10 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

10 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

14 Sayfa S80N POSTA Ağustos 10 «Son Postas nin zabita mmanız 42 Vard Ad Xazan: Sapper Esrarengiz kâğıd!ar Drummond onu atölyenin bir kena- rına yatırdığı zaman tamamen bayıl- mıştı. Drummond adamın yerde bıraklıği kâğıdları cebine yerleştirerek: — Heril bizi zahmetten kurtardı, di- ye söylendi, en aşağı yarım saatten ev- vel kendisine gelemez, haydi çabuk gi- delim. Heppel sokağındaki eve döndükleri zaman dadı haber verdi: — Hani geçenlerde bir zatla öğle ye- meği yemiştin ya, takriben yarım saai evvel o telefon etti. — Jinger Lavsun'dur, ne istiyordu? — Seni görmek. Sokağa çıktığını söyledim, saat on birde gelecek. Drummond duvar saatine bakarak: — Şimdi on buçuk, dedi, Pekâlâ da- dı, geldiği zaman buraya getirirsin. Algi haydi bakalım iş başına! b Drummond bir sandalye alarak ma- sanın başma geçli. Ve hemen ceblerini şişinen kâğıdları çıkardı. Beş küçük paket vardı. Birincisi mühendislerin kullandıkları şekilde mavi kâğıd üze- Tine yapılmış plnnlan ihtiva ediyordu, Fakat bu plânlar üzerinde ancak bir sürü yaylar ile daireler görülüyordu. 'Bir tanesi merkezde, büyüktü, diğer - Teri onun etrafına resmedilmişlerdi. Drummond zile bastı ve hemen içe- riye giren ihtiyar kadına sordu: — Dadı, sende Petvarih marka mey- va konservası var mı? -- Bir kutu kaldı. — Hemen getir, fakat açmadan! İhtiyar kadın biraz meraka düşmek- le beraber istenileni yap'tı. — Bravo, teşekkür ederim. Masarın üzerine bırak. Ve ihtiyar kadın çekilince arkadaşı- na döndü: — Tıbki benim tahmin ettiğim gibi, ortadaki büyük daire kutunun kutruna tevafuk ediyor .Bu plân, İsviçredeki Meyer'in evinde bulmuş olduğumuz mekanizmanın, yahud da ona çok ya- kın bir şeyin plânıdır. Algi hatırladı: — Belki Bay Kartvrayt da bu mese- le üzerinde çalışıyordu. — Sanırım, ama mademki mekaniz- manın aslı elimizdedir, plânıma ihtiya- cımız yok, Şimdi bakalım ikinci pake- tel Açtı ve kâğıdı masanın üzerine serer sermez haykırdı: — Allahım, Alllahım! Algi bakınız, denilebilir ki Jimmi Latimer'in İsviç- rede Pekuay lokan'asında ele geçirmiş olduğu plândır. İki arkadaş plânın üzerine eğildiler. Bu, bir haritaydı. İngiltere ile İskoçya- yı gösteriyordu, üzerinde de — birçok noktalar vardı. Hiçbir şehrin adı yazı- h değildi, fakat küçük noktalardan be- berinin bir şehve delâlet ettiği mevdan- daydı. Jimmi Latimer'in sövlediği gibi noklalar İngilterenin endüstriel taraf- larında ziraat mıntakalarından dâüaha fazlaydı, bunlardan bazıları kırmızı mürekkeble yapılmıştı, hepsinin bir-| den yekünu haritanın altındaki yazı-| dan da anlaşıklığı üzere 320 taneydi. İki arkadaş haritayı bırakarak üçün- cü paketi açtılar. Onun içinde tek bir kâğıd vardı. Bu kâğıdda da yalnız Hel- verton İismi yazılı idi. - Helverton mu? Acaba nedir ve nerededir? Holden bir konuşma sesi - işitildi. Drummond bağırdı: — Jinger sizi bekliyorduk. Ve arkadaşı içeriye girince müşkülü- nü ona sordu: — Helverton nerededir? Jinger Lavson birkaç saniye kapının eşiği üzerinde hareketsiz durdu, sonra! — Bana bu suali bu dakikada soruşu huzun me kadar garib olduğunu tahmin edemezsiniz, dedi. Helverton