8 Eylül 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

8 Eylül 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

#0W Ş NİN P NDLK S SARI VE SİYAH arı saçlılar; göze çarpıyor, be- — Her üçü de ayni kızdı.. sevişmeye geniliyorlardı. Çünkü: Siyah|başladığımız zamandan evlendiğimiz saçlılar çoktu.. sarı saçlılar azdı. Siyah saçlılar, sarı saçlıları kıskan- Gılar.. göze çarpmak, beğenilmek iste- diler, Siyah saçlarını sarıya boyadılar. Bu sefer de aksine, siyah saçlılar gö- ze çarptılar, beğenildiler. Çünkü: Si- yah saçlılar azalmışlar, sarı saçlılar ço- ğalmışlardı. e — Sarı saç modasi vardır, Dediler.. siyah saçlı kadın berbere koştu; saçını sarıya boyattı. — Güneşte yanmak modadır, Dediler, saçını sarıya boyatmış ka- dım bu sefer de plâja koştu, vücudünü güneşte yaktı.. ve evinde aynanın kar- şısına geçti. Hiçbir şey söylemedi ama, yüzü de gülmedi. Saman rengi saçlı, kömür rengi vü- cudlu kendini; kendi de beğenmemiş- ti e Hakiki sarı saçlı kadın saçları üzeri- ne şöyle bir levha assa fena olmıya- cak... «Taklidlerimden sakınınız.» e Bir erkek söyledi: — Siyah saçlı bir genç kızı sevdim, sarı saçlı bir genç kızla nişanlandım, ve nihayet siyah saçlı bir genç kızla evlen- dim, İlâve etti: zamana kadar üç defa renk değiştir- mişti. e Sarı saçlı kadın, saçlarını sarıya bo- yattığı zaman sormuştu: — Nasıl güzel oldum mu? Cevab vermişlerdi: — Çok güzel oldun. Bana da sordu: — Nasıl güzel oldum mu? Ben de cevab verdim: — Bilâkis çok çirkin oldun.. Ne, çok güzel oldun, diyenler yalan söylemişlerdi. Ne de ben yalan söyle- miştim. Çok güzet oldun; diyenler kadımı, saçlarını sarıya boyattığı gün görmüş- lerdi. Ben ise saçlarını sarıya boyattı- ğından tam bir buçuk ay sonra, yani saç dipleri siyah siyah ortaya çıktığı zaman gördüm, Darılmasınlar, gücenmesinler ama; ben bugünün boyalı sarışınlarını, kur- şun yüzükleri âaltın suyuna batırıp hâ- lis altındır.. diye satanlara benzetiyo- Tum: — Boyalı sarışınları da beğenenler bulunur.. Diyeceksiniz; olabilir: Altın suyuna batırılmış kurşun yüzükkeri hâlis altın zannile alanlar bulunmuyor mu ki?.. İsmet Hulüsi L Bunları biliyor mu idiniz ? — | Dünyanın en soğuk mıntakası Dünyanın en so- fuk yeri, sanıldı - ği gibi Kutbu şi - mali değildir. Si- beryadan 6400 ki - lometre mesafa - de olan ve Ja « R kutskun şimali şarkisinde bulunan Ver - hoyansktır. * İngilterede başhâkimlik İngilterenin baş hâkimi, İngiltere - nin en yüksek si- malarından — biri sayılır. Makamıj; Lorü Şansölyeden sonra gelir. Birçok adlit makamların reisidir. Ve bütün hâkimlerin başıdır. Memuriyetinden azli pesor TRAYARTT NT İngillerede incil'in tab'ı Hakkı İngilterede İn - cili Oxford Cam- N VÖ? Sta brigde üniversite- 2 leri matbaalarile King matbaacısın- dan başka kimsa basamaz. Tabı hak ki yalnız bu üç matbaaya — veril - .p miştir. Alsi halde İncili basmak istiyenler, çok şiddetli bir surette cezalandırılmaktadırlar, ” Rs ancak parlâmento ve