29 Haziran 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

29 Haziran 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

İ"' içeriden iki tane YANDIM Dediler ki; Söl tarafımda duran biraz uzaklaştı. — Plâja git, kumlarda yat, biraz vü-| Adama teşekkür edecektim. Fakat ben 0- gudünü yak, sapsağlam olursun! Söz dinledim, plâja gittim, bir saat ka- dar kumlarda yatlım. Beş on dakika de- nizde yüzdüm ve döndüm, * Gece yattım, uyudum. Biraz sonra kör- kulu bir rüya gördüm: Yamyamların eline esir düşmüştüm. Beni çırçıplak soymuşlar, boyuma göre yapılmış bir ıskaraya koymuşlardı. Iska- ranın altında yanmış kömürler vardı, vü- cudüm yavaş yavaş pirzolalaşıyordu. Ben: — Of, aman! Diye avaz avaz bağırırken, sağdan, Bgol- dan, atılıyor, vücudümden ufak, büyük parçalar koparıyorlardı. Kan ter içinde uyandım. Hâkikaten vü- cudümde bir yanıklık vardı. Elektriği aç. tım, aynaya baklım.Kıpkırmızı idim, — Güneşte çok kalmış olacağım! Gene yattım. Fakat uyuyabilirsen uyu. sabahı dar ettim. Kalktım; güçlükle gi- yindim, sokağa çıktım. Tramvaya bin- dim. Biri koluma dokundu, Kolum acıdı: — Ot! Biri sırtını sırtıma dayadı. Yanık sır- fımın, yanma acısı arttı: — Lütfen biraz ötede dursanız., — Vay beyim, rahatsız mı oldunuz, o kadar rahatmızı istiyorsanız tramvaya binmeyiniz, Otomobiller ne güne duru- yor. — Rahatsızım da.. — Rahatsızsan evinde otur, burası hu- susi hastane değil, tramvay. Sıkıntımdan terlemiştim. Ter — vücu- dümdeki yanıkları kaşındırdı. Şöyle o- - Muzumu, kollarımı oynattım: Olta ile tutulan canavar Bir olta ile ya- kalanan en büyük balik — Amerikan sahillerinde tutul- müuştur. Bu, bir köpek balığıdır. A- ğirliği otüz. kilo- dur. Sahile çıka- Tıldığı zaman halk bunun olta ile tu- tulduğuna — inan- mamış, — balıkçılar tarafından — karnı yarıldığı — zaman büyük olta çen- geli çıkarılmış- Bozuk rakkas * Kırıkkaleden bir. mektub alıyo- | * ruüm, yazan bir genç kız, anlattığı meselenin içinden çıkarılacak başlı« * ca nokta şu: «— Karşımda iki genç var, birin- cisi sübay, ikincisi dişci.. Ne üniforma gözlerimi kamaştırır, “ne de mavi gömlek tiksinti verir. A- | - radığım sadece müstakbel yuvada -istinad edilebilecek bir erkektir...r Genç okuyucumun mektubunun — alt kısmını iktibas etmiye lüzum — yok. İki (Buud), iki son arasında mekik dokuyan rakkas muhakkak — bozuktur. Vasat noktaya gelip dur- masını beklemek lâzım. Sübay yüksek tahsil görmüştür, — Üniversite mezunu sayılır, münev- Ü — vyer bir adamdır. Dişciyi ise büyük — ekseriyeti itibarile sadece — meslek tahsili ile iktifa etmiş saymak mec- — büriyetindeyim. Kafasını yüksek tahsil görmüş bir — gencin kafasına göre âyarlamayı dü- — günürken, birden ilk veya orta tah na teşekkür döndü: — Bitli midir, nedir; kaşınıp duruyor. — Fena şey.. lekeli humma hastalığı insanlara bitten gelir! Yanıklar beni öyle rahatsız ediyordu edemeden © yanındakine bir kıpırdandım. Daha çok 'acıdı. Yüzü- mü buruşturdum. Ne de çabuk farkına wardılar: — Adam sinirli galiba, dikkat et kaşı, gözü de oynuyor. — Şimdi boğazımıza sarılır ha. 