10 Kasım 1938 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

10 Kasım 1938 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

iseler - Karşısında AY VE SAAT — Bugün ayın kaçı? Dedim. Karım cevab verdi: Kızım da atıldı: — Söonteşrinin sekizi. — Annem, gözlüğünü düzeltti: — Ramazarın on beşi. Babam, gazeteye baktı, elile hesab - lar yaptı: — Eski Ruminin yirmi altısı! Hizmetçi kapıdan girdi; — Ben biliyorum, Kasımın biri, Kapı çalındı. Bir koraşu gelmişti; ©- na da sordum: — Bugün ayın kaçı? — Efrencinin seki: * ayın kaçı? — Kameriyenin on beşi! Güldüm.. Hepsi birden bana döndü- fer: — Peki sen söyle. — Sekizi. — Hangi ayın? — İşte onu ben de pek bilmiyorum. Ya teşrinisaninin sekizi, ya sont i ahud da : Bunları biliyor mu idiniz? —) Kadın ve erkeklerin uzun yaşaması veffa İngi- “liz kralı — beşinci Jorjun huszust dok- Z toru Sir Raliston * azun müddet yaşa- ma meselesi hak- kında tedkikatı Ile meşhurdur. Bu za- ta göre son on se- ne zarfında dün- yadan göçen — (691) (304) Ünün kadın, mütebakis'nin de er- iştir. Şu hale gö- asırdide kek olduğunu tesbit e re uzun yaşama rököru kadınlardadır ve bulmaktadır. iş üç bu nisbet yüzde yetmi: Bir türlü Çıkmıyan falib.. — eBabamı hiç tanımıyorum, ben daha 2 yaşındayken ölmüş, annemi ise li yaşındayken kaybettim. Şimdi 29 yaşındayım. Evimizin yıkılmasından sonra beni çok yakın akrabam yan - larına aldılar, büyüttüler, tahsilime de itina ettiler, yaptıkları iyiliği, büyük- lüğü her vakit şükranla, minnetle ana- cağım. Fakat ben genç kızın ihtiyacı yalnız bakılıp büyütülmekten ibaret değil, ev bark sahibi de edilmesi lâ - zım. Halbuki bulunduğum muhit pek sönük, temaş vasıtalarından mahrum, şimdiye kadar hiç bir nasıbim çıkmadı, çirkin de değilim, görgüsüz de deği - lim, amma işte beni istiyen hiç olmu- 'yor, yeis içindeyim » Yukarıda okuduğunuz satırları, is- mini yazmıyacağım, büyük şehirleri- mizden birinde oturan bir genç kızın mektubundan çıkardım. Yazısının bir kısmı hülâsa edilmiştir. Fakat cümle - Jerinin çoğu aynen kendisinindir, bu da gösterir ki, tahsili iyidir, ilina ile takib edilmiştir. Binaenaleyh muay - yen bir muadeleyi mar bir tedkik silsilesine tâbi tutabilir sanırım. Ken- disi bana müsbet bir sual sordu, ben bu suali ters çevirerek kendisine iade edeceğim: « Babanız, anneniz ölmeselerdi, size ayni Çıhsili vereceklerdi, refahı temin edeceklerdi, bir ailenin bir se- ki uzuvları olduğunuza göre de yaşıyacağınız muhit te bugün « ün ayni olacaktı. ün çıkmıyan talibin o uş olsaydınız çık — Bizde iş hayatı kaçta başlar? Dediler. Bunu dedikleri za « man saat yedi idi. Evimin karşısında - ki dispanserin kapısında hastalar bi - rikmişlerdi. Kapıya bücum ediyorlar, | numara alıyorlardı: | — Yedidel! | Dedim.. biraz sonra bakkal dükkâ - nının kepengini açtı. | — Yedi buçukta! Dedim. Bir müddet geçti. Bir daire- de ufak memur olan komşum evlin- den çıktı. Saate baktım. Sekizdi: — Herhalde sekiz buçukta olsa ge « rektir! Dedim. Bir müddet daha geçti. Bir dairenin müdürü olan bir başka kom - şum evinden çıktı. Gene saat baktım. Saal ondu. t buçukta zannederim. | | | | | | | | Dedim: — Bu nasıl söz, dediler, hayatı kaçta başlar bilmez misin? — Herkes kaçta isterse o saatte içe başlar. — Böyle şey mi olur? — Neye olmasın, dedim. 