11 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

11 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Hinldir'bü Bayan Belkîs? (Baştarafı 1 inci sayfada) yaşta bir izdivaç? Hayır böyle bir şey olamaz! Bununla beraber büyük bir servetin üstünde senelerce hüküm sürmüş, dün- (yanın her tarafını görmüş ve her lezze- tini tatmış olan, aslen kıpti, dinen ortö - doks, mevkian âyân âzası bu doksanlık milyoner, servetini bir çok vakıflara ve hayır müesseselerine ayırdıktan ve bu suretle bütün (i lara mukadder olan der. Ancak eloğlu buna bakmıyor ve de- dikodu yapıyor! Dedikoduya göre bu Türk kadını Mı - sıra gelip gitmiş, Gallani Paşa ıile bura- da tanışmış, tanıştıktan sonra da evlen- me teklifi karşısında kalmış ve nihayet sön günlerde Pariste evlenmişler. Fakat, dedikodu burada kalıyor. Kimdir bu Ba- yan Belkis? Kimin nesi, kimin kızı, soy adı? Bunlar malüm değil. Yalnız, herkes şunu anlıyor ki bu Türk kızı bu Mısırin ükıbeti beklemeğe hazırlandıktan sonra | büyük yaşlı maruf adamının kalbini eli- birdenbire kalbinde yeni bir ateş hisse -|ne almış ve hiç şüphesiz bu kalble bera- diyor ve gerek burada, gerek Pariste «Türkiyenin güzellik kraliçesi» diye ta - nınmış, Belkis isminde bir Türk güzeline fşık oluveriyor. Ben böyle bir Türkiye güzellik kraliçesi tanımıyorum. Zaten, bir zamandanberi Türkiye bu müsaba - kalara iştirak te etmyior. Ancak, Paris - ten gelen haberlerden anlaşıldığına gö - re, şimdi bu Bayan Belkiş ile Gallani ber daha bir çok şeylere de hâkim ol - muşlur. , Bu dedikodu içinde kıskançlık duygu- sunun oynadığı rol elbet mühimdir. Fa- kat, kimdir bu Bayan Belkis? Manisada av hevesi artıyor Manisa, (Husust) — Avcılar cemiye- ti bü yıl avcılar bayramının büyük bir Fahmi Paşa Pariste evlenmişler, mes'ud İtörenle kutlulanması için hazırlıkları- - ovet mes'ud - bir çift olmuşlar. Hattâ, bu Bayan Belkisin bir de kendisi gibi gü- zel bir kız kardeşi varmış ve bu da Mı- sırın büyük şahsiyetlerinden izdivaç tek- lifleri ahyormuş. Benim anladığıma göre, her halde bu işte bir yalan veya yanlış olacak. Fakat, bu ikinci derecede bir mesele. Gazeteci- ler bu bayana sormuşlar: «— Yapılan dedikodulara ne dersiniz?» «— Ne diyeceğim, münasebetsizlik! Kocamın yaşı bir kere kendisini, bir de beni alâkadar eder, Kocam, doksan ya - şında olmakla elbet sevmek hakkını kay- betmiş olamaz. Her kalb, herkesi sevebi- lir. Sevmeğe «muktedir» olan bir insan, her yaşta sever. Bana gelince, ben el - bet te bir aşk izdivacı yapmadım, bir «sebeb izdivacı» yaptım. Bu da benim bi- leceğim bir iştir!» Hakikatte bu sözler doğrudur. Sevmeğe müktedir olsun olmasın, her kalbin sev- mek hakkı vardır. Bu sevgiye mukabele- min şekli de yalnız sevileni alâkadar & - na devam etmektedirler. Şehrimizde avcılık sporuna karşı alâka gittikce artmakta ve o nisbette hevesliler çoğal- maktadır, Her yıl avcılar tarafından sürek av- ları tertib edilmektedir. Memleketimi- zin en zevkli avcılığı hayvan üstünde tavşan avlamaktır. Bu şekil sürek avı çok zevkli olarak yapılmaktadır. Resim, Manisa avcılarından bir gru- pu göstermektedir. Mudanyada bir deniz kazası Bursa (Hususi) — Mudanyada bir deniz kazası olmuştur. İki arkadaş Mu- danyadan bir kotra ile denize açılarak Sığı köyü önüne gelmişler, burada kot- ranin dümeni kırılmış ve batmıştır. Kaza sahile pek yakın bir yerde oldu- ğundan denize dökülen iki arkadaştan birini köyden yetişen Receb adında bi- risi kurtarmış, yüzme bilen diğeri de yüzerek sahile çıkmıştır. Tarihi tedkikler (Baştarafı 9 ncu sayfada) nüz Por Artür müstahkem mevkiine ula- şamamışlardı. Por Artürdeki Rua filosu ise osaslı bir iş göremiyordu. Halbuki Japonlar bu limanın ağzını kapamak için üç defa çimento yüklü gemileri batırmak suretile kapamak istemişler, becereme- mişlerdi. Martın sekizinde amiral Maka- xof Por Artüre geldi ve kumandayı ele Aldı. Bu cesur ve usta denizci, Rusların ümidlerini artırdı. Makarof kısa kısu hu- ruçlar yapıyordu. Japonlar limanın dışa- yısına torpil döktüler. 