24 Haziran 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

24 Haziran 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

8 Bayfa we L aç BON POSTA aa “Son Posta,, nın HikâyeSi oaarımdınananadanlakamdınaııınmamanıız HULAT BABA... AMAD NL NNAKAĞAA (KİNM MA Çevizere * İsmmef Hulüsi Hulat baba, Direne sap takmakla meş- güldü. Karısı kapının önüne oturmuş, tavukların yemini ıslatıyor ve arada sı- rada da başını kaldırıp, kuyunun başında yüzünü sabunlıyan oğluna bakıyordu. Hulat baba sordu: — Traş oluyorsun ha, gitmiye karar verdin öyle mi? ğuk su ile başını yıkadı ve bütün bu iş- leri bitirdikten sonra; Önüne bakarak söylendi: — Hep annemle ben., güya biz senin paranı yiyor, bitiriyormuşuz.. arlık me- Yâak etme, ben gidiyorum. Kendi hayatı- mı kendim kazanabilirim. Saçlarını taradı. Evin kapısına doğru yürüdü. Babası üzüntülü bir sesle ba- ğardı: — Demek karar verdin Victor.. — Ben söyliyeceğimi söyledim. Annesi yalvardı: — Yavrum, evlâdım. Gözyaşlarını önlüğünün eteğile sıdi. ihtiyar çıkıştı: — Ağlamıyacaksın Hanorine madem ki gidecek, defolsun gitsin.. bir daha da geri gelmesi! Victor, istasyona doğru yürüdü. Yolda Leon'a tesadüf etti. Konuştular: — Gidiyorsun ha! — Evet. Ne vakit?. Bügün, beş trenile, Leon güldü: — Hangi beş treni, beş treni gideli ya- | rım saat oluyor. — Fena! — Yarın gidersin, — Olmaz, bir kere evden çıktım. Victor düşündü. Yere otların üzerine oturdu. * Hulat, Parisle bir bankada kâtiblik e- den, amcazadesinin mektubunu — beşinci döfa okuyordu. » — Çıktı, kazandım., Hulat, Credit National'ın son keşide- sinde yüz bin frank kazanmıştı. Gerçi bunu bir hafta evvel gazetede okumuştu ama, gazeteler numaraları bazan yanlış fa yazabilirlerdi. Daha emin olabilmek için amcazadesine mektubla sormuştu. “Amcazadesinden gelen cevabdaki numa- ra da gazetede gördüğü numaranın ayni, yani kendi tahvilâtının numarası idi. Karısına bağırdı: | — Gel, gel; sana bir müjde vereceğim. Kadın geldi: — Kazandık tam yüz bin lira. İşte nu- Mmaralar, işte mektub, Kadın cevab vermedi. O, hep Victor'u Güşünüyordu. * Hulat'ın uykusu da ağırdı. Fakat 6 ge- ©e nedense uyuyamamıştı. Bir aralık di- şardan bir ses duydu. Pencereye ufak u- fak taşlar atılıyordu: — Anne, amne! Hulat, gözlerini kapadı. Uyuyor hissini — Anne, anne! Kadın uyandı. — Victor'un sesi! * Hulat'a baktı, uyuyordu. Yavaşça oda- dan çıktı, İhtiyar Hulat yatağında doğruldu, dü- şündü: Oğlu Parise gitmek için yola çık- i SAA «Son Postas nım edebi remanı: S1 Hulat baba, amcazadesinden gelen mektubu okuyordu mıştı, Parise gitmiş olmalıydı. Acaba ne- ye gitmedi? Bunda bir sebeb olmalı?.. Evet muhakkak bir sebeb olmalı. Oğlu tahvilâtın numarasını İbiliyor muydu? Bilebilir ya.. gerçi Hulat onu herkesten saklardı ama.. günün birinde eline geç- miş numarasını öğrenmiş te olabilir. A- caba annesile anlaştılar da tahvilâtı mı çalacaklar? Belki de bu yüzden kendisini de öldürmeyi göze alırlar.. — Hayır hayır, çalamazlar, çalamıya- caklar, çaldırmıyacağım! Yataktan kalktı, dışarı çıktı. Mutlak- tan