8 Eylül 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

8 Eylül 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Hatay Meclisinden Türk ordusuna selâm! (Baştarafı 1 inci sayfada) rine ve masraf kanunlarını ittifakla ka -|ni mesur et bul etmiş ve hükümetin meclise bir u - mumi af kanunu ile Olmuk'ta sıtma mem- bal olan Akgölün kurutulması için ha - zırlanacak projenin bir an önce meclise tevdi etmesini istiyen takrirleri tasvib eylemiştir. Masraf kanununa bağlı cetveller? gö - re, Millet Meclisi reisine 400, iki reis mua winine üçer yüz, geri kalan meb'uslara yüzer, Hatay devlet reisine maaş olarak) 1000, riyaset masrafı olarak 500, riyaset husus! kalem müdürü için 150, başvekil için 400, dört vekil için üçer yüz, müste- şârler için de ikişer yüz lira maaş tahsis edilmektedir. Bayrak çekilirken Antakya, 7 — Anadolü ajansının hususi muhabiri Hatay millet meclisi tarafından dün sö- Tekli. alkışlar arasında Jttifakla kabulünü mülsakib Hatay devlet relsi Tayfur Sökmen yanında 'Türkiye murahhası Cevad Açıkalın, Türkiye başkonsolosu Fethi Denli, başvekil, wekiller, meclis âzaları ve bütün davelliler olduğu halde meclis binasının tarssasına Çi- karak meclis binası önüne toplanmış olan halkın kuzurunda Hatay bayrağını top Ve müzika sesleri arasında merasimle çekmiş$ir. Yeni Hatay bayrağı, al zemin üzerine ay Ve yıldızdan mürekkebdir. Türk bayzağından farkı, yıldızın ortasının dolu olmayıp zemin renginde bulunmasıdır. Bayrak merasimini müteakib Hatay mi- let meclisi müstakil Hatay bayrağının ix de- fa meclis binasına çekilişi münasebetle, kahraman Türk ordusuna Hatay millet mec- isinin selim ve muhabbetlerinin 1blâğ edi- mesini isteyen bir takriri sürekli alkışlar &- rasında itilfakla atsvib eylemiştir. Hükümetin Antakya, 7 (Hususi) — Meclisin dünkü toplantısında Başvekil Abdurrahman Melek hükümetin beyannamesini okumuşlar. Ab-İ na, tüdilime veya Ipkasına müteallik bulu- durrahman Melek ezrümle demiştir ki: «Programımızın ruhu ve €s331, rejimi ve bütün Icabatı olmakla beraber mü- #andenizle bazı kısımlarını tekrar edeceğim. Hatay hakkında beynelmilel taahhüdlere | mıyacağı gibi bir istikraz da akdolunamaz. riayet etmek ve bunların tamamen sahakkı-| kunu temine çalışmak. Dabili emniyetimizin garuri kıldığı mü; #nsibat teşkilâtını kurmak, mesalmisin te- mel taşıdır. rk ve mezheb farkı gözetmeksizin bütün vatandaşların müsavi hukuka malik olduk- Jarı ve kanun nazarında ayni muameleye tâ- bi olacakları umdelerimizin başlıcasını toj- kil etmektedir. Komşu devletlerle iyi münasebetler tesis ve idame etmek en büyük arzumuzdur. İkhendi vaziyetimizin Korunması ve inki- gafi için devletlerle ticari anlaşmalar yap- makta, milli sanayi ve mahsulâlımızı himaye etmekte ve bunun için muktazi tedbirleri al- makta gecikmiyeceğir.» Abdurrahman Melek beyannamesini şu suretle bitirmektedir; #Bugün, bu yeni geralt içinde İstiklâline kavuşmuş olarak refah yoluna ilk adımını a- tarken arkada kalan tozlu, dumanlı, bulutlu devreyi tamamen aklından bile #ilerek, gaflete kapılan, şaşkınlık içinde Hatay vatanının menafiini unutanların ka- reketini mazinin barı altında bırakmıştır. Atatürkün telgrafları Ankara, 7 (A.A) — Relsicumbur Atatürkle Hatay millet meclisi relsi Abdülgani Türk- men arasında aşağıdaki telgraflar toati edii- Mimi idealinin ik tezahürü olarak topla- nan Hatay millet meclisi, milli varlığının ve #stikbalinin Büyük