'Yapıyorlar, oluyor. İsmet Hulüsi — | Güneşten daha büyük yıldız var mıdir ? Meşhur heyetşi- nas Plasket muaz- zam bir yıldız keş- fetmiştir. Bu yıl- dız, hakikatte gü- neş gibi iki yıldız- İdan müteşekkildir. Bunlardan birinin kutru 18 defa, di- ğerininki de 20 de- fa güneşin kutrun- dan büyüktür. Bu yıldızın ziyası ancak | 10 bin senede arzımıza gelebilmektedir. Yani bu yıldızın bugün bize akseden zi- yası Mısır ehramları yapılmadan çok ev- vel mezkür yıldızdan teşaub etmiş bulu- nuyordu. XXA — Zy /| yüten aileye karşı şükran ve minnet borcunuzu ilelebed muhafaza etmek * kararını çok yerinde buluyorum. Şimdi yapacağınız şeye gelti Ve velâ müteessir olmamak, bedbinliğe kapılmamak, sonra da biraz cemiyet hayatına çıkmıya çalışmaktır. Fakat bu tavsiyenin hele sonuncu kısmını geniş manasile almamanızı rica ede rim: Size bugün sinema, yarın tiyatro, öbür gün danslı çay, başıboş dolaş » manızı tavsiye etmiyorum, fakat el - bette tanışmakta olduğunuz aileler vardır, arasıra onların toplantılarına iştirak edemez misiniz? Madem ki tah. siliniz vardır, bir dairede küçük bir iş alamaz mısınız? Bence 2 «i de müm « kündür. Son söz olarak gize 29 yaşında bi kızın evde kalmış sayılamıyacağını ha- tırlatmak isterim, ç * , Ankaralı okuyucum Mehmed Çetine Oğlum, Sen bu aldığın para ile kendin güç geçinebilirsin, nerede kalmış bir de 'onu geçindirebilesin. Fakat bunu yaz- dığım için müteessir olma.. Eğer se - nin halin vaktin yerinde, maaşın şim- dikinden dört beş misli fazla olsavdı da ben sana gene evlenme, diyecektim Çünkü sen daha hayata çok yeni atıl. mışsın, çok fazla gençrin, bu yaşta ev- lenmek doğru bir hareket olmaz. Sev. giye gelince bu sevgi yaşın icabı bir- denbire parlamıştır."Fakat az zamanda da sönecektir, Beni dinle; işinde çalış, maaşın art- sın ve biraz yaşlan, o zaman evlenme- yi düşünürsün. Kadın Köşesi Pratik güzellik bilgileri Çok yağlı saçlara karşı tedbir. Şu iki tertibden birini kullanınız. 2 gram Borate de soude, 250 > edu Distilde. Bir damla essence de portugale yahud 250 gram gül suyu. 2 gram ammoniague. £ tane yumurta sarısı, * Nefesinizin iyi kokması için: Bir parça Hind cevizi veya fetiilles de menthe, ya- hud da Pastilles aramatigues çiğneyi (Eauc de cannelle) ile gargara yapınız, * Çil lekelerine karşı: 90 gram iyi cins sabunu 15 gram limon suyunda eritiniz. Üzerine 8 gram huile d'amande âamöres, B gram da huile de tartre ilâve ederek merhem kıvamına gelinciye kadar gü- neşte bırakınız. Sonra içine 3 damla |hulle de rhodiume katınız. Akşamları ya- tarken, sabah uykudan kalktığınız vakit çil yerlerine sürünüz. Biraz durup gül suyu ile yıkayınız. Çilleri