18 Ağustos 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

18 Ağustos 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

BON POSTA Bir mahalleyi velveleye | veren garib bir kavga 6 kişi geceleyin evin içinde birbirlerine girdikten sonra sokağa çıkıp birbirlerinin camlarını taşladılar Evvelki gece Kasımpaşada Bedreddin mahallesi halkını uykularından uyandı - ran meraklıların sokaklara dökülmesine pebeb olan bir vak'a olmuştur. Bedreddin mahallesinde oturan ve sey- jyar satıcılık yapan Remzi oğlu Galib ile ikarısı Fatma ve ayni evde mukim İzzet, Eşref, Hikmet ve Mehmed adlarında altı kişi arasında bir kavga çıkmıştır. Bun - lar hayli zamandarnberi ayni evde otur- dukları halde her nasılsa aralarında bir türlü anlaşma teessüş edememiştir. Kav- Bgacilar ilk defa evin içinde birhirlerini bir hayli didikledikten sonra, içlerinden bir kaçı sokağa çıkarak taşla hasımları- nın bulundukları odaların camlarını kır- mağa başlamıştır. Bunu gören - diğerleri de sokağa fırlamışlar ve ellerine geçirdik- leri taşlarla diğerlerinin camlarını yere tndirmişlerdir. Kavgacılar bununla da kalmamışlar, avazları çıktığı kadar bağı- rarak birbirlerine küfürler yağdırmışlar- gdır. Biraz sonra gürültüye yetişen polis- ler bütün bir mahalle halkimı velveleye veren kavgacıları yakalamış ve hepsini de cürmü meşhud mahkemesine sevket- mişlerdir. Kullanılmış vapur bileti | 12, (8 yaşında dört satan 3 kişi yakalandı. hırsız çocuk yakalandı Dün zabıta, günü geçmiş ve kullanıl- miş vapur bileti satan Yasef ve Samoel adlı iki kişiyi yakalıyarak tahkikata baş- Tamıştır. Köprünün Haliç iskelesine çıkan yol - €ulardan toplanan biletleri her nasılsa a- gırmağa muvaffak olan bu iki kafadar biletleri doğruca Hasköyde berberlik e - den Yaniye götürerek satmasını söyle - mişlerdir. Yani de bu teklife muvafakat etmiş ve biletleri satmağa başlamıştır. Ayni zamanda Yani, Yasef ve Samoel kendileri de bilet parası vermemekte ve bu günü geçmiş biletlerle seyahat etmek- tedirler, Nihayet dün Haliç şirketi müfettişle- Tinden Nazmi, zabıtaya müracaat ederek Hasköyde Merhamet sokağında oturan Yasef ile gene Hasköyde Piripaşa soka - fında oturan Samoel adında iki kişinin günü geçmiş biletlerle yakalandığını ve zabıtanın bunlar hakkında takibatta bu- hunmasını rica etmiştir. Derhal tahkikata başlıyan zabıta, her üç suçluyu da yaka- hhyarak tahkikata başlamıştır. Gümrüklerde : Ankara memurlar kooperatifinin getireceği kok kömürü Orman kanununun tatbikinden sonra memlekette kok kömürünün istihlâki çok fazlalaşmıştır. Kok kömürünün memle - ketteki mevcudunun ihtiyacı karşılıya - mıyacağını gözönünde bulunduran güm- rük ve inhisarlar vekâleti, Ankara me - murlar kooperatifinin getireceği 56 bin ton kok kömürünün, tonu 7,5 lira olan gümrük resmini 2 liraya indirmiştir. Bu kömürlerin 5i bin tonu İstanbul güm - Tüklerinden geçirilecektir. Müteferrik : Esnaf cemiyetlerinin toplantıları Esnat cemiyetlerinin Partiye bağlan - Mması etrafında görüşülmek üzere eanaf gemiyetleri heyeti umumiyeleri 22 ağusş- tostan itibaren fevkalâde toplantılar ya- pacaklardır. 