Kurtarıcı ve koyurucumu Ulu Şef'e meclisin ve temali ettiği Hatay hal- kımn ebedi minnet ve sobsuz bağlılıklarını bir kere daha arz ve lütfen kabulünü istir- bam eder. oldum. Hatay millet meclisine başladığı mü- him vazifede muvaffakiyetler ve Hatay hal- kına yeni idare altında sasdetler dilerim. K. Atatürk İskenderun limanında İskenderun, 7 (AA) — Anadolu ajansının hususi muhabiri bildiriyor; Dün, biri Türk ve üçü yabancı olmak ü- sere İskenderun limanına gelen vapurlar, müstakil Hatay devleti Leşekkül etmekle be- raber henüz bayrak kanunu kabul edilmemiş olduğu için hiçbir bayrak çekilmemişti. Başvekilin telgrafı tine sonsuz minnet ve şükranlarımı Arza be- tiklerini saygılarımla arzederim. Hatay Millet Meclisi Keisi Hatay Millet Meclisinin Türkiye Cumhüri- yeti mi candan bağlılığını bildiren talgrafınızı sevinçle aldım. Meclisinizin Hatay için büyük başarılara ulaşmasını ve Hatay halkının büyük ikbal ve rfaha kavuşması hakkındaki Cumhuriyet hükümetinin samimi temenniyatını kendi kalbi tebriklerimle birlikte sunarım. Başvekil: Celâl Bayar Antakya, 7 (A.A) — Anadolu ajansının busuzl muhabiri bildiriyor: Hatay Mület Meclisi dün öğleden evvelki toplantısında Hatayın Anayasa kanununu tifakia kubul etmiştir. Anayasanın metni şudur: Fasıl bir - Baas hükümler: MADDE: 1 — Hatay, dahdli işlerinde tam bir istiklili haiz Türk ekseriyetine müstenid bir cumhuriyet rejimi ile idâre olunan ayrı ve müstakil bir varlık teşkili eden bir devlet- tir, MADDE: 2 — Hatay devletinin merkezi Antakyadır. MADDE: 3 — Hatay'ın bütün izmir 8 Eyllü Atatürk günü olarak kabul etti (Baştarafı 1 inci sayfada) Bu münasebetle yapılacak şenlikler- de gençlik Ulu Önder için büyük teze- hürlerde bulunacaktır, Diğer taraftan Büyük Şef'in valide- leri için Karşıyakada yapılacak fbide- nin ilk kazması bugünlerde vurulacak- tır. Bahçelik, çamlık içine alınacak olan âbide gençliğin ziyaret yeri olacaktır. Proje hazırlanmıştır. Çinliler Hankeu'yu müdafaa edecekler Londra, 7 (Hususi) — Japon kuv- vetledinin, Kankeu i ikinci Çin müdafaa hattını da üç noktadan geçmiş oldukları bildirilmektedir, Mâhaza bazı mahfellerde, bu Çin ric- atinin bir tâbiyeden ibaret olduğu ve Hankeu'nun son derece şiddetli bir su- rette müdafaa edileceği söylenmekte- dir. Eğlence yerlerinde ucuzluğun temin edilemediği anlaşıldı (Baştarafı 1 inci sayfada) kanun müvacehesinde müsari ve irk, dil, din| alınmağa başlanmıştır. Bira satışı ser - farkı gözetilmeksizin ayni wedeni ve sİYAİ| best bırakılmış, sebze ve meyva fiatları haklara sahib ve bilâ istlana kanuna riayelle | oeuzlamış, kira bedelleri dörtte bir nis - e ay ER Ş betinde inmiştir. Belediye, hükümetin MADDE: 4 — 'Teşrii kuvvet Hatay halkı| eğlence yerlerine göstermiş olduğu ko - namına Hatay millet meclisi tarafından) laylıkları nazarı itibara alarak, eylülde kullanılır. Hatay mület meclisi bamriana-|eğlence yerlerinin tarifelerinde (tekrar Hariciye Vekili bu akşam Cenevreye gidiyor (Baştarajı 1 inci sayfada) Rüşdü Aras kendilerine aşağıdaki beya - hatta bulunmuştur: «Beş senedenberi mütehassiri bulun - duğum İzmire ancak bu sefer gelebil - dim. Bu defa İzmirin daha şen, daha ke- yifli, Başvekilimiz Bayarın tabirile «ha- inden ve işinden daha mutmain» gör - düm. Limanı dolduran vapurlar adetleri- le dalga kıranları yıkarak bizim işe baş- lamamızı beklemeden limanı genişlete - ceğe benziyen bir, manzara yapıyorlar. Dün akşam