bütün bü- tün göçirmese bile çok azaltır. Çünkü çili geçirecek ilâç yoktur. * Dudak çatlaklarına karşe Her sxşam dudaklarınıza terkibinde salatalık bulu- nan bir pomaddan hafifçe sürünüz. * Çok kuru dudaklara karşı: Ayni mik- darda (glycörine) ile (eam distilte) den bir mahlut yapınız ve her akşam ovarak dudaklarınıza sürünüz. Çok terlemeye karşı: Fazla tetliyorsa- mız şu mahlülü yaptırıp terliyen yerlere sürünüz. Yarım İitre suya, 30 gram al- eoole, 30 gram sirke, 80 gram benjolne, 10 gram sapanine katınız, bu mahlül ile kompres yapınız. Yemek bahsi: Kıymalı patates köftesi Sağlam ve çürük olmıfan patatesler - den lüzumu kadarını suda haşlayarak ka- buklarını soyduktan'sonra havanda dö - vünüz ve el ile ovarak — kefgirden ge « çirip ezilmemiş parçalar kalmamasına dikkat ediniz. Bu hamura — kavrulmuş kıyma ile biraz da sovan suyu ilâve e - diniz. Biraz da ince kıyılmış maydanoz koyarak güzelce yuvurunuz. Sonra yu- varlak yassı veya uzun — költeler bunları çalkalanmış yumurtaya — ba! ince dövülmüş ve elenmiş peksimed to- zuna bulayarak kızgın sade yağında kı - zartınız. | Hapishaneden kaçan bir mahküm hırsızlık yaparken yakalandı Yanında bir vazife kaçağı olduğu halde medreselerin kurşununu çalan sabıkalı tevkif edildi anberi aranmakta olan, İz - t shanesinden firar eden, Yü - Tük Ali, ve Demir Ali ismile maruf, meşhur bir sabıkalı, evvelki gece, Fa- tihde yeni bir suç işlerken, yakalan - mıştır. Maruf ve azılı sabıkalılardan olan Yürük AN, en son işlediği — sirkatten yapılan muhakemesi sonunda 3 sene |4 ay müddetle hapse mahküm edilerek, İzmit — hapishanesine — sevkedilmişt |Suçlu, cezasını bir müddet — çektikten |» sonra, bundan iki ay evvel bir gün ha-| pishaneden firar etmiş, derhal takibi - ne başlanmakla beraber, hiç bir yerde izine rastlanamamıştır. Evvelki gece, saat $ sularında, Fa - tihde Nakşidil medresesinin civarın - dan geçenler, fki adamın medresenin kurşunlarını çalmakta olduklarını gör- müşlerdir. Derhal, hâdiseden bekçiler haberdar edilerek, medresenin etrafı kuşatılımış, polis Arifle, lardır. Suçlular merkeze götürülerek, tah- ta başlandıktan sonra, bunlardan n sabıikalı ve firart Ali olduğu an mıştır. Suç ortağı da, gene vazife- inden firar etmiş, Yaşar isminde bir gençtir. suçlu da, dün adliyeye tes - €k, Asliye 4 üncü ceza mah - kemesine verilmişlerdir. Mahkeme, yapılan sorguları netice- sinde, ikisini de tevkif etmiştir. 1500 lirayı zimmetine geçiren bir memur bir buçuk sene hapse mahküm edildi Bir müddet evvel, Büyükada inhi - sarlar satış şubesi memuru İken, İstan- bul inhisarlar idaresine gönderilmesi |lâzun gelen satış bedellerini gönder -| |miyerek, para destesi şeklinde bir pa- ket yapıp, paketin üstüne ve altına bi- rer banknot koymak suretile zimmetine bin beş yüz lira geçirmiş olan Kamberin müuhakemesine, dün ağırceza mahke -| mesinde devam edilmiş, suç sabit gö- rülerek, Kamber bir buçuk sene hapse mahküm edilmiştir. 