8 Eylül 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

8 Eylül 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

«Son Posta» ww tefrikası: Mari Valevska /ğ y Napo Tercüme edeni Mebrure Sami yonun aşk romanı UA Napolyon yalvarıyor! Ajaccio'da geçen çocukluğundan, ilk emellerinden, ailesinin yoksulluğun- ansaya ilk gelişindeki hüzün- den bahsetti. Coşmuştu... Söylüyor... BSöylüyor- du... Alâkası uyanan, bu kudretli insa- nin hükmü, tesiri altına kendi de far- kına varmadan girmeğe başlıyan kadın bütün canile iyordu. Birdenbire kapı tırmalanır gibi bir ses geldi. İmparator: Düro arkadaştır bu. Vakit gelmiş, baydi ayrılmak lâzım... dedi. Onu pelerinine sardı, sükün bulan üzel yüzünü çerçevelercesine başörtü- doladı ve kapının yanında gene karşı koymıya çalışan Mariyi zorla göğsüne bastırarak: — Haydi git Mari. Artik benden çe- kinme, korkma e mi? Her şeyimle seni- nim... Ama zarar yok... Sabırlı olaca- ğım... Hayatını bana kendi - elinle e- manet edinceye kadar bekliyeceğim... Yarın gene bu saatte geleceksin... Söz ver bana... dedi. Söz verdi. Bu konuşma, ona Napolyonun sade maneviyatta kalacak bir sevgi ile ikti- fa edebileceğini umduruyordu. Güânlünün bütün safliğile bu fikre bağlanıyordu. Ertesi günü uyandığında, bir mek- tubla bir çekmece geldi. Zarf; açtı: «Mari, tatlı, biricik Mari. İlk düşün- cem sen. İlk isteğim de gene sen. Ne öz- ledim seni bilsen. Geleceksin değil mi? Söz verdin. Cayarsan kartal sana doğ- ru uçmasını da bilir. Gönderdiğim demeti ne olursun, ka- bul et, Kalabalık içinde olduğumuz za- man, bu demet aramızda sırlı bir bağ kursun. Halkın gözleri üzerimize di- kildiği vakit biz birbirimizle gene bir iç konuşması yapabilelim... Elim göğ- süme doğru kalktığı zaman, kalbimin sade seninle dopdolu olduğunu anlar- sın ve bana cevab vermek için, sen de elini yakandaki demete bastırırsın. Beni sev Mari, daima sev ve elin de- metinden hiç ayrılmasın.» N. Çeokmeceyi açtı. Harikulâde güzel beyaz deriden - bir mahfaza içinde, zümrüd ve pırlantalar- dan yapılma defne dallarile kuşatılmış bir demet margrit pırıldıyordu. Mari mücevheri mahfazasına koydu, güzelce mühürledikten sonra mabeyin müşürü Dür gönderdi. Bir saat sonra, Düro, Valevskilerin kona geliyordu. Genç kontes, ada- mı bir sürü sitemlerle karşıladı. Ona hakaret etmek için mi böyle mü- tevherler yolluyorlardı. İmparatordan beklediği, elmas pırlanta değildi. Mem- leketinin istiklâlini istiyordu ondan. Ne söyliyeceğini şaşıran Düro, Na- polyonun Lehistanı kurtarmak - için şimdiden çalışmıya başladığını, yalnız bunun uzun zamana mühtac olduğunu Ve imparatoru bu hususta sürekli bir teşvik ve tesir altında tutmak lüzumu- nu anlattı. Napolyonun gözünde hiçbir ehemmi- yeti olmıyan bu mücevher demetini Marinin kabul etmesini diledi. Madam Valevska, kısaca ve kat'iyet- Je bunu reddetti ve daha ısrar edecek olurlarsa, odasından çıkamıyan hasta kocasına olanları bitenleri haber ver- mek mecburiyetinde kalacağını söyle- di ü fena halde bozula- “Mabeyin rak çekildi. dı. Zaten Ni ama, imparator © güveniyorum!'» böyle söylediğ Düro dizlerinin üzerinde ne dünyanın