kıymetli arkadaşım bele - diye reisi Dr. Behçetin fuar gazinosun- da verdiği davette bulundum. Çalışkan ve kibar valinizle, muktedir ve nazik ku- mandan vekili General ile İzmirimize dair hayli konuşmak fırsatını buldum. Orada sevgili hemşeriletimle karşı karşı ya bulundum. Adela müntehiblerimin büyük bir kütlesi içinde olduğumu anlı- yordum. Fuarın gece manzarası hakika - ten peri masallarını hatırlatıyor, dersem mübalâğa etmiş olmam, o kadar güzel, o kadar rongindi. Herkesin, fuarın bol zi- yaları içinde saçtığı şetaret elle tütulabi- lecek bir halde idi. Bunların beni ne ka- dar ii ini tahmin edebilirsiniz. Güzel İzmirimiz dinamik ye çalışkan ve muttasıl İlerliyen Türkiye halkının ve halli çaresi bulunmakladır ki harbin önü alınabilir. Milletler arasında emniyet ÇO- ğalır ve diğer taraftan bütün devletlerin büyük azim ve faaliyetle giriştikleri si « Jâhlanma rekabeti bir müddet sonra aras daki kuvvet nisbetlerini sabit bir ha * Je getirir. O vakit belki silâhlanma ihti « yacı yanında silâhları hep birlikte azalti mma ve tahdid etme ihtiyacı baş göstere « bilir. Böyle bir neticeye varılmadan evvel silâhların azaltılmasından (o bahsetmeli sırf böyle bir fikrin yaşadığını göstermek için faydası olmasa da ameli değildir. Her gün bir müşahede ile anlıyorsunuz ki sulhun muhafazası harb zamanında zâs feri behemehal kazanmak için sarfedil « mesi lâzım gelen gayret ve fedakârlıklar. dan ve Haiz olması icab eden kuvvetleri daha az gayret ve kuvvet İsteniyor, doğ- ru veya yanlış, dünyanın yapılışı içinde bulunduğumuz şerait dairesinde böyle gö- rürüyor. Vak'aların vâki olmuş olmak hakkı gözönünde tutulunca realist bir sis yüset takib eden hükümetlerin vak'alara göz yumması gaflet olur” ir Derhal şurasınr memnuniyetle kaydef« meliyim ki Atâtürkün yüksek idaresi ve cumhuriyet .rejimi harici münasebetler« de Türkiyenin dahili inkişafında olduğu gibi memleketimizi her devletle karşılık. lı saygı ve sevgi esasında münasebet ve büyük milletimizin göne ön safında cl -| cak mahsus kanuna tevfikan dört senelik bir müddet için intihab edilir, kırk âzalık tek bir beyettir. Ancak meclisin tatil zamanın- dan sonra meclisin tasvibine arzedilmek &u- retile hükümet muvakkat kanun yapmak sa- lâhiyetin! haizdir. MADDE: 5 — Kanunlar vaz'ı için ilk te- şebbüs Hatay millet meclisi Azasına ve icra kuvvetine aiddir. Masmafih masraflar ihti- yarını müstelgim olan yahud vergiler ihda- nan kanunlar vez'i teşebbüsü, yalnız icra kuvvetine aiddir, MADDE: 6 — Bir kanuna müstenid olma- dıkca hiçbir vergi ihdas veya tahsil oluna- icra kuvveti her sene gelecek sene İçin bir büdee kanunu projesile bir ronli müvazene kanunu lâyihası tesbit edecektir. Meclis ta- rafından kabul ve tasdik edilmemiş olan hiç- bir masraf sene içinde yapılmaz. Her senel maliyenin sonunda o senenin kat'i hesabları »ir kanunla müzeşekkil bir heyesce tedkik e- dildikten sonra mecliar arsolunur. MADDE: 7 — Kanunlar ve kararlar adi ek- seriyetle kabul ve ittihaz olunur. Nisabı ek- isine iltihak ettiklerinde şu şekilde tahlif olunurlar: Vatan ve milletin saadet ve selâ- metine ve milletin bilâkaydışart hükimiyeti- ne mugayir bir gaye takib etmiyeceğime ve cumhuriyet ösaslarına sadaksitan ayrılmıya- sağıma namusum Üzerine sös veririm. MADDE: 9 — Hiçbir meb'us millet meclisi dahilindeki rey ve mütaleasının ve beyanatı- gın meclis bericinde irad ve izharından do- layt mes'ul