12 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

12 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Fürkküşii kamplarında gençlerimiz çalışıyor Ankarali (AA) — Türkkuşu kamplarına toplanmış olan gençleti— miz temmuzun son iki haftası içinde İnönündeki plânör merkezinde 57 Ankaradaki Ergazi motörlü tayyare mektebinde 2920 uçuş yapn Temmuz orlalarına doğru çi ni başlamış olan Motörlü tayyare mek- tebinde temmuz ayının 12 çalışma gününde 476 saat beş dakika uçuş ol- muştur. Motörlü mektebin bu seneki mesai- sinde 11 ağustos günü akşamına kadar 15 genç motörlü tayyareler üzerinde yalnız uçmağa başlamışlardır. Yapı- Jan 8633 uçuşta en küçük bir ârıza dahi olmamıştır. Rus - Japon cephesinde muhasamat durdu (Baş tarafı 1 inci sahifede) büyük elçinin ihtiraz kayıtları üzerine bu hakem meselesinde israr etmemiştir. 'Bu suretle üçüncü madde de hallolun- muştur. Tahdid komisyonunun faaliyetinin esasları hakkında ise anlaşma hasıl ol mamıştır. Şiçemitsu, komisyonun, tehdid işinde, bu ana kadar Sovyet hü- kümetine tevdi edilmemiş olan ve bu sebepten Sovyet hükümetinin meçhu- Tü bulunan diğer vesikalarıda ayni zamanda esas olarak almsını eklif et- miştir. Bununla beraber, Şigemitsu, bu noktayı hükümetine bildirmeği ve en çabuk bir zamanda cevab getirmeği vadeylemiştir. Ateş kes emri verildi Tokyo il (A.A.) — Japonlar, saat 12 de Çankufengde «Ateş kes» borusu- nu çalmışlardır. Pariş 11 (A A.) — Çankufeng hâ- disesi hakkında mütareke ilin edil- mesi haberi, büyük bir memnuniyetle karşılanmıştır. Her iki tarafın uzlâş- ma zihniyeti takdir ve tahsin edilmek- tedir. Sovyet hükümetinin, her türlü hal suretinden evvel, kendi arazisinin Japon kıtaatı tarafından tahliye edil- mesini taleb etmek suretile meşru bir talepte bulunmuş olduğu - kabul ve teslim edilmekte, yalnız tanınma- sı münhasıran matlüp olan hak bu ol- duğu takdirde mümkün olduğu kadar süratli bir itilâf elde edilmesine me- dar olan diplomatik bir tasfiye sureti bulunması temenni olunmakta idi. Londra 11 — Silâh istimalinin ter- kedilmiş olduğuna dair gelen haber- ler burada favkalâde takdire şayan bir hâdise telâkki edilmektedir. Fakat mukarrerat her iki tarafça resmen ka: | bul edilemiyecek bir hudud tahdidi ko- misyonunun sarfedeceği mesai ile me- selenin esası halledilmedikçe bu kt- | bil bir mütarekenin muvakkat ma- hiyette olduğu da gizlenmemektedir. Yeni çarpışma yok Tokyo ii (A.A.) — Harbiye nezareti. nin akşama doğru neşrettiği bir tebli- ğe göre, muhasamata nihayet vermek emri alınalıdanberi Çankufeng'de hiç bir çarpışma vukua gelmemiştir. İki taraf arasındaki mesafe Tokyo 11 (A.A) — Salâhiyettar ma. hafilden bildirildiğine göre, askeri ha- rekâta nihayet verildikten sonra Çan, kufeng ve Şatsaoping'de iki taraf hat- Yarı arasındaki mesüfe vasat! olarak bir kilometre kadardır. Muhtemel her türlü hâdisenin önüne geçmek için cephede bazı ufak tadilât yapılması emredilmiştir. Hariciye nezaretine anlaşma hakkın. da haber gelir gelmez ateşi kesmek için emir Tokyo genel kurmayından on | ihtiraz kayıtlarını kabul etmiştir, Ha- ikiye bir kaç dakika kala telefonla Beu''a bildirilmiştir. “Tokyo borsasında "Tokyo 11 (A.A.) — Muhasamatın ta €l için Litvinof İle Şigemitsu aras da varılan anlaşma, borsanın açılış si- ralarında duyulmuş ve ekser esham Üzerinde bir yükselme tevlid etmiştir. 