12 Temmuz 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

12 Temmuz 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Hayreboluda gece hayatı çok guzel geçıyor Hayreboludan yazılıyor: Trakyanın|üstleri ve geceleri geç vakte kadar halk güzel köşelerinden biri olan Hayrebolu-| burada sıcakların tesirinden uzak iyi va- da gece hayatı çok zevkli ve eğlenceli| kitler geçirmektedir. Parktaki radyo ök geçmektedir. Belediye parkı bu hayatın| halkın musiki ihtiyacını az çok karşıla- başlıca merkezi sayılmaktadır. Akşam'maktadır. Nafia Vekâletinden: Nafıa Vekâleti Su Eksiltme Komisyonunca saat on beşte ihalesi yapılacağı ilân edilen aşağıda eksiltme günleri, mevzuları yazılı işlere aid ihalelerin İcra Vekilleri Heyetinin yaz çalışma saatleri hakkındaki 2/9067 sayılı kararı gere- ğince saat on ikide yapılacağı ve teklif zarflarının da Komisyonca saat on bire kadat kabul edileceği ilân olunur. — «216h <4028> İşin mevzuu İhale günü Marmara gölü tağdiye kanalı hafriyatı ile sedde inşââtı 'Tokatta Kaz ovasının sulanması - için yapılacak gömemek regülâtörü ile sula- ma kanalı inşaatı ve sınaf imalât Çür'iksudan Sarayköy ovasının sulan- ması için yapılacak kanal ve sınaf imalât M. Komalpaşa deresinden Karacabey ovasının sulanması için yapılacak inşaat. İhale saati 1/7/938 12 1111938 13/7/938 15/71/938 Nafıa Vekâletinden Eksiltmeye konulan iş: 1 — Bergamada Bakırçay ovası ve nehir ıslahatı 1564863 lira 86 kuruştur. 2 — Eksiltme 22/7/938 tarihine rastlayan Cuma günü saat 12 de Nafia Ve - kâleti sular umum müdürlüğü su eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usu- lile yapılacaktır. 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genel Şşartnamesi, fennf şartname ve projeyi 50 lira mukabilinde sular umum mü - dürlüğünden alabilirler, 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 60,696 liralık muvakkat teminat vermesi ve 500 bin liralık Nafia su ışlerini veya buna muadil mafla işlerini taahhüt edip muvaffakiyetle bitirdiğine, ve bu kabil nafia işlerini başarmakta fenni kabiliyeti olduğuna dair Nafia Vekâletinden alınmış müteahhitlik vesi - kası, ibraz etmesi, isteklilerin teklif mektublarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar sular umum müdürlüğüne makbuz mukabilinde verme- leri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. — «2111. <4070. ameliyatı keşif — bedeli Yüksek Mühendis Mektebi arttırma ve Eksiltme komisyonundan : 938 mali senesi zarfında mekteb talebe ve pansiyonuna aid 100000 parçı ça- maşırın yıkanması açık eksiltmeye konulmuştur. Eksilimesi 25/7/938 tarihine tesadüf eden Pazartesi günü saat 10,30 da mekteb binası içindeki kamisyonda yapılacaktır. Beher parçanın muhammen bedeli 4,5 kuruş ve ilk teminatı 337,50 YHiradır. İsteklilerin şartnamesini görmek üzere mekteb idaresine müracaatları. «4231 Nafıa Vekâletinden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Adanada Seyhan sol sahil sulama ana kanalının temdidi, keşif bedeli 598165 liradır. 