22 ağustosta deniz küçük nakliye, ka « gablar, fırıncılar, 23 ağustosta yükçüler, berberler, ayakkabıcılar, yorgancılar, 24 ağustosta hamamcılar, şoförler, sütçü- ler, 25 ağustosta lokantacılar, ma- Tangozlar, — sıvacılar, 26 — ağustosta bahçıvanlar — yapıcılar, kapıcılar, — 27 ağustosta bakkallar, maden! san'atkârlar, 29 ağustosta şekerciler, sucular, kahve - Giler, otelgiler, 1 eylülde müskiratçı - lar, saraçlar, 2 eylülde leblebiciler o&nafı fevkalâde toplantılar yaparak bu hu - Susta görüşmeler yapacaklardır. Bir binici beygirden düşüp yaralandı Büyükderede Danişmend sokağında oturan 46 yaşında Slmokant bindiği atla Büyükde- rede Kefeliköy caddesinden geçerken hay- yanın birdenbire ürkmesi neticesinde yere düşmüş ve başından yaralanmıştır. Otomobil ve tramvay çarpışmaları Goför Nusretin idaresindeki 2828 numara- h otomodü t Maçka - Eminönü hattında igleyen 202 numerali tramvay arabası ara- gında Beyoğlunda İstikleği,, caddesinda — bir garpışma olmuştur. Bu çarpışmat, neticesinde framvay ve otomobil hasara uğra, Şlltır. Nü- Zabıta dün her biri 12-13 yaşlarında ol- mak üzere dört hırsız çocuk daha yaka - İamıştır. Kasımpaşada oturdukları tesbit edilen Yako, İsak, Davit ve Sami lsmindeki dört çocuk dün Beyoğlunda İstiklâl caddesin- deki Japon mağazasından bir sutopu çal- mışlar ve satıp parasını aralarında tak - sim etmeği kararlaştırmışlardır. Dört çocuk şurada burada dolaşarak topa bir müşteri ararlarken vaziyetlerini şüpheli göreh bir polis memuru bunları yakala- mış ve topu nereden aldıklarını sörmüş- tur. Memur aldığı saçma sapan cevaplar- dan topun bir yerden çalındığına hük - metmiş ve dört yaramazı yakalıyarak ka- rakola götürmüştür. Çocuklar ilk defa suçlarını inkâr etmek iştemişler ve to - pun kendilerine aid olduğunda ısrar et- mişlerse de biraz sıkıştırılınca hakikati söylemeğe mecbur olmuşlardır. İstirdad edilen top yerine iade edil - miş, küçük hırsızların dördü de müddenn- müumiliğe teslim olunmuşlardır. ” Poliste : Muhafaza memurları bir hırsız yakaladı Rvvelki göce Sarayburnu eivarında nöbet beklemekte olan gümrük muhafaza memur- ları sabaha karşı Sarayburnu mahzenleri ö- nünde gırtında dolu bir çuval bulunan Di- yarbakırlı Lüti adında bir şahsi görmüşler ve kaçakcı zannile durdurmuşlardır. Çuval- da yapılan aramada birçok eşya bulunmuş ve bunların bir hastaneden çalındığı tesbit edilerek hırsız polise teslim edilmiştir. Bir otomobil bir adama çarpıp yaralac'ı #oför Aleko tarafından idare edilen 2711 numaralı otomobil Galatada Necatibey end- desinden geçerken Mehmed Ali isminde bir sahsa çarparak sağ bacağından yaralamış, şoför yakalanmıştır. * Vatman Ahmedin idaresindeki 110 mu- marali tramvay arabası ile 2708 numaralı 0- toracbil arasında Şehzadebaşı caddesinde bir çarpışma olmuş, het Ikisi de hasarn uğramış- tır. Beygir ürküp araba devrildi Maltepede Küçükyalıda oturan Bayan Ay- şe, kendisine ald olup sürücü Mehmedin ida- resindeki tek atlı araba ile Maltepeden Kü- çükyalıya giderken beygir ürkerek araba dev rilmiş, Ayşe buşından ve bacağından ağır bir surette yaralanmıştır. Yaralı