'Bir çok eshâm ve tahvilât, 2 ilâ 5 puvan kazanmıştır. Yükselme devam etmek- tedir. Bugün yeni bir mülâkat yapılacak Tokyo 1i (A.A.) — Resmen bildiril diğine göre, Titvinof, Şigemitsu'nun İnönünü kampından mesafe reko- kırmak üzre uçurulmus olan iki kişilik bir plânörümüz İnönü nunun üzerinde serbes bırak sonra Kütahya ve Afyonu aşi ru cereyanlarda kaldığı ! cenubunda Alam köyü yanında karaya inmiştir. Alınan mesafe düz hat üzerinde 170 redir, Ve dünya dördüncü min etmektedir. Bir başka plânör An- karâ istikametinde İnönü üzerinde serbes bırakılmışsa da bu plânörümüz de 45 kilometre uzakta Eskişehire in- meğe mecbur kalmıştır. Plânörler taj- yarelerle çekilmek suretile İnönüne getirilmişlerdir. rielye Halk komiseri ile Japon büyük elçisi, bugün Moskovada yeniden bu» luşacaklar ve mütarekenin kati met- nini tesbit eyliyecekler: Sovyet topçusunun isabetli tısı Yukis 11 (A.A.) —Js tayyarelerinin, mı nı tahrib ettiğini / ber, münazanlı tepeler imtidadındaki bütün mevzilerinin bugün halâ ellerin- de bulunduğunu söylemekte israr et- mektedirler. Cepheden gelen Japon zabitleri Sov. yet topcularının takdire şayan bir isa» betle ateş ettiklerini itiraf etmekte, iakat Sovyet piyadesi Japon mevzileri» ne el bombaları atabilecek kadar yak- Jaştığı halde ekseriya yaptığı gibi hü- cumdan vazgeçeceğine topçuların ta- arruzunu itmam etmiş olsaydı Japon zayiatının daha büyük miktara baliğ 0-| Jacağını kaydeylemektedirler. Dün şehrimize 150 seyyah geldi | 'Hallas vapurile dün şehrimize 150 Yu-| nanlı seyyah gelmiştir. Bir iki güne kadar da Strathellen vapuru ile 1000 seyyah gelecektir. Nişanlısını yatağında öldüren bir adam (Baş tarafı 1 inci sahifede) Kamber, geceleyin nişanlısının evi» | ne gitmiş, uykuda bulunduğunu öğ- rTenince yatak odasına çıkarak nişan- ısını uyandırmış ve kendisinden ba- zi şeyler sormuştur. Emine uyanınca başucunda nişanlısı Kamberi görün- ce şaşırmış ve: — Bu zamanda nasıl oldu da gei- | din?demiştir. | Bunun üzerine iki taraf arasında bir münakaşa başlamıştır. Münaka- şa ilerlemiş ve Kamber bıçağını çeke- rek zavallı kızı sekiz muhtelif yerine saplıyarak ağır surette yaralamıştır. Kamber, bundan sonra doğruca polise giderek: «Nişanlımı uzun boy- Ju, kıvırcık saçlı birisi öldürdü> de- miştir. Polis tahkikata başlamış ve bazı deliller elde edince Kamber her şeyi itiraf etmiştir. Kamber bugün ağırceza mahkemesinde 18 seneye mahküm edilmiştir. İlk tedrisat muallimleri kadrosu Münhal bulunan İstanbul maarif müdür muavinliğine ilk tedrisat mü- fettişlerinden B. Tevfik tayin-edilmiş- tir. İlk tedrisat muallimleri kadrosun- da münhalleri doldurmak üzere Ana- doludaki kadrolardan 11 muallim İs. tanbul maarif kadrosuna nakledil. miştir. Bu muailimler, önümüzdeki ders yılı başında tayin edilecekleri mekteplerde vazifeye