tâ öbür ucuna kadar debilirdi. Geç vakit, saat onda tekrar geldi ve ilk defa olduğu gibi, Mariyi, perdeleri inik bir araba içinde saraya götürdü. yi VÜM 2 «Mari Valeyeka filminden.: Mari kendine gelince Napolyonun endişeli gözlerini gördü. Napolyonun karşılaması barid ve su- ratlı oldu: — Beni anlıyamamışsın Mari,.. Çi- çeklerimi almayışınla kalbimi çok kır- dın... dedi. O, karşısındakini şaşırtan bir kat'i- yetle: — Haşmetmeab, sahici çiçek olsay - dılar alırdım ama, elmastan - çiçeği... Hayır, kabul edemem, diye cevab ver- di, — Neden? Söyle bana neden? Âdeta dili dolaşıyordu. İçindeki sa- bırsızlık, ne vakittir kendini tutmak- tan taşacak bir yer arar şekilde kayna- yap ooşuyordu. l Bir kö: büzülmüş, gözlerini yere | dikmiş olan Mari: in karşısında bir aşa- ğı bir yukarı yürüyor ve söyleniyordu: — Sana hayranlığımı ilk gösterişim- de, bu hissi kabül etmedin mi? dedi.. Beni sevmeğe söz vermemiş mi idin? Şimdi bir de uzaklaşmağa, sana uzanan insanı itmeğe bakıyorsun. Yoksa sen, Napolyonla alay mı etmeğe kalkışıyor- sün kuzum? Dikkat et. Senin için, dün- yada sırf senin için yapmağı göze aldı- Üım bir şeyden cayarım bak, Lehistanı, serildiği yerden kaldırmak işi! Hayır, bu benim siyasetimin plânlarında yok- tu. Bu havai, mağrur milletin nesine güveneceğim? (Arkası var) Bu suale cevap verebilir misiniz ? (Baş tarafı 9 uncu sayfada) yafetimle evime gitmeğe cesaret edeme - dim, açtım, dayanamadım, amma, ailem derdimi anlıyamıyordu. Komşulara baka- cak yüzüm yoktu. Artık sabahtan akşa - ma kadar evde oturuyor, sular kararınca bir hırsız gibi sokağa süzülüyordum. Komşular eve döndüğümü öğrenmemiş - lerdi. Evde kaldığım zamanlar deli gibi oldum. Aklımı kaçırıyorum sandım, İçi- mi açacak dostum yoktu. Erkek — veya kızlarla sırrımı anlarlar diye arkadaşlık edemiyordum. Geçen sene apandisitim tuttu beni hastaneye kaldırdılar. Muaye- ne neticesinde kadın olduğumu ve erkek elbisesi giymememi söylediler. Bu tavsi- yeyi dinlemek istedim, saçlarımı uzattım. Ve bazı dostlarım bana elbise ve iç ça - maşırı alınca, bu sefer kadın olarak ha- yata atılmak istedim. Teyzemin evine gittim, saçlarımı kıvırttım, yüzümü boya- dım ve yeni elbiseleri giydim, #ynaya ba- kar bakmaz da, titredim. Zira üç sene er- İstanbul kek gibi yaşamıştım, Bununla beraber bü- tün görüşüm erkek gibi idi. Bu hisleri - mi bir türlü yenemiyordum. Bana kadın alduğumu söylemişlerdi. Amma erkek gi- bi yaşarken daha mes'uddum. Üzerimde tuvaletle her nereye gitti isem benimle alay ettiler, arkamdan güldüler. Kızdım, gene erkek elbiselerimi giydim ve bir gece evden kaçarken babam beni yaka -« ladı. Ben ne yapayım şimdi?.. Kadım mı- yım, erkek miyim?.. Bunu bir halleden olsa, kurtulacağıı Günün birinde dünyada tek bir sarışın kadın kalmıyacakmış ! (Baş tarafı 7 inci sayfada) «Bir gün kürreiarz üzerinde hiçbir sarı- şın kadın bulunmıyacaktır...» İstikbal bu nazariyenin doğruluğunu meydana çıkaracak mı?... «Yaşıyan görür ve öğrenir» derler, Bakalım bunları görebilecek miyiz?.., 0.T. Belediyesinden : Yazılı ve basılı kâğıdların kese kâğıdı olarak kullanılmamasına datr olar 3517 sayılı