Avam kamarasın- da yapılacak müşterek beyanatla, kral tarafından vâki olabilir. İngilterede başhâkimlik mevkil yalnız protistanlara tahsis edilmemiştir. Bir Yahudi veya bir katolik te bu mevkie ge- lebilir. Bayağı bir ev Hikâyesi Ankaradan mektubuna E, B. imza- sını atan bir okuyucumuz soruyor: «— Ben evli bir adamım, iki çocu- Rum var.. evde hizmetçimi sevdim ve kendisile aramızda bir münasebet baş- ladı. Kız, hizmetçi olmakla beraber; ince ruhlu ve fıtraten kibar tavırlıdır. Bu vaziyeti evde devam ettiremedim, Kıza hariçte bir apartıman tuttum: Fa- kat kazancım iki ev idaresine yetmiyor, Çocuklarımdan dolayı karımı terkede- miyorum. Diğer taraftan metresimin kendisini bırakırsam şantaj yapacak diye korkuyorum, aman — teyzeciğim ben ne yapayım?» diyor. * Mektubundaki ifadeyo göre bu oku- yucumun tahsil görmüş bir insan ol- duğu muhakkak. hizmetçi kıza ayrı apartıman tuttuğuna bakılırsa kazancı da pek az olmasa gerek. Hizmetçiye gönül vermesine gelince, gönül niha- yet gönüldür. Hizmetçi hizmetçi ol- madan evvel insandır. Hizmetçi de so- vilir.. fakat şu var ki bir ev erkeği e- vine aldığı hizmetçiyi severse büyük kabahat işlemiş şayılır. Temiz bir alle yuvası altına bir müstefreşe sokmak bilmem bir erkek için ne dereceye kadar erkekce bir hareket sayılmalıdır. Okuyucum bu sözüme karşılık: — Ben evden çıkardım ya! Diyebilir.. fakat evden çıkarmış ol- ması da yapılan cürmü tamamile yok etmemiş belki biraz hafifletmiştir. Evli, ve iki çocuklu bir erkek için, evindeki hizmetçiye musallat olmak ne kadar suçsa, dışarıda bir evde bir metres barındırmak ta ona yakın suç- tur. Okuyucumun: — Bana ne yapayım? Sualini cevabsız bırakmak — istemi- yorum, Fakat ne şekilde hareket et- mesi icab ettiğini; kendisinin, ailesi- nin ve fıtraten kibar olduğunu söyle- diği hizmetçi sevgilisinin hakikt va- ziyetlerini yakından bilmediğim için söyliyemiyorum. Yapacağı şey.. kız- dan ayrılmak ve bir daha onunla bu- luşmamaktır. Bu ayrılık yüzünden kızın şantaj yapması ihtimalleri va- Tidse de güzellikle gönül rızasile onu ikna ederse ne âlâ, eğer edemezse gü- nahının kefareti olarak kesenin ağrı- ni açmaktan 'da geri durmasia ve bil- hassa çocuklarının bunu kiçbir zaman bilmemelerini temin için we yapmak lâzımsa yapsın! TEYZE Kadın Köşesi Yünden örülmüş çocuk elbiseleri sesi yapılabilir. Kol yerine birkaç sıra- lık bir band, belden aşağısı arttırıla art- tırıla (kloş) a benzetilmiş önde gittik- çe genişliyen Çizgili bir örgü parçası, bir sentür ve birkaç düğme. İşte bütüm elbisenin tarifi. Örgü bluz | bir büyücü İhtiyar büyücü emniyet müdürlüğü memurlarından Melek ve Haticeye büyü yaparken suç üzerinde Dün 70 yaşında Cezayirli yakalandı yakalanarak mahkemeye verildi Polis 2 nci şube memurları, yapılan bir ihbar üzerine tertibat alarak, 70 yaşında Cezayirli bir büyücüyü, cürmü meşhud halinde yakalamışlardır. Dün, emniyet müdürlüğü memurla- rından Melek ve arkadaşı Hatice, Mev- lüd