18 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

18 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

18 Ağusto. Demiş; masanın yanındaki sandalyayı göstermişti. Bu ses ve bu çehre, Zeki beye pek o ka- dar yabancı gelmemişti. Fakat zihni © kadar karışık idi ki; bu perişan çehreli, fakat mağrur ve azametli adamın kim olduğunu birdenbire seçememişti. Fakat pek belli idi ki, kendisine hitab eden bu adam bir asker, hem de eski ve yüksek Tütbeli bir askerdi. Zeki bey, karşısındakini hürmetle se- Tâmlamış; dik bir oturuşla sandalvaya yerleşmişti, Bir saniye süküt ile geçmişti. Bu sü- kütu, Kâzım bey ihlâl etmişti: — Rakı içer misiniz?.. — Pek seyrek efendim, O da, akşam- ları. — Evet. Rakı, akşamları içilmelidir. Fakat bizim hayatımıza girenler için ak- şam ile sabahın, gece ile gündüzün far- kı kalıyor mu?.. — Hakkınız var, beyefendi. Fakat ben- deniz daha bu hayatın pek başmda bü- lunduğum için... O — Alışırsın, evlâd. alışırsın... Meselâ ben, İstanbulda iken ağzıma viskiden başka içki koymazdım, Şimdi burada, sa- bahtan akşama kadar çeşme suyu gibi Takı içiyorum... No ise, bunları sonra da Börüşürüz... E, geçmiş olsun. Yolculuk buraya kadar mı?... — Henüz hiçbir şey bilmiyorum, beye- fendi.., Galiba (Hamidiye) alaylarından birine tayin edilmişim. — Eh.. fena değil... Hiç olmazsa bir iş- le uğrağacaksın. Biraz olsün âvunecak- sın. Benim gibi mütemadiyen rakı içme- “ye mahküm olmuıyacaksın. larının ucu ile sıyaya sıvaya devam et- Mmişti: — Sürgün edildiğime yanmıyorum. Şu takı şişesile başbaşa yaşamaya mahküm kaldığıma acıyorum... Bilmem; beni ta- Oonıdın mi, arkadaş?.. — Eğer hata etmiyorsam.. bir iki kere Golç Paşa ile beraber, sarayda görmüş olduğumu zannediyorum. — Doğru.. yanılmıyorsun... Bir aralık, GColç Paşa İle çalışıyordum. Hattâ onun dnhası üzerine de miralay olmuştum... Hay olmasaydım. Nihayet, o yüzden bir İftiraya kurban oldum. Zeki bey, bu eski askeri şimdi iyice ta- m..rnış'.L Hattâ onun felâketine sebeb olan hıdifsc hakkında, Yıldız sarayında geçen dedikoduları da tamamile hatırlamıştı. Kâzım bey, erkânıharb miralayı idi. A_lmşnyadı parlak bir tahsil hayatı ge Sirmişti. Golç Paşa İstanbula geldiği za- yman da, onun maiyetine verilmişti. Gü- hün birinde hafiyeler Abdülhamide bir Jurnal vermişlerdi. Bu jurnala naznran klıı_m bey aynalardan mürekkeb - gizli bir âlet icad etmişti. Bu âlet vastasile, e kadar uzakta olursa olsun, bir cebha- neliği bir anda berhava edebilecekti. Bu Gâleti icad etmekten maksadı da; Yıldız Civarındaki cebhaneliği berhava ederek bünkârı bu suretle bir suikasde kurban eylemekti. Bu jurnal üzerine Kâzım bey tevkif e- dilmiş; Yıldız sarayında istievabdan ge- Çirilmişti. Bu isticvab esnasında, Kâzım bey çok ağır sözler söylemiş; haltâ dik Ve yüksek bir sesle: — Ah. keşki böyle bir âlet icadına mu- Vaffak olsaydım da, şer ve fesad yevası olan şu sarayı temelinden havaya uçur- Saydım; kendimi dünyanın en bahtiyar Bdamı telâkki ederdim. Demişti. Bu cür'etkârane sözler, onun derhal Mskerlikten tardı ile Erzincanı