3 Temmuz 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

3 Temmuz 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

3 İSTANBUL 3 Temmuz 1838 Pazar Öğle neşriyatı: 12.30: Türk musikisi. 1250: Hava- dis. 13.05: 'Türk muxikisi, 13.30: Muh- telif plâk Akşam neşriyatı: 18.30: Tepebaşı nâ- Belediye bahçesinden Ki: Haflf müzik. 19.15: Nihal ve arkadaşla- rı: Kürdiüll hicazkâr, Suzinâk ve halk şarki- dlarm, 20: Grenviç rasadhanesinden naklen saat âyarı, Keman konseri: Konservyatuar profesörlerinden L. Amar, piyanoda Bayan Babo. 20.46: Hava raporu. 2048: Ömer Riza Doğrul tarafından arabea söyler. 21: Orkes- tra, 21.30: Klâsik Türk musikisi: Nuri Halil ve arkadaşları, 22.10: Tepebaşı Belediye bah- çesinden nakil: Müzik ve varyete, 22.50: Ban Baberler ve ertesi günün programı, 23: Saat Ayarı, L 4 Temmuz 1938 Pazartesi Ökle neşriyatı: 1230: Plâkla Türk musikisi. 1250: Hava- diz. 12.05: Plükla Türk musikisi, 13.30: Muh- telif plâk neşriyatı, Akşam mneşriyatı: 18.10: Plâkla dant musikisi. 19.15: Bayan Nine: Çocuklara masal. 19.55: Borsa haber- deri, 20: Grenviç Yasadhanesinden naklen sa- At üyarı. Rıfat ve arkadaşları; Hicazkâr, Kürdili, 2045: Hava raporu. 2048; Ömer Rı- za Doğrul tarafından arabca söylev. 21: Or- Kestra. 2130: Fasıl saz heyeti! İtrahim ve arkadaşları. Hicaz faslı. 22.10: Tepebaşı be- Jediye nakil: Müzik ve varyete. 22.50: Son haberler ve ertesi günün progra- ı 23: Sakt âyarı, e 5 Temmuz 1838 Sahı Öğle neşriyatı: 1230: Plâkla Türk musikisi, 1250: Hava- Gis, 13.05: Plâkla Türk mustkisi, 13.80: Muh- telif plâk neşriyatı. f:;- meşriyatız : Tepebaşı Belediye bahçesinden na- Kil: Hafif müzik. 19.15; Konferans: Patih Halkevi namına; Selim Nüxhet (Kitab mev- Zzuu). 19.86: Borsa haberleri. 20: Grenviç ra- sadhanesinden naklen saat Ayarı. Vedin Rı- Za ve arkadaşları: Nehavent, hicazkâr ve halk türküleri. 2045: Hava raporu, 2048: Ö- mer Rıza Doğrül tarafından nrabca söyley. Ki: Orkestra. 21.30: Cemal Kümil ve arka- daşları. Hüzzam ve halk şarkıları. 22.10: Te- pebaşı Belediye bahçesinden nakil: Varyete, müsik. 22.50: San haberler ve ertesi günün programı. 23: Saat âyarı, KĞt l . 6 Temmuz 1938 Çarşamba Öğle neşriyatı: 12.30: Plâkla Türk muüsikisi. 12.50:> Hava- — Gis. 19.05: Plâkla 'Türk musikisi, 1330: Muh- Köy Halkevi namina konferans: İffet Ha- iim (Kadın ve çocuk). 19:20: Nezihe Uyar ve arkadaşlari: Kürdili hicazkâr, nehavent ve Uşşak. 1955: Borşa haberleri, 20: Gren- Bir Haftalık — RADYO PROGRAMI —£ viç rasadhanesinden naklen sağt üyarı. Şe- hir Bandasu, Bay Cemil Dölener idaresinde. 20.45: Hava raporu. 2043: Ömer Rıza Doğrul tarafından araboa söylev. 21.80: Tahsin ve arkadaşları: Uğşak Yaslı. 2100: — Örkestra 2210: — 'Tepâbapı — Belediye — Bahçesin - den — nakil: Müzik ve yaryete. 22.50: Son haberler ve ertesi günün progrü- M 23: Baat Ayarı. e T Femmuz 193$ Perşembe Öğle neşriyatı: 1230: Plâkla Türk musikisi. 12.50: Hava- dis. 11.06: Plâkla Türk musikisi, 13.30: Muh- telif plâk neşriyatı. Akşam neşriyatı: 1830: Tepebaşı Belediye bahçesinden na- kil: Hafif müzik. 19.15; Spor müsahabeleri: Eşref Şefik. 