ismindeki ihtiyar büyücünün evine gitmişlerdir. Kendilerine hüsnü kabul gösteren ihtiyara: — Biz, nişanlılarımız ile birleşmek ve aramızdaki muhabbeti artırmak it- tiyoruz, sihirle bunun çaresini bula- maz mısın?.. demişlerdir. Pazarlık başlamış ve anlaşmaya varı- lınca, büyücü ortaya bir tabak çıkart- mıştır. Tabağın içine de, yarısı yanmış ıslak bir mendil koymuş, sihirin yapıl- mast için lâzım gelen bütün şartlar ha- zırlanarak, dekor tamamlanmıştır. İşte, tam bu sırada diğer memurlar da evi basmışlar ve suçluyu cürmü meşhud halinde yakalamışlardır. Dün, Beyoğlu müddeiumumlliğine teslim edilen Mevlüd, yapılan sorgu- sunda: — Ben, böyle işler yapmam. Sonra da, kadınların vaziyetinden şübhelen- miştim, Bir iş tertib edildiğini anlamış- tm. Bunun için, en küçük bir hareket bile yapmadım, istediklerini reddettim, demiştir. Yapılan tahkikat neticesinde, suçu sabit görülen ihtiyar büyücü muhake- mesi ve tecziyesi talebile İstanbul asli- ye ceza mahkemesine sevkedilmiştir. Bugün muhakemesi yapılacaktır. lpır!ımlıı knpıcısım soyan hırsız mahküm - oldu Beyoğlu sulh ceza malhkemesinde hayli garib bir hırsızlık vak'asının mu- hakemesi yapılmıştır. Suçlu Zeki, iyi giyinmiş, konuşması düzgün bir delikanlıdır. Hakkındaki id dia ise, bu vaziyetile tezat teşkil ede- cek bir mahiyettedir, Zekinin, Tepebaşında bir apartıman kapıcısının odasına girerek, elbise v.s. gibi birçok eşya çalmağa teşebbüs etti- ği iddia edilmektedir. Suçlu, gerek müddeiumumilikte, ge- rekse mahkemede verdiği ifadelerde: — Kapıcı Rıza ile ahbaptık. Beni o- dasına davet etti, biraz oturacak, çay içecektik. Sonra, şeker almak için dı- Bu şık örgü bluzu açık pembeden ya-/şarı çıktı. Bu sırada odayı kilidlemiş. parsanız şimdi beyaz tayyörünüzün al- Bir müddet geçince kapının kilidi açıl- tından, birkaç hafta sonra da fanilâ, tü- vit gibi mevsimlik tayyörünüzle giyinir- siniz. İkisile de çok güzel görünür. Örgüsü sade fakat değişiktir. Tıpkı bu senenin saon moda kumaşları gibi hem benekli, hem çizgili. Koyduğumuz şemaya bakarak şöyle örünüz: Siyah dört köşeler ters ilmikleri, beyaz dört köşeler yüz ilmikleri göste- riyor. Benekler her grupun yedinci ve sekizinci ilmikleri arasma “işlenecektir. Önündeki patlar kroşe ile sık iğne ö- rülmüştür. İlik düğme yerleri de sık iğ- dı, yanında bir başkası daha olduğu balde Rıza içeri girdi, Beni hırsız diye yakaladılar. Şaşırdım. Fakat, şahidler Zekiyi odanın içeri- sinde, sirkate teşebbüs etmiş bir halde yakaladıklarını söylemişlerdir. Neticede, muhakeme suçlunun 4 ay, 20 gün müddelle hapsine ve derhal tev- kifine karar vermiştir. Bir tehdid suçlusu yakalandı Dün, Zincirlikuyuda garib bir hâdi- se olmuştur. Hüseyin isminde bir adamın Fatma isminde bir karısı vardır. Fatma, Zin- cirlikuyuda Katina adında bir tanıdığı- tun evine misafir gitmiş ve bir müddet sonra kocası Hüseyin de ayni eve gel- miştir. Hüseyin evin içerisine girer girmez, beyaz saplı ve toplu