boylama- sına kâfi gelmişti. Fakat asıl işin hayrete fayan olan ciheti şurasıdır ki; Kâzım be- yin ilmi ve fenni küdreti kendisi hak- * Tei ”— ge we Gh a  ĞN kîvıdnki Şübheleri büsbütün kuvvetlen- dirmiş; belki bundan sonra böyle bir âlet ,t.ld eder diye; kendisinin hiçbir şeyle iş- tigal ettirilmemesi için icab edenlre u: j at lfak SON POSTA Yazan: A.R. Beyaz saçlı ihtiyar sürgün Zeki Bey, elindeki mektubu Küzim Beye verirken tereddüd etmişti. sus? emirler verilmişti. İşte bu vaziyette kalan Kâzım bey de artık kendisini biis- bütün içkiye vermiş; rakı şişesini ken- disine en candan dost edinmişti. — E. anlat bakalım azizim. Senl bu- ralara hangi rüzgüâr attı?... Kâzım beyin bu suali, Zeki beyi hafif- çe titretmişti. Mütemadiyen derdleşmek ihtiyacını hissettiği için, müşür Zeki Pa- şaya anlattığı gibi, miralay Kâzım beye de o acıklı sergüzeştini nakletmişti. Kâzım bey, bardaktaki rakıyı yudum şyudum içe içe, Zeki beyi dinlemişti. Ve sonra, derin derin İçini çekerek: — Anlaşıldı, oğlum!.. Şimdi sana, dast- ça bir nasihat vereyim. Her şeyden ev- vel taysiyem, şu.. metin ol... Bana- kas Tirsa, senin Çilen, hönüz tükenmemiş. Yıldız sarayının çatısı allında yaşıyan .| mmahlâkların içlerine karışmadımsa da, gçoğunun ahvalini bilirim. Bir şeye tırnak taktılar mı, onu kolay kolay bırakmaz- lar. Vaziyete nazaran, senin için buradan Resimli zabıta hikâyemizin hal şekli Hırsız Polindir. Madam Harâvik'in di- şarıya çıktığını ve hizmetçisinin de bu- lunmadığını işidince (1 ve 2 numaralı resimler) kimse farkına varmadan bah- çeye çekliimiş, çitten atlıyarak eve girmiş, mücevherleri çalmış, fundalıklardan ba- zilarının altına saklamış, (ki sonraları orada bulundu) ve tekrâr misafiz odâsi- na dönmüştü. Fakat bu seyabati esnasın- da ani yağınura tutulmuştu. (1 ve 7 nu- maralı resimlerde giydiği elbiselerin kol- larının — uzunluğuna — dikkat ediniz) Brendanın gözünden Hiçbir gey kaçma- dı. Polinin evden dışarı çıkmadığını ha- tırladı, bunu müfettişe anlattı. Müfettiş de: — Polin eltisenizi niçin "değiştirdiniz? diye sorunca, hirsizlik meydana Çıktı. |kolay kolay kurtuluş yoktur. Vakığ mü- |şür paşa fena adam değildir amâa, ne yap- İsın. O da emir kuludur. Bâlâdan verilen emri icraya mocburdur. Şimdi seni; ister istemez, alaylardan birine gönderecek. |ler, Yani, dağ başlarından birine süre- Jeekler. Ama, nereye?.. Senin gibi bir a- |dam İstanbuldan çıktıktan sonra, gönde- recekleri yer neresi olursa olsun; bunun ehemmiyeti yok... Asıl düşünülecek me- sele, o kızcağız, Şimdi, onun hali ne ola- cak?.. Başını alıp bir tarafa kaçamıyor- jsun. Seninle alâkadar olan insanlara bir fenalık geleceğinden korkuyorsun... Kız İstanbulda bulundukça, onun başına da bir iş geleceğinden endişe ediyorsun.. o- nu buraya getirtmene imkân ve ihtimal göremiyorsun... E şu halde?.. Başka han- gi çare kalıyor?... Kâzım bey, bardağına tekrar rakı dol- durmüuştu. Ve içinden coşan bir öfke ile, dişlerini gıcırdatarak masanın Üstüne bir yumruk vurmuştu. (Arkası var) RADİO EDİSSON MU esi Beyoğlu İstiklâl caddesi No. 34 İmtihanla memur alınacaktır. İnhisarlar umum müdürlüğünden : İdaremiz müskirat kısmında çalıştırılmak üzere eski Halkalı Yüksek Ziraat mektebi veya Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü mezunlarından imtihanla oşağı- da yarzılı evsaf ve şeraiti haiz memur alınacaktır, 1 — Yaşı 21 den aşağı ve 35 den yukarı olmamak. 