2 — Eksiltme 28/7/938 tarihine rastlıyan Perşembe günü saat 12 de Nafia Ve- kületi Sular Umum Müdürlüğü Su Eksiltme Komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — İstekliler; eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genel şartnamesi, fenni şartname ve projeleri <29» lira <90» kuruş mukabilinde Sular Umum Müdürlüğünden alınabilir. Eksilttmeye girebilmek için isteklilerin <27677> — liralık muvakkat teminat vermesi, «200. bin liralık Nafia Su İşlerini veya buna muadil nafla işlerini taahhüd edip muvaffakiyetle bitirdiği ve bu kabil nafia işle- rini başarmakta kabiliyeti olduğuna dair Nafia Vekâletinden alınmış müteahhit- Hik vesikası ibraz etmesi, 4 — İsteklilerin teklif mektublarını İkine! maddede yazılı saatten bir saat ov- weline kadar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. — <2288> - :4254> Dr. İRFAN KAYRA Röntgen Mütohassısı Hergün öğledn sonta saal ten 7 ye kadar Blediye, Binbirdirek Nuzi Conker gokak No, 8-10 ZAYİ - 1933 senesinde Uşak Müjde oku - Jundan aldığım şahadetnameyi — kaybettim. hükmü Yenisini alacağımdan yoktur. eskisinin 119 No, Mehmed Boksör Şmeling Almanyaya döndü Zenci Jo Luinin karşısında tek ravund- da yenilen meşhur Alman boksörü Şme- ling müsabakayı mütcakib mağlübiyetini gayri nizami! bir yumruğa atfetmişti. isabet etmiştir. Şüphe yok ki bu, Ame - rikada nizami bir yumruktur, Almanya- da ise değildir. Binaenaleyh talih böyley- miş diyeceğim. — Yeni bir müsabaka yapacak mısınız? — Bilmiyorum. Birçok teklifler aldım. Bunlardan biri eylül ayı zarfında Brad - doök ile, yahud Tomy Far ile karşılaşma- yı âmirdir. Karar vermeden evvel tama- men kendime gelmekliğim lâzımdır. Al- manyaya ayak basar basmaz bu maksad- Müteferrik : Dabiliye Vekili Ankaraya döndü Bir müddettenberi şehrimizde bulu- nan Dahiliye Vekili ve Parti — Genel Sekreteri dün akşamki ekspresle An - karaya dönmüştür. Haydarpaşa tren geçidi projesi Haydarpaşada tren hattı üzerinde inşa edilecek geçidin projeleri Nafia Vekâleti tarafından Belediyeye gönde- rilmiştir. Belediye imar şubesi Köprü- nün projelerini tedkik etmektedir. Esnaf hastanesi açıldı Esnaf Cemiyetleri müşterek yardım teşkilâtı tarafından Cağaloğlunda Mol- lafenari caddesinde hastane yapılmak üzere kiralanan binadaki (ıd.liı ve tü mirat tamamlanmış, esnaf d buraya nakledilerek faaliyete ıeçmı.ş - tir. Ayrıca bir iki koğusa — da yataklar konmuş, revir haline getirilmiştir. Yat masına lüzüum görülen hastalar bu ve- virde yatırılacaklardır. Hastane için Almanyaya sipariş e - dilen rontgen Ağustos içerisinde İstan- bula gelecek ve hastanede hazırlanan rontgen dairesine yerleştirilecektir. Hastane, 30 Ağustos tayyare ve za- fer hayramında — merasimle açılacak, ondan sonra tam teşkilâtla faaliyete ge çecektir. Deniz işleri : Dün sabah sisten köprü açılamadı Evvelki gece sabaha karşı — limanı kesif bir sis kaplamış ve sis yüzünden her sabah saat 4,30 da açılmakta olan Köprü dün sabah açılamamıştır. Limandaki kaza tahkikatı bitti Üç gün evvel Fındıklı — açıklarında Trak vapurile Namık Kemal adlı bir yelkenlinin müsademesi ve iki kişinin boğulmasile neticelenen deniz kazası tahkikatına devam olunmaktadır. De - niz Ticareti Müdürlüğü tarafından ya- pılan tahkikat sonunda kazanın batan Namık Kemal yelkenlisi — kaptanının hatalı harcketinden ileri geldiği