12 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

man tarekesi vaktı başladı Sovyet - Japon mü- dün öğle ? 20 — No, 7120 — Finti her yerde $ kuruş Rus-Japon cephesinde muhasamat durdu “Ateş kes,, .. dün öğ Moskova 11 (A. > A.) — Tass ajan- | & bildiriyor; ? Dün -10 ağustos © 1938 - Japon bü- Yük elçisi Şigemite SU yeniden Sor- Yetler birliği Ha- Tiriye Halk komi- eri Litvinofu zi- yaret etmiştir. Yapılan fikir te. © &tisinden sonra, Hariciye Halk ko- Mmiseri, Sovyet hü- kümeti namına, &- $ağıdaki o teklifte bulunmuştur 1 — Japon ve Sovyet kıtaları, 11 Ağustosta mahalli saatle saat 12 de ber türlü askeri harekâta nibayet ve- Tirler. Sovyetler birliği ve Japonya ga Mütareke ilânı Pariste memnun Londra mütarekeyi muvakkat Mülareke esaslarını hazırlıyan B. Litvinof ile Japon sefiri B. Şigemitsu hükümetleri, bu hususta derhal emir- ler ita edeceklerdir. 2 — Sovyet ve Japon kıtaları, 10 CUMA 12 Ağustos 1938 Telefon: © . - telâkki ediyor a mahalli saatle gece yarısı işgal etmekte oldukları hatlar üzerin» de dururlar. 3 — Hududun münazaalı mıntaka- sının yeniden tahdidi için iki Sovyet mümessilinden, iki Japon - Mançu mü- meşsilinden ve iki tarafın anlaşması İle üçüncü bir devlet vatandaşlarından 8e- çilecek bir hakemden mürekkep bir muhtelit komisyon teşkil olunur. 4 — Hudud komisyonu, Rusyanın va Çinin salâhiyetli mümessillerinin im- zalarını mühtevi muahedeleri ve hari- #aları esas alarak çalışır. Japon büyük elçisi Şigemitsu, tek- Yifin ilk iki maddesini tamamile kabul etmiş, yalnız üçüncü maddede hakem meselesini reddeylemiştir. Hariciye Halk komiseri Litvinof ko- misyonda bitaraf bir hakemin bulun- ması kefiyetinin tahdid işinde anlaş- maya varılması için en müessir garan» tiyi teşkil edeceğini kaydeylemiş, fakat (Devamı 4 üncü sahifede) Nişanlısını yatağında, Main öldüren bir adam Kamber suçunu itiraf etti ve 78 seneye mahküm oldu den Kamber 17 yaşındaki nişanlısı Bursalı Emineyi kâma ile sekiz ye rinden yaralıyarak öldürm üştür, (Devamı 4 üncü sahifede) İzmir 11 (Telefonla) — Bugün bu- Fada çok feci bir cinayet işlendi. Te- Pecik mahallesinde Kahramanlar Mevkiinde oturan tütün amelesin- Filistinin bazı yerlerinde dün de bombalar atıldı 2 ingiliz polisi yaralandı, 1 Yahudi öldü, Ma Pilistinde Yahudilerin icabında Arap teröristlerine karşı koymak için teşkil - Nablusıla geceleri ışık yakılması mens dildi MA i ettikleri gönüllü kadın müfrezelerinden biri Kudüs 11 (A.A.) — Beş silâhlı şah- Tek Sündüz bir bankaya hücum ede- ix beş bin İngiliz kirası aldıktan son- maları üzerine Nablus'ta Işık Söndürme saati tesbit edilmiştir. sün memleketin muhtelif ki 'arında birkaç vaka daha kayde- İştir. Cenin civarında bir kamyo- altına konan bir bombanın inli- | | | | lâkı neticesinde Iki İngiliz polisi ha- fif surette yaralanmıştır. Bir taksinin altına konan bir bombanın infilâkı üzerine de bir Yahudi ölmüştür. i Yafa kapısında bir Yahudi otobü- süne karşı bir bomba atılmış ise de patlamamıştır. Tehdidkâr bir vaziyet- te ileriiyen Arapları dağıtmak için po- 1is havaya ateş etmiştir. «Bir çok