değildir. Gerek Intihabından e7- vel ve gerek sonra aleyhirle cürüm isnad o- Fanan bir meb'usun müznunen istlevabı ve- ya tevkifi veyahud muhakemenin icrası he- yeti umumiyenin kararına bağlıdır. Cinaf .cürmü - meşhud bundan müstesnadır - an- cak bu takdirde makamı ajdi meclisi derhal haberdar etmekle mükelleftir. Bir meb'usun lntihabından evvel veyâ sönra aleyhine sa- dir olmuş oezal bir hüküm infazı, mebus. iuk müddetinin hitamına tâlik olunur. Meb- usluk müddeti esnasında müruru zaman ce- reyan etmez. MADDE: 10 — Tatil esnasında Hatay dev- let reisi veya millet meclisi reisi Yüzüm gö- rürse meclisi içtimaa davet edebilir. Millet meclisi Içtimaı senede dört aydan'dün ola- RAZI, MADDE: ii — Meclis müzakeratı alenidir, Ve harfiyen neşrolunur. Fakat dabili nizam- namına Hatay devlet relsi ile bir icra meclisi tarafından kullanılır, MADDE: 13 — Hatay devlet reisi, millet meclisi tarafından beş sene müddetle inli- hab olunur. Devlet reisi intihabı akabinde meclis huzurunda şu suretle yemin eder: Devlet reisi sıfatile müstakil Hatay devle- “inin kanunlarına, cumhuriyet esaslarına ri- ayet ve bunları müdafaa, Hatay vatandaşla rinin saadetine .sadikâne ve bütün kuvve- mali şiddetle mon, Hatay'ın şan ve gerelini vikaye ve ilâya ve der'uhde ettiğim yazlfe- nin icabına nefsimi hasretmekten ayrilmıya- cağıma namusum Üzerine söz veririm, tenzilât yapmağı kararlaştırmıştı. Eğlence yerlerinde yapılan teftişlerde, belediye tarafından temin edilmek iste- nen ucuzluğun tahakkuk etmediği anla- şılmuştır. Kontroller tamamlandiktan son ra ucuzluğun behemehal temini için ye- ni alınacak tedbirler kararlaştırılacaktır. Belediye, eğlence yerlerinin tarifele- rinde yeniden yapmak istediği ucuzluğa, bir teşrinievvelden itibaren başlıyacak - tır. nunun iadarını Hatay devlet relsi bu kabul isinden itibaren bir ay zarfında tâlik ve unun arzıni faydalı gördüğü mülâha- zalarile beraber yeniden tedxik olunmasını meclisten isteyebilir. Yeniden müzakerat an- cak İade tarihinden bir ay sonra vuku bula” bilir, Devlet relsi kanunu bu İxinci müzake- re esnasında kabul edilecek surette aynen isdara . MADDE: 16 — Hatay devlet relsi Sera mec- .Uainin reyi üzerine millet meclisini feshede- », | bilir. Böyle bir halde yeni intihabları bilâ ih- ma) icra ettirmeğe mecburdur. MADDE: 17 — Millet meelisine karşı mes- ul bir iera.meclisi teşkil olunur. Bu meclis bir rels We seçeceği en çok dört Azadan Ibaret- tir. İcra mecilsi reisi Hatay devlet reisi ta- rafından seçilir, MADDE: 18 — İcra kuvvetlerinin teşekkül suretleri ve vazife ve mes'uliyetleri ayrica İbir kanunla tesis olunur. Fasıl dört - Adli kuvvet: MADDE; 19 — Adli kuvvet kanunen mü- teşekkil mahkemeler tarafından Hatay halkı Bamına Icra olunur. Arası Hatay devlet resi tarafından mansub bir yüksek mahkeme bu- Tunur, Bu za muayyen ahval ve suretle an- cak Hatay devlet relsi tarafından yüksek mahkemenin diğer hâkimlerinin reyi alın- dıktan sonra azlolunabilir. MADDE: 20 — Yüksek mabkeme Halayın bütün mahkemelerinin kararlarına karşı yeniden tedkik hak ve salâhiyetile kanunun kendisine tefviz eylediği diğer vazifeleri de ifa eder, İcra meclisi yüksek mahkeme ie di- ğer mahkemelerin karar ve ilâmlarım faz ettirmekle mükelleftir. Adil kuvvetin ka» rarları başka hiçbir kuvvet tarafından ted- AMA. g3 ZİN eke Dü diğer 'kemeler kanunlarının anayasaya uygun çe olmadığının tedkikine salâhiyeldi de- ildir. e ei