14 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

14 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

Yazan: Sapper Müdhiş bir yumruk dövüşü Adam istintaka devam etti: — Adınız nedir? — Benimki Hilmandır. Yanımda du- ran Singer, yaraladığınız arkadaş da Morris. — Birdenbire isim uydurmak güç - tür, fakat siz de hep meşhur otomobil Gmillerinin adlarını seçmişe benziyor- sunuz.. bu takdirde neden Rols yahud da Bentley hatırınıza gelmedi? Evet neden? Bir sigara yakarak devam etti: — Benim adım Stangertondur. Siga- ra içmek ister misiniz? Ellerini çözü- nüz! Ve emrinde bulunanlar bu ameliyeyi ikmal ettikleri zaman söze devam etti: — Ümid ederim ki tek bir hareketin ölümü mucip olacağını anlıyacak kadar idrak sahibisinizdir. — Ne şekilde? — Çok basit.. yegâne güçlük bu za- tın... Bay Morris'in yaralı olmasında- dır. Aksi takdirde şimdiden, araştırdı- ğinız hortlağın peşinden kendinizi de- nizde bulacaktınız. Drummond eğlendi: — Ben hortlakların insanları denize attıklarını işitmemiştim.. Peki şimdi ne olacak? — Program sizin için, Bay Singer için gene ayni kalacaktır. Bu havalide akıntı pek haindir. Eğer sadece ikini- zin cesedi sahile çıkacak olursa yetişir, diğerinin bulunmasına lüzum yoktur. Bay Morris yarın adada gömülecektir. Bay Stangerton bir nefes aklıktan sonra devam etti: — Zaten müsahabeyi bitirmek za- manı da geldi. Şahsen hayatınıza kıya- cak olmama müteessifim. Fakat siz öyle üç kişisiniz ki çok lüzumundan fazla şeyler görmüş bulumnuyorsunuz. Vücudlarınızın ortadan kalkması lâ - zim, Arkadaşlarına döndü: — Tekrar ellerini bağlayınız. 'Tam bu dakikadadır ki Drummond vaziyetini değiştirdi. Mükemmel bir Üppercut yumruk — oyunu ile önünde duran adamın çenesini dağıttı ve dövüş başladı. Kuvvetli yumruklarile saldı- rıp duruyordu. Masa devrildi, sandal- yalar bm parça oldu, eğer heriflerden biri bacağına sarılmaya muvaffak ol- mamiş olsaydı mücadele daha da süre- cekti, fakat üzerinde altı kişi ile yere yuvarlandı, yüzüstü yerde, artık kımıl- danmaktan âciz ellerinin bağlanmakta olduğunu işidiyordu. Etrafında küfür kıyametti, nihayet sağ böğrü üzerine bir tekme yedikten sonra ayağa kaldı- rıldı, yüzü gözü kan içindeydi ve güç- lükle durabiliyordu. Peter daha müca- deleye girmeden önce kafasına bir muşta yediği için yerde baygın yatı - yordu. Algi ise bitkin vaziyette müca- deleyi seyretmekten başka bir şey ya- pamamıştı. Drummond onu bu halde görünce! — Güzel bir dövüş değil mi? diye sordu. Sol hele buna derler. Kendi kendine cesaret ve kuvvet vermiye çalışıyordu. Birden etrafa bir süküt çöktü ve merdivenlerin üst ba- samağında bir adam görüldü. Yüzü gölgede kaldığı için görülmüyordu. Se- si işitildi: — Ne gürültü, ne gurumi. Hayrola Stangerton? Yeni gelen merdivenlerden indi. «Menalin» di, aşağıdakileri görünce: — Fakat Allahım gözlerime inana- yım mı? diye söylendi. Aziz dostumuz Algi