başlıyacaklar- dır. Beşiktaşta ve Kabataşta halk bahçeleri Üsküdarda oturan Mustafa, o civar- da Yeniçeşmeden geçmekte iken Ra- üzerin» yaralan- mazan isminde birinin b deki sandık yuvarlana masına sebep olmuştur. Rabazan yakalanmış, Mustaf teda- vi altına alınmıştır. Moda büyük deniz yarışları Yarışa gidecek halk için va- purlar tahsis edildi Başvekil B. Celâl Bayarın yüks hili riyi inde her sene akla, olan Moda Deniz klübü deniz sene dahi 14 ağustos 933 Moda koyunda icra olu- 8ye ve arışlara saat tam 10,30 da başla- nacak ve 18 de hitam bulacaktır. Bu şları seyretmek istiyen halk için i vapurlar tahsis olunmuş ve yeler Halkevlerine gönderilmiş- Köprüden Akay idaresinin Erenköy vapuru saat 9,30 da hareket edecek, Kadıköy iskelesine uğradıktan son- ra yarış sahasına gidecektir. Şirketi Hayriyenin $2 No.li vapuru Üsküdar iskelesinden 9,30 da, Şirkeli Hayriye- nin 27 No. lı vapuru Beşiktaş iskele- sinden gene 9,30 da kalkarak yarış mahalline gideceklerdir. Ok atışları Okspor kurumu genel sekreterliğin- den: Kurumumuzca tertip edilen ok | atışlarının dokuzuncusu 13/8/938 cumartesi günü saat (15) te Okmey- | danmda devam edileceğinden saygı değer halkımıza ve büyüklerimize arzı keyfiyet olunur, Beşiktaş Halkevinde ikmale kalan talebeye ders Beşiktaş Halkevinde açılan lise ve orta talebesine açılan İngiliz ve Al- man kursları salı ve cuma günleri saat on beşte, fransızca ikmal kurs- ları çarşamba ve cumartesi günleri saat 17 de, biyoloji ikmal kursları sa- Ye, perşembe günleri saat 16 da veri- Jecektir. Bu derslerden ikmale kalan İstanbul ve taşra lise, orta talebesi- nin her gün Beşiktaş Halkevine mü- racantla kayıtlarını yaptırmaları lâ- zımdır. Bebek bahçesinde kır balosu İstanbul #kokul çocukları yardım birliği Beşiktaş idare kurulu adına * 13 ağustos 1933 cumartesi günü ak- şamı saat 20 den sabaha kadar de- | vam etmek üzere Bebek bahçesinde bir yaz balosu tertip edilmiştir. Yoksul çocuklara yardim emelile bayan Safiye hususi saz heyetile eğ- Jenceye işlirak edecektir. Ayrıca 'Taksim bahçesi (Akroba- tik danslar) sanatkârları da eğlence- | de muhtelif numaralar yâapacaklar- dır. İ Çocuk kimin? | Bayan Zeynep ile Bayan Fatma çocuk üzerinde analık ide iddiasında Fatma Meryem em isminde bir kadın zabıtaya müracaat ederek, Feriköyde Maksudun karısı bayan Zineti dava etmiş ve öz çocuğu Zekiyeyi bundan altı sene evvel Trabzondan İstanbula gelen bir vapurdan kaçırdığını iddia etmiştir, Trabzonlu Fatmanın bu iddiası üze- rine zabıta tahkikat ve takibata giriş- miş ve baya Zineti bularak çocukla beraber polis müdürlüğüne getirtmiş- tir. Trabzonlu Fatma, çocuğun isminin Zekiye olduğunu iddia etmekte, bayan Zinet ise Bahriye namına çıkarılmış bir nüfus kâğıdı ibraz eylemektedir. Bayan Fatmanın iddiasına göre, ko- cası İbrahim, o zaman üç yaşında bu- lunan çocuğu Zekiyeyi, kendi kardeşi Osmanla beraber İstanbula gönder- miş, fakat Osman vapurdan çıkarken kalabalıkla çocuğu kaybetmiştir. Bayan Zinet ise, çocuğun kendi ç0- cuğu olduğunu İleri sürmektedir. Za- bıta icap eden tahkikata devam et- mektedir. Henüz