28 Ekim 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

28 Ekim 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

SON POSTA Komiteciler arasınd İânikte dağa kaldırılan Amerikalı kız Komitenin son kararı | — Hiç şübhe etme ki.. ben de ayni Şekildeyim Mis Eston. — Baba olduğunuz için, kim bilir ne büyük saadet hissediyorsunuz, de - Gil mi?.. — Görüyorsunuz ki, size bu hususta bir tek kelime bile söyliyemiyorum. — Bilirim. Öyledir... Büş hisler, İfade edilmez. Ve.. edilmemelidir? — Evet. Ben de öyle telâkki ede» Tim, — Çocuğumuzun adını ne Xoyaca - ? — Bu hususta, henüz iyi bir karar veremedim. — Meselâ.. şöylece, kafanızın içinde dönüp dolaşan bir kelime vardır ya?. — Tabii, — O kelime, nedir?. — Mase Dövan... (Makedonya). — Mase Dövan.. Mase Dövan.. E, fe- ha bir isim değil. hattâ, çok Hem, “oldukça ahenkdar. Mase Dövan Sara- İci. Fakat buna, bir de Amerika ismi İlâve etmek lâzım. — Nasıl isterseniz öyle olsun. — Con Mase Dövan Sarafof. İyi de- Zil mi? — Hattâ, çok iyi, — Fakat.. çocuk, ya kız olursa.? — Olur at. — O zaman?, — O zaman da Şili Mase Dövari Sa- Tafof, — Âl. enfes. Hadi, Mis Eston. Bir Şarap daha... di İçelim... Müstakbel; Con veyahud M. ür fine çeliği. ase Dövan Sarafofun şere! — Mese Dövanın şerefine. — Mase Dövanın şerefine... Olrayt... Böylece şarap kadehleri, birbirini ta- kib ediyor; ve şarap kadehlerinin bir- birini takib etmesi de, Miş Estonun hayaline cilâ veriyor. — Sarafof!.. — Söyle, Helen. — Sanki, sen. şöyle bir şey yapamaz Misin? — Ne yapmamı istiyorsun?.. —Ben, şöyle bir şey düşünüyorum. — Ne düşünüyorsun?.. ,, 7 Burada. böylece. ne bekleyip duruyoruz?.. Benim için gönderilecek Parayı değil mi?, — Evet, — Bu para, vâkıâ az bir şey değil - ... Fakat; burada beklemiye lüzum İmadan, bu paranın üç, beş, sekiz; ttâ, on mislini bir anda kazanmak Mümkündür. — Nasıl?. — Burada bekliyeceğimize,. dörhal kalkip gidelim. — Nereye?.. — Amerikaya... Seni temin ederim orada servet ve şöhret bizi bekliyor. Nevyork rıhtımma ayak bastığı dakikadan itibaren tam dört bin sekiz Yüz elli altı gazete ve yedi bin üç vüz X beş mecmuada resmimiz ç yirmi yedi milyon balk, bir anda “Zİ tanıyacak. — Evet. — Ve. ertesi günden itibaren de, Oturduğumuz yerde, ayaklarımızın di-| bine, bir dolar yağmuru yağmaya baş- Yacak, — Hoş. güzel.. tatlı bir rüya. — Niçin, rüya olsun Saralo?”?.. — Böyle şeyler, benim için teamami- * bir rüyadan #barettir, Mis Eston? 7 Sen; Amerikayı bilmediğin için, 4 sözlerimi rüya telâkki edebilirsin. t sana teminat veriyorum ki; söy - iğim şeyler, tamamile (hakikatten aşka bir şey değildir. — Evet, Mis Eston, Olabilir? Fakat de şuna kâniim ki; Sarafof, ancak dağların başında ve manliheri o - Muzunda olduğu zaman ona | Sarafof ilir, Bu muhitten bir karış uzakla - İn Sarafofun bütün varlığı ve bütün İöymeti... ve hattâ, bugünkü şöhreti, ir uda mahvoluverir. i, ız) Yazan: Ziya Şakir «— Al dostum, şu mektubu okul» — Niçin olsun?.. Sârafofun vaziyeti, büsbütün cid - — Niçin mi, olsun... Balıklar, sudan) dileşti: çıkarlarsa “yaşayabilirler mi?.. — Mis Eston, bu vazife biraz ağır - — Hayır. dır... Ve şunu da ilâve edeyim ki;ne — İşte, ben de ayni © vaziyetteyim! kadar ağır olursa olsun; komitenin ver Mis Eston... Makedonya dağlarını ter-|diği vazifeyi ifa etmek için de kat'i bir kederek seninle kolkola yola çıktığım | mecburiyet vardır. gün, benim için hayat bilmiştir.. A — Bu vazifenin ne olduğunu öğrene- merikaya gidip de Nevyork rıhtımına | bilir miyim, dostum?. k basmadan evvel, ensemde patlı — Vazifem, sizi iki nokta üzerinde yacak olan parabellom tabancasının | düşünmeye davet etmektir... Biri, ko - kurşunu, kafa tasımı deliverir. mite sizi tevkif ettiği zaman, i — Bunu kim yapar? paranın kendisine teslimi için nihayet — Komite, yirmi günlük bir mühlet tayin etmiş - — Buna emini ti.. Bu mühlet, muhtelif zamanlarda, — Senin, tam m; bir Ameri -| muhtelif müracaatler üzerine temâid kalı kız olduğuna emin olduğum ka -)|edildi, Aradan, tam 4 ay geçtiği hal- dar, ide, bu mesele daha hâlâ neticelenme - — Demek ki.. sen de bir kayıd al - di... Çok korkuyorum ki; bundan mü- talhdazm?.. jteessir olan komite, maalesef hakkı - — Buna şübhe mi var. nızda son kararı verecektir. : Sarafof; birkaç saniye süküttan son-|, pe e rabe imi çişim ra, tavrını ciddileştirerek sözlerine de- ipi We sada M8 Ktontni Yan San N vücüdü titremişti, Fakat garib ruhlu -— Buraya niçin geldiğimi bilir'mi - kız, daha hâlâ kafasının içinde dönüp z çin 8 — © İdolaşan hayalâta kapılarak: — Lâkin; Mister Sarafof. siz buna nasıl müsaade edeceksiniz.. Müstakbel evlâdınızın, validesi hakkında şiddetli karar verilmesine nasıl tahanimül gös- sil — Ooot!.. Hiç tereddüd etmeden söy liyebilirim ki.. müstakbel, oOCon veya Şilli Mase Dö Van Sarafofun genç vali- desini tebrik etmeğe geldim. tereceksiniz. — Bunu inkâr edecek kadar neza - Dedi, lik gösterecek değilim, Mis Eş - Sarafoğ, bu sözleri işitmemiş gibi de ton... Fakat... vam etti" — Fakat?.. — Sonra. Selânik Protestan vâızı Mister Havus, sizin kaybolduğunuz yer lerde, büyük bir faaliyetle sizi arıvor- (Arkası var) — Komite bana ayrıca bir de vazife tahmil etti, — Nedir o vazife?.. Bir doktorun günlük notlarından Varisin tedavisi © | Ve çaresi Evvelâ ayakta durmak mecburiyeti o- dan mesleği mümkünse derhal “değiştir. melidir. Varis yürümekten ziyade dik ayak çalışmaktan ileri gelir. Yürümek va-| ris için zararlı değildir. Varişliler otur - dukları zaman firsat buldukça ayakları- ni düz ve ufki tutmağa çalışmalıdırlar MUŞ... PARİS ve LONDRA'nın En son modellerine göre BAYANLAR için büyük ŞAPKA MEŞHERi gayet ucuz fiatlarla BAKER MAĞAZALARINDA ŞAPKA dairesinde satılmaktadır, Varisin ilk tedavi çaresi lâstik çorub ve vip der in ne band Meal elâatiktir Bunların her iki) Şazi Norahenard daymaz Fiyatı: 7 43 Undan Miharpa, Satış yeri yalnız de iyidir. Fakat gerek lâstik çorap ve ge- rekse elâstiki bandlar o tarzda olmali - dır Ki hafif bir tazyik hissedilmekle be- raber deverane ütün o maci olacak derecede şiddetli tazyik asik cniz değil - dir. Büsbütün gevşek Çoraplar eskimiş ve İSTANBUL, Beyağis elâstikiyeti kalmamış çorap ve handlar- içün arüniz EE Die b dan ise tabi hiç bir istifade edilmez. Mağazamızı Zİyür2t önde veya “5 Male larilemizi a. Varlalilerin elâslikiyeli kalmamış ve gevşemiş damarlarına kuvvel vermek $- çin yeni yeni bazı ilâçlar çıkmıştır. Bun- lardan iyi netlee alınmaktadır. oFakaz ji birkaç ay iliçlara devam lâzımdır. Bazi ilerlemiş varisleri Ilâçla kurutmak veya- hud ameliyatla çıkarmak da mümkün - dür. İcabında bu usullerle hastalar çok istlade etmektedirler, Fiyatlarımızda höyük tarzi, Cildiye ve zühreviye, Beyoğlu İngiliz sefareti, tramvay durak yeri No. 26 mere kienmmeseayazeslnanMDaa, Son Posta Matbaası Negriyat Müdürü: Selim Ragıp Emeş SAHİPLERİ: ENİiZBANK Telsiz Cihazları satın alınacak Gemilerimizdeki telsiz cihazları 1940 senesi iptidasına kadar, Milletler 5- rası telsiz, telgraf mukavele ve nizamnamesi ve 3222 numaralı kanun - rine uyacak surette tebdil olunacağından yirmi bir eded telsiz cihazı satın alınacaktır. Cihazlara aid şartname vesair mslümat Materyel Müdürlüğümüz- den her gün parasız alinabilir. Teklifler 31/11/938 tarihine kadar Bankamız Möteryel Şubesine verilmiş bulunmalıdır. Cumhuriyet Bayramı günlerinde İlâve Vapur Seferleri Cumhuriyetin On Beşinci Yıldönümü Münasebetile 28 Birinciteşrin 1938 Cuma gününden 31 Birinciteşrin 1938 Pazartesi gününe kadar Haydarpaşa - Kadıköy, Adalar ve Bostancı hattında yapı - lacak ilâve seferler, aşağıda yazılıdır: 1 — Cuma günü Köprüden saat 13,30 da bir vapur kalkacak tekmil Adalara uğrayarak Büyükadaya gidecektir. 2 — Pazar günleri yapılmakta olan ve Büyükadadan 1925 te kalkan 231 No. luseler gene pazar günleri Büyükadadan 2030 ve Bostancıdan 21.40 ta kalkmakta olan 232 ve 233 No, lu seferler Cumartesi günü de yapılacaktır. 3 — Pazar ve Pazartesi günleri Köprüden 130 da bir vapur kalkacak Kadıköyüne ve tekmil Adalara uğrayarak Büyükadaya gidecektir. Gene Köprüden 2.30 da Haydarpaşa ve Kadıköyüne bir vapur kalkacaktır. Keşif beteli 1272 lir kuruş olan Erenköy istasyon yolunun tamiri - bkla yaptırılacaktır. Keşif evrakile şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görüle- bilir. İstekliler 2490 sayılı kanunda yazılı vesikadan başka en az bin liralık bu işe benzer iş yaptığına dair Nafın Müdürlüğünden alacakları fen ehliyet ve 938 yı- ına aid Ticaret Odası vesikalarile 95 lira 46 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektübile berâber 4/11/938 Cuma günü saat 14 buçukta Daimi Encümende bu- Tunmalıdırlar. o (İ) (| (7699) ILÂN İstanbul Tramvay şirketi, Cumhuriyetin 15 inci yıldönümü münasebetile sayın halkın hissiyatına iştirak ederek şimdiki ücret tarifesinin 28, 29 ve 30 İlkteşrin tarihlerinde şu suretle tenziline karar vermiştir. TARİFE: Siviller: — Her yolcu, ayni araba ile arası kesilmeden yapılan için farksız olarak: I inci yahud 2 inci mevkide: 5 kuruş *(vergiler dahil) öder.» 2 inci mevkide, yalnız ! ve 2 kıt'aya kadar seyahat etmek isteyen volcüu- lâr 3,25 kuruş -(vergiler dahil)- ödeyeceklerdir. OTOBÜS seyahat TARİFE: 1 Kıta 5,- Kuruş 2 Kıta 7,50 Kuruş 3 Kıt'a 10, - Kuruş. İstanbul, 26 İlkteşrin 1938.- DİREKTÖRLÜK İstanbul Orman baş mühendis muavinliğinden : 1 — Orman Umum müdürlüğü hesabına malzemesi İstanbul orman başmü - hendisliği tarafından verilmek şartile nümüne ve şartnamesi veçhile 4863 lira bedeli muhammin ile 80 kalem evrakı matbuanın tab ve teclidi açık münakasaya konulmuştur. 2 — Şartname ve nümuneler bedelsiz olarak İstanbul Orman başmühendisli « ğinde görülebilir. * 3 — Eksiltme İkinciteşrinin 4 üncü Cuma günü sast 15 de Vilâyet konağında Orman başmühendis muavinliği dairesinde müteşekkil komisyonda icrâ olunacaktır. 4 — Muvakkat teminat 364 lira 88 kuruştur. Teminatlar İstanbul Orman mes'ul muhasiblikten almacak makbuz ile Zi- raat Bankasına yatırılacaktır. Eksiltmeye gireceklerin şimdiye kadar 5000 liralık bu gibi işleri mış olmaları ve ehliyetlerile ilk teminat makbuzlarile birlikte belli gün ve saatte sözü geçen komisyona gelmeleri. (o (7681) pi İlân Tarifemiz 'Tek sütun santimi ——— Birinci © sahife 400 kuruş İkinci sahife 250 » Üçüncü (sahile 200 » Dördüncü sahife 100 » İç sahifeler 60 » Son sahife 0 » Muayyen bir müddet zarfında fazlaca mikdarda ilân yaptıracak. Jar ayrıca tenzilâtı tarifemizden istifade edeceklerdir. Tam, yarım ve çeyrek sayfa ilânlar için ayrı bir tarife derpiş edilmiştir. Son Posta'nın ticari ilânlarını aiğ işler için şu adrese müracag; edilmelidir: " ECZANE PEKTORİN. YAN» PEKTORİN“