sesler geliyordu, kapıyı itti. Ana, o- Bul şaşırdılar: — Ne o, buradasınız, gitmekten vaz- geçtin öyle mi Victor. — Şey baba.. — Darılma Hulat bu gece misafirimiz. — Hayır, hayır, darılmam; ben de o- turacağım.. hele şu ocağı bir tutuşturun, üşüdüm. Kadın odunları bir araya getirdi, bir kibrit yaktı, üfledi. Hulat, ocağa sokul- du. Elini alev alev yanan odunlara uzat- tı. Alevler biraz daha yükseldi. Elmi çekti. Yüzü gülüyordu: — Ana oğul beni soyacaktınız ha.. Onlar susuyorlardı! — Tahvilâtı ocağa attım. Hâlâ yanı- yor.. İnanmazsanız bakın. Victor bu sözden bir şey anlamamıştı. Hulat baba, bir anda birkaç yaş daha ih- tiyarlamış gibiydi. Gözlerinde yaş vardı. Ağlıyordu: — Biz ana oğul bundan sonra ne ya- parsanız yapın.. benden çalmak istediği- nizi de çalamadınız ya.. Ayağa kalktı: — Ben gidiyorum, hep beni soymak, *benlm paramı yemekten başka bir şey Wdıisfınmı>dlı'ı'ı7 kil. YARINKİ NÜSHAMIZDA: | Onu sevmemiştim Yazan: Muazzez Tahsin Berkand coux— —— ——— —e —— — 9 ncu İşletme Müdürlüğünden : 27 haziran 1938 Pazartesi: gününden iti nererleri aşağıda tasrih edildiği veçhile 18 No. l1 katar İstanbul kalkış: Kumkapı Yenikapı. Samatya Yedikule Balıklı Zeytinburnu Yenimahalle Bakırköy Yeşilköy 7,20 1,28 7.81 735 739 TA2 746 780 7,53 8,00 801 8,08 &,10 Varış: Kalkış » Varış: Florya K. ÇEKME. —. ibaren 16 ve 21 numaralı katarların iti- tadil edilecektir: 21 No, li katar K. Çekmece Kalkış: Florya Yeşilköy 8,18 8,24 8,25 8,33 8,36 8,40 8,45 848 B,52 8,55 9,02 » Varış: Kalkış: Bakırköy Yenimahalle Zeytinburnu Yedikule Samatya Yenikapı Kumkapı İstanbul Varış: Ayni tarihten itibaren 24 ve 31 numaralı katarlar da hergün aşağıki itinereri takiben Km. 24 e kadar uzatılacaklardır: 24 No. lı katar K. Çekmece Kalkış: Km. 24 Varış: 11,338 11,38 31 No.l: katar Kalkış: Varış Km. 24 K. Çekmeğe 11,39 11,42 Yeni cep tarifesi bastırılmıyacağından bu tashihlerin el ile yapılması rica olu- nur. (8859) a HALE OPERETİ YAK Bu akşam Bebek belediye bahçesinde Cumartesi : Anadoluhisarı Pazar: Beylerbeyi iskele Bahçesinde Büyük operet Orkestra ÇINARALTI Bürhan Cahid yayyaa, Sormağa hacet kalmadan bir nefeste | suf çavuşun kadınları bir masa örtüsü- — anlattı: — Sıdıka Bayrakdaroğlunun karısı- — Mi vurdu, sonra kendini öldürdü. — Ne diyorsun, Hasan dayı? İhtiyar adam —heyecandan titriyor.. rinden yaşlar akıyordu. ğım buz gibi olmuştu. Ne Dt mi bilmiyordum. Beynim * kafamın içinde donmuş gibi. Merdivenlere doğru bir koşuşma yar. » Hasan dayı önüme durdu. Yusuf Ça- yvuşa haykırdı: — Beri gel! Fakat telâş boşuna Id.L Fenduıı, Sımı, Hasan &vmın. Yur ee İ ne aldıkları Jaleyi getiriyorlardı. Bayrakdaroğlu arkadan bağırıyor: — Aman kuzum, çarpmayın bir ye- ve, Biz de koştuk. Örtüden kan sızıyor. Haykırdım: — Buraya getirin! Kapının iki kanadını da açltım. Jale- yi önümden geçirdiler. Sapsarı olmuş ve gözleri kapalı. Feridun: — Tehlike yok! dedi. Baktım, Bir kurşun omuzunu sıyırmış. Biraz evvel uzandığım meşin şezlon- ga yatırdılar, Şqhıud.uı ne yıpıaümm bllmı- DA ğ Şehza debaşı «FERAH» Sinemada Bugünden itibaren üç büyük film birden ARZU İLE KAMBER 'Türkce sözlü ve şarkılı büyük şark filmi BAYANLAR Fransızca sözlü ve gşarkılı büyük öperet HAYDUD TUZAĞI Amerikan kovboy filml Dikkat: Pazartesi - Balı - Çarşamba gün ve geceleri, Bayanlar gün ve geceleridir. yoruz. Şimşek gibi aklıma geldi. Ant ka- zalara karşı hazır duran ecza dolabına koştum. Elime ne geçerse dışarı atıyor- dum. Feridunla Suna hepimizden ev- vel vaziyeti kavradrlar. Suna pansıman yapacak şeyleri topladı. — Telâş etmeyin. Bir dakika müsaa- de edin! Diyordu. Böyle işlere yatkın elleri hepimizin korkudan, heyecandan açılmış gözleri önünde telâşsız çalışıyor, yetişen Naz- lının da yardımı ile yaralının vaziyeti düzeliyor, Pamukları alkole batırıp ka- nı dindirmeğe çalışıyor. Heyecan, korku, eter, iyod, alkol kxo- kuları zaten bozuk sinirlerimi altüst etmişti. Başımın döndüğünü, gözlleri- min karardığını hissediyorum, Etrafım- dakileri bir gölge gibi görmeğe başla- dim ve derin bir uğultu içinde hndün! kaybettim. İstanbul şehrinde: 1 — Asfalt Betonu, Bitüm Betonu, katranlı ve katran betonu ve çimento beto- nu ile yapılmış olan yollarda atideki evsafı haiz olmıyan hayvanla çekilen Aarabaların seyrüseferi yasaktır. 2 — Her arabanın doğrudan Goğruya tekerleklere tesir eden bir freni buluna- caktır, Arabalarda Takozlu Frenden başka bir vasıta ile tekerlekleri tevkife mahsus tertibat bulunması yasaktır. 3 — Arabaların tekerlekleri bariz bir surette yalpa yapması lâzımdır. 4 — Yukarıda mevzuu bahsedilen yollarda tekerleği kırılan bir arabanın te - kerleği tamir edilmedikçe veyahud bu talimatnamedeki şartları haiz diğer bir araba üzerine alınmadıkça olduğu yerden hareketi memnüdür. 5 — Arabaların tekerleklerinin Bandajları (Taban Demirleri) tekerleğin het noktasında en az beş santimetre genişliğinde olacaktır. Bu bandajlar üzerinde çıkıntı halinde çivi başı veya kabarcık bulunmıyacaktır” 6 — Arabalar yaylı olacak ve tekerleklerin kutru 78 santimetreden aşağı olmıyacaktır. Bu talimatname 1 Eylül 1938 tarihinden itibaren tatbik edilecektir. Muhalif hareket edenler 1608 sayılı kanun ahkâ mına göre cezalandırılacaklardır. (B) (3766) . T. C Ziraat Bankası İstanbul Şubesinden: istanbul semtindeki müşterilerimize kolaylık İş yerleri İstanbul cihetinde olan sayın müşterilerimizin Galataya kadar yo- rulmamaları için tahsile verecekleri senedlerden başka bütün şube ve ajanaları- muız Üzerine verecekleri havaleleri de 20 Haziran 938 tarihinden itibaren Mısıt Çarşısı civarında Tahmis sokağındaki emtea depomuz bürosunda âdi günlerde saat dokuz buçuktan on beş buçuğa, cumartesi günleri dokuz buçuktan on bili buçuğa kadar kabul ederek emirlerini sür'atle yapacağımızı arzederiz. — «34080r Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Satınalma Komisyonundan : Mikdarı Tasınlanan tutarı L K Cinsi İlk teminatı LK Eksiltmenin Tarihi Günü Saatf Gümrük — muhafaza — — örgüdü için tulum 20 tone elbise, Bebek muhafaza bi- nasımın noksahları- nin ikmali, 1 — Yukarıda yazılı alım ve bina ikmalinin gösterilen gün ve saatlerinde pazarlığı yapılacaktır, 2 — Tuluma aid bez örneği ve bina ikmaline aid şartname ve keşfi kornisyon- dadır. Görülebilir. 