Longvorth buradadır. Ve Drummond'un önünde durarak sordu: — Peki siz kimsiniz? diye sordu. Bir saniye sonra da ilâve etti: — Maamafih ben sizi tanıyorum, bir defa görmüş olmaklığıma rağmen he- nüz unutmadım, yüzünü siliniz, sahte sakalını da çekiniz, hah, şöyle görelim bakalım, arkadaşlar size entellicens ser visi memuru yüzbaşı Dnımmond’u takdim ederim. Drummond: — Müşerref oldum, dedi, Fakat Menalinin mukaddeme ile va- kit geçirmiye niyeti olmadığı anlaşıl- yordu. Emir vermiye başladı: — Ayaklarını bağlayınız, sonra he- pihiz çekilebilirsiniz, yalnız pek uzak- laşmamak lâzım. Yüzbaşı toprağa otur |mak mecburiyetinde kalmanızdan kor- kuyorum, zira bütün sandalyeleri kır- mışsınız . Stangerton asabiyetle müdahale etti: — Fakat efendim, bu adamlar eğer entellicens memurları ise kendilerin- den bir an evvel kurtulmalıyız. — Bütün İngiltere polisinin buraya gelerek arkamıza düşmesi için mi? Günün Bulmacası Soldan sağat 1 — Kaynama. — Han - Aldatlar, $ — Bir içki - Düğme geçen delik, 4 — Kâazana konulmuş. 5 — İşaret. 6 — Giyim - Himettirme, T — Bir meyva - Yokuşun mddı. 8 — Aslında - Şart lâhikası, 9 — Genişçlik - Kadar - Balik — tutmaya ı_xıı.uıumnı Müşabih. 2 — Atılgan - Bir nota - İstifham nidası. $ — Bir - Borçtan kurtulmak. 4 — Az sıcak. 5 — Bir geye karşı durmaktık. € — VEz veren - Çok iyi, | T — Avlanmak masdarından emri hazır - Bözünden caymak. 8 — Lânetlenmiş - Vazife, 9 — Terrilik - Ağıçları yanyana — bağla- mak suretlle yapılan deniz nakil va- sıtası. 10 — Kasabın sattığı - Üye - Türpü. ” Evvelki bulmacamın halledimiş şekb Adanada Otel ve Konserhol Yaptırılıyor. Adana Belediye Riyasetinden : 1 — Adana Belediyesi tarafından Adanada ATATÜRK Parkında projesi mü- cibince bir otel ve konserhol yaptırılacaktır. Z — Şartnamesine göre bu binaların inşaat bedeli 84629,40 Hradır. 8 — Bu İnşaatın muvakkat teminatı 6347,20 liradır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile ve şartnamesine tevfikan Ağustosun yirmi beşinci Perşembe günü saat onda Belediye Encümeninde yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girme şartları, projeye bağlı şartnamede yazılıdır. 6 — Proje ve diğer evrak Belediye muhasebesinden dört lira yirmi üç kuruş mukabilinde alınabilir. ? — Taliblerin usulü dairesinde bazırlıyacakları teklif mektublarını ihale gü- nü saat dokuza kadar Belediye Riyasetine bir makbuz mukabilinde vermeleri ve müracaat hariçlen vaki olacaksa keza ayni saatten evvel Belediyeye gönde- rilmiş bulunması ilân olunur. — «4032> Ffanlıyacaktır. BON POSTA Türkeeye çeviren; Hasmun Uşaklığll Stangerton abdallık etmeyiniz. Bu bayların bu havaliye geldiklerini kat- iyen saklamıyacağız. Bilâkis bir şey bulamadıkları için diğer bir mıntakaya gitmiş olacakları hissini uyandıracağız. Cesedleri «diğer bir mıntakada» bulu- nacaktır. Mümkün olduğu kadar uzak bir mıntakada ve mümkün olduğu ka- dar kısa bir