11 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

11 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

” iGNE -CUYALDIZ Ne güzel, ne iyi kadın amma... Güler iyi ve güzel kadındır amma, her gördüğü yeni filmi, her gördüğü insana başından sonuna kadar anlat- mağa kalkar, bunun için de adı tıraş- çıdır? Korkma Bedia T bir sabah erkenden tiyatroya geldi, provaya başladı, Ope- ret prova ediyorlardı, Ferdi Ştaser de piyanodaydı ortasında Bedia ellerini ba- , dedi. Ülüyü prizde unut- | Ferdi soğukkanlılıkla başını kaldı- Tip cevab verdi Yangından korkma, Ben de ban- yonun muslu bıraktım! Müdafaasız biçare kocanızm kuluna çileyi verip yumak sarmayın. sm ———— — —— İş bulmuş z arasında: Pek telâşlısın ? Evet, - Nereye gidiyorsun? İş buldum. Sahi mi? Sahi ya. İyi bir iş mi?. — Fevkalâde, şu iki köşkte çama- sırları karıma yıkatacaklar!.. | Erkekler de kadınlar gibi yapsalar Lokantada otururken a.ada bir ay- naya bakıp şapkalarım düzeltseler. ÜR RESİ Tiyatroda Yanımdaki iskemlede oturmuş sö- vüp sayıyordu: — Bu ne rezalet!.. Bu ne kepaze- ik!.. Paramızı geri versinler... Nihayet bana döndü; — Ishk çalsanıza... — Ben esniyorum dedim, esnerken islik çalmağa imkân yek!., Reçel — Ayşe gel, nedir bu ellerin?.. — Annemin dün kaybettiği yüzü- ğü aradım. — Nerede aradın? — Reçel kavanozlarında!,, | kaçar, Nevin, güzel, iyi kadındır anıma, her- | kese dost ve arkadaş görünür, bunun için de kimse onun samimiyetine inanmaz, Canan iyi ve güzel kadındır amma, kimseyi dinlemez, yalnız kendisi an- latır, bunun için herkes yanından mez “m © İlle kendime çorap öreceğim diye | kocanızı yırtık çorapla gezdirmeyin... Kırda işe fazla dalmayın, biraz da etrafınıza bakın... Arada bir kıravatlarını çözüp bağ- lasalar, yakalarını düzeltseler... saçlarını tarasalar ve kaşlarmı bla ulular... kimse onunla oturmak iste. | Sabiha iyi ve güzel kadındır amma, bir salona girdiği zaman herkese, bil- hassa kadınlara yüksekten bakar, bunun için hiç bir dostu, candan ar- kadaşı yoktur. Yahudi fıkrası Salamonun oğlu mektepte iyi not #lamıyordu. Bir gün babası fena hal- de çıkıştı. Çocuk boynunu büktü: — Ne yapayım baba dedi, öğret- men Yahudi düşmanı, — Öyleyse hristiyan ol, i Salamonun oğlu hristiyan oldu amma gene notları fena idi, Babası bir gün gene çıkıştı, çocuk gene boy- nunu büktü: Biz katolikler sizin kadar akıllı olamayız ki Örnek diye bir kıl yün verip ayni renkte yün aratmayın... Nezaket 'Tramvayda bir gat uyuyordu. Bi- letçi omuzuna dokundu: — Uyanınız, ineceğiniz. yeri geçe- | ceksiniz | Uyumuyoruni. — Uyumuyorsunuz amma gözleri. | nizi kapıyorsunuz. Evet kapıyorüm, çünkü tram- vayda ayakta kalan kadınları görmek âsabımı bozuyor"... Ceplerinde ne var ne yoksa hepsini çıkarıp yemek masasına koysalar... Hayret Afacan sordu : — Ben İstanbulda “doğdum değil mi baba? — Evet. — Sen nerede doğdun? — izmirde. — Annem. — Ankarada. Hayret... Hepimiz Konyada na- sıl buluştuk!.. Dalgın — Neo, dün gene görünmedin.. Kaynanamin cenazesine git- tim.. — Ya... mi bari! (ve biraz sonra) Eğlendin Akşehirin imar plânı için para ayrıldı Bataklıklar kurutuluyor, kazanın muhtelif yerlerinde su araştırmaları yapılıyor Akşehir kasabasının Akşehir (Akşam) — Akşehir ilçe- si imar plânınm bir an evvel yaptı- rılması için 1938 yılı bütçesinden üç bin beş yüz liranın temini bele- diyeler imar heyeti şefliğince isten- miş olup vilâyet makamından Akş hire bildirilmiştir. Bu hususta belediye meclisi top lanarak imar plânımın hemen yaptı- rılması için kati karar vermiştir Su bakatlıklarının temizlenmesi kazasına 5,20 kilometre mesafede Eğrigöz ve Koçaş köylerin- de bulunan bataklıkların temizletil mesine üç bin beşyüz lira bedel keşif