kanunun birinci maddesinin ikinci fıkrasının sonunda eneşri ruhsat almağa bağlı matbualardan yapılan kese kâğıdları hakkında yukarıki fıkra hükmü tatbik olunmaz» denilmesine göre bu kanun hükmünün gazete ve mecimualara şâmil olmadığı alâkadarlarca bilinmek üzere ilân olunur, Lise, Ortamekteb ve İlkokul öğretmenleri arasında nakil ve tayinler Ankara, 7 (Telefonla) — Orta okul ve ll- sölerde yapılan nakil İstesini bildiriyorum: Mergla orta okul müdürü Razim Bıvaz er- kek muailim müdürlüğüne, Yozgad llsasl müdür muavial Pehmi Niğde orta müdürlü- ğüne, Sıvas lisesi müdürü Ömer Samsun lise- &i müdürlüğüne, Adana kız lisesinden Nezihe Gelenbevi orta okuluna, Bürsa - isesinden Murtaza Bilecik lisesi müdürlüğünt, Afyon lisest müdürü Sami Trabzon İlsesi müdürlü- güne, Bekişehit müdür müsvini Gazlanleb Hsesi müdürlüğüre, Samsün Hisesl müdürü Ömer Sıdkı Kayseri lisosi müdürlüğüne, Bıvas muallim mektebi müdürü Numan Afyon Nl- sesi müdürlüğüne, Ankara kız lisesi müdürü Bamih Bursa lisesl müdürlüğüne, Trabzon erkek orta müdürü Niyazli Adapazarı arta ©- kul müdürlüğüne, Akhizar orta okul müdü- Ki Haydar Ayvalık orta okul müdürlüğüne, Nevgehir orta müdürü Sabri Güzel Adana birinci orla okul müdürlüğüne, Muğla orla müdürü Mostafa Akhisar ortaya, Çorlu orta müdürü Adil Çatalca ortaya, Çatalda orta müdürü Hüseyin Timuçin Çorlu orla müdür- İlüğüne, Afyon müdür muavini Fehmi Berga- Jrta orta müdürlüğüne, Kütahya lsesinden Nüreddin Yalyaç orta müdürlüğüne, Mualat- ya Hsesinden Coşkun Mardin orta okul mü- dürlüğüne, Kayseri Jisesinden İsmall Hakkı Onar Nevgehir orta müdürlüğüne, Bayburd orta okul müdürü Mahmud Kemal Trabzon erkek orla mü okul müdür muavli 3 or- ta müdürlüğüne, Ankatk erkok lisest müdür muavini Şeref Erdoğdu Mersin orla okul mü- dürlüğüne, Sinop orta okulundan Avni Gü- Yal Muğla orta müdürlüğüne, Gazlantep ll- #sosl müdürü İmameddin İstanbul erkek mü- allim mektebi müdürlüğüne, Niğde ortadan Beyfeddin İzmir erkek lisesi öğretmenliğine, Ankara erkek İsesinden İhaan ayn! lişe mü- dörlüğüne, Balıkesir lizasinden Mükerrem Su Ankara birinci orta okul öğretmenliğine, Ba- hkesir lsesinden Kâmil su Ankara Gazi il- sesl öğretmenliğine, İzmir erkek lisesinden t Ömer Samsun İlsesi öğretmenliğine, Kozya kız öğretmen okulundan Rukiye Albay İnö- nü orta öğretmenliğine, —Adana | Hidayot Erenköy kız lisosi felsefe öğrel Urfa ortadan Arif İzmir Karalaş or- a, Urfa ortadan Salih Zeki Tarsus ortaya, Artvin ortadan Hilmi Bakırköy ya, Elbistan ortadan Hasan Kümil kinci okuluna, Antalya Iisesinden Rızı nümar Tire orta okuluna, Bilifke ortadan İs- müll Hakkı Bingöl İzmir Karataş orta oku- hana, Nazilli ortadan Zahide Kadıköy ikinci ortaya, Balıkasir Jisesinden Cenab Refik Or- kun Ciball ortaya, Uşak artadan Afife Ozan Buca orta okuluna, Elâzığ ortadan Ali Blü- göz Gelenbevi ortaya, Niğde ortadan Hulü Öğdinç Beşiktaş ortaya, Adana A. lisesindi Muhiddin E. Vefa lsesine, Urfa 1iğesinden Şevki Boduroğlu Erenköy kız llsesine, Nazilli ortadan İclâl Par İzmit orta okuluna, Konya ortadan İbsan Uludağ Bursa ortaya, Ödemiş ortadan Tahsin Üncel Pendik ortaya, üskü- dar