tabancasını çek- miş, ev sahibi Katinanın üzerine yürü- yerek: — Çabuk karımı veriniz, yoksa seni şimdi öldürürüm, yakarım! Diye, tehdide başlamıştır. Bu âni hü- cum karşısında şaşıran Katina, derhal jandarmaya haber göndermiştir. Zincirlikuyu jandarması hâdiseyi tahi kiko başlamıştır. Suçlu, bugün adliyeye teslim edilecektir. Hüseyinin karısı Fatma da, kocası- nın bu haline bir mâna veremediğini, kendisinin Katinanın evine misafire- ten, arzusu ile gittiğini söylemektedir. Poliste : Şakadan düello yaparken bir çocuk yaralandı Küçükpazarda Kıbleçeşme sokağında otu- ran 18 yaşında Pethi iİle arkadaşı 15 yaşında Mehmed, ellerinde birer bıçakla düelleo ga- kasi yaparlarken Mehmedin elindeki bıçak Tazaen Fethinin sol koluna — saplanmıştır. Yaralı tedavi altına alınmış, suçlu yakalan- mıştır. Dünkü otomobil ve kamyon kazaları Şoför Bedrinin idaresindeki Bakırköy eme ram akliye ve nsabiyo hastanesine ald 225 numaralı otomobil, dün Ortaköyden Beşik- taşa doğru gelirken Dikilitaş Çimen sokağın- da oturan 14 yaşında Emineye çarparak sağ bacağının kırılmasına sebebiyet — vermiştir. Emine Beyoğlu hastanesine kaldırılmış, şoför yakalanarak tahkikata başlanmıştır. * Tophanede oturan Müslafa oğlu İbra- him, şoför Ethemin idaresindeki talaş yük- lâ kamyonun 'üzerinde olduğu halde Beyoğ- landan geçerken çuvallardan birisi kaymış ve İbrahim de çuva'la beraber yere düşerek başının ve vücudünün muhtelif yerlerinden &ğır bir surette yaralanmıştır. Yarah Beyoğ- lu haslanesinde tedavi altına alınmıştır. v Şoför Azizin idaresindeki $121 numarali otomobli, Haydarpaşada rıhtım caddesinden geçerken Yeldeğirmeninde iskele sokağında ıotunn Bilâlin oğlu 6 yaşında Naciye çarpa- Jrak buşından yaralamıştır. Yaralı Nümune ;!ımınedne kaldırılmış, şoför yakalanmıştır, Eroin müptelâsı bir kadın yakalandı Dün Fatihte Şorife isminde eroinman bir kadıp yakalanmıştır. Bir Tuhuş meselesinden dolayı merkeze getirilmiş olan Şerifenin, nk sık helâya gidip gelmosinden gübhelenen kos miser Şevket, onun simasına biraz dikkat &- dince bürun delikleri kenazında eroin bu- laşığı olduğunu görmüş ve matyetine kadıni aramalarmı sşöylemiştir. Araştırma sonunda Şerifenin üzerinde bir mikdar eroln bulun- muş ve hakkında ayrıca tahkikat evrakı tan- zim edilmiştir. ı Yunan, Rumen, Efgan ve İran gençleri Türkkuşunda çalışacaklar Yunan, Rumen, Efganistan ve İran hü« kümetleri, gençlerini Türkkuşu teşkilâ- tında çalıştırmak arzusunda bulunduk « larını ve şeraitin bildirilmesini istemiş « lerdir. Türkkuşu umum müdürlüğü, ha- riçten görülen rağbetler üzerine toşki - lâtını bir kat daha genişletmeğe karar vermiştir. Ankarada bir tayyare motör fabrikası tesis edilecek, büyük bir mek « teb vücuda vetirilecektir. Almanyada Türkkuşu hesabına tahsil görmekte olan tayyarecilerimiz yakında memleketimize dönecek Türkkuşu teş e kilâtında çalışmağa başlıyacaklardır. M I iki ahbab çavuşlar : Hokkabazın çırağı dalgın olursa I