yerlerde top patlar- ken hayale kapılmak cinnet, hazırlanmamak cinayettir» Roma 11 (A.A.) — Manevraların s0- nunda kıtaların kral önünde yaptıkla- rı geçit resminden sonra B. Mussolini bir nutuk söylemiş ve ezcümle demiş- tir ki; «Dünyanın birçok kısımlarında top- lar patlarken haysle kapılmak bir cin- nettir. Hazırlanmamak ise bir cinayet- tir. Biz, hayale kapılmıyoruz ve hazır- lanıyoruz. Kral, muvazzaf veya ihti. yat hepinizin tamamile hakkettiğiniz sitayişlerini size bildirmekliğime beni memur etti. Bu manevra günlerinde sağlam bir disiplin, kuvvetli bir mu- kavemet ve yüksek derece bir antrene- man gösterdiniz. Bu başka türlü ola- mazdı. Zira siz liktörün yetiştirdiği imparatorluk fetheden nesle mensup- SUNUZ.» nbikkatlcnrs Güzel yol, rahat otobüs! Garpte tramvay hatları sökülürken, Kadıköyün dar ve yılankani sokakla- rına gıcırlılı tramvay hatları döşedik ve rekabelinden kaçındığımız. için otobüsü oralarda yasak ettik, Lâkin halk, hâlâ tramvaya tammadı; Eren- köy taraflarında «iramvay - caddesi» demez; «asfaltı der... Beyoğlu ve İstanbul cihetinde ise, en kölü yollarda muvakkat diye ge- tirilip yıllanan- singir zıngır olobüs- ler işlemekte, halk bunları bütün ku- surlarına rağmen tercih etmekledir: Hattâ tramvay pasosu olanlar arasın- da bile para ile otobüse binenler çok» tur. Mücerrebi tecrübeden sonra biz de şu karara gelmiş bulunuyoruz; bütün şehirlerimiz için süratle istediğimiz: Güzel yol, rahat otobüs! TAYYARE PİYANGOSU Kazanan numaraları 8 nci sahifemizde okuyunuz. Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 | Türkkuşu kamplarında gençlerimiz çalışıyor Temmuzda Inönü plânör merkezinde 5716 ve emri Japon kuvvetlerine Ergazi tayyare mektebinde 2920 uçuş yaptılar . . B leyin tebliğ edildi iyetle karşılandı, u gençler de düz hat üzerinde dünya dördüncülüğünü kazandı amli Türkkuşu kamplarında çalışan gençlerimizden bir grup (Yazısı 4 üncü sahifede) Istanbulda Ekonomi sarayı inşası düşünülüyor Saray, Eminönü meydanının münasip bir tarafında inşa edilecek İktisad Vekili B, Şakir Kesebir dün de iktisadi meseleler üzerinde meşgul olmuş, Başvekil B. Celâl Bayarı ziya- ret ederek bir müddet görüşmüştür. İktisad Vekilinin şehrimizde yaptı- ğı tedkiklerin en mühimmini, bir Eko- nomi sarayı inşası meselesi teşekil et- mektedir. Vekil bu hususta esaslı ted- ler vermiştir, Ekonomi sarayı, açılmakta olan Eminönü meydanının müsaild bir ta- rafında inşa edilecektir. İnşası düşü- kikat yapmış, alâkadarlara direktif. | nülen Ekonomi sarayı, muazzam bir bina olmakla beraber, Eminönü mey- danını kapatmıyacak ve güzelliğine mani olmuyacak bir şekilde inşa edi- Jecektir, Ekonomi sarayı yapıldıktan sonra şehrimizdeki bütün iktisadi te- şekküller bu binada toplanacaktır. Alâkadarlar, İktisad Vekilinin ver- diği direktifler dahilinde Ekonomi sa“ rayı için tedkikala devami edecekler- dir. Netice en kısa zamanda İktisad Vekâletine arzedilecektir. — Adalar inci, Yalova zümrüt, Mudanya elmas, Bandırma pırlantadır... — Rica ederim yavaş söyleyin, karım duymasın!.. Hepsini satın almıya kalkâr!.,,