19.56: Borsa haberleri, 20; Gren- viç rasadhanesinden naklen saat âyarı. Badi Hogses ve arkadaşları: Hüzzam ve suzinâk, halk türküleri. 2045: Hava raporu. 20.48: Ö- mer Rıza Doğrul tarafından arabta söylev. 21: Orkestra. 21.30: Semahat Özdenses ve ar- kadaşları: Türk musikisi ve halk şarkıları. 22.10: Novotai ve Lokantasından aaklen, konser, M. Kemal idaresinde orkes- tra. 2230: Son haberler ve ertesi günün programı, 23: Saat b.ın. $ Temmuz 1938 Cuma Öğle neşriyatı: 1230: Plâkla 'Türk muzsikisi. 12.50: Hava- dis. 1$05: Plâkla Türk musikisi. 18.80: Muh- telif plâk neşriyatı. Akşam neşriyatı: 1830: Plâkla dans musikisi, 19.15: Konfe- râans: Al! Kümi Akyüz (Çöcük terbiyesi). 19. 86: Borsa haberleri. 20: Grenviç rasadhano- sinden naklen saat üyarı. Müzeyyen ve ar- Kadaşları; Hizzam, uşşak, kürdili. 2045: | Hava raporu. 2046: Ömer Rea Doğrül ta- | rafından arabca söylev, 21: Orkestra. 21.30: Muzaffer İlkar ve arkadaşları; Şataraban. 22.10: Tepebaşi Belediye bahçesinden nak- Denizlide yol inşaatı faaliyeti Denizli (Hususi) — Vilâyet umumi meclisi yol mükellef amelesinin iş mev- siminin eylülden itibaren başlamasına karar vermiştir. Vilâyet ve nafıa idare- si eylüle kadar geçecek üç ay içinde yollarda yapılacak sınat imalâlı bitir- meğe karar vermiş, ilk iş olarak De- nizli, Acıpayam, Tavas, Çal, Sarayköy ve Buldan yollarında şose ve tâmirat olmak üzere 15 bin Jiralık işe keşifna- me mucibince başlamışlır. Vilâyet yol- ları üzerindeki köprüler birkaç yıl- danberi hep betonarmeye tahvil edil- Mmiştir. Çal yolu üzerinde ahşab olarak kalmış olan üç büyük köprü de yakın- da beton olarak yapılacaktır. 938 mali yılı içinde nafıa işlerine kırk bin lira sarfedilecektir. , 4 yaşında bir çocuk -otomobil altında can verdi Denizli, (Husust) — Geçen çarşamba günü burada bir kaza olmuştur. Şoför A- tıfın otomobilini muavini Çayda temiz- ledikten sonra garaja sokmak — isterken ' Son Posta'nın zabıta hikâye l Sayfa 18 — Meçhul odadaki ölü (Baştarafı 7 inci sayfada) Polis hafiyesi bütün soğukkanlılığile genç kıza döndü: — Ya siz Mis, ne işle meşgulsünüz? — Apartımanları döşerim. (Birden- bire bir sinir buhranına lu:ııllk:? gâıîı gözleri yaşarıncaya kadar güldü, gül- dü.) Katil de galiba bir döşemeci. Çur_z- kü ölüyü gördüğü odayı tanımasın di- ye nişanlımı bayıltmış, sonra da per- deleri merdeleri tıbkı bir döşemeci gi- bi değiştirivermiş. Her hâlde nişanlı- mın bu işde bir kabahati yoktur. Polis hafiyesi alaylı alaylı gülümse- di: — Zayıf bir müdafaa Mis, Bekleme- diği bir adam tarafından görüldü diye katil o dakikada yoni perdeleri, tablo- yu filân nerede bulsun? Telâşa mahal yok. Muamma tamamen çözüldü. Ka- til «Güll kız» tablosunu, perdeleri, sa- rı abajuru cinayetten çok evvel yerle- rine yerleştirmişti. İşte bunun için Ro- nald yanıldı. — Nede yanıldım efendim? — Kendi odanızı tanımakta, Çünkü cinayetin işlendiği oda sizinkinden baş- Atıfın 4 yaşındaki oğlu otomobilin önü- | kası değildi. Sarhoşluk içinde sevki ta- ne atılmış, başı tekerlekler altında kal-| bifniz size pekâlâ yolunuzu göstermiş- mış ve ezilmiştir. Çocuk ölmüştür. Bigada 3300 kavak dikildi Biga (Hususf) — Burada zirant me- muru Bekir Altınbaşağın teşvikile be- den: Varyete, müzik. 