13 nisanda Rusla- gın Bayan kruvazörile torpitolar torpil topluyorlardı. Japon kruvazörlerinin hi- maye ettiği Japon torpitoları Ruslara mâni olmak için hücuma geçtiler. Maka- rof yardım için limandan çıktı, fakat karşısında kendisine çok üstün — Japon dönanmasını görünce geri döndü. O sıra- 'da birdenbire müdhiş bir patlayış oldu; arkasından bir patlayış daha duyuldu. “Amiral gemisi olan Petro Pavlofsk - Ja- ponların döktükleri torpillere çarpmıştı. Gemiden ancak seksen kişi kurtuldu. A-| miral de ölenler arasında idi. Diğer bir zırhlı da torpile çarparak yaralandı ve | Ruslar derin bir matem içinde Timana ler, 14 mayısta bir Rus torpil gemi- si, sisli bir havada, Japonların her zaman gezdikleri yol üzerine torpiller - döktü. Ertesi gün Japanların üç zırhlısı, bir mührib ve bir torpitosu ile bir gemisi bu torpillere çarparak battı. Harb başladığı zaman Rusların donan- maları 7 zırhli, 3 zırhli kruvazör, 6 büyük kruvazör, 36 tane de hafif kruvazörle | gambot, muhrib, torpito ve mayin gemi- sinden ibaretti. Buna mukapil Japonla- rın donanmalarında 14 zırhlı ve — zırhlı kruvazör, 27 hafif kruvazör, 19 muhrib, 11 gambot, 80 kadar irili ufaklı torpito ve birçok muavin gemiler bulunuyordu. Ağustosa kadar Ruslar bir zırhlı. 3 kru- ne zırhlı, zırhlı kruvazör, küçük gemi ve torpito muhribinden ibaretti. İki taraf a- rasında henüz büyük bir fark yoktu. Fa- kat 26 haziranda Japon kara ordusu Rus siperlerini zaptetmiş, bir ay sonra gelen takviye kıtaatının da iştirak ettiği bir hücum neticesinde düşmanı geri sürmüş, Por Artür müstahkem mevkiine kapan- mağa mecbur etmişti. Ağustosun yedisin- de müstahkem mevkiie hücuma geçen Japonlar kırk sekiz saat içinde iki mühim tepeyi ele geçirmişler; oralara koydukla- rı toplarla limandaki Rus gemilerini bom- bardımana başlamışlardı. Kadircan Kaflı ÇArkasmı var) - M Balkan röportajları (Baş tarafı 7 inci sayfada) Geçen bir yıl içerisinde, Romanyanın petrol isltihsal eden Prahova, Bakau, Buzau ve Damboviltza bölgeleri sekiz buçuk' milyar litre petrol çıkarmışlar- dir. Ve gene bir sene içinde umumi petrol istihsali, bütün Romanyada 8,500,000 tonu bulmuş ve bu sayede memlekete, dişarıdan 6.993.485.000 lej (bir lei, takriben bir kuruştur) girmiş- tir, e Petrol bölgesi bitmiş.. katarımız, |dünyanın en güzel vadilerinden biri olan meşhur Prahoya vadisine girmiş- ti. Şimdi, aralarından çağıl çağıl sular, şelâleler akan yüksek dağların kuytu ormanların arasından geçiyorduk. Bo- gucu sıcak biraz itidal kesbetmişti. Ma- samızın üzerinde su şişeleri seyreli - yordu. Nihayet, uzaktan Sinaya göründü. Ercümend Ekrem Talüâ KUSŞTÜY Adres: - İstanbul Satış yerlerimiz: Rahatını, kesesini sevenlere tavsiye “EREEMMMA , Bir liraya kumaşile kuştüyü yastıklar- Yorgan, şilte ve yastıklarda mühim tenzilât larının en iyisi ve her rengi bulunur. Çakmakçılar yokuşu Ankarada, Boyoğlunda Ü kullanınız. yapıldı. Ki ü Piağlazıyakı Ganidaa ı Ddi yotll Kuştüyü Fabrikası Tel: 28037: Yerli Mallar Pazarı. vazör, dört muhrib ve 3 küçük gemi kay-| betmişlerdi. Japonların zayiatı ikişer ta- | RADİO EDiİSSON Müessesesi Beyoğlu İstiklâl caddesi No. 34 ANNELER Biliniz ki çocuk yalnız meme için ağlamaz. Çok iyi bilirsiniz ki: Çocuğu bhırçınlatan sebebler- den birisi de apış aralarının ter ve saireden pişerek, kızararak gçocuğu Trahatsız — etmesidir. Bu itibarla günde iki defa çocuğua PERTEV ÇOCUK PUDRASI ; fle pudralayınız. Ne âdi tuvalet pudraları ve ne de çok - itina İle hazırlanmış pahah pudralar PERTEV ÇOCUK PUDRASI yerini tutamaz. Bu pudra bilhaş» sa yavruların cildleri ve ifra. zatı nazarı itibara alınarak ya « pılmıştır. Dr. İhsan Sami ISTAFILOKOK AŞISI Istafılokoklardan mütevellid (er- genlik, kan çıbanı, koltuk allı çı- banı, arpacık) ve bütün cild hasta- lıklacına karşı pek tesirli bir aşıdır. Divanyolu No, 113 EĞE TIYATROSU Nureddin Genç ve arkadaşları Bu akşam Beykozda % DONA ND;A /M/ GEÇES C) — >em nn Ertuğru! Sadi Tek Tiyatrosu SÜT KARDEŞLER İlân Tarifemiz Tek sütun