February 19, 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

February 19, 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Gazetede çıkan modellerin, orijinal ve! başka yerleride görünmemiş (olmalarına gok dikkat etmekteyiz. Bilhassa ok «ularımızın modellerimizden azami İsti - İsdoyi temin etmeleri en büyük “arzu - muz ve gayemizdir. Her hafta Pazar günleri muntazaman hezrodilen kadın sayfamız, çıkan kadın köşesi için yaptırdığımız, ve getiritiğimiz modeller en iyi kadın elbi- sesi çizenlerin çizdikleri ve en iyi elbise; dfken terrilerin diktikleri oriğinal mo - &ellerdir. Bunların okuyucularımız için daha İs- Wade ve daha iyı anlaşılır ve görülür tarzda olmaları için yeni bir tip model in tihab ettik, Bunlarda çok yen: ve görül - memiş mantolar, roblar, velhasıl Okadın giyimine ald her şeyi bulacaksınız. Yüz, saç tuvaletleri, zayıflık, şişman» lık modaları velhan! güzellik, şıklık, ge yim hususunda bir örnek olan sinem nın payitahtı Holitvuddan (o bu modelleri getiriyoruz ve getirimekte devam ede - ceğiz. Bunlarda buzünün ve yarının en| güzel yeniliklerini bulacak Bu eşi bulunmaz şıklık serisine (Holivud mo - delleri) adile bugünden itibaren ba ruz, Solda: Gündüz efbiselerinde omuzlar yeniden genişliyor. Böyle daha çok kısalıyor. Rob ve her gün 0- ve tayyör boyları ancak dizleri örtmek- tedir. Bu modele, omuzlar geniş, yaka ka - palı ve drape. Büzgülü beli geniş bir sü- ed kemer sıkıyor. Tokası altın Kumaş: Alpakadır. Sağda: Kadife garnitür bu sene çok modadır. Bu model krepten veya jerseyden olabi» lir. Kol altından başlayan süs iki renk kadifedir. Bu süs büküle büküle dizlerin yekinine iniyor, Ondan sonra biri öbü - ründen az kısa iki geniş kuşak gibi yere kadar sarkıyor. yaldızlı. Berenizi kendiniz örünüz Elde, tığla «sık iğne» veya «atmalı sık İğne: gibi örülür. Tabii bütün el örgüsü yuvarlak bereler gibi ortadan başlana » eaktır. Muayyen biyüklüğü alıncaya ka- dar arttırılacak, ondam sonra arttırma bi rekılacak, bir müddet düz ördükten süp-' ra da baş ölçüsüne göre eksiltilecektir. Bu türlü berelerden şimdiye kadar çok gördük. Pek çok giyildi. Fakat bere klâ- sik bir şapkadır. Modam batmaz. Her mevsim modasına göre ya süsü değişir, ya biraz irileşir, biraz ufaklaşır ve zah- metsizce modaya uyar. Şu gördüğünüz berede bu türlü ye: Hklerin en güzelleri yapılmış. Bir kere tepeden giymeğe müsaid şekilde. Yani yeni kuvafiirlere uyuyor ve yeni şapka - lara benziyor. İkincisi yeni şapkalar gi - bi tüyle süslü... Biri beyaz, biri yeşil iki yumuşak ve ufak tüyle... Keridi rengi deniz mavisidir. SON POSTA Bir kadının güzelliği saçlarının güzelliğile mepsuten mü- tenasıbdır deşek hatu etmemiş oluruz. Saçları güzel, yahud saç tuvaleti güzel bir kadın kendinden çok güzel olduğu halde saç tuvaleti güzel olmıyan kadından daha iyi bir tesir yapar, İyi giyinmek. iyi makyaj kadını güzel gösterir. Fa- kat saç tuvaleti bunlara kıyase edilmiyecex kadar mühim- &ir, Artık her kadın saçını düzeltebilir ev iyi bir kuvafüre sa- kib olabilir. Cünkü: Bir kere altı sylık ondülelerle saçlara az çok kıvrılmak istidadı vermek mümkün. İkincisi saç modası gittikçe zenginleşiyor, çeşidini arttırıyor, Muayyen tiplere, muayyen saçlara uymaktan kaçıyor, Her tipin, ker seçin “htiyacına göre türlü şekil almaya çalışıyor. Bu mak- sadla muhtelif tecrübeler yapılıyor. Ayni saça gidebilecek birkaç kuvafür birden icad ediliyor. Kadıa, bunların ara - sından yalnız zahinet edip yüzüne en yaraşanı bulmak va - zıyetindedir. Şunu da ilâve edelim ki: Bütün saç tuv: wi her kadının yözüne uyabilir. Fakat tuvaletin bazı taraflarında ufak de. Hişiklikler yapmak lâzımdır. Bu da pek güç bir şey değiliir. Bilhassa alın ciheti ehemmiyetlidir. Alna gelen kısımda yâ- pılacak bir değişiklik saçın yüzün şekline uygun olmasını temin edekilir, Meselâ: Gördüğünüz şu üç kuvafür ayni başta ve ayni şe- kilde permanantlanmış saçlarda yapılmıştır. Üçü de oyn ayrı muvaffak olmuştur. Biz üçünü aldıx. Bu başa daha böyle (0) kuvafür tatbik (edilmiştir. Hepsi de mükemmel neticeler vermiştir. 