2250: Bon haberler ve|lediye namına şehir haricine 800 ve ertesi günün programı, 23:; Saat Ayarı, 9 Temmuz 1938 Cumartesi Öğle neşriyatı: 1230: Plâkla “Türk musikisi. 1250: Hayva- dis. 1$05: Plâkla Türk musikisi, 1815: No- votniden naklen könser: M. Kemal idaresin- de orkestra. Akşam neşriyatı: 18.30: Tepebaşı Belediye bahçesinden nak- len: Hafif müzik. 19.15: Konferans; Prof. Salih Murad (Fen müsahabeleri). 1955: Bor- Ba haberleri, 20: Grenviç rasadhanesinden naklen saat fyarı. Belma ve arkadaşları: Şohnaz, hicaz. 2045: Hava Taporu. 2048: Örmer Rıza Doğrul tarafından arabca söyler. 21: Orkestra, 21.30: Necmeddin Rıiza ve ar- kadaşları: Begüh; hüzzam. 2210: Tepebaşı Belediye bahçesinden nakil: Müzik, varyota, 22.50: Son haberler ve ertesi günün progra- mı, 29: Sast Üyarı. NOT: Ankara radyosu programımı geç vak- wwkhwwu Hikâye: Sayfiyede bir gün . (Baş tarafı 12 inci sayfada) Ounda kaybeden ve kan ter içinde olan kırmızı yüzlü Trakin: — Konyak bitti, dedi, votka içiniz!. Şu votkayı bütün içkilere tercih ederim, vesselâm.. kuzum Vanoçka şu çiçekleri bir kenara itseniz e!.. Boyuna ayakları- ma dolaşıyaorlar.. Ağzına kocaman bir sucuk parçası a- : Kuroyemov, neş'eli bir tavırla söy- di — İlk elde üç vale çektim.. bu oyunda amma da şanşım vardı, Herif, yok ceke- tini çıkar, yok çıkar da çilek toplamağa gidelim, diyordu. Acaib adam. Sün trene kadar oynadılar.. cani sikil- mış Suhoboyev, aşağıda bahçede Anoç- ka ile beraber oturmuş, karısınım kulağı- na şunları fısıldıyordu: — Bugün günümüz berbad' oldu.. yı- kanmak da, balik da, çilek de velhasıl hepsi de güme gitti.. ne dersin, herifeloğ- ::,;ıugün gider mi, yoksa burda mı ya- Anoçka içini çekerek: — Her halde gider, dedi.. fakat herifin keyfine dokunma!. Bırak istirahat etsin!. Kuroyemov hakikaten gitti. gece geç vakit Trakinle ve Vanoçka İle beraber evden çıktı.. üçü beraber, şiş kebabr ye- mek üzere şehre indiler.. 'Trakin trene binerken: — Ben şu sayfiye sabahlarımı hiç gev- miyorum, dedi. Sinekler, horozlar, güneş insana bir dakika rahat vermiyor. Kuroyemov bu gözleri tasdik etti: — Halbuki şehir sabahı iyidir: Taksi.. buz gibi maden suları.. güzellik ve ne der- sen del. Kuroyemov, sabahleyin, idhalât malı bir limon gibi suratı sapsarı, ağzı keçe gibi olduğu halde işine geldi. Arkadaşla- rı: — E, anlat bakalım, sayfiyede eğlen- din mi?, diye sordular, Kuroöyemov esniyerek: — Çok güzel vakit geçirdik, dedi. YARINKİ NÜBHAMIZDA: Hayal ve hakikat Yazan: Muazzez Tahsin Berkand geee G eeaetlellnse veceaasanpeaameeteaR e ininiğ İs. 2 nci İflâs Memurluğundan : İstanbulda Balıkpazarında ve al- tıdaki fırınların müsteciri iken Yı:ıl:gnb— ftana kaçan ve Atinada Aylaş Zanis Kiti- randa (1) No. da oturan fırıntı Vasil Sasi ve Lefter Sasinin (flâsı/ 25/6/938 tarihinde açılıp tasfiyesinin adi şekilde yapılmasına karar verilmiş olduğurdan: 1— Müfliste alacağı olanların ve istih- kak iddiasında bulunanların alacaklarını ve istihkaklarını ilândan bir ay içinde İs, 2 nci İllâs dairesine gelerek haydet - tirmeleri ve delillerini (sened ve defter hülâsaları vesaire) asıl veya musaddak suretini tevdi eylemeleri. 