pek uzak değil, Korncay kontluğunda (vilâye- tinde) bir köydür, bu kâyde son zaman SY P AA AT SĞ Haai smdakı Hayalet Bu hâdiseler o derece garibdir ki Lon- dra polis müdüriyetine haber verilmiş- tir. Hayret etmek sırası «Drummond> a gelmişti, Arkadaşı devam etti: — Rivayete göre bu köy civarında bir ev varmış ki halkca cinli perili ola- rak tanınırmış. Meraklının birisi gidip yakından görmek istemiş. Fakat arka- daşları adamcağızın ölüsünü bulmuş- lar, — Nasıl ölmüş? Jinger Lavson oda kapısını kapattı: — Cesedini dört gün sonra deniz sa- hile atmış. Cesed tefessüh halindey- miş. Buna bakarak evvelâ kazaen bo- gulmüş olduğuna hükmetmişler, fakat biraz daha derin bir muayene yanınca İı.f/ Türkceye çeviren: anlaşılmış ki cesedde bazı yanık eser- leri vardır. Bu yanik eserleri belki ölü- mü intac etmemiştir, ama tesirleri de olmamış değildir. KISKAÇ KAPANIYOB Jinger Lavson'un verdiği talimat hiç gecikilmemesi merkezindeydi. Bunun içindir ki gün doğar doğmaz Drum- mond, Peter ve Algi'nin bindikleri oto- mobil son sür'atle Helverton köyüne doğru yola koyuldu. Köye varmadan birkaç kilometre ev- vel otomobilin önünde beliriveren bü- yük bir kamyon «Drummond» a iyi bir manevra yapmak imkânını verdi. (Arkası var) IIIIIIIİIIIIIIIİIIİIIIIHHIIIIIIIIIİHIL 1 — Milli Müdafaa Vekâleti inşaat şubesinde üç yüksek mimar ve bir inşaat fen memurü almacaktır. Taliblerin hizmeta girdiklerinden itibaren ıki sene- den evvel ayrılmamaları şarttır. Taliblerin aşağıda yazılı vesniki Ankarada M. M, Vekâleti inşaat şubesine bizzat veya tahriren ve istida ile taleb edecekleri ücret mikdarının da gösterilmek üzere müracaatları, A — Kendisinin evli ise ailesinin nüfus tezkeresi, aslı veya tasdikli sureti. B — Azkerlik vesikası, C — Zabıta va adliyeden alımmış hüsnühal vesikası, D — Tam teşekküllü heyeti sıhhiye raporu. E — Şimdiye kadar çalıştığı yerlerden almış olduğu vesalik. —<217> — <3220> ıııılıılııııuıluıııılııılııııııuıııııııııımııııııııııılıılııııııııııııııııııımıınıınıııııg Türk Hava Kurumu BÜYÜK PiYANGOSU 4 üncü keşide 11/ Ağustos/1938 dedir. Büyük ikramiye: 350.000 Liraaır.. Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 liralık -İkramiyelerle (10.000 ve 20.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Şimdiye kadar binlerce kişiyi 2xengin eden bu piyangoya — iştirak etmek suretile siz de taliinizi deneyiniz... IIIIIIIIWİIIHIIHIIIHIWIIIIIIIIIIHIIIIIIIIIllllllllillIIIIIIIIIIIlIIIIIIIIII!IIIIF SATIŞ İLÂNI Dördüncü İcra Memurluğundan: Azpasyanın Rifattan aldığı (650) lira mukabilinde birinci Gderecade ipotek irae eylediği ve müddetin geçmesine rağmen borcu ödenmemesinden dolayı satı- gına karar verilen ve tamamuna (8800) lira kıymet takdir cdilen Fener Abdi- Bubaşı mahallesinde Fener kapı caddesinde eski 27/29 ve yeni 15, 17 sayılı olup altında fırını bulunan kârgir bir evin 42/120 hissesinin paraya — çevrilmesine karar verilmiştir. Mezkür gayrimenkulün evsaf ve mesahası aşağıya yazılıdır. Fırın: Zemini çimento bir antre, cebhesi camekân, yaptak kepenk (160) aded ekmek alan bir fırındır. Tezgâh sabit ve dolabı tezgâhın altı sokak cebhesinden penceresi bulunan bir odunluktur. Mozaik merdivenle yukarıya çıkılır. Zemini abşap bir sofa üzerinde iki oda bir harman mahalli bir motör. 