22 Ekim 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

22 Ekim 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

/Mari Valevska olyonun Tercüme eden: İhtilâ ilâl Merdivenlerden çıklı ve imparatoru saranların arasına katıldı. Şevkle oy -| mnanmakta olan tombola bitmek Üzere idi. Prenses Paolin son numaraları oku- yordu. Mari de Napolyonun arkasına iş, oyununa bakıyordu. Güzel, zünden, can sıkıntısı tamamen ilinmişti; ve Füşe, biraz öte yanında gelip, durunca, kendisine hiç bir go - Bukluk göstermedi. Hattâ temiz yürek- , kendi kendine, biraz evvel yaptığı kabalığa pişman oluyor; fazla- ca menfaat hislerine kapılmakla bera- mdiye kadar kendisine karşı da- ima dostlukla arzı hizmete koşmuş bir adama, âdeta nankörce bir mukabele - de bulunduğuna üzülüyordu. Konvansiyon hükümeti — devrinde de, nice entrikalı işler görmüş olan bu adamın, içini doldurmağa başlıvan ze- — hirli düşünce ve kararlardan bihaber, hattâ ona bir iki kere lâkırdı bile söy - Tedi. ; Çok geçmeden Napolyon kalktı. Sa- — atine bakarak: j — Nerde ise on bir olacak, dedi. Söy- Ornano, arabamı hazırlatsınlar. Dük d'Otrante, sizinle konuşacaklarım var. Benimle beraber gelirsiniz olmaz mı? Füşe, bir ümid ve sevinç ürvertisi ile eğildi. Talih, işte bir defa dahadır ki ona yardım ediyordu. Napolyon kimseye selâm — verme - den çıktı. Kapmın eşiğine kadar onu geçirmeğe gelen Mariye, gözlerine bü-| tün sevgisini vererek veda etti; araba - sına bindi. Dük d'Otrante de karşısıma oturdu. — Başı açık, arabanın camından içeri u - Zzanan mabeyn müsirine, Napolyon: Gözel ihtiya - — Yarına görüşürüz Düro. güzel eğlenin. Bu akşam size cım yok, dedi. | Atlar yürüdü. İmparatar. bir vakit, | Odalgın dalgin sustu. Sinirleri gerilmiş| bir halde bekliyen Fuşe, âdeta nefes bi — Te almıyor, arabanın camından bakıyor — Muş gibi yapıyordu. p yet Napolyon, birine içini aç - — Mak jhtiyacile, birden, söze başladı: — Çok şükür, artık rahatım, — dedi. Kararımı verdim. Gönlümün emrettiği m uğruna yaptıklarım vetişir. “Alabileceğim hiç bir prenses, bana ne- feda etmiş, tatlı, sadık, sevgili bir kadın kadar saadet ve huzur tattır- muyacaktır; Jozefinin yerini işte bu ka- dına vereceğim ben... Ne diyorsunuz? Hiç bir şey söylemiyorsunuz? İ — habımı öğrendiği vakit, nasıl bütün Fransa bu fikrimi tasdik edecekse, bi- Tiyorum, siz de tasdik ediyorsunuz. Mil Tetim elbette bu hareketimi tabii göre- cek. Çünkü nihayet, ben neyim ki? Sa- gil miyim? Eski zevk- Terimden, eski #detlerimden vazgeç - dim mi hiç? Bizans usulü ile büyütül- — Müs bir Rus Granddüşesi ile veya ba- — na daima ihtil. yetiştirdiği bir ih - 1 çocuğu gözile bakacak, en iyi a - damlarımı bile sonradan görmeler yeri ne kayacak bir Arşidükü alıp da ne ya- pacağım? Sizi arabaya çağırmaktan maksa - dım da şu: Kararımı ne surette millete Hlân edelim? Beraberce bunu tesbit et- memizi istiyorum. Böyle bir meseleyi ilk açtığım insan da sizsiniz. Fuşe'nin birdenbire, aklına bir ça - Te geldi. Zaten zekâsının — en başlıca kudreti bu âni bulusları idi, Düşünme- — ğe fırsat bulmak için kelimelerini u - Zzata geveliye: — Haşmetpenah, dedi. —Bu kararı vermeniz bendenizi son derece sevin- dirivor. Hiç bir prenses, imparatoriçe- lik ünvanına Madam Lâ kontes Valevs- olamaz. Kendisini Fran sevdirecek bütün mezi » ün mükemmeliyetlere ma- — yetlere, bü Miktirler. Yalnız belki bazı müşküller.. Nabolyon