2 — Hilâfına hareket cezal mes'uliyeti müstelzim olmak üzere müflisin borçları- nın aynı müddet içinde kendilerini ve borçlarını bildirmeleri, 38 — Müflisin mallarını her ne - sıfatla; olursa olsun. ellerinde bülunduranların © mallar üzerindeki hakları mahfuz kal- mak şartile bunları ayni müddet içinde daire emrine tevdi etmeleri ve &tmezlerse makbul mazeretleri bulunmadıkça -cozaf mes'uliyete uğrıyacakları ve rüçhan haklarından mahrum kalacakları. , 4 — 11/7/938 tarihine müsadif Pazar- tesi günü saat (11) de alacaklıların ilk içtimaa gelmeleri ve müflis ile müşterek borçlu olanlar ve kefillerinin ve borcunu tekeffül eden salr kimselerin toplanma- da bulunmağa hakları olduğu ilân olunur, e Kaldırımbaşı örnek fidanlığına da 2500 ki cen'an 3300 kavak fidanı dikilmiş- tir. Yüzde doksan beşi tutmuş olan l_m fidanlar bir koru halinde büyümeğe başlamış ve şehrin kenarını süslemiş- tir.. Bu teşviki gören diğer köylüler de ti. Girdiğiniz oda sizindi, Katil ise... Sözünü tamamlamadan yıldırım gibi yana döndü: — Sizi kanun namina tevkif ediyo- rum Evans! diye haykırdı. : e Katil polisler tarafından yakalanıp götürüldükten sonra hafiye geride ka- lanlara cinayetin Evans tarafından iş- lendiği kanaatine hangi yollardan var- dığını anlatmıya başladı: , — Evans, sizin en emin ve en gözde memurunuzdu, değil mi Sir Arming- dal? Bütün muhaberelerinize vakıftı. ı.—(m l | ki cem'an 3300 kavak fidanı dikilmiş- Binaenaleyh A ikalı milyardere bü- lerdir. Kavak, tez yetişen bir ağaç ol- yük bir hisse satacağınızı da biliyordu. duğu için birkaç sene sonra bu lîdnn-(o akşam Mançestere gidecektiniz. z ların beheri 5 liralık bir servet kayna- ıvını milyardere güya vekiliniz sıfatile &ı haline gelecektir. satmak üzere bir mukavele imzalayıp Adapazarı İera Memurluğuudan: Adapazarının Dağdibi namı çiftliğinde mukim Abdülâzizin tasarrufü altında olup Adapazarı Emniyet Bankasından ödünç aldığı on dört bin küsür İlraya mukabll birin- el derece ve sırada ipolek tesisi suretile rehnolunan mezkür Dağdibi köyünün Veli oğ- Tu dağı mevkiinde künunusani 928 tarih ve 195/L1 sayılı ve 20 dönüm kayıdlı ve her bir 919 metre murabba) 10 Hra kıymetli tarla Ne bu tarla üzerinde tapuda gayri müsec- cel ve 1000 lra kiymetli bina ve gene Moşelikyanı mevklinde ayni tarih ve 198/12 sa- yılı ve 300 dönümlü ve ber bir 919 metre murabbas 10 lra kıymetli 170 dönüm koruyu havl tarla ve gene bu gâyri menkül fizerinde tapuda müseccel olmıyan 1000 lira kıy- metli bina ve Alçaklarla mevkiinde ayni tarih ve 197/13 sayılı ve 41 dönümlü ve her bir 919 metre murabbar 13 dira kıymetli tarla ve Çiftlikyanı mevkiinde o tarih ve 198/14 sayılı ve 250 dönüm kayıtlı ve her bir B19 metre murabbar 10 Jira kiymetli ve Alçak mevkijnde o tarih ve 199/15 sayılı ve 7 dönüm kayıdlı ve Yarmada merklinde ayni tarih 220/16 sayılı ve 34 dönümlü ve Domuzalanı mevklinde © tarih ve 201/17 ve B dönüm ve gene burada ayni tarih ve 202/18 sayılı ve 18 dönümlü ve Burçok bayırı mevkiinde eyni tarih ve 203/10 ve her bir 919 metre murabbaları 15 şer lira kıymetli beş parça tarla ile Ka- Trabuket deresi mevklinde ayni tarih ve 204/20 sayılı ve bin dönüm kayıdlı tarla ve bu tar- Ja üzerinde 500 lira