August 11, 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

August 11, 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sene 20 — No, 7119 — Finti her yerde 5 kuruş mn — . — — — — Sovyet piyade, & Japonları ağır Z Sovyetlerin dostuyuz Japon diplomatlarının İstanbuldaki toplantısını hoş görmüyoruz Yakın Şarkta muvazzaf Japon dip- lomatları gon günlerde biribiri ardısı- ra İstanbula geldiler. * Gazeteciler kendilerine bu ziyaret- lerin sebebini sordukları vakit, tak- riben şu yolda cevap vermişlerdir: «Av meraklısıyım da o maksadiş geldim... », «Boğaziçini pek severim...» İh Hepsinin birden yazlık tatillerinin âyni zamana ve bahusus İstanbula raslaması âşlkârdır ki gayri tabii gö- rüldü; bazı gazeteler, bunların ikti- sadi bir görüşme için, diğerleri de bolşeyizm aleyhtarı tertibat alma mâksadile toplandıklarını yazdi, Uzak Garkta - Sovyet - Japon muharebesi alp yürüdüğü sırada bir takım karar- yereceklermiş diye dedikodular oldu. Türk milleti misa o inde cephe almağa, Türkiye elbette müsaid ve muva- yer değildir. Bu intihapta hiç İsabet yoktur. Her hangi bir rejime karşı, bizim * dürüst, salim ve 4paçık bir siyasetimiz olduğu mey- dandadır. Hiçbir kötü niyetli kombi- Mezona girmediğimiz gibi, arazimiz Üzerinde böyle bir görüşmenin, konu- $UP anlaşmanın olmasını da hoş gö- remeyiz. Nerede kaldı ki, komşumuz Sovyet- let, milli mücadelemizin ilk günün- Genberi halis ve daimi dostumuzdur. Yaponlarla iyi münasebetimiz ise, iki Memleketin biribirinden uzaklığı se- bile, ancak herkesle olduğu “derocs- ds normal hududlar dahilindedir. Ruslarla Japoyların harp derecesi- BE Yarayı biy ihtilâf halinde -bulun- Tı.Şu sirada, Japon diplomatla- Tiran yakın dostumuz Sovyetler aley- V€ görüşmek üzere İstanbulu. s8ç- Melerini biz kendi hesabımıza efkârı Umumiyemizi rencide edecek MAhİ- Yette görüyoruz le sanıyoruz ki, bu mesele hükü- MWetimizin de nazarından kaçma: miştir, halkımız gibi, hükümet te iyenin “dost Sovyetler aleyhine > Velev malümatımız haricinde ve ar- Zümuz hilâfına - bir mücadele basi- olmasına rıza göstermiyecek ve Meydan vermiyecektir. Ak Meikikmtiler: Susuz musluklar “SU tösisadı genişliyor. Artık bu YAZ Sıkıntı çekilmiyecek!» deniyordu. Halbuki ekser semtlerde en lüzumlu #üatlerde musluklar kupkuru, Halkın çok su kullanması medeni- Vet alâmetidir; sevinilecek şey! De- Mek eski hesaplarımızda yanılmışız; müzü küçük tutmuşuz. İstanbul Vebyeni bir su meselesi karşısındadır. Önümüzdeki yılların büsbülün bü Vüyecek olan. ihtiyacını . karşılamak 8 pek ş ölçillerle tedbirler Gi. Maliye şi Japonlar çıkmaza girdile Japon harp şürası toplandı Ruslarla Japonlar dün de Mançuride üç defa şiddetle çarpıştılar topçu ve hava kuvvetleri ayiata uğrattılar Tokyoda toplanan harp şürasına iştirak edenler; Solda Başvekil Prens Konoye, ortada Genel Kurmay Başkanı Prens Kanin, solda General Sugiyama Londra 10 (A.A.) — Kore'de Yuki kasabasından Röyter'e bildirildiğine göre, muhasamaf başladığındanberi şimdiye kadar görülmemiş bir şid. dette -ya; Sovyet bombardıman- ları neticesinde Çankuftung köyü dün akşam yanmağl başlamıştır. Moskova 10 (A.A.) — Tas. ajansın» dan: Birinci ordu erkânıharbiyesi, teb- liğ ediyor: 9 ağustos tarihinde Japonlar, Sor- yetlerin işgali altında bulunan Zâo- vemea tepesine birçok taarruzlarda bulunmuşlardır. Japonlar, tardedil. mişler ve ağır zaylata uğralılmışlar- > kıtaatı, Japonların Sovyet arazisinde takriben 200 metre