zamanda.. binaenaleyh der- hal Burton ile temasa geçiniz, telefo- rna geldiği zaman da göğüs- darlığına karşı kullandığı ilâcı alarak hemen buraya gelmesini söyleyiniz. Stangerton hayretle: — Göğüs darlığı ilâcını mı? diye sordü. — Evet, siz öyle deyiniz, o maksadı (Arkası var) Bir doktorun günlük notlarından Çocukların temizliği Ve gıdası Çocakların temizliğine, gıdasına ve taze hava almasına çok dikkat etmek lâzım- dur. Burada bir de yanliş telâkkinin dü- zeltilmesini isterim, Yaz aylarında diş- leri geciken veya diş zamanı gelmiş ço- cukların dişleri çıkar çıkmaş anneler bunu görünce yaz sıcaklarından husule gelen ishali: «Dişlerindendir, tedavi edi- Nrse Iyi değildire diye tedavisini gecikti- rir. Bonra da acı neticelerle kargılanılır. Yaz ishalleri behemehâl tedavi edilme- Hdir. Şayod çocuğunuz ishal olmuş ise ve döktora baktırmak derhal mümkün ola- mayorsa bu Ashale karşı yapacağımız ve- davi şöyle olmabıdır: Eğer anne sütü alan çocuk Lhal olmuş ise bir gün çay vermeli. Çay açık ve az şekerli olmalı. Her iki saatte bir iki kah- ve fincanı verilmelidir. İktnel günü her üç saatte bir pirinç suyu yermeli, Üçüncü gün meme vermeli. Eğer inek sü- tü İle beslenen çocuk ishal olmuş ise Ük günü çay, ikinci günü ve üçüncü günü az şekerli pirinç suyu, dördüncü günün- Gen itibaren de her pirinç suyuna onar gram inek gütü katarak verilmelidir. Cevab iwlteyen — okuyucularımızın — posta pulu yolinmalarını rica ederiz. Aksi tak- dirde istekleci mukabelesiz kalabilir. Nöbetci eczaneler Bu gece nöbetci olan eczaneler şunlar- (Barım), Ak'ınduıı (Sırrı Asım), Beyayydda; (Haydar), Bamatya- da: (Brofilos), Eminönünde: (Balih Ne- cati), Eyübde: (Arif'Beşir), Fenerde: (Hüsameddin), Şehremininde: (Nazım), || Şehzadebaşında: (İ. Halil), Karagüm- rükle: (Kemal), Küçükpasarda: (Yor- gi), Bakırköyünde: (HilâD). Beyoklu cihetindekiler: İstiklâl caddesinde: (Kanzuk), Dalrede: (Güneş), Topçularda: (Sporidis), Tak- simde: (Nizameddin), Tarlabaşında: (Ni- had), Şişlide: (Halk), Beşiktaşta: — (AN Rıza). Boğaziçi, Kadıköy ve Adalardakiler: Üsküdarda: (Ahmediyt), Sarryerde: (A- saf), Kadıküyünde: (Saadet, Osman Mu- üsD, Büyükadada: (Halk), Heybelide: (Tanaş). llli OR ağustosta Finlandiya güreşcileri 29 geliyorlar Takımda üç olimpiyad birincisi var. Takıma beynel- milel güreş federasyonu reisi riyaset ediyor Milli güreş takımımızla karşılaşa - cak olan Finlandiya milli takımı güreş- zedleri arasındaki turnuva ve Tekir - dağlı Hüseyin - Cek Şeti müsabakası cileri 29 Ağustosda şehrimize gelmiş gelecek haftaya bırakılmıştır. olacaklardır. Finlandiyalılar ikisi — serbest, ikisi Grekörümen olmak üzere İstanbul ve Ankarada dört müsabaka yapacaklar - dır. Müsabakalardan biri, Finlandiyalı heykeltraşın iki memleket arasında ya pılacak resmi müsabakayı kazanan ta- kıma verilmek üzere ortaya koyduğu ! «Kurt başı> şildi için olacaktır. İki sene evvel bu müsabakayı Fin- landiyalılar kazanmışlardı. Finlandiyadan gelecek takım şu mü sabıklardan teşkil edilmiştir: 56 kilo — Ka. Küsseli. 