kıymetli hayvan sayvantı ve Küçük Domuzalanı mevkiinde ayni tarih ve 205/21 sayılı ve 5 dönümlü ve Domuzalamı mevklinde ayni tarih ve 206/22 sayılı ve 6 dönümlü ve her bir 919 metre murabbaı 15 şer llra kaymetli tarlalarla o mevkide 20/7/23 sayılı ve 18 dönüm ve orada o tarih ve 208/24 gayılı ve 6 dönümlü ve gene orada 2009/25 sayılı ve 9 dönüm iki evlek kayıdlı ve ber bir 919 metre murab- ban 15 şer lira kaymetli nosıf hisseli $ parça tarla ve gene buruda 210/26 sayılı ve ö dö- nümlü ve her-bir 019 M. M. 18 lira kıymetli beşte bir hlaseli tarla ve çiftlik Deruni mev- kllnde 211/10 sayilı ve # dönüm kayıdlı ve her bir 919 metre murabbat: 62 lira 60 ku- ruş kıymetli tazla ile bu tarla üzerinde 2500 llra kiymetli tapuda tahtani beş oda bir sofa bir dam ve samanlık ve sayvan : ve avluyu müştemli artırma şartnamesinde hu- güdları yazılş bina ile tapuda gayri müseccel binalar açık artırma ile ve her par - “M.,m—mnw.mımwınımmmm.m günden itibaren açık artırma Ile satışa çıkarılmış ve arlırma şartnamesi herkes tara- fımdan görülebilmek Üzere 25/6/938 tarihinden itibaren dera divanhanesine tâlik edll - miş olacaktır. İşbu gayri menkullerin birinci artırma ile satışları 5/8/938 tarihine müsadif cuma günü saat 10 dan 15 şe kadar icramısda yapılacaklır, Bu artırmada artırma bedelinin gayri menkullere tahmin olunan kıymetin © 75 şi- ni bulduğu takdirde en Çok Artıranın Üstünde ihale olunacağı ve böyle bir bodel elde edilmediği takdirde son artıranın taahhüdü baki kalmak şartile artırma o günden İli- baren on beş gün uzatılarak 20/8/938 tarihine müsadif cumartesi günü saat 9 dan 13 e kadar yapılacak ikinel artırmada gayri menküller en gok artıranın üstünde ihalesi yapı- lacaktır. İhaleyi takib eden yedi gün içinde müşteri aldığı malın bedelini def'aten lcra dalresi- me tediye elmesi ve alacaklı üstünde kaldığı takdirde alacaklı da bu müddet içinde iha- de bedelinden matlübunun mahsub ve rüsumu lâzımelerini bu müddet içinde tediyesi dcab edip aksi takdirde 2004 sayılı dera ve iflâs kanununun 133 üncü maddesi dalre- sinde muamele yapılacaktır, Alacakları tapuda kayıdlı olmıyan alacaklılarla diğer irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile fatz ve masrafa dalr iddialarını lân tarihinden itibaren yirmi gün içinde teraya müracaatla kaydettirmeleri, aksl takdirde alacakları tapuda kayıdlı olmıyan alacklıların satış bedelinin paylaşmasından mahrum kalacaklardır. umwwmwmmınwemm— deri yeya Mili Bankalardan o nisbette teminat mektubu getirmeleri lâzımdır. Gayri menküllerin satığ gününe kadar vergileri satış tutarından ödeneceklir. Ve ©& 2 buçuk dellâliye masrafının müşterisine ald olacağı ve fazla malümat almak arzu avans para koparmayı tasarladı. Onu — siz yokken apârtımanınıza çağırmak e çin Mançestere gideceğiniz geceyi seçe ti. Boş apartımanınıza gizlice yangılt menfezinden girecek, milyarderi selde reteriniz sıfatile kabul edecekti. Bunud için Amerikalıya gündüzden sizin yeri nize telefon etti. Gece saat on birde de partımanınıza çağırd. «Fevkalâde bir iş çıkar da evde bulunamazsam sekras - terim benim yerimi lamamen tutar.» demeyi de unutmadı. Bu suretle sizi <Jevde bulamıyacak