1 — Bu, son berece genç bir kuvafürdür. Saçlar sağdan ayrılı, yanlar yukarı doğru bukleli, Önde de bukueli bir tu tum var. Ense saçlar uzun değil ve âz kıvırcık, 2 — Burada ense saçlar daha kısa, daha kıvırcık, Öndeki tutam dahâ Kalın. Yanlarda değişiklik yoz. 3 — Genç ve çok düzgün bir kuvafür. Verevins ve düm - düz taranan saçların yalnız uçları, tepede buklelenmiş, Bu saç şekli çoklarına yaraşır. ' ç değişiklik olmuş. Genç kızlar için örgü rob Genç kızlar bu robu yüzde yüz seve - İceksiniz. Çünkü: Tam sizin taze vücudü- nüze, kıvrak hareketlerinize uyacak şe - kildedir. Kapalı bir yaka, omuzları hafif kabarık, dar, uzun kollar, sımsıkı bir bel, kalçaları, bacakları saran dar bir etek. Hepsi bu kadar değil Renkleri de ne kadar size uygun. Esas itibarile koyu bir renk, sik sık giyilmeğe (omüsaid. Fakat öyle ağır başlı bir elbise gibi baştanbaşa koyu değil, Korsajı şık bir desenle süs - 10. Bu deseni örgünüzün © rengine uyan açık bir veya iki renkten Oyaparsınız. Bundan başka kollarla korsajın üst ta - rafı (geniş bir roba yerine kadar) ayni renk beneklerle süslenmiş. Bu da elbise- ye başka bir tazelik katıyor. Eteğe renk (o katıştırılmamış. Yalmz, düz örgü arasına muayyen fasılalarla muayyen sayıda ters - yüz örgü geçiril - miş. Adeta çizgili yahud plili imiş gibi| duruyor, İ Eteğin beneklenmediğ: çok isabet, Çün| kü koyu renk vücudü £ (bilhassa kalça kısmını) ince gösterir, Sentürü de hemen başlıbaşına bir süs, Ters-yüz örgüden düz bir kuşak, fakat Havanın cilde tesiri Soğuk (havaların cilde yaptığı mühim bir zarar da şudur! Kıl gibi ince damar- ların, derinin üstün » den görünecek ha « le gelmesi... Bu de marlar en fazla bu « run ucunda ve ya» naklarda bu hali a - lırlar ve uzaktan ba- kılınca, oldukları ye ri çirkin bir kırmaf renkte gösterirler Yakından bakınca da saç teli kadar ince « cik kızıl çizgiler has İlinde, derinin şeffaf. hğım, güzel rengini gözden gizlerler. Bunun sebebi ne « dir? Ku gibi ince gördüğümüz bu damarlar, hakikatte de saç telleri kadar incedirler. Normal za - manda kan buralarda muntazam dolaşır. Fökat fazla soğuk kan cereyanını hızlaş- tırır. Bu damarcıklarda bir kan birikme. sine sebeb olur. Yani burları kanla tı - kar, İşte o vakit oralara biriken kan de- rinin üstünden, damarın boyunca, tupkı bir kırmızı çizgi gibi belirir, Bunlar bir, iki değil, pek çoktur. Çok oldukları için de tâ uzaktan bile bakılsı insanın yü - züne yer yer tuhaf bir kırmızılık verir - ler, Ne yapmalı da ince damarları tıkan - maktan korumalı? Korunma çarelerinin en başında şu ge lir: Yüzü birdenbire fazla soğuğa gös - termemek, Bahusus sıcak bir yerden Çı- kınca... Meselâ: Evinizden veya bir mi ssfirlikten, bir iş yerinden ısınmış olarak çıkarsınız. Dışarıda iğneleyici bir soğuk vardır. Yüzünüz birdenbire soğukla ka; gılaşir. Ve Memarlarınızda bir kan biri mesi olabilir, Buna meydan vermemek i- Güzel kalmak için soğuk havalarda şunlara dikkat ediniz şarpınızla, elinize ne geçerse ve neyi Vüs ziyete uygun bulursanız onunla bürümes ğe çalışmalısınız. Birkaç adım böyle yö- rüdünüz mü artık tehlike kalmaz. So « ğuğa yavaş yavaş alışmış olan yüzünüzü bütün bütün açabilirsiniz. Bunun aksi de olabilir: Çok defa s0 « Huktan dönünce sobaya, sıcağa sokulur. sunuz, Bu kuvvetli hararet (o değişikliği yüzünüzde ayni ârızaya sebeb olur. Dı - şarıdan gelince sitak odaya giriniz. Fa « kat soba vesatrenin yanına yaklaşmayı - nız, Hele yüzünüzü kat'iyyen bunlara karşı tutmayınız. Üçüncü korunma çaresi de şudur: Soğuk havalarda ne yapıp yapıp yağlı bir madde sürmek (krom vesaine) deriyi | ğü için) bir nev: U labilir. Fakat herkes, b boyanmıyacağı için hi sokağa çıkışta değilse o soğuğa uçlarının upuzuncuk sarkıtılması hoş birİçin her sıcak yerden çıkınca (Oyüzünüzü, | karşı yağlı bir krem sürünmek muhak « , | mmantonuzun yakasile, mendilinizle, e -|kak lâzımdır.