'Yaşlı bir kadın bir bana, bir konuşan- lara baktı.. gözile beni işaret etti: — Uyuz olmuş, baksanıza elleri, yüzü kıpkırmızı. Bari ilâç yapsa.. Bir züppenin biri yerinden fırladı: — Monşer gıhhiye müdüriyeti, — polis, 'bunlırlı alâkadar değil mi? Hepimiz u- yuz mu olacağız?.. Bilhassa böylelerinden uzak kalmak için daima birinci mevki tramvay alırım. Fakat oralara kadar da girlyorlar. Pencereden dışarıyı seyreden — çocuk, içerinin dışarıdan daha eğlenceli oldu- ğunu sezmiş olacak ki başını içeri çekti, annesine sordu: — Anne uyuz nedir? — Sus oğlum. — Biliyorum, © kırmızı yüzlü amca- nın adı üyüz... Tramvay mevkife gelmişti: — Müsaade ederseniz... Bir kaçışma oldu. Bana yol açıldı ve tramvaydan indim. Matbaaya geldim. Yazımı yazdım. Of... Bütün vücudüm eseneecenenLe nnn yanıyor, İsmet Hulüsi L Bunları biliyor mu idiniz? — Dünyanın en uzun mantarı Dünya —mantar ziraatinin — büyük rekoru 1927 de Al- man profesörü Buchner — tarafın. dan kırılmıştır. Bu zatın o sene yetiş- tirdiği — mantarın boyu 2,70 metreyi bulmuştur. Profe- sör bu” mantarın yetiştiril. mesinde bütün üy- kularını, — hayatı- tin birçok müb- rem — ihtiyaçlarını feda etmiş, bazt günler yemek ye- mediği olmuştur. Fakat iradesinin ve az- minin karşısında neticeyi elde etmiştir. öresesereseen eacenaneeeeeeLeRANN inmeyi tasarlıyan bir genç kız için: — Aradığı hayat arkadaşı, his ör- tağı değil, yalnız ne olursa olsun bir erkektir, diye düşünmek hakkımız- dir, ümid ederim ki okuyucum bu vaziyette değildir, bunun için kens disine biraz daha beklemeyi, olgun- laşmayı tavsiye edeceğim. Hislerin fırtına dalgası yapmakta - oldukları sırada verilecek karar daima yanlış çıkar, insanı istemediği neticelere gölürür. e Beşiktaşta Bayan (B. B.) ye: Hayatı anlamıyanın gözünde ço- cuk bir üzüntü, bir yük, eğlenceden alıkoyan bir mania, fakat kocasını seven bir kadının gözünde ise yuva- 'yı kuvvetleştiren bir vücudduf, Geçenlerde bir gazete mahkeme kararı ile akidleri bozulan çiftler hakkında bir istatistik neşretmişti. Bilmem gördünüz mü? Yüzde (91) i çocuksuzlardan mürekkebdir. Bu satırlarımla size cevab vermiş oluyorum, KD AA Mi SÜ vi van ki.. belki biraz rahatlarım ümidile şöyle | Kadın Köşesi * Çile karşı en .« JA yeni ilâçlar Yaz gelince birçök kadınları yeni bir derd alır; Çillenmek, Çünkü kıszın hemen hemen görünmi « yecek kadar aza » Pan çiller bol gü |neş görür görmean arttıkça artar, Şimdiye — kadar muhtelif zamane larda çile karşı sa« yısız ilâç yapıldı. Bunların çoğu te« sirsiz, bir kısmı da zararlı idi. Yeni ilâçların arasında gerçekten — tesirli ve tamamen za « rarsız olanları var, Bunlar - çoğu bil- diğimiz maddeler arasından, — seçil- miş - basit losyon veya şütlerdir. Çiller azalıncaya veya bütün bütün geçinciye kadar her sabah akşam mun- tazaman kullanılmaları lâzumdır, İhtiyaç kalmayı ara verilir. Çil yeniden baş gösterirse ilâca da yeniden başlanır. Bun- lara ilâveten bazı tedbirleri de unutma- mak gerektir: 1. Hiçbir vakit yüzünüzü sıcak su ile yıkamamalısınız. Yıkanıma suyu daima ılık olmalı, derileri kuru olanlar bu suya (bir leğen suya bir avüç hesabile) temiz bir bez torbacığa konulmuş biraz kepek koymalıdırlar, Yağlı derililer kepek ye- rine birkaç damla teinture de benjoin damlatmalıdırlar. 