milyarder mukavd« leyi Evansla imzalıyacaktı. Zaten kos lay para vermekteki şöhreti de dünyas ca biliniyordu. " Fakat hesab yanlış çıktı. Dün akşamt birdenbire yolculuktan vazgeçtiniz. Bu İvaziyet karşısında Evans kendi dairesi- ni sizinkine benzetmeyi düşündü. O gece nasıl olsa Ronald düğünde sabahi« lıyacaktı. Amerikalı zaten miyoptu, Dairelerin üstündeki ufacık rakamları görmesine imkân yakltu. Adresiniz bils tün Londraca lanınmış olduğu için mile yarder apartımanın ikinci katına kadat tam bir emniyetle çıkacak, orada kena disini Evans karşılıyacaktı. Dairelerin umumi mobilyası zaten birbirinin tıBe kısı Yalnız sizin «Güllü kız» tablosu yanında çıkarılmış birçok fotografları« nız vakit vakit mecmualarda basıldığ! için Amerikalı da görmüş olabilir. Bu- nun için büfenin üstüne bu tablonum mecmuada çıkan kopyesini yerleştirdi. Perdelerle abajuru da değiştirdi. He« sabca ziyaretcinin kuşkulanmasına Bo« beb yoktu. Halbuki iş aksi çıktı. Milyarder gim diği odadan şübhelendi. Şübhesini bela Hi etti. Evans da ele geçmemek için o« nu ustalıkla öldürdü. — Acaba Amerikalı neden şübhelen- di, bunu nasıl keşfettiniz Mösyö? — Amerikalı eGüllü kız» tablosun- dan şübhelendi. Çünkü; miyopluğu, tablonun yağlı boya olmadığını görme- sine mani değildi. Hakiki Güllü kız tab« losunun yağlı boya olduğunu, sizin gi- i resim meraklısı bir zenginin böyle bir tablonun taklidini almıyacağınrı bi- lirdi. Evans bu, renk farkını hesaba ka- tamamıştı. Çünkü: Kendisi «Renk kö- Tü» dür, Bu hastalığa tutulmuş olanlar muayyen renkleri, bilhassa — kırmızıyı göremezler. 4 Yağlı boya tahloyu renksiz bir tab- 16 ile taklide kalkıştığı için ben daha ilk anda katilin bu nevi kötlerden ol- duğunu sezdim. Bu renk körü siz olas mazdınız. Çünkü yağlı boya koleksiyo- nunuzun güzdiliğile dünyada şöhret bulmuştunuz. Diğer dajireyi tutan ga- zetecinin de renkleri pek güzel seçtiği giydiği şeylerdeki Tenk * âhenginden belliydi. Renkleri bu kadar birbirine uydurmak için kendisine evde yardım edecek kimsesi de yoktu. Halbuki I- vans asansördeki kan lekesini görmee mişti, kapıcı: «Aman kan var» dediği halde «Nerede?» diye sormuştu. Renk- leri farketmediği içindir ki ölüye ilk defa empermeablini ters giydirmişti. Sonra yanlış olduğunu Ronalddan du- yunca cesedi asansöre koymadan önce batasını düzeltti. Katil odasını değiş- tirmek için kullandığı bütün vasıtala- rı, arkadaşımı başına vurarak bayılttık- tan sonra arka kapıdan mahzene indir- miş, sonra sanki işinden dönüyormuş gibi asansörle koridora çıkıp baygin ar- kadaşını ayıltmıştı. Bütün bu iğreti eş- 'ya aynen mahzende bulundu. Parayı saklamıya da vakit bulamamıştı, üstün- de çıktı. Miz Anitanın insana şübhe veren te- lâş ve endişeşine gelince: O, milyarde- ri nişanlısının odasına girerken gör- müştü. Katilde Ronaldın dahlı olma- (sından korkuyordu. Öyle değil mi Mis? Genç kız, kâbustan kurtulmuş gibi geniş bir nefes aldı; * — Öh, evet! 4 r Düzce polis teşkilâtı yapılıyor Bolu (Hususi) — Düzcede beş polis bir komiserden ibaret bir kadro ile polis teşkilâtı yapılmaktadır. Vilâyet emniyet Amiri Ziya mahalline giderek lüzumu olan binayı temin etmiştir. ğ ... millk llli Ğ