3 Temmuz 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

3 Temmuz 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

3 Temmuz «Son Posta» nin aşk ve macera romanı: 17 Yazan: Vedad Ürll Sedef kutu içindeki gerdanlık Prensin heyecan demetlerine sarılan beynimin içinde sarhoş edici bir müzik nağmesi gibi yeniden can- landı: — Cevabınızı bekliyorum, Bayan!... Dudaklarım arasından yalnız bir ke- Hime süzülebildi: Evet!...... & - Marsilya ekspresi bütün çıl- le Akdenize doğru ilerliyor. yırlar, nehirler, demirin kudretine esir. Herkes, büyük bir zevkle dört yanı seyrediyor. Yalnız ben bir sersem gibiyim, Ha- ni köylüler vardır, bir şehre inince şaş- kınlıktan duraklarlar, yolda yürümesi- ni bile unuturlar, farkım yok. Ne dört yanımı görebiliyorum, ne kimseye ba- kabiliyorum. Sarsıntı olmasa, trende bulunduğumuzu bile unutacağım. Şu son birkaç saat içinde olup biten- lJer bir rüya Ribi... Göz önündeki bir hakikate bile insanım bazan inananııya- cağı geliyor. Ne zaman Paris'den çıktım?... Ha- yatımın çığırını değiştirmek için nasıl da bir iki dakika içinde karar verdim?.. Ne yaptım, ne yapıyorum?... Kendi kendime bile cevab verebilecek bir hal- de değilim, Paranın kudretine bugün bir kere daha taptım. Prens mektub yazdı. Otomobiline bindim... Dijon'da «Karım olunuz» de- Ö, » Yarım saat geçmedi, Dijon istasyonunda bir ekspres dur- du... Husust bir lüks vagon eksprese bağl anmış. Bindik. Biz Akdeni ru inerken, Prensin sekret!i birisi, bizi getiren otomobille Parise döndü. Elinde, ne yazılı olduğunu bi- le heyecandan unuttuğum kısacık bir mektub... Ekspres hareket etti... Ya- nımda koca bir Hind sultanı, allımda hususi bir vagon, cebimde 300,000 franklık bir çek!... Bütün bir maiyet ordusu da karşımda elpençe divan, O0000!... Rüya görmüyorsam çildırı- yorum müuhakkak!... Bu kısa, ama dol- gun macerayı başka birisi anlatsa, ne inanabilirdim, ne vukuu mümkün gibi görürdüm... Deli saçması der, geçer- dim. Saçmalıyan asıl benim şimdi!. Her vak'a, basit denilip geçilecek kadar kü- Çük olsaydı, insanların hayat lügatında îeyecan sözünün yeri kalabilir miydi ... Prensle karşılıklı oturuyoruz. O da şaşkınlığımı farkediyor, ses çıkarmı- yor, Bakışlarımız ara sıra karşılaşır- ken prensin manalı gülümsediğini far- kediyorum. Eminim: Bana hak veri- yor. — Babam, bize yetişebilecek... De- ğil mi, Prens?.. — Şübhesiz, Bayan!. — Ya yetişemezse?.. — Bizim her istediğimiz şey muhak- kak olur, Bayan!... Bu esnada yanımda bir gölge. Viski uzatan kara bir ek — Bir viski?. — Hayır... Hayır!... Manalı bir bakış daha: Fazla düşünmemek için iyidir!..: kiyi alıyorum: — Biraz soda!... — Hâdır, Prenses! Kadeh, elimden düşüyor. Prenses!...... Benl... Prens istifini hiç bozmuyor: — Prensese bir kadeh!... Yüzüne bakıyorum. Benimle alay et- me diye yalvaran zavallılar gibi. Onun yüzünde tam bir ciddiyet. Çıldırmaktan korkuyorum. — Talihin en büyük cilveleri, bu derece kısa bir zamana nasıl sıkışabiliyor?... Buna şa- şıyorum!... Bir evet. —13— Liyon!... Ekspres durdu. Fransanın ikinci pa- yitahtındayız. Kutuyu açtım ve nı:inçk bağırdım Konu.şahı'uek bir kudret sezer gıbı- yim. İlk defa olarak pencereden bak- tım. Muazzam bir şehirdeyiz. Prens: — Şehri görmek istemez misiniz?... İki saat vaktimiz var!... — Siz bilirsiniz!... İndik. Lüks bir otomobil, bütün L yoanu gözlerimiz önüne serdi, Ne göz kamaştırıcı y . Bir ara, yayan yü- rüdük. Parisin kız kardeşi beni birkaı dakika içinde teshir etti. Heyecanla- izm bir an içinde kesildi. Sanki yeni Günün Bulmacası 83 8 0400 9W N SOLDAN SAĞA: 1 — Babahtan Sabaha muharririnin söy- Adı - Bir nota, * 2 — Yükseltme - İçinden su içilen kab. 3 — Baş - Şart lâhikası - Vilâyet, 4 — Ağabey - Taharri. 5 — İnsan - Kumaşın tüyü. 6 — Esasında. 7 — Çöl. 8 — Bir nota - Asker - İşaret. 