birden atıldı: — — Ne müşkülleri? Müşkül falan gör- — Müvorum ben. * — — Esasen ehemmiyetli demiyorum! aşk romanı Mebrure Sami çocuğu 'hıqımq)cnah, kolaylıkla ortadan kal - dırılabilecek şeyler. Yalnız benim fik- ri âcizanemce, bu meselede — meharet ve kiyasetle hareket edilmelidir. İm - paratoriçe Marinin karşısında da, im - paratoriçe Jozefinin yoluna çıkan güç- lükler, tatsızlık ve düşmanlıklar baş göstermemelidir... Napolyon: — Ne güçlükleri canım? diye tek -| rarladı. — İmparator ailesinden bazı ferd - lerin sukutu hayale uğramaları ve kıs- kançlıkları yüzünden tehaddüs edecek güçlükler efendimiz... İmparator kaşlarını çatarak: — İşlerine gelmiyenler, — yaptığımı beğenmiyenler Fransadan çıkar gider- ler vesselâm! dedi. Dük d'Otrante: SON POSTA BU SAYIDA:. Amerikaya gönderilen sesli mektub Yazan: Sald Kesler İstanltul Hakkında bir konuşma “Yazan: Celâl Ergün — — — Kızlarımız Futbol Oy- — nayacaklar mı ? — Yazan: Besim Koşalay Yeni Avrupa Yazan: Muharrem Feyzi Doğan Tanıdığım tipler Yazan: Naci Sadullah TURKiYE Mecmuası Üeecenesecenaamce enE Yeni Vapurlara Yeni Kaf 35 inci sayısı Yazan: Kan Demir yarın çıkıyor. Bu yazdardan başka: Dellarlar elindeki Aparltmanlar - Filistin - Bululların dili - Çocuk Yüzlerindeki 4lana * Moz Kardeşler Canbazhanesi - Bağdatta Türk Şehitliği - Moda, Genç islidatiar - Yurtta olup bitenler ve Fotoğraf müsabarkası. Bu sayının fevkalâde hüsusiyetinden biri de sürpriz kuponlarından kıymetli bir büle kazanan talihli kimdir. 5 —C T S T S FD A DAT CN VKOL UAT TUT AAT TT L SO GAYRİMENKUL MALLARIN AÇIK ARTTIRMA İLÂ ESKİŞEHİR İCRA —MEMURLUĞUNDAN: Tapuca Mikdarı. Dönüm Bulunduğu mevkiüi Takdir olunan kıymet 1800 lira Yapılacağı mahal Gayri menkulün cinsi ve hududu ve tarihi Eskişehir iera dairesi AiL/1938 saat 14 200 arşın. Hoşnudiye mahallesi 1 — Hane: Şarkan istasyon caddesi, Şi- i8- tasyon caddesi. malen: Mübadil Kâmile sarsası. Garban: Sarı su. Cenuben: Mübadil Tamur ağa. 2 — Hane, ahır, samanlık ve müştemilâ- 2 Evlek tı. Doğusu: Mehmed diğer üç tarafı: Hali arazi. 38 — Tarla: Şarkan: Karalar harkı. Gar- ban: İdris hoca. Şimalen: Tarik âm. Ce- nuben: Tarik. Zencirlikuyu köy içinde- 350 lira dir. Eskişehir icra jdairesi - /L1/1938 saat 14 50 dönüm Zencirlikuyu köyü Kara- lar harkı. 300 lira Eskişehir icra dairesi A1/1938 saat 14 — Şübhesiz haşmetpenah! Fakat her kese refikanızın önünde baş eğdirecek bir şekilde hareket etmemekte ne mâ - na var? Temin ve tamin etmek müm - kün iken, neden tahakküme kalkışma- h? Bunun için de, gayet basit bir usul görmekteyim: Emir buyurulursa Ma - jestelerine arzedeyim? — Nedir? Söyleyin. — Hususi meclisi toplanmağa davet ediniz şevketlüm. Bu meclisi teşkil e - den prenslere ve Kürenaya kararınızı vermeden ve bildirmeden evvel kendi fikirlerini de öğrenmek istediğinizi i - rade buyurursunuz. Her birine bu su - retle, söz hakkı verilmiş olur. Ondan ötesini kulunuza bırakınız. — Ye hayat bulan, ıslahat gören Fransaya, Avrupanın eski saltanatlarından hiç birine mensup olmıyan bir imparatori- çe vermenizin daha yakışık alacağını, ekseriyeti âra ile taleb ve rica et mek işini bendenize bırakınız devlet - lâm. O zaman ben de, açıktan açığa, ma- dam Valevska lehine sözler sarfede - rim ve tereddüd edecekler — olsa bile, hepsini de bu fikrin ardınca sürükliye- cek şekilde, talâkatle gayeyi müda - faa — ederim, (Arkanm