saatimi —M Birinci sahife 400 kuraş İkinci sahife 250 —» Üçünecü — sahife 200 —» Dördüncü sahife 100 — » İç sahifeler 60 » Son sahife 0 » Muayyen bir müddet zarfında fazlaca mikdarda ilân yaptıracak. lar ayrıca tenzilâtlı tarifemizden istifade edeceklerdir. Tam, yanm ve çeyrek sayfa ilânler için ayrı bir tarife derpiş edilmiştir. San Posta'nin ticari ilânlarına aid işler için çu adrese Müracaat edilmelidir: HMâncıtık Kollektif Şirketi Kahramanzade Han ikakara caddesi AAAT LDDE Son Posta Matbaası Neşriyat Müdürü: Selim Ragıp Emeç SAHİPLERİ: & Ranp EMEÇ “nin Gayrımenkul Satış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden : Bay Hasan Hüsameddinin Sandığımız dan 18987 hesap numarasile aldığı (90) Jira borcuna karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu ödemediğin- den dolayı hakkında yapılan takip Üzerine 3202 No. lu kanunun 46 cı maddesi- 4 c maddesine göre satılması icab eden Eyüpte Kasım « çavuş — mahallesinin —Balıkçı bakkal sokağında eski 10, yeni 12 No. lu maabahçe ahşap bir evin tamamı bir buçuk ay müd- detle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmakta- dır. Arttırmaya girmek istiyen 20 lira pey akçesi verecektir. Millt bankaları- mızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli ve tellâliye rüsumu borçluya aiddir. Arttırma şartnamesi 10/8/938 tarihinden itibaren tedkik etmek istiyen- lere Sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahat ta şartnamede ve takip dosyasında vardır. Arttırmaya gir- miş olanlar, bunları tedkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 7/10/938 tarihine müsadif Cuma günü Cağaloğlunda kâin Sandığı mızda saat 14 ten 16 ya kadar yapılacak- tır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icab eden gayrimenkul mükellefiyeti ile Sandık alacağını tamamen geçmiş ol- ması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile 25/10/938 tarihine müsadif Salı günü ayni mahalde ve ayni saatte son arttırması yapıla- caklır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahip- lerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte dairemize bildirmeleri lâ- zımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmiyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 937/542 dosya numarasile Sandığımız hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. * DİKKAL Emniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek istiyenle- re tahmin edilen kıymetin yarısına kadar ikraz yaparak usulüne göre kolaylık göstermektedir. (5310) * SAYISIZ sinekleri LIT daima ÖLDÜRÜR !, Ununl gremu — 1 Krsspla, İaarBıR, Gölela, Veyirada Kah l Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğünden : Tesviyeci ve tornacı alınacaktır. Kırıkkalede bulunan bir fabrikamız için 300 tornacı ile 50 tesviyeci alınacaktır. İsteklilerin Ankara, Zeytinburnu ve İzmir Silâh Fabrikalarımıza müracaat- ları., «5054» KAPALI ZARFLA EKSİLTME İLÂNI Zonguldak Amele Birliğinden : 1 — Eksiltmeye konulan iş: Zonguldakta amelebirliği hastane binasının su ve elektrik tesisatını havi üçüncü katı ile çatı arası inşaatıdır. 2 — Keşif bedeli 42922 lira 09 kurüştür. 3 — İlk teminatı: 3219- liradır. 4 — Eksiltme müddeti: 1/8/938 tarihinden itibaren 15 gündür. 5 — Eksiltme 16/8/938 Salı günü saat 18 da Zonguldakta amelebirliği salo- nunda birlik faal heyeti tarafından yapılacaktır. 6 — Talibler eksiltme şartnamesi, mukavele projesi ve bu işe aid diğer bütün evrakı 15 lira bedel mukabilinde Zonguldakta amelebirliğinden İstanbulda İktı- sad Vekâleti maden irtibat memurluğundan ve Ankarada İktisad Vekâleti ma- denler umum müdürlüğü muamelât bürosundan tedarik edebilirler. — <5102> Muhammen — Pey akçesi Semti , Mahallesi — Sokağı No, Cinsi kıymeti ıL K L K M 48 10 68 Üsküdarda Kepçedede Toptaşı caddesi Arsa Yukarıda cinsi ve mevkli gösterilen yer satılmak üzere açık arttırmaya çıka- rılmıştır. İhalesi 22/8/938 Pazartesi günü saat 1l dedir, İsteklilerin Kadıköy A Ekrem UŞAKLIGİL | Vakıflar Müdürlüğüne gelmeleri, — (5178)