61 kilo — Ku Pihlajamöki. (iki o - limpiyad birincisi). 66 kilo — La Koskela (olimpi - yad birincisi). 72 kilo — Kinnunen (olimpiyad bi- rincisi). 79 kilo: Pikkusaari (Finlandiya bi- rincisi). 87 kilo: Harma. Ağır siklet: Mellavua (yeni güreş - cilerden). Finlandiya takımına — beynelmilel güreş federasyonu reisi Viktor Smeds riyaset etmektedir. Eero Korvunen de hakem gelmektedir. T Macar güreşcileri Amatör güreşcilerimizle çarpışmak üzere şehrimize gelecek olan Peşte gü- olarak İreş muhteliti beş klüp muhtelitidir. İç- lerinde muhtelif defalar — Macaristan |sampiyonluğunu kazanmış ve Avrupa şlerinde ehemmiyetli —yer almış gureşc iler bulunmaktadır. Tekirdağlı - Cek Şeri güreşi tehir edildi Tekirdağlı Hüseyin ile Cek Şeri a - rasında bugün yapılması mukarrer 0- lan güreş müsabakası tehir edilmiştir. Haber aldığımıza göre, Cek Şeri Ka ra Ali jle yaptığı güreşi müteakib iç - tiği soğuk suyun tesirile — midesinden rahatsızlanmıştır. Doktorlar bugün gü reşmesine müsaade etmemişlerdir. u dtlağı d Değgililyan aai RADIO EDIİSSON Müessesesi Beyoğlu İstiklâl caddesi No. 34 NMDKT KATDACANAYARA FOKU KA KARKUKAAIIAILKI CUKKAIA | Türk Hava Kurumu BÜYÜK PiYANGOSU Beşinci keşide 11/ Eylül/1938 dedir. Bügyük ikramiye: 50_000 Liradır. Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 Hiralık ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır.. Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyangoy: iştirak etmek suretile siz de talünizi deneyiniz... Beşiktaştan istifalar devam ediyor p Tp ÇONIYE İ dirtem Bi e öN e ı-ğıt Beşiktaş klübünden istifa edenlerin hstesini neşretmekte devam ediyoruz. Dün de istifa edenler şunlardır: Abdurrahman (güreşci), Sadi Özer, Hayat Özer, Ruhi Özer, — Halid Özer, Mehmed Ayrıkan, Cemil Aslan, Hadi Yiğit, Yakub. Denizcilik kaptanının denizcilik fa- aliyetinin durdurulduğuna dair gön - derdiği mektubun klişesi de yukarı - ya konulmuştur. bi Dünkü tenis müsabakaları Dün festiyal komitesi — tarafından tertib edilen tenis müsabakaları dağ - cılık klübü kortunda yapılmıştır. Mü- sabakaların neticeleri şunlardır: 'Tek erkekler: Tenyan, 6-2, 6-3 galib. 'Tek kadınlardan Bayan Korodeski 6-3, 6-3 galib. Çift erkeklerde: Kris - Arian. 6-3, 6-3 galib. Müuhtelit maçında: Vedad, Korodes- ki 6-3, 6-4 galib gelmişlerdir. Festival kamitesi namına hazırlan- muş bulunan mükâlatlar belediye ik - tısad müdürü Asım Süreyya tarafın - dan verilmiştir. Sari bastalıklar balinde evial- zin tabta kapla. ma vedöseme- derini, belknızı, mobilyanızı, hatlarmın, yer ropları mnsyiler arasında en müessiri bulunan ve 45 senedenberi her yerde ve bilbassa hastahanelerde kullanılan «LYSOL» ile dezenlekie odialz Taklitle- z rine dikkat ve kutularının Sarı-Kırmızı orljinal umbar lajğında israr ediniz.