9 — Bağlılık - Başa gelen fakat çekilme- Si güç olan, 10 — Bir erkek ismi - Marangoz âletlerin- den biri. YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Sobaların önündeki cama Şey - Sulandırılmış yoğurd. 2 — Olan şeyler - Göz rengi. $ — Buda az pişmiş yumurta - 'Tok olmu- benzer yan. 4 — İskambilde biri! - İlAvesi, 5 — Su - Şiirde bir satır. 6 — Kanun - Bir nota, 7 — Taharri eder - Hediye, 8 — Başkası - Esmek masdarından emri- hazir . 9 — Her saman - Ev halkı. 10 — Hamur açılan sopa « 'Tavla öyniyan- ların attıkları dört köşe cisimler, bir hayata #tılmanın heyecanlarını ru- hunda taşıyan br kadın değil, hayatı tabif şekilde geçen, hassas ve meraklı bir seyyahtım. İnsan ruhunu, hele be- nim gibi çocukluktan kurtulamamış ruh taşıyanları oyalamaktan kolay bir şey yok. Koca memleketin şık manza- raları, büyük mağazaları bana her şeyi unutturdu. Prenste şaşılacak bir görüş küudreti ur. Büyük terzi mağazaları önünden sçerken, modellere yan gözle baktığı- mi farketmiş olacak!... (Arkası ver) Nöbetci eczaneler Bu gece nöbetci olan eczaneler şunlar- dır: İstanbul cihetindekiler: Aksaraşda; (Ziya Nuri), Alemdarda: (E- sad). Beyazıdda: (Cemil). Samatyada: (Brofiloa), Eminönünde: (Salih Necati). Eyübde: (Arif Beşir). Fenerde: (Hüsa- meddin). Şehremininde: (Nüzm). Şeh- zadebaşında: (Hamdi), Karagümrükte: (Suad). Küçükpazarda: (Yorgi). Bazır- köyünde: (HlâD), Beyoğltu cihetindekiler: İstiklâl enddesinde: (Dellasuda), başında: (Kinyoll). Karaköyde: (Hüse- yin Hüsnü). İstiklâl — caddesinde: (Li- monciyan). Pangaltıda: (Nargileciyan). Beşiktaşta; (Ali Rıza). Boğaziçi, Kadıköy ve Adalardakiler: Üsküdarda: (Ahmediyo), — Sarıyerde: (Asaf). Kadıköyünde: (Saadet - Osman Hulüsi), Büyükadada: (Halk). Heybeli- de: (Halk). NEVROZİiN Bulunan eve baş ve diş ağrısı Tepes Onun gibi yapmayın, başınız ve dişiniz ağrımağa başladı mı hemen bir kaşe NEVROZİN alınız bir şeyiniz kalmaz İcabında günde 3 kaşe alma- bilir. İsmine dikkat. Taklidle-” rinden sakmınız Sayfa 12 Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâle- tinden : Bu yıl, Leyli Tıb Talebe Yurduna alımacak talebenin kabul şartları şanlardır: 1—a0)F.K.B.sınıfı için: Tam devreli liselerden veya Lise derecesinde olduğu Kültür Bakanlığınca tasdik edilmiş mekteblerden pek iyi ve iyi derecede mezun oîıı.ı.ı. olgunluk imtihanlarını vermiş olmak, b) Diğer sınıflar için: Bulunduğu sınıfı iyi derecx fle geçmiş, yabancı dil ve as- kerlik imtihanlarını vermiş olmak, 2 — İsteklilerin 30 Eylül 1938 tarihine kadar doğrudan doğruya Sıhhat ve İçti- mai Muavenet Vekâletine müracaat eylemeleri ve dilekçelerile birlikte gşağıdaki evrakı tamamen göndermeleri lâzımdır: A — Türkiye Cumhuriyeti tebaasından olduğunu bildiren nüfus hüviyet cüz- danı aslı, B — Mekteb şahadetnamesinin aslı (imtihanlarını tamamen bitirdikleri halde şa hadetnamelerinin tasdik muamelesi gecikmiş olanlar Mekteb Müdürlüğünün - ay- ni zamanda mezuniyet derecesini de gösteren - fotoğraflı ve resmi mühür vesikasını göndereceklerdir.) C — Okudukları mekteblerden alınmış hüsnühal varakası. D — Mütehassısları tam bir hastane heyetinden, basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğrafı bulunan bir sılıhat raporu. (Bu raporu Hastane Başta- biblikleri zarflıyarak üstünü mühürliyecek velstekli tarafından mü Tindç olarak gönderilecektir.) İşbu muayeneler: Ankara, Sivas, Erzurum, Diyarbakır, Haydarpaşa Nümune hastaneleri; İstanbul Çocuk hastanesi; İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun memleket hastanelerinde yapılacak ve buralarda muayene olunmak içi tanelerin bulunduğu Vilâyetlerin Sılıhat ve İçtimaf Muavenet Müdürlüklerine istekliler bizzat müracaat edeceklerdir. T E — Örneği aşağıda gösterilen, Noterlikçe tasdikli bir taahhüd senedi, (Bu se- ned istekli tarafından aynen tanzim ve imza edilecek ve altı. örneğinde görül- düğü veçhile kefili tarafından keza eynen ve tamamen yazılarak imzalanacaktır.) F — 45X6 boyunda altı tane fotoğraf. 