Nümune hastancsinde tedavi altına alınmıştır. Bir sarhoş düşüp yaralandı Fatihte, Çarşamba caddesinde 16 numa- ralı evde oturan müteahhld İbrahimin dün sokakta sarhoş ve başından ağır yaralı 0- larak yattığı görülmüştür. Baygın ve ifade- ye müktedir olamıyan İbrahim, sıhhi imdad otomobili ile Cerrahpaşa haslanesine götü- rülmüştür. Yapılan muayene netlcesinde ya- Tanın düşmekten ve bir taşa çarpmaktan mü tevelld bulunduğu tesbit edilmiştir. Biraz sonra kendine gelen İbrahim, kendisinin hiçbir tecavüze uğramadığını, düşerek yara- landığını söylemiştir. Dört ercinci yakalandı Taksimde Ayaspaşada oturan boyacı Meh- med ile arkadaşı Cemalin erein kullandık- larını haber alan zabita dün her ikisini de suç Üstünde yakalamıştır. Yapılan tahki- kat neticesinde Mehmedle Cemal eroinleri Cideli Hağkı ile arkadaşı Hüseyinden aldık- Jarını söylemişlerdir. Bunların evlerinde ya- pılan arama neticasinde bir mikdar erolh bulanmuş, cümlesi de yakalanarak adliyeye verilmişlerdir. Heybelinin asfalt * idiyor Bayfiye yerlerinin cazibesini temin eden şey, hem buralara işleyen nakil vasıtalarının ucuzlük ve — kolaylığı, hem de bu gibi yerlerin «abuhava» sı- nın güzelliğidir. Ağalara şimdiye ka- dar işleyen naktl vasıtaları ne ucurdu, ne de sür'atli. Bu hizmet! görmek va- zifesi Denizbanka geçtikten sonra ak- saklığı giddede hissolunan bu iki nok- tanın islahini temin edecek adımların atılma Ümidleri kuvvetlendi. -Bütün temennimiz, bu ümidlerin kıza zaman- da tahakkuk etmesidir. «Abuhavar meselesine gelince: Adalarda su yok gibidir. Yaşama ve yaşatma unsurla- rının başında gelen su gibi bir mad- deyi ihmal ettirecek kadar güzel ol- malı ki, Adalara gidenler için, hava ile iktifa edip suyu ihmal etmek mürm- kün olabiliyor. Fakat burada, göze çarpan bir nokta var: Yolların bozul- makta olması. Hele Heybeli — asfaltı yer yer çatlamış, gecenin serinliğin- den sonra güneşin harareti İle gevi yip toplanan ziftli yol, birçok nokt larda yarıklar hasıl etmiş. Birçok yer- leri de kavlamış. Bugün birkaç yüz li- Ta ile yapilabilecek olan tâmir işi, ya- rın koskocaman yüz binlerce liralık bir taahhiüd meselesi baline gelecek. Bundan dolayı Heybeliye öksüz evlâd gözile bakar gördüğümüz Adaları Gü- zelleştirme Cemiyetine değli, doğru- dan doğruya belediyenin dikkat ve a- lâkasına müracaat ediyoruz. Şu kayıd- la ki, yaptırılmasinı sür'atle istediği- Talz yeni tâmirat eskisinden farklı ol- Bun. Çünkü, kısa zaman evvel bazı çu- kurlara dökülmüş ulan bir mikdar zif- tin, kanaatimizce müuvakkaten çukur döldurmaktarı başka — hiçbir faydası olmamıştır. O çukurlar, gene eski ha- lin! almıştır. |sahaları bulunmuştur. Bu Hariciye Vekilimiz dün Romanya elçisi ile - görüştü Hariciye Vekili Dr. Rüşdü Aras, dün öğleden sonra Perapalas otelinde Ro - manya elçisi B. Telemakı kabul etmiştir. Bir saat kadar süren bu kabul esnasın- da, iki memleket arasındaki cari mesele- ler görüşülmüştür. Bir genç kıskançlık yüzünden metresini ağırca yaraladı Dün Beyoğlunda Kalyoncukulluğun - da bir hâdise olmuş, 20 yaşında genç bir kadın vücudünün muhtelif yerlerinden ustura