14 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

14 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

En son saç tuvaleti Saç modası gittikçe şirinleşiyor. Şu üç modele bakınca insan ister istemez böy- le düşünmüyor mu? Son modellerin ge- cesi de, gündüzü de güzel. Üçü de genç, üçü de sade ve tabiiye çok yakın. İşte gece için: (Yukarıda solda) hep arkaya taralı saçların yalnız ucları buk- Jelenmiş. Alnın üstünde çiçeğe benzer Ayrıca, parlak bir fiyonga. Başka ne bir ne de hattâ bir bukle veya dalga. ukarıda sağda: Gene gündüz için kordelâsız, süssüz bir baş. Alın, yanlar hep geriye taranmış, geriye bükülü buk- Jeler bitmiş. Ense kısa ve ufak ufak bukle . Unutmayınız ki böyle kısa kesilmiş saç- lar boyunu ve dolayısile boyu uzun gös- terir. Alındaki buklelerin kabarıklığı yü- zü beyzileştirir. Bunun için bilhassa yu- varlak yüzlülere &on derecâ yaraşır. güçleşir. İşle gündüz için (altta) ense düz tara- lı, ucları içe bükülü. Bu şekil dışa kıv- ni rulolardan, büklelerden çok daha gü- zel ve daha gençtir. “Alında bukleler. Yanlar geriye taralı, ucları öne kıvrık buklelerle bitiyor. Bütün bu buklelerin güzelliğini, iki ucu ufacık bir fiyonga gi- bi bağlanan beneokli, ensiz bir kordelâ, kat kat arttırıyor. : Güneş ve deniz suyu her saçın rengini açar, kızıllaşlırır. Açması fena değil ama kızıllığı herkes sevmez. Bu arızi kırmızılığı şöyle geçirebilir- Güzellik bahsi Bu mevsimde yüze nasıl bakılır ? İ Güzelleşmek için mutlaka şu ve bu kre- me, (losion) a ihtiyaç yoktur. Her büd- ceye elverişli çok basit şeyler vardır ki yerine göre pek iyi birer güzellik İlâcı olabilirler, A. Güneşten yandınız. Deriniz soyulu- yor. Soyulmasa bile kıpkırmızı... Akşam eve girer girmez ilk işiniz çu olmalı: Hazır salatalık sütile, o yoksa taze sala - talığın suyile bütün yüzünüzü siliniz, On dakika o halde bırakınız. Sonra ince bir tülbendle kurulayınız. Bir yumurtanın beyazmı iyice çalkalayınız bumu da yü- zünüze sürünüz. Ve bir çeyrek saat son- ra gül suyile temizleyiniz. Pudralanaca- #ınız zaman yeniden, salâtalıktan yapıl- mış herhangi bir şey (krem, süt, losyon) sürünmeyi ihmal etmeyiniz. b. Kuru veya kurumıya müstaid cidler bu mevsimde büsbütün kurulaşırlar. Gü- neş, açık hava, deniz suyu hepsi az çok buna sebeb olur. Cildinizin bu kuruluğu- nu geçirmek, ona icab eden yumuşaklı - H, elâstikiyeti vermek elinizdedir. Bir yumurtanın sarısını bir tatlı kazı- ğı hulle camphrte'de ballediniz. Ve bunu yüzünüze sürünüz. Kurumıya bırakınız. Sonra oldukça sıcak, tatlı su ile yıkanı- nız. Rejunuzun çabucak çıkmaması — ve iyi yayılması için dudaklarınızı kuruttuk- tan sonra boyamalısınız. Nemli dudak iyi boya tutmaz. Rujdan önce krem sürmek de doğru değildir. Boyanın dudaktan dı- garı taşmasına sebeb olur. lıimı Evvelâ saçlarınızı gıcağa yakın ilik suda Bu movsimde saçlara bakmak ta biraz | çalkalayınız. Bu suyun içine bir tatlı kaşığı boraks katmayı da unutmazsınız. Bundan son- tTa sarışınlar koyu bir Alman papatyası suyile, esmerler (fleur de voyer) i kaynatarak cakları su ile saçlarını. tekrar çalkamalı- dırlar, Sıcak derinizin deliklerini