var) MARMARA Gazetesi On beşinci Cumhuriyet bayramı günü İzmitte çıkıyor. Marmara Anadolü gazetelerinin en güzeli olacaktır. Telefon. İzmit 15 Adres: İzmit MARMARA gazetesi 'Yevmi, Siyasi, Havadis ve Halk gazetesi Yerebatan, Çatalçeşme sokak, 15 İSTANBUL Gazetemizde çıcan yazı ve resimlerin — bütüa — hakları mahfuz ve gazetemize alddir. ABONE FIATLARI 1 Sene| Kr. YUNANİSTAN | 2840 | 1220 Abone bedeli peşindir. Adreş değiştirmek 25 kuruştur. Gelen evrak geri vevilmez. İHlânlardan mes'uliyet ulınmaz. Cevab için mektublara 10 kuruşluk Pul ilâvesi lâzımdır. ) # “posta kutusu : 741 İstanbut "Telgraf : Son Posta Telefon : 20203 Öüzenre seceemamcnne eeet eee eeermanAne secesi 4 — Tarla: Şarkan Hafız Mehmed. Şi- malen: Tevfik. Garban: Mehmed. Cenu- ben: Yol ile. $ — Tarla: Şarkan: Mehmed tarlası. Şi- malen: Yol, Garban: Salih. Cenuben: Seyid Ali. 6 — Tarla: Şarkan: Hüseyin. Diğer üç tarafı yol ile. ? — Tarla: Şarkan: Mestan, Garban: Kenan. Şimalen: Mestan veresesi. Ce- nuben: Yol ile. Yukarıda mevki ve cinsleri yazılı gayri menkuller ayrı ayrı mezadda kaimeleri gösterilen tarihlerde aşağıda yazılı şartlar dairesinde açık artırma ile satılacaktır. Artırmanın yapılacağı yer, gün, saat: 22.11.938 saat: 14. Eskişehir İcra M. 1 — İşbu gayrimenkulün arttırma şartnamesi 22.10.938 tarihinden itibaren 038.33 No, ile Eskişehir iera dairesinin mu- ayyen numarasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malümat almak istiyenler, işbu şartnameye ve 938.33 | dosya numarasile memuriyetimize müracaat elmelidir. 2 — Artırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin 96 7,5 nisbelinde pey veya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (124) 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak bakkı sahiblerinin gayri menkul üzerindeki haklarını hususile faiz ve masrafa <sir olan iddiaalarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bir- likte memuriytimize bildirmleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşma- sından hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde artırmaya iştirak edenler artırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu malümat almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunurlar. 5 — Tayin edilen zamanda gayri menkul üç defa bağrıldıktan sonra en çok artırana ihale edilir. Ancak artırma be deli muhammen kıymetin yüzde yetmiş beşini bulmaz veya salış istiyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklılar bu- Tunup ta bedel bunların o gayri menkul ile temin edilmiş alacaklarının mecmuundan fazlaya çıkmazsa çok” artıra- nın taahhüdü baki kalmak üzere artırma on beş gün daha temdid ve 7.1238 Çarşamba günü saat 14 de yapılacak artır. mada, bedeli satış istiyenin alacağına rüçhanı olan diğer alacaklıların o gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mec: muundan fazlaya çıkmak şartile, en çok artırana ihale dilir. Böyle bir bedel eldeedilmezse ihale yapılamaz. Ve satış ta- lebi düşer. 6 — Gayri menkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihâle kararı fes- holunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, razı ol- maz veya bulunmazsa hemen ön beş gün müddetle artırmaya çıkarılıp en çok artırana ihale edilir. İki ihale arasındaki Tark ve geçen günler için *6 5 ten hesab olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuriyeti- mizce alıcıdan tahsil olunur. Madde (133). Yukarıda gösterilen tarihde icra memurluğu odasında işbu ilân ve gösterilen artırma şartnamesi dairesinde - satıla- cağı ilân olunur, 15 dönüm Zencirlikuyu köyü Derl- nöz mevkii. 