıştıkları düzeni bozmak ve Türk listesini baltalamak için ellerin- den geleni yapmağa azmetmiş görünü- yorlar. |Suriye gazeteleri Hataya sokulmuyor Antakya, I2 (A.A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor: Ta mamen yalan ve tahrikâmiz neşriyat yapan bütün Suriye gazetelerinin Ha-| tayda satılması ve dağıtılmasının me-| nedildiği haber alınmıştır. İ Uydurma haberler Antakya, 12 (A.A.) — Arab telgraf ajansı Türkiyenin Suriye, Lübnan ve de yeller estiğini görmüşlerdir. Çin âdâb| Hatay konsoloslarının Berutta bir top- ve erkânına uyarak ortalığı telâşa ver-İlantı yaparak bunun sonunda Suriye memişler, düşünmeğe başlamışlar ve ni-İFransız fevkalâde komiseri Kont dö hayet meselenin aslını öğrenmişlerdir: «Alacaklının msiyetinde çalışan bir delikanlı kadını borclunun ik: atı ile bir- likte kaçırmıştır!» Martel nezdinde teşebbüste bulünduk- larını ve günün yeni temayül ve direk- tifleri mucibince Hatâydaki yeni idari tedbirler hakkında görüştüklerini yaz- kimsenin evinden çıkarak yangınları söndürmeğe teşebbüs edememesini te» min için evvelemirde havaya 15 el si lâh sıkmışlardır. Kayıd munmelesi Antakya 12 (A.A.) — Anadolua» jansının hususi muhabiri bildiriyor: Kayıd muameleler! her tarafta de» vam ediyor, Mühim hiç bir hâdise kay» dedilmemiştir. Evvelki gün © büroyg, terkeden Süveydiye Türk mümessille ri tekrar vazifelerine (o baslamışlardım, Hiç bir tarafta hiç bir hâdise kayda » dilmemiştir. e Vazifeden uzaklaştırılanlar. oç Antakya-12 (A.A.) — Anadolu» jansının hususi muhabiri bildiriyor: Vazife ve salâhiyetlerini Türklük aleyhinde suiistimal etmiş olan İsken» derun jandarma kumandanı oyüzbeşı Münir, eski Antakya jandarma kuman- danı Mihran ve Kırıkhan jandarma ke mandanı Abdüssamed işden uzaklaştı.” rılmışlardır.