2. Hiçbir vakit açık havaya kremsiz, pudrasız çıkmamalıdır. Kırlara gidildiği vakit krem, pudra yerine cildi güneşe karşı koruyacak bir yağ veya süt sürün- melidir. Fazla olarak bütün yaz ya şem- siye, yahud kenarlı bir şapka kullanma- yı ihmal etmemelidir. Çünkü çilin € Ükının bu müdahalesine kızan Bayram, onun Babasını öldürmek isteyen çocuğa Geza verilmesi istenildi İddia makamı çocuğun suçunu kâtle tam teşebbüs mahiyetinde görmüş, bu bakımdan ceza verilme- sini istemiştir, muhakeme karara kaldı Çaorluya tâbi Küçükhalkalıda baba » sı Mehmedi bir gece uyurken bıçakla ve taammüden öldürmeğe teşebbüsten suçlü 15 yaşında Hasan ile, suç ortağı yanaşma Mehmedin muhakemeleri A- ğircezada son safhaya varmıştır. Müddeiumumi iddianamesinde ha - basını öldürmek isteyen — çocuğun bu fiilini tam teşebbüs mahiyetinde gör - müş ve bu madde ahkâmınca tecziye- sini İstemiştir. Buçlu vekili Besim Şerif de müdafa- asını yapmış ve duruşma karar tefhi - mi için, talik edilmiştir. Zeytinyağı yerine su satan adam tevkif edildi Küçükpazarda zeytinyağı diye tene- ke teneke su satan Necib, Poliste : Bir hamal 12,5 kuruş için arkada- şının kafasını patlattı Dün saat 14 ü 20 geçe Sirkecide Demir - kapıda, Orhaniye caddesinde bir yaralama yvak'ası olmuştur. Hüdişe gu şekilde cereyan etmiştir: İstanbul lle Edirne arasında sefer yapan 32 numaralı otobüs, yolcuları Sirkeciye ge - tirmiş ve Demirkapıda İstasyon otelinin ö » nünde durmuştuür. — Otobüsadeki yolculardan Molz hamallık eden Edirneli Topal Bayram Üe, bavulunu taşımak için pazarlık etmeğe başlamıştır. Topal Bayram, bavulu götürmek için 18 kuruş istemiş, — Molz de 12,5 kuruş vermiştir. Bu sırada, gene hamallıkla göçi - nen Hakkı da mubhavereye karışmıştır. Hak- kat'i ilâcı çillenmemektir. Bunun en kat'i | üştüne atılarak yakasını yırtmış ve aonra da çaresi de güneşten korunmaktır. tyileri: L Yüz gram süt, Altmış gram gliserin, Sekiz gram Chlorhydrate d'ammo - ulague. Hepsi karıştırılınca iyi bir tuvalet sü- tü olur. Akşam sabah ince bir tülbendi bu süte batırarak çillerin üzerine bas - tırmalı ve kurumiya bırakmalı, 2. Losyon: 225 gram Gülsuyu. B0 gram cau öxygende â volümres 5 gram Teinture de benjoin. çillere sürülür ve kurumıya bırakılır. 3. 450 gram gülsuyu. 50 gram Glyeğrine neutre, 5 gram Borate de soude. ayni şekilde ve günde iki kere kullanılır. Daha kolay bir ilâç: ; Limon suyunun çilleri azaltmakta bü- yük bir faydası vardır. Renklerini sol - durur, göze çarpmıyacak hale koyar. Di- ğer bütün ilâçları yaptırmayı bir külfet sayanlar bile bunu yapabilirler. Yarım Timonun suyuna birkaç damla da sirke katılır. Akşamları bu suya batırılan bir pamuk parçası çillerin üstünde gezdirilir. Bir saat sonra temiz su ile yıkanılır ve yağlı bir krem sürülür. Basit ve ucuz bir ilâç daha: Bildiğiniz alelâde tere yıkanıp ezilir. İki kaşık su çıkarılınca bir kaşık sulan » dırılmış bal katılır. Sabah akşam çilli yerlere sürülür. | 3. Bundan sonra çil ilâçları gelir, Enl Molzin bavulunu götürmeğe kalkmış, ftakat Hakkı da bavulu bırakmamıştır. Bayram, e- Mnden bavulu alan Hakkının peşinden koş- müş ve yerden aldığı bir taşı, arkasından, beynfne indirmiştir. Vak'a mahalline gelen zabıta memurları Bayramı yakalamışlardır. Hakkı ifadeye çay ri müktedir bir halde ean kurtaran otomü- bili iİle bastaneye kaldırılmıştır. Haleb vapurundan bir genç denize Dün Haydarpaşadan Köprüye gelmekte olan Akay idaresinin Haleb vapuru yolcu - larından Mustafa Kemal adlı bir genç va « purun güvertesinde dolaşırken müvazene - sini kaybederek denize düşmüştür. — Vapur derhal durdurularak sandal — indirilmesine rağmen Mustafa Kemal kurtarilamamış ve boğulmuştur. İki çocuk dut ağacından düşüp Şehremininde Tevfik Fikret sokağında o- turan Halilin oğlu 15 yaşında Naci Vezir - hanının avlusundaki dut ağacından düşerek ağırca yaralanmış, Cerrahpaşa haştanesinde tedavi altına alınmıştır. * Beylerbeyinde Bürhaniye mahallesinde oturan Hekim oğlu Hasan bahçesindeki dut ağacından düşerek vücudünün muhtelif yer- lerinden yaralanmış, Nümune — hastanesine kaldırılmıştır. Bir kamyonun tekerleği kırıldı, yol kapandı Beyazıddan Aksaraya gitmekte olan 3616 numaralı yük kamyonu Cumhuriyet cadde - sinden geçerken tekerleklerinden birisi fir » hyarak tramvay yolunu kapatmış bu yüz - den bir saat kadar münakalât münkati ol- müuştur. ştı. Suçlu dün adliyeye verilmiştin. Müddeiumumilik suçluyu Sultanahmed 2 nci sulh ceza mahkemesine vermiş, yapılan sorguyu müteakib Necib tev « kif edilmiştir. Otobüs neşriyatı davası Otobüs davasına Asliye | inci cezae da dün de devam edilmiş, müdafaala « Tın ikmali için muhakeme talik edil « miştir. 4 Nazım Hikmet İstanbula getirildi Komünistlik suçundan maznun bu « lunan şâir Nâzem Hikmet, ayni suçtan Ankarada görülen muhakemesinin ne« ticelenmiş olması dolayısile, ımnhuıq getirilmiştir. Ağırcezadaki diğer muhakemeye de, yakalan «!'hafi celsede, dün devam edilmiştir. Şehir işleri: Kapalıçarşı yolları asfalta tahvil edilecek Kapalıçarşı içerisindeki yolların eli serisi bozuktur ve tamirleri icab et « mektedir. Bunların tamir — edildikteni sonra da az bir zamanda gene bozula « cakları anlaşıldığından çarşı içerisin « deki bütün yolların sökülerek yerleri « ne asfalt yollar yapılması kararlaştırıla muştir. Yakında Çarşı içerisinde bir umumdj helâ da yapılacaktır. i Muallimlerin mesken bedelleri Dahiliye Vekâleti, muallimlere ve - rilecek mesken bedelleri hakkında be« lediyeden yeni malümat istemiştir. Bo« lediye bu hususta Dahiliye Vekâletine verdiği izahatta mesken bedellerine ta kahü! edecek paranın temini için büd « cede belediye hizmetlerinden birine a« id bir teşkilâtın lâğvedilmesi lâzım ge- leceğini bildirmiştir. ; Bir liman amelesi kazaya uğradı - Liman idaresi amelesinden Hüseyin oğtur Maksud şamandırada bağlı İngiliz bandıras h Mardunya vapurunda çalışırken &01 aya e| #inma ambarın demir kapağı düşerek yaram lanmış, Beyoğlu hastanesine kaldırılmıştır. Bir araba bir otomobille çarpıştı Bürüeü Rızanın idaresindeki 2943 numa « Talı beygir arabası ile Osman Cemalin idne Tesindeki 1213 numaralı otomobil - arasındağ Pangaltıda bir çarpışma olmuş, her ikisi de, hasara uğramıştır. 1 Bir araba ile bir tramvay çarpıştı Bürücü Meçidin idaresindeki 2714 numas ralı yük arabası ile 223 numaralı tramvay ga rasında Sirkeclde bir çarpışma olmuş, arabal Mınulrımı.mvımuanunhî rilmıştir. Bir çocuk aranıyor Yedikülede Demirhane caddesinde 71 nu« maralı evde olürün Halldin oğlu ve Pertev « niyal lisesi birinci sınıf talebesinden 14 ya « ganda Lütfü dün saat sekizde mektebden kaş nesini almak üzere evden çıkmış ve bir da « ha avdet etmemiştir. Çocuğun başına big Kaza gelmesi ihtimalini nazarı dikkate alam ebeveyni vak'adan zabıtayı haberdar İ.m. ;:uluuınmımmıhhdınmlı Bacaksızın maskaralıkları : Cambazbl:mela #