10 kuruş alacak iç'n arkadaşını öldüren çocuk mahküm oldu Fatihte arkadaşı Hulüstyi 10 kuruş alacak yüzünden bıçaklıyarak 13 yaşındaki Tevfiğin muhak ğircezada, dün neticelenmi. Mahkeme, yapılan muhakeme «0 - nunda Tevfiğin suçunu — sabit görmüş ve ceza kanununuün 448 inel maddesi - ne göre, 18 sene müddetle hapsine ka- rar vermiştir. Fakat, suçlunun bu ce - zası, yaşının küçük olması nazara alı - narak, 2 seneye indirilmiştir. Bir avukat bir icra memurunu| tahkir etti Avukat Hadi isminde bir zat, icra muhasebesinde takib etmekte olduğu bir işinin gecikmesinden — dolayı, icra müuhasebe kâtibi Osmanı — tahkir ve dövmeğe teşebbüs etmiştir. Bu iddia ile dün Asliye dördüncü bekçi Kadir |. kaçmak üzere olan hırsızları ykalamış- | « ceza mahkemesine verilen avukat Ha: di, muhakeme neticesinde yedi lira ha« fif para cezasına mahküm edilmiş, ce « zası tecil olunmuştur. Bir ihracatçı hakkında takibata başlandı Findik ihraca nünde birinin, © ndan Jozef is * rımızın iİhraca * mnameye aykırı bif şekilde hareket ett ve nizamnamd Yapılan tahkikat neticesinde ihbaf tahakkuk etmiş ve suçlu Jozef, Sultanı ahmed birinci sulh ceza mahkemesind verilmiştir. Bir mürabahacı mahkemeya makta olduğu ihbar €“ mürabahacılıktarf | Behcetin İsu : Poliste : | Ş Bir genç kız trenden düşüp yaralandı PFrenkây Xız llsesl talebesinden 16 yaşın * da Muayzez, düm sabah Haydarpaşadan bani liyö trenine Tken basamaktan ayağı Küf yarak düşmü başından — yaralanmıştıı Yaralı tedavi altına alınmıştır. Bir yük arabası devrilerek bir adam yaralandı Bürücü Mustefanın idaresindeki 647 nu “ maralı yük arabası, Mesihpaşa — sokağındafi İgeçerken devrilmiş, &: makta olan Kirkor yer yarnlanmıştır. Yangın yerinde tutuşturulan otlar söndürüldü 'Dün akşam Beyazıd kulesi tarafından İ falyeye Akbıyıkta yangın çıklığı haber ve “ rülmiş Ve Fatih itfalye grupu derhal harekel” le Akbıyığa gelmiştir. İtfalye grupu geldik * ten sonra, bazı kimstlerin yangın yerinde * ki ot kümelerini tutuşturdukları ve çıkan Ö” levlerin kule tarafından zannedildiği anlaşılmış, Komşusunun eşyasını çalan adam yakalandı Dün zabıtaya müracaat eden ve Üsrü * *|darda Dolap sokağında oturan Muhlis, a: Vevde mukim İbrahim tarafından altın Kü * İpe, yüzük vesalresinin çalındığını tddla et * miştir. Biraz sonra İbrahim yakalanmış eşya istirdad edilerek sahibine iade edil * miştir. Bir tramvayla otobüs çapıştılar Boför Baldin idaresindeki 3399 numa! |Kurtuluş - Beyand otobüsü ile vatman A * | rifin idaresindeki Şişli - Tünel tramvayı # rasında Harbiyede bir çarpışma — olmuz, ikisi de basara uğramışlardır. 15 yaşında bir hırsız yakalandı Kürüçeşmede Tramvay caddesinde doktöf İbrahim Haydara aid evde kimse bulun diğı bir sırada içeri hırsız girerek yorgült gömlek, gramofon plâğı vesalir — eşya kaçmıştır. Zabıtaca yapılan tahkikat neti * cesinde hirsizin 15 yaşında Abdullah oldü * Bu anlaşılmış ve suclu yakalanarak mildi amuümlliğe teslim edilm! —— —a f iki ahbab çavuşlar : İntikam