z MADDE: 22 — Hatay vatandaşlarının ee- nebi memleketlere seyâhati için bir Hatay pasaportu ihdas olunacaktır. MADDE: 23 — Hatayın nizam ve âsüyişi- nin muhafazasını temin için 1500 kişiyi te- envüz eimiyecek polis ve Jandarma kuvvet- leri teşkil olunacaktır. MADDE: 24 — Bü kanun neşri tarihinden muteberdir. MADDE: 25 — Bu kanunum hükümlerini tere meelisi yerine getirir. Antakya 7 (A.A) — Anadolu ajansının hu- sust muhabir! bildiriyor: Hatay millet meclisi dünkü toplantısında iki sene evvel teşekkül ederek Hatayın is- tiklâlinde büyük hizmeti geçen Erginiik Ce- miyetine meclis tarafından teşekkür edilme. #ne dair olan bir takriri itiifakla kabul et- miştir. Şimdiye kadar meclis relsi le Hatay reisinin intihabi, hükümete itimad olunması kabulü gibi en mühim me- duğunu gösteriyor. İyi bir tesadüf olarak fuarda dün ak - şam Ödemiş gecesi vardı, Görmesini çok sevdiğim Zeybek oyununu hakiki Zey- bekler tarafından oynanırken doya doya seyrettim. İzmir fuarı hakikaten büyük bir eser- dir. Seyahatlerimde benim görebildik - lerime nazaran coğrafya itibarile mem - leketimizin kâin olduğu şarki Avrupa ve garbi Asyada emsali müteaddid olmasa gerektir. Bu akşam geldiğim vapurla dönüyo - rum, Bu ayın 8 voya 9 unda Cenevreye| harekete mecbur olduğum için daha faz- la kalmıya vaktim yoktur. Ancak bu kış içinde tekrar gelebileceğimi ümid ediyo- Tum.> Cenevrede temas ve müzakereler toplanacak olâh Cemiyeti temasta bulundurmaktadır. Çok dinaröik olan Kemalist rejimi Türkiyeyi beynel « milel dünyada bir sulh ve nizam amli Ve ahenk unsuru yapmıştır. Bu herkese gıpta edecek güzel vaziyetimizin matlüp olan idamesi mütemadi bir dikkat ve te yakkuzu fasılasız faaliyet ve gayreti İs - tilzam etmektedir. Halkımızın kudret ve çalışması bu vaziyete her suretle llyaka- ti temin ettiği gibi cumhuriyet hükü « metinin bu vadideki itinasından herkesin emin ve bu itibarla müsterih olduğunu tahmin etmek isterim. Kıymetli İzmir halkı ile şu Kısa ika « metim zarfındaki temaslarımın bana ver diği duygu budur. Bu vazife başında o- lanlâra çok mükâfat ve gurur verici müs şahedenin ayni zamanda bize mes'uliye « timizin ne kadar ağır olduğunu ihtar et- tiğine de şüphe etmezsiniz. Cenevrede Akvam assamblesinde Türkiyeyi tem «| Türkiye - Suriye ve Hatay hududu sil etmekle beraber bu toplantı münase -| Eylül başına talik edilmiş olan Türki « betile oraya gelen hariciye nazırlarile| ye - Suriye ve Hatay hududu iyi kom « görüşeceğim. Balkan antantı ve Sâda -| şuluk muahedesinin tecdidi müzakeresi ir içtimalarına iştirak edece | İstanbulda son defa görüştüğüm Fransiz MADDE: M — Devlet relsi, kanunen mü-| geler de dahil olduğu halde tekmü karar. sarrah hudud dahilinde af bakkımı istimalİların mecliste bütün unsurlara mensub eder, affı umumi ancak bir kanun ile bah-| geb'uslar tarafından ittifakla verilmiş alma- şolunur, 4, yerli ve yabancı bütün mahfellerde çok MADDE: 15 — Hatay millet meclisince ka-| müsald bir tesir hasıl etmiştir. Daha dün de- bul edilen kanunların hepsi devlet reisi ta-| nilecek kadar yakın bir ihtilâf ve guriş mem- rafından isdar olunur ve hiçbir kanum !sda-İbaı manzarası arzeden Hataydeki ba birlik rından evvel mer'İyete geçtmez. Hatay mil-İyeni rejimin tam muvaffakiyeti ipin en küy- let meclisi tarafından kabul elünan bir ka | vetli bir zaman ölerek telâkki edilmektedir. Hatay Halayı soruyorsunuz, her gün haber - lerini ajansta gördüğünüz