8 — İsteklilerin gün ve saatinde ilk teminat makbuzlarile birlikte Galata eski ithalât gümrüğü binasındaki komis yona gelmeleri. — <3834> Istanbul Erkek Öğretmen Okulu Satınalma Ko- misyonu Başkanlığından: Okulumuz için alınacak yıllık yiyecek ve yakacağa dair ilân bugünkü Tan ge- zetesindedir. — <3837> 39 00 8 00 27/6/938 Pazarlesi 11 150 00 : ı2200 » » » 15 Keskin Belediye Riyasetinden : Keskin kasabasının <22639» liralık ke şif bedelli elektrik tesisatı 45 gün müd- detle ve kapalı zarf usulile ilân edilmiş ise de talib zuhur etmediğinden işbu müddet kapalı zarf usulile bir ay daha temdid edilmiştir. İhale 11/Temmuz/938 Pazartesi günü saat 15 de Keskin Belediye Encümeninde yapılacaktır. Talibles işbu tesisatın heyeti umumiyesine birden talib olacakları gibi 2097 liralık san- tral binasına ve 1200 liralık 200 aded a ğaç direğe, 6500 liralık 60 normal bey- gir takatında kondanseli buhar makinesine ve 11942 liralık elektrik şebeke te- sişatına ayrı ayrı talib olabilirler, Proje ve şartnameler Keskin Belediyesinden istenir vı alınabilir. Taliblerin eksiltme kanunu mucibince icab eden vesaiki hâmilen 11/7/938 Pazartesi gü- nü saat 16 den evvel Keskin Belediye En cümenine müracaatları tekrar — ilân olunur. — <Söth İstanbul Üniversitesi A, E. P. Komisyonundan: Cinsi Mikdarı Muhammen Teminatı Kilo flatı —— Odun 318750 — Beher 250 kilosu 320 kuruş 806 lira İstanbul Üniversitesi merkezi ile teşekküllerine alınacak odun 4/7/938 Pazar- tesi günü saat 15 de Rektörlükte açık eksiltmeye konulmuştur. İsteklilerin ihale günü kanunda yazılı vesika ve teminatlarile komisyona gel- meleri. Şartname, liste hergün Rektörlükte görülür, — (3577) Bizi Marsilyaya götürecek “Teofil| Ve bir anda beyaz gelin elbisesinin Göotye vapuru Galata rıhtımından ây- İtülleri arasından çıkardığı rövolveri a- rildı. Sarayburnunu dönüyoruz, Jale, Haydarpaşa garının kalın ceb- hesini gösterdi: — Çiftilik yolunun başlangıcı. Gözlerim daldı. Onunla evlendikten sonra çiftliğe a- id hatıraları tazelemekten kaçmıştık, Bu işaret o eski yarayı deşti. Hayatımın yolunu değiştiren ve bana yaşamak im- kânını veren Jaleye ilk defa sordum: — Onun bent öldüreceğini biliyor muydun Jale? Güzel başını eğdi: — Tamamilel O gece seni görmeyin- ce yanıma geldi. Sordu. Rahatsız oldu- ğunu söyledim. Bana dedi kit — Onu hasta eden sensin. İncirli teş etti. Anadolunun bir köşesinde şimdi bir kanlı macera olarak dillerde dolaşan Sıdıkımn hayali gözlerimin önüne gel- B!rhç damla yaşın yuıumc yaktığı- nı hissettim. — O seni sıviyordu. Fakat bu sevgi ikinizi de mes'ud edemiyecek esans gir bi ağır bir sevgiydi. Sıdıkanın aşkı ka- dın ruhünun yaratlığı mutlak aşklar- dan biridir. Onu takdla etmeliyiz. İbadete benzer bir süküt içinde bir- birimze sokularak uzaklaşan Anadolu ufuklarına daldık. —SON— kaynak yolunda ikinizi birden vurma- | dığıma yanıyorum.