açar. Böyle bir yüze makyaj yapmadan evvel yapılacak vardır: Koyu bir kepekli su hazırlarsınız. Bu suyun bir bardağına yarım limonun suyunu çıkarsınız. Bununla bütün yüzünüzü yıkarsı- nız. Yarım saat sanra temiz su ile yıkanırsınız. Cildinizin sıklığı, inceliği sizi şaşırtır. ala. gey Çocuğunuzun iştiha ile yemek yemesini temin etmelısınız Bir çok anneler, çocuklarının iştihasiz- lığından, solrada yemek yiyecekleri yer- de önlerine konulan yiyecekle adetâ oyun oyhamıya İktıklarından şikâyetcidir - ler. Halbuki çocuğun yamek saatleri Mmuntazamdır. Yemekleri hep besleyici ve faydalı şeylerdir. Evde annesi, ablası bütün büyükler üstüne — titremektedir. Çocuk hasta değildir. Yakında bir hasta- 'lik da geçirmemiştir. Şu halde bu istek- sizlik naz değil de nedir? Hayır, bunu naz diye kabul etmek yan- İıştır. Çocuğtm iştihalı olması için yalnız yemek saatlerinin intizamı ve yediği ye- meklerin iyiliği kâfi değildir, Başka şey- ler de lâzımdır, Ve bu şeyler ihmal edi « Hirse çocuk acıkmak nedir bilmez, a, Bu şartlar içindeki çocukta İştihasız. hığa sebeb olan şeylerin başında hareket- sizlik gelir. Bir çok anneler çocuklarını Böz önünden ayırmamak için daima evde tutarlar. Sokağa çıkınca yorulmasın di- ye çok yürütmezler. Bu yüzden çöcuk yediği gıdayı sarfedemez. Halbuki acık- mak demek alınan: harcayıp yeni yiye » ceğe ihtiyac duymalk demektir. Çocuk al, dığını sarfedememiştir ki yenisini yeme- Be isteği olsun. b. Evde kapalı kalmanın ikinci bir za- rarı çocuğun temiz havadan mahrum kalmasıdır. Bu da iştihasızlığın başlıca gsebeblerindendir. €. İhtimal beslesin diye çocuğa hep mahdud ve muayyen şeyler yedirilmiş - tir. Dikkat ediniz çocukların çoğu sütten oıkarlar, Sebebi çok içirilmesindedir, Di- ğer yiyeceklerden de hangisinin üstüne düşülse çocukta bir bıkkınlık başlar. Bu- nun için çocuğa vakit vakit yeni şeyler yedirmeli, hiç değilse pişirme tarzını de- ğiştirmeli. Ayni maddelerden başka baş- ka yemekler yapmalı. Tad, manzara de - ğişikliği, yeniliğe muhtac olan çocuğun iştihasını kamçılar, &. Bundan başka pek küçük çocukla- rın çenelerini işletmelerine imkân hazır. lamalı, Çünkü: Gene işledikçe hazma yardım eden usare artar. Kabzın önü alınır, Bisküvi, ekmek kapuğu gibi çok çiğnenmesi lâzım gelen şeyleri yemedik- ce çocuğun çeneleri lâyikile işlemiş ol - maz. Bu noktayı da unutmamalı. ( Eski mayoları yeni biçime sokabilirsiniz | Bu yaz, mayo biçimleri çok değişti. İki parçadan ibaret mayoların yanında, ge- çen yılların tek parça mayoları eskilik - lerini derhal belli ediyorlar, Plâj mevsi- minin en canlı zamanındayız. Fakat yeni bir mayo almak zamanı bir çok büdeeler için geçti demektir. En iyisi ufak bir kur. nazlıkla eskiyi son modaya uyduruver - mok olacak. Bundan kolay ne var? Mayonuzu belin- den ikiye bölersiniz. Üst tarafını bir su- tien kadar kısaltırsınız. Alt kenarını bas- tırır. üst kenarına beyaz bir kordon geçi- rirsiniz. Hattâ evvelki haline hiç benze - memesi için askılarını da keser, yeni be- yaz aşkılar örüp takabilirsiniz. Maama - fih bu, isteğinize bağlı bir iştir. Yapma - sanız da mayonuz demode olmaktan çık - mış