üçüncü ortaokul yardirektörü Hümi Soy- kut, Beyoğiu orta yardirektörü İbrahim Ak- doğan, Taksim orta yardirektörü Halis Br- kiner, Çapa orta yardirektörü Fumd Erkan, Boşiktaş orta yardirektörü Malik Baya, Iğdır orta yardirektörü Kadri Bungun ayni okul müdürlüklerine, Pazar orta okul yardirektö- rü Hüsnü Şarman orta müdürlütüne, Razsim Dolman Kasımpaşa — müdürlüğüne, Ahmed Cevad Sarıkamış orta müdürlüğüne, Turgud- Ju orta yardireklörü Hilmi Ziya Apak ayni Okul müdürlüğüne, Adana ikinci orta yardi- rektörü Kemal Güvenç aynl okul müdürlüğü- me, Tokat ortadan Ahmed Erkmen Kumkapi ortaya, Adapazarı ortadan — Hasan — Ramiz Taksim ortaya, Kibistan ortadan Hüseyin Avni Uzel Kasştamonu lsesine nakll ve ta- yin edilmişlerdir. İLK OKUL ÖĞRETMENLERİ Ankara, T (felefonla) — İlk okul öğret- menlerinin nakiflerine ald listeyi bildiriyo- rTum: Tokatlar Hâmki Acarbay Ağrıya, Durmuş Aktuğ Sarmsuna, Nuri Yılmaz Tünceline, Fahriye Ülker Silrde, Mahir YIŞIt Amasyaya, Hatice Yıldız Bileciğe nakledilmişlerdir. Samsundan Şemsi Yavuz İzmire, Ahmed Eren Kayseriye, Halil Aytekin Kırşehire, Sı- dıka Akın Kocaeliye, Ahmed Btiz Malatyaya, Ahmed Henan Ankaraya, Melühat Ayral Te- kirdağına, Hüznü Gökçe Bursaya, Şükriye Doğan İzmire, Kazım Doğan İzmire, Mah- mud Türkten Urfaya, Mesrura Yenel Sıvasa, Atiye Güldoğan Ankaraya, Fahreddia Ayle- kin Kastamonuya, Meliha Kılıç Tekirdağa, Salde Erdi Kayseriye. İspartadan Hüseyin Avni Kütahyaya, Büleyman Savaş Burdura, Hayriye Örztürk Burdura, Meliha Okyanus 'Tekirdağına, Mehmed Erdem Balıkesire, Gül- süm Gülsel Gazlantebe, Karstan Samiye Şe- ren Muğlaya, Mete İstanbula, Ahmed Ulutaş Erzuruma, Mustafa Çaldıran Çanakkaleye, Mardinden Müşerrel Özgül Diyarbakıra, Re- şad Brgun Manisaya, Huriye Bingöl Urfaya, Fikri Akdağ Seyhana, Hamdi Eroğlu Kayse- riye, Muğladan Pakize Çetintürk Aydına, Ba- ime Olcay İzmire, Hayrtye Uz Amasyaya, Mu- sa Devrimci Mardine, Asım Kebabe: İzmire, Rukiye Kebabcı İzmire, Zehra Pakkan İzmi- re, Mev'ude Özgen İsmiye, Muştan Emin Da- dağhoğlu Bitlise, Mehmed Öztekin Kırşehire, Maraştan Mehmed saygılı Gazlantebe, Şük- İrü Toka Diyarbakıra, Malatyadan Hayri Al- tıok Ankaraya, Kâmil Erol Diyarbakıra, Nec- meddin Kayseriye, Sabri Günel Diyarbakıra, Bekir Bölükbaşı Çoruma, Sıdkı Benol Eski- şehire, Mukaddes Tunadur Diyarbakıra, Tuğ ral Dellorman İzmire, Neemiye Dizgi Seyha- ha, Konyadan Mürüyvet Ünal Bahkesire, Büleyman Harpat İçele, Süleyman Emte An- kKaraya, Nizarneddin Ezdoğan Kayseriye, İz- mall Hakkı Öztürk Çoruma, Akif Kural An- tulyaya, Al! Aydım Kütahyaya, Küayserlden Hamüdi Özcan Bivasa, Halid Denle Ankataya, Kırklareliden Belkis Tüzel Kocaeliye, Alımed Dirilten, Nuriye Dirilten İzmire, Fıtnat Altay İstanbula, Akif Beyamdoğlu Tekirdağına, Lütfiye Arkın İstanbula, Rasimo Akçör İz- tanbula, Ordudan Sabiha Özyürek Bamsuna Tahsin Okutan Giretuna, Riseden Badık Kaynar Ertincana, Rıtâ Keskin Brruruma, Vasuf Postof Çoruha, Nat! Tiryaki Orduya, Muazzez Tiryaki Orduya, İsmail Özer Trab- zöna, Sürdden Sıdıka Başar İçele, Abdurtah- man Ünsal Diyarbakıra, Palik Özok Elâtığa, Abdülkadir. Ayker