kati vaziyet anlaşıl- mış değildir. Büyükadada yangın başlangıcı Büyükadada Şakirbey sokağında bayan Kerimenin evinde kiracı bayan Ayşenin yaktığı gaz ocağından min- TTramvaydan hastanede düşen kadın öldü Meçhulkadının Düzceli Seher olduğu ve İstanbula misafir geldiği anlaşıldı Dört gün evvel Beşiktaşta bir tram- vay kazası olmuş, 35 yaşlarında es- mer bir kadın yürümekte olan bir tramvaydan stlarken düşüp başından | ve muhtelif yerlerinden. tehlikeli su- rette yaralanmıştı. Kazayı müteakip baygın bir halde Beyoğlu hastanesine | kaldırıları kadın, ifade veremiyecek bir halde olduğu için ve üzerinde de | hüviyetini tesbite yarıyacak evrak ve salre bulunmadığından, ismi ve kim olduğu anlaşılamamıştı, O zaman bu kadmın Hüseyin adında bir arabacı- nın Karısı olduğu söylenmiş, fakat kadın dört gün bhaslanede kaldığı halde ne arabacı Hüseyin, ne de baş- İ ka bir kimse zabıtadan, Adliyede | ya hastaneden kadını sorup arama» | mıştır. Yaralı kadın dört gün haslanede kaldıktan sonra dün gece ölmüştür. Bu dört gün zarfında da ifade vere- meden öldüğünden, gene hüviyeti meçhul Kalmıştır. Tramvay durakları | Bazı durak yerleri değiştiri- lecek ve yeni istasyonlar tesis edilecek Tramvay durak mahallerinin teb- dili için belediyece bir komisyon teş- kil edildiğini yazmıştık. Bu komisyon şehrin muhtelif noktalarındaki tram- vay istasyonların gözden geçirmiş ve bunlarda o icabeden tadilâtın ya- pılmasına karar vermiştir. Bu husus- ta tramvay şirketile temasa başlan- mıştır. Tramvay şirketi, komisyonun gösterdiği lüzum üzerine tramvay du- rak yerlerini değiştirecektir. Birbirine çok sik olan, fakat ihtiyacı karşıla- maktan uzak bulunan İstasyonların mevkileri değiştirilecektir. Buna mu- kabil, bazı yerlerde de yeni istasyon- lar tesis edilmesi muvafık görülmüş- tür, Bugünkü festival eğlenceleri Romanyanın en meşhur revüsü yakında geliyor festivalde mühim bir mevki işgal edecek olan Roman yanın meşhur Tanaşa rövüsünün şehrimize gelerek temsiller vereceği evvelce yazılmıştı. 'Tanaşa, Romanyanın Bu seneki en büyük İ ve çok kiymetli komik artistidir. Sa- natkârın idaresinde bulunan rövü yüksek sanat kudretini Avrupa te- maşa âleminde bile isbat etmiştir. 'Tanaşa rörüsü, gerek dekorleri, gerek kostümlerindeki zenginlik ba- kımından dikkate şayan bir truptur. Bundan başka meşhur musikişinas Dandrinenin idaresinde ayrıca kuv- vetli bir musiki grupuda rövüye iti. hak etmiştir. Rövü 100 Kişilik bir ekip. ten mürekkeptir. Bunlar içinde bir çok dansör ve dansözler vardır. Bu heyet, şehrimizde Romanyanm en güzel mini danslarını gösterecektir. Rövüye iştirak eden Diyana ve Stroe ve Vasilas Romanyanın tanınmış ar- tislerindendir. Bugünkü festival eğlenceleri şun- lardır: Gündüz: Taksimde Dağcılık klü- bünde Tenis seçme müsabakaları, dece: Onddebostanında, PlâJ gazi- nosunda Şehir Tiyatrosu tarafından 21,30 da temsil: «Yumurcak» 3 perde. Suriye - Maveraüşşeria hududunda bir çarpışma Aman 11 (A.A.) — Suriye - Mave- raüşşeria hududunda Maveraüşşeria askerlerinden iki nefer Suriye arazi- sine girmiştir. Suriye Jandarmları ta- rafından kendilemle teslim olmaları teklif edilen bu İki asker, bu emre ita- der örtüsü tutuşmuş, ateş genişlemek | at etmediklerinden, Suriyeliler ateş aç- istidadını gösterince itfaiye haberdar edilmiş, Ada grupu derhal yetişerek Belediye bozuk mışlar ve bunlardan birisini yarala- mışlar, ikisini de esir almışlar, yara- ateşi olduğu yerde söndürmüştür. lanan nefer hastanede ölmüştür. Kadının ölümü müddetumumiliğe bildirilmiş, Adliye doktoru B. Enver Karan dün cesedi muayene etmiştir. Bu muayenede kadının başında ve vü cudünün muhtelif yerlerinde derin yaralar görülmüştür. Hem kadının hangi yaranın tesirile öldüğünün tes" biti için otopsi yapılmak, hem de hü- viyeti tesbit edilmek üzere teşhir edil- mek maksadile cesed morga kaldırıl- mıştır. Bu esnada dün Beşiktaşta tütün ameleliği yapan Ali adında biri Be- yoğlu hastanesine müracaatle bu ka- dını tanıdığını, kadının ismi Seher ol- duğunu ve kendisine misafir olarak birkaç gün evvel Düzceden İstanbula geldiğini ve birdenbire kaybolduğunu söylemiştir. Bu ifadesi üzerine Ali müddelumumiliğe © gönderilmiştir. Müddeiumumilik Aliyi Tıbbı adliye göndererek cesedi göstermiş, orada da kadını tanımıştır. Bu feci kaza et- rafında müddelumumilik tahkikata devam ediyor. Rıhtımların tamiri rıhtımların tamiri için program hazırlıyor Ortaköy camisi | ile iskelesi arasın- daki sahanın tanzim ve buradaki rıh- tımın tamir edileceğini yazmıştık. Bu rbtımın tamirine bugünlerde başla- naçaktır, Diğer taraftan Üsküdarda Şemsipaşa rıhtımı da tamir edilecek- tir. Bundan başka Belediye, gerek Anadolu, gerek Rumeli sahillerinde bozuk, harap rıhtımları birer birer ta- mir için bir program hazırlıyacaktır. İstinye - Bebek yolunun inşası müna- sebetile burada yapılacak rıhtım in- şaatından başka Boğazın diğer sahil- lerinde bozuk, harap rıhtım bırakıl» mamasina çalışılacak, hiç rıhtım ol- mıyan yerlerde de yeni rıhtımlar ya- pılacaktır, Fakat hiç rıhtım olmıyan sahilleri rıhtımla takviye etmek üze- re Boğaziçinin imar plânına göre sa- hil yollarının yeni istikametlerinin tesbit edilmesine ihtiyaç görülmekte- dir. Ku ka Çorlulu İbrahim isminde biri, dün gece Lâlelide Taşhan üzerine çıkarak kurşunlarını çalmak istemiş bekçiler tarafından Üürmümşhud halind ya- kalanmışlır. İbrahim, mahkemeye verilmiştir. Ankara Borsası 11/8/958 Türk böreu 1 peşin 1915 Türk borcu TI peşin 1910 PARA ve ÇEKLER (Kapanış fintleri) Londra 1 Blerlin New-York 100 Dolar Paris 100 Frank Milâno © 100 Liret Cenevre (o 100 İsviçre Pr, Amsterd. 100 Florin Berlin 100 Rayhşmark Brüksel (© 100 Belga 100 Drahmi 100 Leva 100 Çekoslovak Kr. 100 Pezeta 100 100 100 100 100 100 100 Teşekkür Zevcimiz, o kardeşimiz, (o babamı”, Memduh Ezine'nin ziyai ebedisi mü- nasebetile cenaze merasiminde bu“ lunmak, şifahen ve tahriren taziyet etmek suretile bizi teselliye koşan dostlarımıza sonsuz teşekkürlerimizi sunarız, Zou Pengo Ley, Dinar Yen İsreç Kr. Ruble 2.8425 3602 3141 23.5515 Merhumun zevcesi, kardeşi, oğula” a ia O ERTUĞRUL SADİ TEK TİYATROSU Bu gece BEBEK BELE DİYE BAHÇESİNDE SÜT KARDEŞLER *