2 — Askerliğini yapmış olmak. g” Siyasi haklara sahip ve hüsnü ahlâk eshabından olmak, haysiyeti muhil bir cürüm ve alelitlâk ağır hapis veya o derecede cezayı müstelzim bir — fiille mahküm bulunmamak. * — Sıkhatli olmak, sari hastalıklara olmamak. ye bedeni ve akli arızalara müptelâ 5 — Ziraat fakültesinden 996 senesinden evvel çıkmış ise şimdiye kadar müs- temirren mesleki çalıştığını tesbit eylemek. 6 — Bir ecnebi lisanına okur. yazar ve anlar şekilde vükıf olmak, 7 — İmtihan sözlü ve yazılı olarak 2! 5/8/938 Perşembe günü saat 9 da Umum Müdürlük merkezinde icra edilecek ve kazananlara icab eden tebligat adres- lerine yapılacaktır. Taliblerin üç aded fatograf ve evrakı Müsbitelerile birlikte en geç 24/3/928 Çarşamba günü saat 12 ye kadar idaremiz memurin müdürlüğüne müracaat « Dedüniğük HN çei ĞĞ Sayfa l" nhisarlar U. Müdürlüğünde I — Şartnamesi mucibince satın &lınacak ineir, üzüm ve anason koymağa mahe Sus 50,000 adet çuval 1/8/938 tarihinde ihale edilemediğinden yeniden ve pa « zarlık usulile eksiltmeye konmuştur. H — Muhammen bedeli beheri 42 kuruş hesabile 21000 !!ra ve muvakkat te minatı 1575 liradır. II — Eksiltme 22/8/938'tarihine rastlayan Pazartesi günü saat 10 da Kaba- taşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler 1 lira bedel mukabilinde her gün inhisarlar levazım ve mübayaat şubesile Ankara ve İzmir Başmüdürlüklerinden alınabilir. V — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte Şt 7,5 güvenme pâ- râlarile birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olumur «5094> MA I — Listesinde cins ve mikdarları yazılı muhtelif renk 1715 kilo matbaa mü- rekkebi şariname ve nümuneleri mucibince açık eksiltme usulile satın alına- caktır. II — Hepsinin muhammen bedeli 1818.10 lira ve muvakkat teminatı liradır, Ti — Eksiltme 25/VIN/938 tarihine rastlıyan Perşembe günü &aat 10 da Ka- bataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve listeler parasız olarak hergün sözü geçen Şubeden alına- bili-, V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte ©6 7.5 güvenme pae ralarile birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. 45280 “rAR 1 — İspirtö bidonlarında kullanılmak üzere şartname ve nümuneleri mucibin ce 600 aded kızıl ayar musluk açık eksiltme usuliyle satın alımacaktır. TI — Muhammen bedeli beheri 225 küruş hesabiyle 1350 lira ve müvakkat te minatı 101.25 Nradır. TI — Eksiltme 29/VITI/938 tarihine rastlıyan Pazartesi günü saat 10 da Kaba« taşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen Şubeden alınabilir. V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte 9, 7,5 güvenme pa« ralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. «5837T7> #AARI 1 — Şartname ve resmi mucibince Şemsipaşa deposu için yaptırılacak 40 adedi #lbise- dolabı açık eksiltmeye konmuştur. 