8 Ocak 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

8 Ocak 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Çok şık bir Tayyör modeli Yayyör her mevsimde giyilen en güzel © rahat sokak ebsisesidir. Bir etek, bir Seketten ibaret olan tayyör ufak tefek | Mirklarla her yaşta kadının giyebileceği | #eydir. Çok sade kesilmiş olan bu tayyör kaba eklerle süslenmiş kollar ve ceblerile Sek şıktır. Bu tayyörü kışın da giyebile- “ğİNiZ gibi baharda da Ktifade edebilir- MRİZ Son senelerde kışın da açık renk-| lerin moda oluşu bu işi kolaylaştırıyor. | sene kısa ve bol etekler olduğu gi- dar ve düz eteklere de tesadüf edil - Mektediz. Tayyör, b'lhassr genç kadınlar ve genç ka için kış mevsiminin en güzel so - ik elbisesidir. Orta yaşlı, ve yaşı geçkin inlar yaz mevsimindeki kostüm gi- Yebilirier. Velhasıl kostüm, her mev - Biyilebilen, her yaştaki insanın gi- elbisedir. Ağır, fantezi kumaştan bir bluza bu kâdar sade bir biçimden daha çok yaraşan olmaz. Kruvaze göğüs. ne dar, ne enli reverler, ne kol, ne bir süs. Her kadın bilmelidir | 1 — Soğan doğrarken gözünüzü ko rumak için onu su dolu bir kabın i- çinde doğrayınız. 2 — Kürumuş cilâları kullanılır bir hale koymak için içine birkaç damla sirke daylatınız. 3 — Kışın yıkanan çamaşırı don - maktan kurtarmak için çamaşır Su - yünün içine bir avuç iri tuz atınız. 4 — Sobalarda yakılan kömürün i- yi yanması ve az kül bırakması için | kömürü önce tuzlu su ile sulayınız. | 5 — Çiçek vazolarının çiçek kırın- tılarından kokmamasını ve çiçekleris nizin daha uzun müddet muhafazası- ni isterseniz vazonun dibine bakır bir etkin nd Saç tuvaletleri sadeleşiyor Jzun zaman değişmiyen ve taranması, düzeltilmesi cn güç olan saç tuvaletleri artık yerlerini daha kolay ve ayni za - manda eskileri aratlırmıyacak derecede güzel olan saç tuvaletlerine bırakmıştır. Bir zamanlar bukle bükle aşağı doğru inen saçlar moda idi. Bir zamanlar bu de- işmiş saçlar düz olarak tarandıktan son- ra“rulo halinde başın etrafını çerçevele- mişti. Bu da pek uzun müddet devam etmemiş. Yukarı taranmış saçlar moda olmuştur. Yukarı taralı saçlar gittikçe daha sa » deleşiyor. Bunun sebebini, biraz kuva * förün yapılışındaki küçüklükte aramak lâzımdır. Saçları aşağı tararken bukle, dalga yapmak daha kolaydır, yukarı ta- rarken daha güç. Bundan başka düşük saçlarda çok dal gü, bukle hoşa gittiği halde tepede o ka- dar güzel görünmüyor. Geniş geniş ve hafif dalgalar, iri. seyrek bukleler, hat- tâ düz taralı saçlar daha güzel duruyor. Bu iki tesirle hergün biraz daha sade- leşen yeni kuvafürlere artık (kimsenin «pratik değil, demeye hakkı kalmıya - cak. Umumileşmesine engel olan mah - zuru ortadan kalkmış olacak amma ba - kalım umulduğu g'bi taammüm edebi - lecek mi? Meselâ: Amerikalılar hâlâ es- ki saçlardan vazgeçmediler, Bakalım bi- zim kadınlarımız neye karar ler. Eskide devama mi, mü? verecek - yeniyi kabul- Rezmini koyduğumuz kuvafür tanın - miş bir Fransiz kuvsfürünün bu ay or - taya çıkardığı modeldir. Yandan yuka - güzel bir tuvaleti. Beli işlemeli yollu, geniş (bir etek, İrı taranmış olan saçlar iri bir bukle ha- önü erijinal bir şekilde büzülmüş bir korsaj. linde tepede toplanmış. Yakışanı yapınız Tuvaletinizin dekolit. si yüzünüz kadar vücudünüze de uymalıdır Bir elbisenin yaka açıklığı o elbisenin | giyene yaraşmasına çok tesir eder. Bunu bazan kapali yakasını açar açınaz birden- bire güzelleştiren bir #obunuzda, açık yâ kasıni kâpüyınca yüzünüze daha iyi gi - den mantonuzda, daha bir çok değiştir - melerde elbette ki kendiniz de (farket - mişsinizdir, Gündüzlük elbiselerde bu kadar göze çarpan bu cihet, dekolteye (mühim bir yer ayıran, büyük bir kıymet veren ge- ce tuvaletlerinde daha mühim bir rol oy nar, Çünkü orada, açıklık yalnız yüze yâ raşmakla kalmıyacaktır, vücude yakış - masi da lâzım gelecektir. Bunu kadınların hepsi bilir. Bildikle - ri içindir ki içlerinde şu bu (o teferrüata aldırış etmiyenler bile elbiselerinin de » költelrinde titizlik gösterirler. Kim bilir kaç kereler siz kendiniz de yakasının &- çıklığı köprücük kemiklerinizi meydan - da bırakıyor, göğüs tahtanızı çirkin Çir kin ortaya çıkarıyor, ne (bileyim daha bin türlü sebebler yüzünden sevdiğiniz bir tuvaleti yaptırmaktan vazgeçmişsi - nizdir. Haklısınız. Bu meselede ne kadar titiz davransanız yeri vardır. ie bir vakit, hiç bir şey pahasına yü- sunuzu değil, vücudünüzü bile güzel gös termiyecek bir şekle Tazı olmamalmınız. İhtimal diyeceksiniz ki «benim omuz başlarım, veya kürek kemiklerim, yahud da köprücüklerim nasl olsa dekolte bir tuvalet giyer giymez ortaya çıkıyor.» Bu sözünüz bu yıla gelineiye okadar belki biraz doğru olabilirdi. Fakat bu se- ne terziler dekoltenin ehemmiyetini göz önüne alarsk öyle kurnazca modeller hazırlamışlar ki iyi seçerseniz açık elbi - se giyinmiş olduğunuz halde kapamak istediğiniz kusurunuzu pek âlâ gizliye * bilirsiniz. İşte bu sözümüzü teyid edecek üç ör - hek: kolte omuzu da, göğüs o kemiklerini dey hattâ kürekleri de hiç değilse göze çarpa 1 — Göğüs kemiğini gizler, maktan saklayabilir. ? — Bir tarafı tamamen açık olduğu| 3 — Hele bununla, çıkık köprücük kes için sakın öbür tarafın kapalılığı hiç| miklerini de, küreklerinizi de bütün bis bir şeye tesir etmez sanmayınız. Bu de -İtün gözden gizleyebilirsiniz. © Bu da Molinö'nün genç kadınlara çok yaraşan bir tuvaleti. Kloş etekte birl dar, biri geniş iki sira kırma, İncile işlenmiş korsajı İki ince askı tutuyor.