2. nci kat: Bir sofa üzerinde iki dolab, ik! oda birinde iki dolab bir helâ. 3. ncü kat: Merdiven yanında bir maltız ocak bir oda bir koridor zemini çini duvar korkuluklu bir tarasa vardır. Bahçede ufak bir ahır terkas ve elektrik vardır. Ayda 20 lira kira getirmektedir, Mesahası: Umum mesahası (69) metre murabbadır. (8) metre murabbabi a- ralıktır. a Takdir olunan kıymet: Gayrimenkulün heyeti umumiyesine ve alım satış pi- yasasına (33800) lira kıymet takdir edilmiştir. Yukarıda hudud evsaf ve mesahası yazılı gayrimenkulün 42/120 açık arttır- maya konmuş olup 14/9/938 tarihine rastlıyan Çarşamba günü saat 10 dan 12 ye kadar Yenipostanedeki dairemizde açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma be- deli muhammen kıymetin 9b 75 ini bulduğu takdirde gayrimenkul en çok arttı- ranın Üzerine ihale edilecek, aksi takdirde en son artıranın taahhüdü baki kal- mak üzere arttırma 15 gün müddetle temdid edilerek 80/9/938 tarihine rasilı- yan Cuma günü saat 10 dan 12 ye kadar kadar gene dairemizde ikinci açık art- tırması yapılacak ve bu ikinci açık arttırmada gayrimenkul en çök arttıranın üzerine ihale ettlirilecektir. Satış poşindir. Taliblerin arttırmaya girmezden evvel muharimen kıymetin $e 17,5 nisbetinde pey akçesi vermeleri veya milfi bir bankanm teminat meklu- bunu ibraz etmeleri lâzımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye aid tenv(r(yp, tanzifiye ve tellâliye resimleri ve vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir. 20 senelik taviz bedeli müşteriye siddir, 2004 numaralı lcra ve iflâs kanununun 126 ncı maddesinin 4 üncü fıkrasınca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını, bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile bildirme- leri icab eder. Aksi halde hakları tapu sicillile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 25/8/938 tarihinden ttibaren herkesin görebilmesi için açık bulundurulacak olan arttırma şartnamesile 33/279 numaralı dosyasına müracaatları ilân olunur. (1194) l İngiltere lig maçları Te y 20 ağustosta başlıyor 88 klübün iştirakile yapılacak olan maçlar için klüpler .40 - 50 oyuncu birden çalıştırıyorlar Üeçen seneki kral kupam İngiltere liğ maçları 20 ağustosta dört liğde bulunan 88 .klübün iştirakile iki devre olarak başlıyacaktır. Yeni mevsim maçları için bütün klüb- lerde ciddi bir faaliyet baş göstermiş, her klüb kadrolarını tanzim ederken bir ta- kım yeni oyuncu alıp satmağı da ihmal etmemişlerdir. Maruf ve meşhur klübler birinci Jiğde oynıyadak — oyuncuların kadrolarını çak şayanı dikkat bir şekilde tertib etmişlerdir. Belli başlı büyük takımlardan liğ şam- piyonu Arsenal klübü; beş, kaleci, altı müdafi, on üç muavin ve on dokuz mü- hacim olarak tesbit edilmiştir ki bu va- ziyette Arsenal tam 43 oyuncu ile liğ maçlarına iştirak edecek demektir. Kral kupası galibi Preston Vorth End ise; iki kaleci, altı müdafi, yedi muavin, on muhacim olarak kadroyu tesbit etmiş- tir. Londranın en zengin klübletinden Chelsea ise; Iki kaleci, sekiz müdafi, on muavin, 20 muhacim olarak kadrosunu yapmıştır. Bütün takımlar yukarıdaki şekilde çok geniş bir şekilde kadrolarını hazırlamış- lardır. 