gibi, Hatay 1s- tiklâlinin bir temeli sayılan Millet Mec- lisine kavuştu, Kıymetli bir arkadaşımız orada devlet reisi oldu. Hatayın tamami- yetinin kâfili olan Türkiye - Fansanın orada mesai teşrikinin ve Türk - Fransız askerlerinin Hatayda vücudunun Hatay için ne kadar faydalı olduğu fiilen gö - rüldü. Asayiş, Türk ekseriyetinin ekal - liyetlerle ahengi başka memleketler için gıpta edilecek hale geldi. Şimdi orada ar- tık yapılacak iş bu vaziyetin tesbiti ve müstakil Hatay idaresinin, Hatay hal - in-| kımın en mes'ud bir'hayata ulaştırılması için tabii olan faaliyetinin temin ve tes- hilidir. Arsıulusal vaziyet Arstulusal vaziyete gelince tarife bil mem lüzum var mı? Eski dünyanın u - Zakşarkında ve en garbında harb hali, a- dı söylenmeden devam etmektedir. A - janslar her gün bu muharebelerin binbir fecaylini bize naklediyorlar. Avrupa or- tası için için kaynamasında devam edi - yor. Eğer bu hale sulh denirse bu suretle sulhun hayli devam edeceğini, yani yer yer muharebelerin umumi bir felâkete inkılâb etmeden seyrini takib edeceğini kabul etmek mümkündür. Bununla bera- ber şunu itiraf etmeliyim ki medeniyet dünyâsında bu yüzden zevali yakın gö - rülmiyen bir endişe ve bu endişenin tev- lid ettiği huzursuzluk hükümfermadır, Atatürk Türkiyesi Atatürk Türkiyesi ise böyle bir ciha- nın içinde Tunadan Hind hududlarına kadar fasılasız devam eden yüz milyon - dan fazla dost kütlesi ortasında bir sulh ve ilerleme adası halindedir, Silâblanma meselesi Silâhları umumi bir anlaşma ile tenkis ve tahdid için her şeyden evvel silâh ih- tiyacını azaltmalıdır. Büyük harbin ne kadar mesele hellettiğini bilmem, fakat büyük elçisi ile aramızda anlaşılarak bi- rinciteşrin başına talik edilmiştir, Anka rada son defa imza edilen Türk - Fran - $ız muahedesi ile henüz mer'i olan iyi İ komşuluk muahedesi yeni bir roüddet ile itemdid edilmiş olduğu cihetle bu arzet » tiğim tehirden hudud münasebatının muztarib olmaması lâzım gelir, şu kayıt- la ki bu mer'i ahkâma her iki taraf ta ta- mamile riayet etmelidir. Bu köyda işaretten maksadım tarafı - mızdan her vakit çok riayet edilen bu ahkâma zaman zaman Suriye tarafın. ayni taassubla riayetin görülmediği ve hattâ bazan aksinin meşhud olduğu için dir. Paris hükümeti ile aramızda yeniden teessüşünü memnuniyetle karşıladığımız iyi münasebetlerin Suriye idaresi hak » kında bu husustaki şikâyetlerimize tek- rar meydan bırakmıyacağını ümid ede « rim. Erenköy lisesi kasasın- dan 2500 lira çalındı : (Baştarafı 1 inci sayfada) | | geldikleri zaman, vezne odasının kapisi nın açık olduğunu görerek derin bir hay- rete düşmüşler ve sabırsızlıkla veznedâ- rın gelmesini beklemişlerdir. Biraz sonra veznedar gelmiş ve anahtarla kasayı aç- tığı zaman, cumartesi günü kasada bir rakmış olduğu mektebe aid 2500 liranın yerinde yeller estiğini görmüştür. Bu - nun üzerine bir taraftan vak'adan E - renköy zabıtası haberdar edilmiş, diğer taraftan mekteb müdürü ve idare heyeti de, telefonla mektebe çağırılmıştır. Zabıta derhal tahkikata başlamış ve mektebin bütün hademelerini celbede « rek hepsini ayrı ayrı sorguya çekmiştir, İki üç gündür geç vakitlere kadar devam eden tahkikat henüz hiç bir netice ver. memiştir. Memurların yaptıkları tedkikata va « zaran gerek oda kapısında ve gerekse küs sada kırılma ve zorlanma alâimi mevcud tevlid ettiği meselelerin sulh yolu ile değildir. Tahkikat devam etmektedir.