3 — Yaşları 22 yi geçkin bulunanlar, yurdda okumaya ve ileride mecburl hizmetlerini yapmıya engel olacak bir hastalığı veya arızası olanlar kabul edil- mezler. 4 — İsteklilerin gönderdiği dilekçe ve vesikaların Vekâletçe alındığı adresleri- ne bildirileceği gibi bunlara göre kabul edilip edilmedikleri de gene adreslerine ayrıca bildirilecektir. lü zarf ha- Taahhud senedi örneği Leyli Tıb Talebe Yurduna kabul edilerek her hangi bir Tıb Fakültesinden ta- bib olarak çıktığında, 2,000 sayılı kanun mucibince, yurdda geçirdiğim zamarın (tatiller de ) üçte ikisi kadar bir müddetle Sıhhat ve İçtima! Muavenet Ve- kâletinin lüzi göreceği mahallerde hizmet ifasını kabul etmediğim veya muay- yen müddeti bitirmeden hizmeti terkeylediğim takdirde yurdda benim için sarfo- lunan paranın iki katını ödemeği ve tıb tahsilini terkettiğim veya sıhhi sebebler dışımda Fakülteden daimf olarak çıkarıldığım veyahud yurdda bir seneden az bir müddet kalarak terkeylediğim takdirde benim için sarfedilmiş olan parayı ta » mamen ödemeği ve bu taahhhüd senedi mucibince benden istenilecek paralar için ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren Y6 9 faiz yi esini ve 2,000 sayılı kanunun diğer cezat hükümlerinin de hakkımda tatbikini kabul ve taahhüd eylerim. Sarih ikametgâh adresi Yukarıda adres ve hüviyeti yazılı olan ...... ınm bu taahhüdname mucibince ödemek mecburiyetinde bulunduğu her ders yılı için üç yüz lira olmak üzere bütün tahsil müddeti için ceman 1,800 liraya ve iki katını ödemek mecburiyetf hâsıl olduğu takdirde 3,600 liraya kadar parayı, faizile beraber, borçlu .. ile birlikte müteselsil kefil ve müşterek mü teselsil borçlu sıfatile ödiyeceğim. Kefilin adrest (4145) !Devleî Demiryolları ve limanları işletmesi Umum idaresi ilânları I Muhammen bedeli 1008 lira 28 kuruş olan 18 aded 6,<2000 x< 1000 m/m eb'a. dında demir levha, 2000 kila 10 m/m yuvarlak demir ile 5000 kilo 5 x50 m/m ve- ya 650 lâma demiri 7.7.1988 Perşembe günü saat 10,30 da Haydarpaşada gar binası içindeki satınalma komisyonu tarafından açık eksiltme ile satın alınacaktır, Bu işe girmek istiyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ve 75 lira 25 kuruşluk muvakkat teminatlarile birlikte eksiltme günü saatine kadar komisyona müra- eğatları Tâzımdır. Bu işe aid şartnameler Haydarpaşada gar binasındaki komisyon tarafından pa- rasız olarak dağıtılmaktadır. — (3738) saan İdaremiz mesai saatlerinin değişmesine binaen evvelce ilân edilmiş olup aşağı- da tarihleri yazılı eksiltmeler ayni günlerde ve fakat hizalarında yazılı saatlerde yapılacaktır. Binaenaleyh teklif zarflarının bu saatlerden bir saat evveline kadar verilmesi lâüzum geldiği alâkadarlara ilân olunur. — (4072) Eksiltme Tarihi Günü 1 — Telgraf bandı 4/1/938 Pazartesi 2 — İlâçlar 5/1/938 Salı 3 — Neft yağı 5/7/938 BSalı 4 — Meşe kereste 5/7/938 Balı $ — Amyant Klingrit, cam; Lino- leom V.S, 6 — Üstüpü. 7 — Plân freze tezgâhı. 8 — Hamızlar, Sabun, Grafit, Üz- tübeç v.s. 9 — Ampuller 10 — Krikolar, 11 — Otomobil lâstiği 12 — Kasa 13 — Tav ocakları 14 — Bilet makineleri 15 — Dingil değiştirme vereni 16 — Muhtelif yay 17 — Lokomotif yedekleri 11/8/988 18 — Lâvaj tesisatı 12/8/93B ——— DİŞ TABİBİ aa Di RATİP TÜRKOĞLUNU İbrahim Zati Öget Sirkeci: Viyana oteli sırası. Belediye — karşısında, Piyerloti No.26, Kat 1 de hergün öğleden caddesinde 21 numarada bhorgün sonra saat 14 den 20 ye kadar Üğleden sonra hastalarını kabul hastaları kabul eder. Saati ll,— ll,— 6/71/938 7/1/938 8/1/988 Çarşamba Perşembe Cuma Çarşamba Cuma Salı Pazartesi 18/1/938 15/1/938 19/7/938 25/1/988 26/7/938 1/8/938 1/8/938 4/8/938 10/8/938