anla- şılmıştır. Yelkenli kayık Trak vapuru- nun Mudanyays' doğru gittiğini zan - netmiş, Trak kaptanı düdük — çalarak tornistan ettiği halde sular kayığ purun önüne atmış ve bu süretle mü- sademenin önü alınamamıştır. Kaza neticesinde boğulan tayfa Satılmış ile yelkenli kaptanı Salih reisin kardı—vı - nin oğlu 10 yaşlarında Cemalin cesed- leri de henüz bulunamamıştır. Kültür işleri : San'at mekteblerine alınacak parasız telebe San'at mekteblerine parasız yatılı talebe alınacaktır. Kayıd muamelesine Eylül ayına kadar devam edilecek ve bundan sonra bir müsabaka imtihanı açılacaktır. İstanbul Belediyesi İlânları Keşif bedeli 4406 lira 27 kuruş olan Ortaköy camil ile iskele arasında rıhtım inşası açık eksiltmeye konulmuştur. Keşif evrakı ve şarinamesi Levazım Mü- dürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 No, lu kanunda yazılı vesikadan başka fen işleri müdürlüğünden alacakları fen ehliyet vesikasile 330 lira 4? kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile bera ber 20/7/938 Çarşamba günü saat 11 de Daimi Encümende bulunmalıdırlar. (B) — (4169) BAA Senelik muhammen kirası İlk teminatı 300 2250 » » 870 27,15 » ÜT ea : a21 31,58 » 5 wi 371 2183 » # YU 300 22,50 Yukarıda semti, sanelik muhammen kiraları yazılı olan mahaller ayrı ayrı ki- raya verilmek üzere açık aryırmaya kon ulmuştur. Şartnameleri Levazım Mü- dürlüğünde görülebilir. İstekliler hizala rında gösterilen ilk teminat makbuz ve- ya mektubile beraber 13/7/938 Çarşam ba günü saat 11 de Daimi Encümende bulunmalıdırlar. — (4013) Karanğlaç pay mahallinde 1 No. ot deposu Ş ) Te » » » » » , v Keşif bedeli 8500 lira olan Eminönü, Fatih, Beyoğlu, Bakırköy, Kartal, Ka- dıköy, Beykoz, Çatalca, Sarıyer, Üsküdar, Eyüb, Adalar, Silivri ve Şile kazala- rındaki ilk mekteb binalarında yaptırıla cak soba bacaları açık eksiltmeye konul- muştur. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 numaralı kanunda yazılı vesikadan başka Fen İşleri Müdürlüğünden alacakları fen eh- liyet vesikasile 637 lira 50 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile bera- ber 14/7/938 Perşembe günü saat 11 de Daimi Encümende bulunmalıdırlar, 6010) — () a 25/6/938 tarihli Resmi gazete ile intişar eden 10/6/938 tarihli 3434 numaralı kanunla belediye hududları içindeki klüp, kahvehane ve gazinolarla umuma mahsus kır bahçelerinde ve panayır yerlerinde bulunan her bir bilârdonun se- nelik resmi olan beş lira ve tavlaların, dama, şatranç tahtalarının ve domino, - tombala takımlarının her birinin keza senelik resmi olan üç lira belediyelere in- tikal etmiştir. Kanunun ikinci maddesi bu resimlerin alâkadarları tarafından mali senenin ilk ayı olan haziran sanuna kadar ödenmesi ve oyun ületlerine de damga vurdurulup levha koydurulmasını mecburf kılmıştır. Kanun 26 haziran tarihli gazete ile neşredildiğine ve resim tediyesi ve damga muamelesi için kanun bir ay mühlet vermiş olduğuna göre kanunun neşrinden itibaren bir ay zarfında yani 26 temmuza kadar alâkadarların mensub oldukları belediye tahsil şubelerine bir beyanname ile usulü dairesinde müracaatla resim tediye etmeleri. Damga ve levha muamelelerini yaptırmaları daha