konmuştur. Vilâyet bu işi ek siltmeye koyarak yakında bir müte- ahhide yaptıracaktır. Vişneli Dere kanalı Mezru erazinin istenildiği zaman sudan istifade ettirilmesi gaye Akşehir kasabasının içinden geçen Akşehir çayına akıtılacak olan Viş- neli Dere suyunun kanal inşaatı ta- mamlanmıştır. Yakında muvakkat kabulü yapılacaktır. Köylerde su araştırmaları Konya vilâyetinin muhtelif yerle- rinde yeni sular bulmak - ve ovayı kuraklıktan kurtarmak için çalış- makta olan Konya su işleri idaresi Akşehir köylerinde de su araştırma- larına başlamıştır. Kazanın Dipi köyünde yapılan su araştırmalarında 99 metrede su fış- kırarak kısa fasılalarla bir kaç de- fa aktıktan Sonra kesilmiştir. Suyun kesilmesi üzerine “dahâ ziyade. de- rinlere inmek mecburiyeti hasıl *ol- ! | , umumi görünüşü duğundan 150 melreye kadar inik miş, su çıkmıştır Daha fazla mikdarda suyun çıka» cağı anlaşılmaktadır. Tuzlukçu nahiyesinin Hoşkadem mevkinde de su araştırmak İçim sondaj ameliyatına devam edilmek- tedir. Bu mevkide kadar eye $ olup su- y i tmeden buluna- ümid edi Doğanhisarın icme « Akşehir alel öt cağı omtre mesafe: suyunun kasabaya İsaleşi 12,663 lira 17 kuruş ve beton borula- rın yapılması 6,886 lira 50 kuruş bes del keşfi olup eksiltmeye konmuştur. Harmanda yangın Akşehir ilçesine bağlı Turgut na- hiyesinin güneyinde bir buçuk kilo- metre mesafede dağda 'Taşhbel mevw- | kiinde Ömer oğlu Abdullah Küçüğün kendi bostan tarlasının otuz kağnı arabasile yığmış buğday sapları yanmıştır. Elde edilen malümata * göre - biğ- day sapları yanmış olan Abdullâh Küçük'ün gözleri iyi görmediğinden geceleyin içtiği sigürayi söndü Zün- nile yere atıvermesinden ve buğdây S&pları atöş âlarak yângin cikmiş olduğu zannolunmakladır. Abdullah ise harmanını komsula- rının yaktığını iddin etmektedir. Za- bıla bu iddiayı tahkik eylemektedir. arma Iduğu Kanlı aile kavgası Ruşen, karısı Haticeyi ve kayın biraderini ağır bir cisimle yaraladı Evvelki gece yarısı, Fatihte Haydar mahallesinde bir aile efradından iki ki- şinin tehlikeli-sürette yaralanmasile neticeleneh bir cerh vakası olmuştur. / | Bir muharririmizin yaptığı tahkika- | ta nazaran bü cerh vakası şöyle cere- yan etmiştir; Haydar maballesinde $#i. numaralı , evde demirci Haydar ile kız. kardeşi * Hatice ve eniştesi Ruşen bir arada otu- ruyorlar, Son zamanlarda, Haydar, kız kardeşile eniştesinin âralarının açık bulunduğunu hissetmiş ve bu açıklı- ğın da eniştesinin iş hususunda çekti. gi sıkıntıdan İleri geldiğini anlamış- tir. Bu yüzden Haydar da eniştesi Ru- şen ile vakit vakit münâzaâya koyul mağa başlamıştır. Evvelki gece saat yirmi dörde doğ- Tü Ruşen eve biraz keyifli olarak gel- miş, az sonra da karısı Hatice ile kav- gaya başlamıştır, Bunu duyan Haydar işe müdahale etmek için Ruşen ile Haticenin kavga ettikleri odaya geçmiştir. Haydar, Ruşene bâzı ihtarlardâ bur lunmak istemiş, fakat Ruşen bunları dinlemiyerek kavgaya devâm etmiştir. Bu sefer Hatice ile kardeşi Haydar bir olünca, Ruşen bunların ikisini birderi yakalıyarak odadan dışam çıkarmış ve alt alta üst üste taşliğa “ inmişleröir. Ruşen, burada büsbütün sikışik vazi- yette kalmış ve bir-arâlık eline geçir” diği ağir ve keskin bir vesim ile evvelâ Haydar gözünden, müteakiben de HM ticeyi muhtelif yerlerinden tehlikeli suretle yaralamıştır. İki kardeş kanlar içinde kendilerini kaybederek birer tarafa yıkılınca Ru- şen de kaçmağa koyulubuş ise de, 0 si” rada yetişen polis ve bekçiler tara dan yakalanmıştır. Zabıta memurlari, derhal cankur taranı getirtmişler ve iki yaralıyı ğ8 Cerrahpaşa hastanesine kaldırmışlar” dır. Zabılaca sorguya çekilen Rüşel; bu işi kendisini müdafaa etmek mak” sadile yaptığını beyan etmiştir.