2 — Muhammen bedeli beheri 27.72 lira hesabile 1108. 80 lira ve muvakkat teminatı 83.16 liradır. 3 — Eksiltme 24/8/938 tarihine rastlıyan Çarşamba günü saat 11 de Kabataş« ta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım ,Komisyonunda yapılacaktır. 4 — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden almabilir. 5 — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güvenme pa- ralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. «5246> 136.35 van I — Şartnamesi mucibince satın alınacak 6 aded tulumba açık eksiltmeye konmuştur. II — Muhammen bedeli beheri 160 lira hesabiyle 960 lira ve muvakkat temi. natı 70 liradır. HI — Eksiltme 2/1X/938 tarihine rastlıyan Cuma günü saat 11 de Kabataşta Levaziım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen Şubeden alınabilir. V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güvenme pa- ralariyle birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. - «5533» TÜRKİYE ŞEKER FABRİKALARI ANONİM ŞİRKETİNDEN: Hariçten memlekete idhal edilecek birinci parti küp ve kristal şekerini vermeğe talib olanların teklifleri, 25 Ağustos Perşenbe günü saat onda Bahçekapıda Taşhan 42 numarada kabul edilecektir. Üa Şartnamesi yukarıki adresten alınabilir. Ovacık 3 Seyyar Jandarma Taburu Satınalma komisyonundan : Cinsl —— Teminatı Tutarı Mikdarı İhale tarihi ve günü muvakkate Kilo Lira Lira Ekmek — 2325 81,000 140,000 1/9/938 Perşembe Arpa 1350 18,000 225,000 2/9/938 Cuma 1 — Ovacıkta $ seyyar jandarma taburu ihtiyacı için yukarıda cins ve milee darı ve teminatı, ihale günleri yazılık iki kalem erzak kapalı zarf usüliyle ek- siltmeye konulmuştur. 2 — Eksiltmeler Ovacıkta Seyyar Jandarma Satınalma Komisyonunca yuka- rıda yazılı günler saat 15 <on beş» de yapılacak ve 14,30 za kadar zarilar kabul edilecektir. 3 — Şartnameler 3 Seyyar Jandarma Satınalma Komisyonunca parasız oküe tulur. Gönderilecek teminatlar hükümetçe kabul edilecek şekilde olmalıdır. Fazla izahatın Komisyondan alınması ilân olunur. — <3177> — <5529. İSTANBULA YAŞ MEYVA GÖNDERENLERİN DiKKATINE: Birliğimizin İstanbulda Meyva HBalinde 72 numarada açtığı büroda, bü- tün İstanbula meyva göndermek isteyenlerin mallarının da komisyonla satış muamelâti yapılmaktadır. Arzu edenlerin Halde mezkür yazıhaneye, vöya Balıkpazarında Maksudiye hanımda 4 - 5 numaraya müracaatları rica olu- nur. Telefon: 20460, Tolgraf adresi : Tariş İstanbul. İzmir İncir ve Üzüm Tarıim Satış Kooperatifleri Birliği İstanbul Bürosu Sıvas Erzurum hattının Divrikten sonra Çaltı - Bağıştaş ve ILIÇ istasyonları- nın 17/8/938 tarihinden itibaren işletmeye açılacağı ve Çetinkaya istasyonunda ana ştbeke katarları ile buluşmak üzere Tlıçtan Çetinkayaya Pazartesi, Çarşam- ba, Cuma, Cumartesi günleri, Çetinkayadan Tlıça Çasşamba, Perşermbe, Cumâr-« tesi, Pâzar günleri birer muhtelit yoleu katarı tahrik olacağı muhterem halka ilân olunur. — <817ö> — «5539>