ile ağır ve tehlikeli bir surette ya- ralanmıştır. Vak'anın tafsilâtı şudur: Kalyoncuda Yazıcı sokağında 8 nu « maralı evde oturan Niyazi, Sabahat is- minde bir kadınla bir senedenberi met - res hayatı yaşamaktadır. Tab'an pek kıs- kanç olan Niyazi çok sevdiği metresini kendi gözlerinden bile kıskanmaktadır. Bu yüzden de ikisi arasmda daimi bir ge- çimsizlik mevcuddur. Dün evin pencere- si önünde Sabahatin oturmakta olduğu- nu gören Niyazi gene ona çatmağa başla- mış ve kimi beklediğini sormuştur. Sa - bahat te buna ters bir cevab verince bir denbire iradesini kaybeden Niyazi us - turasını çekerek kadının üzerine hücum etimiş, başından ve vücudünün muhtelif yerlerinden ağır ve tehlikeli bir surotte yaralamıştır. Kadının feryadına yetişen zabıta me- murları Niyaziyi yakalamışlar, yaralıyı da Beyoğlu hastanesine kaldırmışlardır. Kavgayı ayırmağa çalışan bekci yaralandı Dün Galatada garib bir hâdise olmuş bir kavgayı ayırmağa çalışan bir mahal- le bekçisi kavgacılardan Hasan tarafın- dan bıçakla yaralanmıştır. Galatadâ kâhvelerde yatıp kalkan Şa- kir oğlu Hasan Galatada Netatibey cad - desinden geçerken ayni caddede kahve- cilik yapan Hüseyinin yanmak üzere ka- pmin önüne koyduğu Mangala takılarak deyirmiş ve ateşleri dükmüştür, : Hasanın bu dikkatsizliğine sinirlenen Hüseyin ona küfür etmeğe başlayınca Maden tedkik ve arama enstitüsünün faaliyeti Cevherlerinde altın, gümüş ve kurşun bulunan Bolgar dağı madenlerinin bu sene işletilmesine başlanacak Maden Tedkik ve Arama Enstitüsü Divriğe yeniden bir tedkik heyeti daha göndermiştir. Diğer taraftan Btibank, Divriğin işletmesi programını tanzime başlamıştır. Burada beş yüz bin ton yüksek kalitede demir cevherinin ih- racı için icab eden tesisat yapılacak- tır. İşletmeye açılması yakınlaşmış olan Karabük için Divrikten cevher temini yolunda da ayrıca tertibat alınmakta- dır. Elâzığ civarında yeniden geniş krom civardaki zengin Gulaman hazineleri de muvaf- fakiyetli şekilde - işlemektedir. Cevher- lerinden altin, ğümüş ve kurşun istih- sal edilecek olân Bolgardağı madenleri de bu sene işlemiye açılacaktır. Murgul Mmadeninin ihyası için tesisat projeleri tamamen hazırlanmıştır. Burada inşa- âta bu yıl başlanacak, iki buçuk sene sonra maden işletilecektir. Bu tesisat için de 4,5 milyon lira kadar sarfedile- cektir. Ergani bakırı da bu yıl nihaye- tinde akıtılabilecektir. Cenub mıntakalarındaki petrol ara- malarına da hız verilmiştir. Yakında bu havaliye ikinci büyük bir sondaj makinesi gönderilecektir. Üzüm ve palamut standard'zasyonu toplantıları İzmirda başlıyacak 20 ağustosla İzmirde başlıyacak olan üzüm ve palamut standardizasyon top- lantılarında hazır bulunmak üzere İk- tısad Vekâleti İç ticaret umum müdü- rü Mümtaz Rek ve standardizasyon müdürü Faruk Sünter bugün İzmire hareket edecaklerdir. Trakyanın iktısadi kalkınması etrafındaki etüdler Türkofis, Trakyanın iktısadi kalkın- ması etrafında etüdlere devam etmek- tedir. Evvelki gün Türkofiste Trakya Umumi Müfettişi General Kâzım Dis riğin iştirakile yapılan bir toplantıda bu hususta şimdiye kadar yapılan