kadar imtidadındaki bir yeri ellerinde bulun- durmakta oldukları Bezinmiannoa te- pesi müstesna olmak üzere hudud bo- yunca - sıra) , Buna mukabil (Devamı 13 üncü sahifede) Atatürkün teşekkürleri Büyük Önder harf inkılâ- bının yıldönümü münase- betile çekilen telgralardan pek mütehassis oldular İstanbul 10 (A.A.) — Riyase ticümhur umumi kâtipliğinden: Hari inkılâbının onuncu yıldö- nümü münasebetile memleketin her yerinden gelen ve kültür mü- esseseleri, halk kurumları ve va- tandaşların büyük sevinçlerile samimi ve coşkun (duygularına tereliman olan © telgraflardan Atatürk pek mütehassis olmuşlar ve teşekkürlerile iyi dileklerinin iblâğına Anadolu ajansını me mur etmişlerdir, Kalamış koyunda turistik bir otel yapılıyor Belediye otelin inşası için Belvü gazinosunu ve etrafındaki araziyi istimlâk ediyor resi Vekiller heyeti Fenerbahçe mesi: elele meclisinden bir karar almıştı. Belediye- ye kalacak kısmın imar ve tanzimi için de şehircilik mütehassısı B. Prost bir proje yapmıştı. Bu projede kiübe ter- (Devamı 4 üncü sahifede) Samsunda 250 tonluk bir motör parladı Motür, 6000 teneke benzin, 4000 teneke petrole yandı. nüfusca zayiat yok Samsun 10 (Akşam) — Ü llmanımızda 250 tonluk Salâhaddin motöründe yangın çıkmış, 6,000 te- neke benzin, 4,000 teneke petrol mo- börle birlikte yanmıştır. Bu yangın hâkkinda tahkikat ne- ticesi şudur: Rizeli Salih kaptana âld olan 250 tonluk Salâhaddin motörü İstanbul- (Devamı 13 üncü sahifede), Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 2 0765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 r | Japonyaya dü bir nota verdik Japon diplomatik ricalinin şehrimiz- deki toplantılarının manası nedir? Bu toplantılar Sovyetler birliği aleyhine siyasi bir bir maksadı istihdaf ediyorsa, Sovyetlerle sıkı dostluğumuz malâm iken Türkiyenin bu yolda bir siyasi toplantı merkezi ittihaz edilmesi hiç te isabetli bir intihap değildir Ankara 10 (A.A) — Anadolu ajan. Sının haber aldığına göre, Hariciye ve» kületi Ankaradaki Japonya büyük el- *İ giliğine bir nota vererek Japon diplo- matik ricalinin İstanbulda toplanarak müzakeratta bulundukları ve bu mü- zakeratın Sovyetler aleyhine siyasi bir maksadı veya başlı başına iktisadi bir gayeyi istihdaf ettiği hakkındaki ga- geta havadislerini mevzuubahis etmiş- tir, Bu haberlete doğru nazâriyle bak- madığını, zira Türkiyenin Sovyetlerle olan sıkı dostluk münasebatı malüm iken Türkiyenin bu yolda bir siyasi top» lantı merkezi ittihaz edilmesi isabet- li bir intihap teşkil etmiyeceğini ve gerek Sovyetler, gerek herhangi diğer dost hir memleket aleyhine Türk top- raklarının faaliyet merkezi ittihaz edilmesini Cümhüuriyet hükümetinin (Devamı 4 üncü sahifede) Otobüsler Sirkeci meydanında durmıyacak Şimendifer idaresi, otobüslerin başka bir Sirkeci meydanlarinın açılması Ve yeni banliyö paviyonile diğer bazı in- şaat işleri bütün hizile devam etmek- tedir. Banliyö peronu meydana gelin- ciye kadar halk bir müddet sıkıntı çe- yerde durmalarını belediyeden taleb etti Eh Sirkeci garı önünde bekliyen otobüsler kecekse de Dokuzuncu işletme mü- dürlüğü bu ciheti daha önceden göz önünde tutarak tedbirler almış, garda muvakkat geçld yerleri ihdas etmiş- (Devami 13 üncü sahifede) tir, — Demin bayan şeyi gördüm... Neydi onün ismi?.. Amaaan, hatırıma gelmi- yor!.. Dilimin ucunda... Neydi yarabbi?.... Neydi, neydi, neydi... — Zihnini yorma kardeş, elbisesini tarif et tanırım! zammını