Zonguldağa, Binobdan Mevlüd Düzen Kayseriye, Muharrem Can Bo- (taya, Teabrondan Ahdife Altan İstanbula, |Hayri Işinok ZonguldaBa, Mustafa Kantalı Erzinenna, Ömer Lütfü Vana, Behioe Kulaç Giresuna, Behice Baydar Sıvasa, Vandan Lütfiye Arkın İstanbola, Rasfimt Akçur İz- tanbula, Kocaellden Firdevs Yücel İstanbula, Emine Yenigüngör İstanbula, Müzeyyen S- vor İstanbula, Serab Yalın Tokada, Peysün- alsn Vana, Mürüvvet Gürma - İstanbula, A- tıf Aracı Konyaya, İbrahim Başar Malatya- ya, Sıdika İstanbula, Sıyastan Hakkı Akyüz Giresuna, Kemal Gürpınar Szaasvoya, Ba- diye Günacar Samsuna, Ömer Öngür Malut- yaya, Falka Tamer Denizliyo, N'had Tümer Dehisliye, Sababat Göksel Kocatliye, Mük- bule Kaçkal Malatyaya, Abdullah Hüml Kastamonuya, Niğdeden Ali Çingerli Kayse- riye, Gulib Fakıoğlu Kayseriye, Müzeyyen Eren Seyhana, Müyesser Özüneri Ankartya nakledilmişlerdir. Yomumddan Saniye Ural Kocaeliye, Cemil Ural Kocasliye, Bakire Aybatsu İstanbula Kayseriye, Urfadan Melih Barıçiçek Sıvasa “|Samet BEll Seyhana, Nur! Arıkan Gazlanle- be, Halll Altay Çanakkaleye, Şevket Bözüel Maraşa, Zekeriya Ergesar Niğdeye, Cemll Ba. “|vacı Diyarbakıra, Kasım Gürgü Manisaya, Tekirdağından Fatma Süzan Kırklareline, Didar Sürsal Mardine, Ayşe Alperat Edirne- Muâllâ Esener İstanbula, Basri Gocü Bo- luya, İzzet Başkut Seyhana, Huvya Sergin Zonguldağa, Kastamonudan Hüseyin Kaya Ankaraya, Nuriye Doğuş Gazlantebe, Naciye Doğueri İmn.uh Şükrfü Kaya Zonguldağa Zehra Arısan İzmire, Sabiha Oran İzmire, Ferdane Erdemsoy Kirklareline,. Nebahat Kocaeliye, Kütahyadan Ali Soykal Konyaya, Receb Hayri Balıkestre, Ahmed Güngör Eski- şehire, Datın Ülkebay Afyona, Nertman Gün- yal Edirneye, Hikmet Siyahi Kekişehire, Sa- Hm Gökçe Manisaya, Hasan Hayri İstanbu- ia, Seyhandan Kizım Erol Niğdeye, Hâmld Güngör Niğdeye, Muhiddin Ördemir Niğde- ye, Makbule Akal İstanbula, Eymen Gökmen Maraşa, Nüzhet Demir İçele, Nazmiye Peker İrmire, Sadeddin Taşdemir Niğdeye, Turgud Akmut İçele, Manisadaâan Muhiddin Kişmir- oğtu Konyaya, Ali Altın Niğdeye, Cahld Sa- man Kayseriye, Meliha Uyanık İstanbula, Mukadder Gün Balıkesire, Saadet Dincer İz- mire, Mustafa Altın Boluya. Enver Özkan Kayseriye, Nevzad Uyman Tekirdağa, Selâmi Türkman İstanbula, Ko- mâl Özgün Kocaeliye, Muzaffer Kımiçelik R- dirneye, Hümid Afacan Malatyaya, Makbul Önal Trabzona, Fikri Güneri Glirde, Bahri Peker Kırşehire, Nezihe Erten İstanbula, Zouguldaktan Mehmnod Güçlücan Trabaona, Hikmet Pulat Sıvasa, Arif Atalay Antalyaya, Ahmed Çakmak Boluya, Hitmi #ner Antat- yaya, Zekâl Tüketmez Antalyaya, — Semiha Balçık İstanbula, Nuri Aksoy Küyseriye, Ali Ufak Hlâzığa, Fikret Ertürk Samsuna, Mu- harrem Aydemir Kastamonuya, Behlül Sön- mez Muğlaya, Mustafa Uygur Muflaya, Banl- ye Gülen Balıkesire, Sad! Yücetürk Boluya, Meliha Öğretim İstanbula, Kemal Turan İs- dümişlerdir. (Arkası var) İlân Tarifemiz eh Eter Si Birinci — sahife 400 kuruş İkinci sahife 250 Üçüncü — sahife 200 istifade edeceklerdir. Tam, yarım ve çeyrek sayfa ilânlar için aym bir tarife derpiş edilmiştir. San Posta'nın ticari ilânlarına ald işler için gu adrese müracaaı edilmelidir: