28 Ekim 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

28 Ekim 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

diseler -Karşısında BİR MUSAHABE ilenin on dokuz yaşındaki çocuğu odaya girdiği zaman babası tanıttı: — Büyük oğlum. — Maşallah! Ben, hangi liseye gidiyorsunuz? su- alini sormağa vakit bulmadan baba, oğlundan bahsetti: — Geçen sene ortamektebi - bitirdi. - Şiire çok istidadı var. Şiirlerini size o- kusun, muhakkak beğeneceksiniz. Babasının sözü onun koltuklarını ka-| bartmıştı. — Müsaade ederseniz okuyayım.. Hele bir tane var. Fevkalâde.. Bu şii- rimle edebiyatta bir inkıâb yapıyo- Yum. Şiiri okudu. Bu şiirle edebiyatta inkılâb yapma- st şöyle dursun, edebiyatın <e> sini — bilmediğini meydana koyuzordu, üste- lik Hisanım da altını üstüne getirmişti. Bu sırada hizmetçi, üzerine yemiş ta- bakları dizilmiş, bir tepsi ile odaya gir- di. Tepsiyi masaya bıraktı. Açık kalan kapıda bir çocuk göründü. Üç yaşında ya var, ya yoktu. — Küçük oğlum, bilmem o, ne ola- Çocuk tepsiye saldırmıştı, Biçağı kaptı. Babası: — Ver onu! Diye bağırdı. Bana döndü. * — Çok ziyankârdır. Sordum; — Ne yapar? — Eline bir bıçak geçirmesim.. He- men mopilyaları kazır. l |— Bunları bi Holivudda hayvanın kıymeti Hollywood'da film işlerinde ça- Tışan — hayvanlar dahi —mukaveleye bağlıdırlar, Bu mukavelelerin baş Bca garib madde- kri şunlardır: 1 — Günde üç saatten fazla ça- lışmamak. 2 — Havaklar ve iyor mu — Fena mı, oymacılık iyi bir san'at.. Demek oluyar ki, o san'ate merakı var. Bırakın istediğini yapsın, belki şahe - serler vücude getirebilir. Ben bunları söylerken, çocuğun e - linden bıçağı almıştı. — Neme lâzım, mobilyaları harab edecek. — Büyük oğlunuz yazı yazmak is - tediği zaman da küçük oğlunuza yap- tığınızı ona da yapsaydınız ne iyi eder- — Ne yapaydım? — Bunun elinden bıçağı aldığınız gi- bi onun elinden de kalemi alabilirdi- niz. — Amma bu mobilyaları mahvede- cek. — Öteki de edebiyatı, lisanı mahve- diyor. — Bu da büyüsün, aklı başına gel - sin, o zaman istediği gibi bıçağı alsın, istediği yeri oysun. ş de okusun, aklı başına ge- sin, o zaman istediği gibi kalemi eline alsın. İs'.ediği yazıyı yazsın! Bu konuşmamız, bana başıboş bira- kılan istidadların nasıl heder oldukla- rını bir kere daha bir misalle göster - miştL Kendi kendime: — Şu istidad dedikleri haslet, insan- Tara tahsil çağında ârız olmasaydı. Ve bilhassa istidad kâşifleri istidadları daha onlar inkişaf etmeden, çağala, badem toplar gibi toplamasalardı ne iyi olurdu, dedim, İSMET HULÜSİ idiniz? | Otomobil rökoru hangi şehird2? Amerikanın Detroit eyaletine tâbi Gar. ba kasabasının nüfumu (455) dir. Bu ka- subada mevcud otomobil sayısı ise (441) dir. Bir rökor olsa gerek. mak. 3 — Hastalandıkları takdirde bir klinikte tedavi edilmek. Bu da gösteriyor ki galıba Hollywond hayvanlara insanlardan daha ziyade e- hemmiyet veriyor. Çünkü insanlar için normal çalışma müddeti günde sekiz sa- husust kaloriferle isıtılmış bir yerde barındırıl. Neş'eli kadın, Durgun kadın Gene hiç sevmediğim bir sual karşı- sında kaldım. Bir genç erkek veya bir — genç kız evlenmek arifesinde iki süje Arasında mütereddid kaldığını söyle - diği zaman kenltlimi - sinirlenmekten güç zaptederim, bir defa soran ekse » — Fiyetle samimi değildir. Zira aşk tered- düd bilmez. Mevzuu bahsolan ticari HBir mesele olmaktan uzaktır, menfaat- te alâkası yoktur, gönül kanunlarına Yübidir, o ise kararını ilk dakikada ver- Miştir. Soranın samimi olduğunu ka - bul ettiğimiz takdirde ise manevi mes'uliyeti bir başkasına yüklemek iz- tiyen bir zayıf karakterin karşısında bulunuyoruz, Gemektir. Maamafih ben — ginirlenmenin önüne geçebilmek için, soran kararını vermiştir, sadece bir ikinci mütalea ile kontrol etmek ar - zusundadır, diye düşünürüm. Na Mektub Bursadan geliyor, ve üç say- fayı dolduran uzun tafsilötini bir ke - nara bırakacak olursak esası kisaca hü- Tâsa edilebilir: — ÂAyni mevki, servet, bilgiye malik iki genç kez arasında tereddüd geçiri- — yorum. Aralarındaki yegâne fark bi - YTincisinin dalma neş'e saçan bir ka « — raktere malik olmasındadır. Bilüri bir Besi var. Kahkahası insanı mestetmiye kâfi, İkincisi ise durgun bir genç kız- dir. Fakat öyle bir bakışı ve öyle sop Tana bir sesi var ki, sıcak kaynaklar « dan akar gibidir. Hangisini seçmeli » yim?» diyor, Her şeyden evvel her ikisinin de sa- mimi olup olmadıklarına bakinız: İnsan yapma bebek değildir, gizli bir düğmeye basmakla harekete gelmez, muhitimizde her zaman bizi kahkaha ile güldürecek sebeblerle dolu olamaz, mütemaâdiyen neş'eli bir genç kızın, & dğer &deli kız> karakterine malik de - gilse, câlü olmasından korkulabilir. Kendisini dost, ahbab, müstakbel nam- zed meclisinden çıkıp ta evine gittiği zaman'bir delikten seyredebilmek kud- retine malik olmanızı temenni eder - dim, Unutmadan kadında ve erkekte fazla sesli kahkahanım muaşeret ada- bi kaidelerine uygun olmadığını da söyliyeyim. Hem kahkaha yüzün hat. Jarını bozduğu için estetiğe de muvafık sayılmaz. Bütün bunlardan sonra gü- leç yüzün her vakit asık surata tercih edildiğini söylüyeyim. * Durgun kadın bahsine gelince, gizli bir hüznün mü, yoksa ciddi bir ka . rakterin mi neticesidir? Evvelâ onu anlamalı. Asık suratlılığa ne derece yaklaşır? Sonra onu bilmeli. Asık su » rattan nefret ederim, Erkekte veya ka- dında beni de çileden çıkarmıya kâfi- dir, buna mukabil ciddiyetin her za, man emniyet telkin ettiğini de unu - tamam, Neş'eyi, keder takib edebilir, hele câli ise Maskenin altın- da nevardır bilinemez, fakat ciddi bir karakterin her hangi bir değişikliğe maruz kalması güçtür. Aziz çocuğum, işte hatırıma gelenle- ri söyledim, kararı vermek senin bile- ceğin iştir. TEYZE SON POSTA - I Kadın Köşesi | Pratik güzellik bilgileri E Yorgun gözleri hiçbir şey, gül suyuna batırılmış bir pamuk parçasile kompres yapmak kadar, dinlendiremez. Kompres sırasında arka üstü yatmaktan sıkılırsa- nız, hiç olmazsa başınızı arkaya doğru eğmelisiniz. Bu vaziyette on beş dakika kalmalısınız. * Cildinizin rengini açmak için işte pek faydalı bir losion: Gül suyu Bademyağı Gliserin Teinture de benjoin 3 gr. Tanin ı gr. Birçok yüzlerin bazı yerleri daha ko- yuca olur. Bu losyondan bilhassa buras lara sürmelidir. 50 ge. 25 gr. 20 gr. * Parmaklarınızda gaytan Urnağı varsa sakın koparmaymız. Mikrob kapabilirsi- niz. Şu merhemi yaptırıp kullanınız. Hepsi kendi kendine geçer. Bademyağı 5 gr., erimemiş balmumu 2 gram, tuz 2 gram, şap 1 gram, * Boynunuzu terütaze saklamak için şu Hâcı yaptırıp kullanınız. İlâç demekle |gözünüzde büyümesin. Hepsi bildiğiniz | ve hemen hergün kullamlan maddelerdir. Bir yumurtanın sarısı, bir buçuk ye- mek kaşığı - esu de fleur d'oranger, bir kaşık fındıkyağı, bir buçuk kaşık gül suyu. * Dişlerinizin bembeyaz olmasını ister- seniz onları haftada bir kere diş macunu yerine biraz şapla oğunuz. Sonra içine bir parça bal katılmış su ile çalkalayınız. Ondan sonra ada çayı ile ovarsınız. Her kadın bilmı;liiir Çamaşır yıkarken kaynatma için lâ- zım olan sabun kırpıntılarını sabunu peynir rendesinde rendeleyerek ko - layca hazırbıyabilirsiniz. Rendeyi kal- dırmadan yıkamayı unutmayınız. * Kıldan süpürge fırçaların karış - mış tüylerini düzelimek isterseniz, bir tencereye su koyunuz kaynasın, fırça- yı bir müddet su buharına tutunuz, hemen düzelirler. * Kıymetli dantelleri bozmadan yı - kamak için danteli güzelce bir şişeye sarınız. Sabunlu ılık suya daldırarak çalkalayınız. Sudan çıkardıktan sonra şişeyi tekrar ayni derecei hararette 1- hk ve duru suda çalkalayınız. ayetinin tecziyesi faili Piliç Saminin istenildi Cinayetin müdafaainefs kasdile iılğumeyip kumar borcundan çıkan kavgadan ileri geldiği anlaşıldı Cürmümeşhud kanununa göre, Ağır- cezaya intikal eden Koska cinayetinin muhakemesine dün de devam edilmiş- tir. Dünkü celsede Müddeitumum! müta- leasını serdederek, hâdiseyi şöyle hü - lâsa etmiştir: — Suçlu Piliç Sami, cinayetten bir müddet evvel arkadaşı Nâzımla bir - likte Koskada Mehmedin kahvesine gi- derek, oturmuşlardır. Bu sırada Hüdai Samiyi yanına çağırarak, 4,5 Hra ala- cağını istemiş, bu yüzden aralarında münakaşa başlamıştır. Hüdai Sami - ye ağır küfürler savurmağa başlayın- ca, kavga büyümüş, kahveci kavgacı- ları dışarı çıkartmış ve ikisi biriikte İberber Cemalin dükkânma gitmişler- dir. Dükkânda oturmalarını müteakıb Sami, birdenbire bıçağını çekerek, ar- kadaşının kalbine saplamış, ve derhal dışarı fırlayıp kaçmıştır. İddia maka- mı suçlunun: «— Hüdai bıçağını çekmiş, beni öl - dürecekti, bunun için onu yaraladım, tarzındaki müdafaasını gayrivarid bul- muştur. Ancak Hüdainin küfür ede - rek, suçluyu tahrik etmiş olması na - zarı dikkate alınarak, Saminin ceza kanunundaki 51 inci madde delâletile, 448 inci maddeye göre, tecziyesini is- temiştir. Muhakeme, müdafaa için talik edik miştir. Atinanın evinde bulunan altın bilezikler dün Defterdarlığa teslim edildi Altın ve döviz kaçakçılığı, transfer- cilik, gizli randevuculuk, beyaz ka » dın ticareti ve küçük kızları fuhşa sevk cürümlerinden dolayı mevkufen sor - gusu yapılmakta olan Atina ve cürüm ortakları hakkındaki tahkikata ehem- miyetle devam edilmektedir. Atina'nın uzun zamanlardanberi de- vam eden bu faaliyetlerinden malü - mattar olan kimselerin isimleri tesbit edilmiştir. Bunların birkaç gün zar - fında sorguları yapılacak, sorgu ve tahkikat safhası ikmal edilerek evrak sür'atle mahkemeye tevdi edilecek - tir. Tahkikat, şimdiye kadar Iki safha - dan ilerlemiş ve bunlardan altın ka -| çakçılığına aid olup gümrük muhafaza teşkilâtı tarafından yapılmakta olan safha ikmal edilmiştir. Madam Ati - na'nın ve kaçakçılık işlerinde alâkası bulunan diğer cürüm ortaklarının ka- çakçılığa ald muhakemeleri beşinci as- liye ceza mahkemesinde rüyet edile - cektir. Atina'nın evinde yapılan araştırma sonunda bulunan 20 altın bilezikle, bir mikdar şilin, dün gümrük muhafaza 'basmüdürlüğü —tarafından — İstanbul Defterdarlığına teslim olunmuştur. Çatalcada bir karı kocayı öldüren katilin idamına karar verildi Çatalcada bir kin yüzünden, yolla- rını bekliyerek Ahmedle, karısı Nefi - seyi tabanca ve bıçakla öldüren Mus- Bacaksızın maskaralıkları : tafa oğlu Ali, taammüden katil suçu ile Ağırcezaya verilmiş, yapılan muhake- Mesi neticesinde 20 sene 9 ay müddet. le hapse mahküm edilmişti. Temyizin kararı nakzetmesi izeri« ne yeniden rüyet olunan dava, Âğınce« zada neticelenerek, bu defa suçlunun 450 inci maddedeki hükümlere göre, idamına karar verilmiştir. Babasını ve kardeşini öldüren Zekinin muhakemesine devam edildi Küruüçeşmede babası Hacı Şevket » de kardeşi Radiyi öldüren Zekinin muhakemesine Ağırcezada devam © « dilmiştir. Suçlu, geçen celsede maktul babası« nın Ziraat Barıkasında kasası ve için « de gizli bir vasiyetnamesi olduğumü iddia etmiş, mahkeme bu hususun so « Tulmasına karar vermişti. Gelen cevab-' da böyle bir kasanın mevcüd olduğu, ancak bunun iya mahkeme vasıtasile veya maktulün veresesi tarafından kanun? şekil dahilinde açılabileceği bildirilmiş, bu hususta bir karar ver- mek üzere duruşma talik edilmiştir. 80 yaşında bir mahküm tahliye ediliyor Bir alacak yüzünden Sirkecide Bahe risefid oteli müsteciri Reşadı katil kasdile ağır surette yaralıyan 80 ya « şında Âdem Babanım muhakemesi A - Bircezada neticelenmiştir. Mahkeme, Âdem Babayı 12 — sene müddetle hapse mahküm, ancak yaşı dolayısile bu cezayı da | sene hapse' tahvil etmiştir. Mevkuf bulunduğu müddet zarfında, mahkümiyetini ik « mal eden suçlu, tahliye edilecektir. Br isim benzerliğini tavzih 18 birinelteşrin tarihli sayımısda Adliye haberleri meyanında kocası Sabahaddinin evinden kaçan bir kadının zabıtaya da hü- karete kalkıştığı ve Nuriye adındaki bu kü- diınm dördüncü sulh ceza mahkemesi ka- |rarile tevkif edildiğini yazmıştık. — Tevkif İedilen kadının ve ismi geçen Sabahaddinin Birkecide Ebussutd caddesinde oturan Sa- bahaddin Geçmez ve eçi Nuriye almadığı ;tıvılh olunur. İ Poliste : | 11 yaşında bir çocuk bir kadını taşla yaraladı 'Taksimde Çalgıcı sokağında oturan Azavı ni, zabıitaya müracaat ederek Elmadağında Ölçek sokağından geçerken 11 yaşında Va. gilin attığı taşla başından yaralandığını ide dia etmiş ve suçlu çocuk yakalanarak tah- kikatâ başlanmıştır. Bir duvarcı toprak altından çıkan fişekle yaralandı Üsküdarda Bağlarbaşında İmamgallb s0- kağında oturan durarcı Halil, komşusu Ha« Ndla bahçesinde çalışırken topraklar ara - gında mavzer fişeğine benziyen bir - cisim bularak yere atmış ve fişek birdenbire pat- hyarak kolundan ve başından yaralanmış- tır. Yaralı Cağaloğlunda Esnaf hastanesi- ne makledilmiştir. Bir kunduracı arkadaşını yaraladı Gehzadebaşında oturan Ahmed ile arkâ- daşı kunduracı Celâl urasında alacak yü - zünden bir. kavga çıkmış, Celâl Ahmedi kunduracı bıçağile elinden yaralamıştır, guç- hu yakalanmıştır. Kunduranın tâmiri