evvel bu se- nenin resmini maliyeye vermiş olanıarın beyannamelerine bu ciheti işaret et- mekle beraber cllerindeki makbuzlarını da belediye şubelerine kaydettirmeleri aksi halde kanunun tasrih ettiği nakdi cezalara maruz kalacakları ehemmiyetle ilân olunur, — <B.» — «4338. İstanbul Defterdarlığından: : İcadiye allesinde Taşçı 9 sayılı bahçeli evin 2/3 payı. : Muhsinehalun mahallesinin Fındıkkıran sokağında kâlin eeki 16 yeni 26 sayılı evin 1/2 payı. : Yenicami mahallesinim Yenicami caddesinde — kâin eski 6/8 ve yeni 6 sayılı dükkânın 21/1600 payı.... : Kemenkeş Karamustafa mahallesinin — camialtı han derunu sokağında kâin eski 5 sayılı dükkânün tamamı. 'TO0 ; Küçükpiyale mahallesinin Zincirlikuyu caddesinde kâin eski 168 yeni 250 sayılı bostanın 117/120 payı. : Selâmiali mahallesinin Gemici Ohannes sokağında köin ve eski 15 yeni 17 sayılı evin 1/2 payı. : Caferağa mahallesinin Duvardibi sokağında kâin eski 4-6-8 yeni 55-57 sayılı iki evin 3/16 payları. Korucu Mehmet Çelebi mahallesinin — Ayvansaray caddesinde kâin eski 74-76 yeni 52 sayılı 68 metre murabbaı sathında arsa ve kahvehanenin tamamı (İkinci tertib mübadil tasfiye vesikasile). : Kamerhatun mahallesinin eski Papatya yeni Kılımç sokağında kâin eski 6-6 mükerrer yeni 34 ve 36 sayılı dükkânı müştemil evin tamamı (İkinci tertib müba- dil tasfiye vesikasile). : Emekyemez mahalle ve sokağında kâin eski 13 yeni 21 sayılı evin tamamı. (İkinci tertib mübadil tas- fiye vesikasile). Yeni Zindankapı mahallesinin İkinci - Kantarocağı sokağında kâin eski 16 yeni 3 sayılı ve üstünde oda- ları bulunan dükkânın 2/4 payı. (İkinci tertib mü- badil tasfiye vesikasile). : Süleyman subaşı mahallesinin Değirmen sokağında vaki 7 sayılı tahminen 15 dönüm mükdarında arazi ve kulübe ve abır ve dolablı kuyu ve diğer kör bir kuyuyu müştemil bulunan bostanın tamamı. Şeyhmehmet Geylâni : mahallesinin Balıkpazarı caddesinde kâin eski 143 yeni 53 sayılı mağazanın 84330/2582000 payı. (İ- kinci tertib mübadil tasfiye vesikasile). 780 00 Yukarıda yazılı mallar 15/7/9388 Cuma günü saat 15 de satılacaktır. Satış ve- deline mukabil istikrazı dahili tahvıli ile 9, 5 faizli hazine tahvilleri de kabul o- lunur. Taliblerin 96 7,5 pey akçelerini muayyen vaktinden evvel yasırarak mezkür gün ve saatte Defterdarlık Millt Emlâk Müdürlüğünde müteşekkil satış komisyonuna müracaatları. — (M) — (4044) İstanbul İskân Müdürlüğünden : Köstence ve Varnadan deniz yolu ile Türkiyeye getirilecek olan göçmenlerin nakliyesi pazarlık suretile eksiltmeye konulmuştur. İhalesi M/Temmuz/B38 ta- rihine müsadif Perşembe günü saat 12 de yapılacaktır. Muvakkat teminatı 7500 liradır. Bu babdaki fenni ve idari şarinameler parasız olarak verilir. Artlırma ve ek- siltme kanununun 2 mnci ve 3 üncü madderindeki evsalı haiz bulunup pazarlığa iştirak edecek olan taliblerin mezkür gün ve saatte Birkecide Mithat Paşa hanı , birinci katta İskân Müdürlüğünde müteşekkil Komisyona müracsatları ilân olte nur. — G911) Üsküdarda nda kâin eski 5yeni Kumkapıda Galatada: Galatada: Kasımpaşada 1500 Üsküdarda 200 Kadıköyünde .. 00R "e W ae P Ayvansarayda : Beyoğlunda Galatada: Eski Ahiçelebi: Eyübde