42 liğ maçı, seksen sekiz klübün #ğtiraklle yapılan kral kupası ve mınta - kalar kombinezonu ile yortu maçlarını hesab edecek bir klübün bu kadar yüklü maç programı için böyle geniş kadrolara ihtiyacı olacağını anlamak pek kolaydır. Slavya yerine Mısırın Elnadiyülehli takımı geliyor Belediye festival komitesinin Çeklerin Slavya takımını şehrimize getirtmek için yaplığı bütün gayretler boşa çıkmıştır. Slavyalılar ile yapılan muhabereler iyi netice verirken klüb idarecileri 5 tanın - mış oyuncudan mahrum olarak takımın gelebileceğini bildirmişler, fakat ko - mite bu teklifi kabul etmemiştir. Şimdi yeniden bir Mısır takımı getir - tilmesi kararlaştırılmıştır. Evvelce El - maçından heyecemli bir safha nadiyülesli adındaki Mısır takımı bele < diyeye müracant etmiş ve İstanbula ge- mek istediğini bildirmişti. Fakat Slâvya ile anlaşma tekemmül etmek üzere bu - lunduğu için bu teklif kabul edilmemişti. Festival komitesi dün Elnadiyülehli klübü ile muhabereye girişmiştir. Atletler kampa giriyorlar Dokuzuncu Balkan oyunlarına iştırak edecek olan atletlerimiz için hazırlıklar başlamak üzeredir. Atletlerimiz ağustas on beşte Kadıköy de kampa girecekler ve cidğdi ıdmanlara başlıyacaklardır. Balkan oyunları kampına Ankara ve diğer bazı şehirlerden atletler gelecek - Yevmi, Haüvadis ve Halk gazetesi Yerebatan, Çatalçeşme sokak, 25 İSTANBUL Gazetemizde çıkan yan ve resimlerin bütün — hakları mahfuz ve gazetemize aiddir. ABONE FiATLARI Abone bedeli peşindir. Adrde değiştirmek 25 kuruştur. Gelen evrak geri verilmez. İlânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevab için mektublara 10 küruşluk Pul ilâvesi lâzırmdır. ( “Posta kutusu : 141 İstanbur. Telgraf : San Posta K — Telefon : 20203 aa A L AF Nafıa Vekâletinden : İzmir - Aydın hattının Selçuk ve Çamlık istasyonları arasında inşa olunacak takriben 7350 metre uzunluğunda bir varyant ile takriben on kilometre uzunlu- ğunda ray ferşiyatı kapalı zarf usulü ile eksiltmeye konulmuştur. let binasında demiryollar inşaat dalresindeki eksiltme komisyonu odasında yapi- lacaktır. 2 — Bu işlerin muhammen bedeli beş yüz seksen sekiz bin liradır, 8 — Muvakkat teminatı 27270 liradır. 4 — Eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genel şartna- mesi fenni şartname vahidi kıyasi fiyat cetveli takeometre plâm takeometre profili, ahşap traversler ray fergiyatı, talimatnamesi, çimento normu 91 B. Nu- maralı kürgir inşaat tipinden mürekkep bir takım münakasa evrakı yirmi doku$ lira kırk kuruş bedel mukabilinde demiryollar inşaat dairesinden todarik edi- lecektir. 5 — Bu eksiltmeye girmek istiyenler 2490 numaralı arttırma eksiltme ve iha- le kanunu mucibince vermeğe mecbur oldukları evrakı ve vesikalarını 938 se“ nesi için muteber her türlü mafıa işlerince veya demiryollar inşaat işlerine gire” ceklerine dair Nafra Vekületinden veril miş müteahhitlik vesikalarını muvakkat teminatlarını, ve fiat teklifini havi kapalı ve mühürlü zarflarını mezkür kanu” nun ve eksiltme şartnamesinin tarifatı dairesinde hazırlıyarak 18-8-938 tarihin” de saat ona kadar makbuz mukabilinde demiryollar inşaat dairesindeki komis” won reisliğine tevdi edeceklerdir. (2740) (480099)