160 Lra Eskişehir icra dairesi fiL/1938 sant 14 15 dönüm Zencirlikuyu köyü Deri- nöz mevkil, 210 lira Eskişehir icra dairesi JLIf19I8S saat 14 12 dönüm Zencirlikuyu köyü Deri- nöz mevkii. 105 lira Eğkişehir icra dairesi /11/1938 saat 14 Eskişehir icra daires: /L1/1938 saat 14 25 dönüm Zencirlikuyu köyü Deri- nöz mevkii. 175 lira Tarih ve icra memurunun resmi mühür ve imzası İstanbul Pelediyesi İlânları Belediye matbaasına lüzumu olan ve hepsine 13066 lira 75 kuruş bedel tahmin edilen muhtelif eb'adda düz ve renkli kâğıd İle mücellit levazımı kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 24/10/938 Pazartesi günü saat 15 de Daimi Encümende yapılacaktır. Şartnamesi Levazım müdürlüğünde görülebilir. İstek: Tiler 2490 sayılı kanunda yazılı vesika ve 980 liralık ilk teminat makbuz veya mektubile beraber teklif mektublarını havi kapalı zarflarını yukarıda yazılı günde saat 14 de kadar Datmi Encümene vermelidirler. Bu saatten sonra verile- cek zarflar kabul olunmaz. — (B.) (7251) AA Yollar tamiratında kullanılmak üzere lüzumu olan ve hepsine 9000 lira bedel tahmin edilen 3 tane kamyon kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 24/10/938 Pazartesi günü saat 15 de Daimi Encümende yapılacaktır. Şartnamesi levazım müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 sayılı kanunda yazılı vesika ve 675 liralık ilk teminat makbuz veya mektubile beraber teklif mektublarını havi kapalı zarflarını yukarıda yazılı günde saat 14 de kadar Datmi Encümene vermelidirler. Bu saatten sonra verilecek zarflar kabul olunmaz. — (B.) (7252) MA İlk okullar için lüzumu olan ve hepsine 4760 lira bedel tahmin edilen 120 tane 2 numara ve 80 tane 3 numara soba açık eksiltmeye konulmuştur. Şartna- mesi levazım müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 sayılı kanunda yazılı ve- sika ve 357 liralık ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 2/11/938 Çar- şamba günü saat 14 buçukta Daimi Encümende bulunmalıdırlar. — (İ.) — (7603) BAA Cerrahpaşa hastanesine lüzumu olan ve hepsine 461 lira 40 kuruş bedel tahmin edilen Lâboratuvar eczası pazarlığa konulmuştur. Listesi Levazım müdürlüğün- de görülebilir. İstekliler 69 lira 20 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektu - bile beraber 25/10/938 Salı günü saat 14 buçukta Daimi Encümende bulunmalı - dırlar, — Çİ.) (7782) ASLAN ve ESKİHİSAR MÜT- TEHİT ÇİMENTO ve SU KİRE- Cİ FABRİKALARI ANONİM ŞİRKETİNDEN İLÂN 27 Teşrinievvel 1988 tarihine müsadif Perşembe günü saat 15,30 da Üalatada Agopyan hanında şirket merkezinde in'ikad edeceği gazetelerle ilân olunan fevkalâde hissedaran heyeti umumiye - sinin, içtimada hazır _bulunmık üzere mü- racaat eden hissedaran adedinin kesretine binaen, ayni gün ve saatte Beyoğlunda Tepebaşında Belediye bahçesinin karşı - sında kâin «Casa d'İtalia» binasında içti- ma edeceği sayın hissedarana ilân olunur. İstanbul, 14 Teşrinievve, 1938 Meclisi İdare Satılık Motör 16 Beygir kuvvetinde Duimt Cere- yanlı ve 100 Amperlik Dinamosu ile STANDARD marka benzinle müteharrik bir İngiliz motörü salı- hıktır, İsteklilerin Galata 1032 Posta kutusu adresine yazmaları veya 40586 numaraya telefon etmeleri.