sayılır, Moda olan mayo — Modası geçmiş mayo Çok genç gösteren çok Bolero bu sene çok moda. Fakat bu çok sevimli modanın mah zurlu bir tarafı var: Boyu kısaltıyor. He- le altından başka bir renk görünürse müt- laka ince uzun bir boya ihtiyac göste - riyor, Halbuki - bu model gibi - önü bo- lero biçiminde, ar - kası düz roplar hem bolero tesiri yapar, hem de boyu uzim gösterir, — Boyunuzu kısa göstermemesi i « çin bu nevi ropları boleroya tercihi et - melisiniz, Bu modelin her ta rafı ince bir zevkle seçilmiştir. Yuvar « lak ufak yakası, pons H kısa kolları, ö - nünün bolero hissi veren kesiliş çekli ve içinden görünen be- yaz parçası, düz dar eteği, sağ göğsünde- ki yuvarlak — cebi, Sanal giyenli en a3 bir kaç yaş gençleş- tirecek güzel bir bu- luştur. Sentürün iki renk oluşu da elbi- Beye hoş bir renk ahengi veriyor. Çün - kü koyu tarafları robun koyu rengine, şık bir elbıse , beyazları çizgueerle, — jileye Kareli kumaşlar bu sene dadır. uygundur. çok mo- Ü” VEYSİM NU — Son_ tayyörler Baharın ve yazın en güzel sokak elbi- gesi tayyördür. Tayyör modelleri bahar başında ortaya çıkar, yaz sonuna doğru bu modellerde bir çok değişiklikler olur. Bu sene de gene böyle olmuştur. Son tayyörlerin (Kup)ları çok sade, çizgileri basit, etekleri, ceketleri sıkıdır. Maruken gibi en ince kumaşlardan baş - hyarak ters yüzü kullanılan emprime, gizgili keten, yünlü, muhtelif kumaşlar- dan yapılıyorlar. Daha şık tayyörler için şantung dö len diğer kumaşlara tercih ediliyor. Renklerden soluk pembe, şeftali rengi tayyör için en sevilen renklerdir. Pem- benin yanında kanarya sarısı ile saman sarısı geliyor. Fakat bir şartla, siyahla beraber kullanmak şartile., Model: Beyaz - Siyah takım, Etek si- yah, jile beyaz çizgili, ceket beyaz ılvıh larına, hattâ yan dikişlerine beyaz şerid, | benekli, şapka bayaz, kordelesi ile vualiti Pantalonunun da belini bastırır, paça-İkordön f#ilân, uygun bir gey geçirirsiniz. | siyah. Şık bir bluz Yaz mevsiminin sonundayız, ön beş gün sonra sonbahara giriyoruz. Mevsim değişecek.. Şimdi model seçerken her ci« heti düşünmemiz lâzım, Böyle hareket edersek hem işimizi gürmüş, hem' de az masrat yapmış oluruz. Bu sırada yaptıracağınız her elbise sırf yazlık olmamalı, sonbaharda da işinize yarıyabilmelidir. Şıklık ta, ekonomi de bunu emreder. Bu model her iki maksada da yarar, Yazlıktır, çünkü yazlık etekle« rinizle açıkta giyebilirsiniz. Jileyi andır. dığı için bluz etek gibi güç yakışmaz. Her (siluet) e, herkese uyar. Mevsimliktir, çünkü sonbaharda tay « yörünüzün altından seve seve giyebilir « siniz, Önünün jile gibi olması burada da işinize yarar, Tayyör altına çok yaraşım Kumaşını alırken şu noktayı unutma- malısınız: Pek ince kumaş vâkıâ tayyör altına da uyar, şimdi de giyilir amma bu biçime gitmez. Tok, fakat yumuşak, dü « şük kumaşlar bu modele en elverişli o « lanlardır. Yakanın biçimi, raglam, kolların bol « luğu pek yeni ve güzeldir. Hele cebi, vü« cudünüze en güzel bir süs kadar gençlik verebilir, Marka da ayni şeye hizmet e- decektir. İşletmeyi ihmal etmezsiniz. Yaka, kol, etek kenarlarına nervür yüs pılmıştır.