ha« zırlıklar tedkik edilmiştir. Bu arada Trakyanın çok az zamanda büyük inki- şaf gösteren iktısadi vaziyeti ve bilhas- sa ihracat işleri görüşülmüştür. Gele- cek yıldan itibaren komşu Balkan dev- letlerine kavun karpuz ve yaz meyvâa ihracı için de şimdiden hazırliklara başlanmıştır. Bu hususta Devlet Demir yollarının Almanyadan getirttiği ve ö- nümüzdeki yıl içinde getirteceği soğuk haya tertibatlı vagonlardan istifade & dilecektir. Küçük sanayicilerin toplantısı geri bırakıldı Küçük sanayi erbabının muamele vergisi etrafında ileri sürdükleri şikâ- yeti ve dileklerini tesbit etmek üzere dün Ticaret Odasında sanayi umum müdürü Reşadın başkanlığında yapık ması mukarrer olan toplantı, bu yoldar ki tedkiklerin bitirilmemiş olmasından önümüzdeki hafta içinde başka bir gü- ne tehir edilmiştir, Mısıra hastalıksız yaş meyva ihraç edilecek Ziraat Vekâleti alâkadarlara yeni bir emir göndererek Mısıra yapılan kavun ihracatına dikkat ve ehemmiyet atfe- dilmesini ve Mısır hükümetinin daküs, miyapardalis, pardalina haşereli ka- wunları Mısıra idhal için müsaade et- mediğini bildirmiştir.. Mısır hükümeti burnidan başka gene Mısıra - gönderile- cek elma, şeftali, kayısı ve bademler- den anarsiya, grahelita, kopokaysa hâ- şereleri bulunanları da Mısıra sokma- maktadır. Şehir işleri: Eminönündeki dükkânlar bu hafta yıkılacak Eminönünde Valide hanı civarında ye- niden bazı dükkânlar istimlâk edilmiştir. İstimlâk muamelesi evvelce yapılan dük- kânların da yıkılmasına, hafta içinde baş- lanacaktır. Kadıköyün su ihtiyocı karşılanacak Terkos idaresi tarafından Kadıköyün su ihtiyacını tamamile karşılamak mak - sadile Kuzguncukta yapılan terşih havu- zunun iİnşaatı bugünlerde bitecektir. Ayni zamanda 6 kilometre saha dahi- linde döşenecek olan âna boruları da ha- zırlanmıştır. Bir kaç gün zarfında yer - lerine konma ameliyesine başlanacaktır. TAKViM ——— ikisi arasında bir ağız kavgası başlamış biraz sonra da tekme, yumruk birbirle - rine girmişlerdir. Bir aralık dayak yiye- ceğini anlıyan Hasan sustalı çakısımı çe- kerek hasmının üzerine saldırmak üzere iken oradan geçmekte olan bekçi İbrahim işe müdahale etmiştir. Buna son derece asabileşen Hasan da, bu sefer bıçağını ona çevirmiş ve avucu- nun içine saplamıştır. Biraz sonra hâdi- se mahalline yetişen polisler Hasanı ya - kalamışlar, yaralıyı hastaneye kaldır - mışlardır. Açık teşekkür Doğum esnasında çok tehlikeli vaziyete girmiş olan refikam için davet eylediğimiz Zöngüldak belediye doktoru Bay Nureddi. nin müdahale ve ameliyesile refikam ve ço- cuk sağ salim olarak kurtulmuş oldukların- dan mumalleyh Bay Nureddine alenen arn teşekkür ederim. Zonguldakta avukat L. Tümer Kazanç Vergisi Tathikatı Varidat umum müdür muavini Nihad Âli Üçüncü en son hükümlere göre yazılmıştır. — Fiatı 3 lira £ Ertuğrul Sadi Tek Tiyatrosu Bu gece (Heybeli) de yarın gece (Bebek) do Vodvil 8 perde EĞE TIYATROSU Nuri Genç ve arkadaşları ZD — “seyosa DÜ NAİ GÖNÜL BAĞI ğ./% PANSİYONU ///////% Sabriye Tokses konseri Festival takvimi BU AKŞAM Toepebaşı belediyo buhçesinde TANASA RÖVÜSÜ 80 artist, 40 balet b