19 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugür sahife Telefon: Başmuharrir: 20585 — Yazı İşleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 sahife Sene 21 — No. 7306 — Fiati her yerde 5 kuruş General Franco İngilterenin | y; tavassut teklifini reddetti 350,000 kişilik bir ordu 1000 topla son taarruza hazırlanıyor Franconun kardeşi Italya ile Ispanya arasındaki menfaat birli- ğinden bahsediyor. Mikirie- pa evvel af ilânı da kabul e PAZAR 19 Şubat 1939 Hariciye Vekilinin mühim beyanatı rkiye sulh faaliyetine devam kararındadır Bulgar Başvekili B. Köseivanof yakında Ankaraya gelecek B. Şükrü Saracoğlu, Bükreşten dönüşte ölülyemi ve Atinaya da uğrıyacak Londra 18 (A.A) — Frankist mah... fillerinde söylendiğine göre Burgos VE RO hükümetinin, Başvekil muavini ge- * neral Jordana, Hodgson tarafından ©“ yapılan tavassut teklifini general | Fronco namına reddetmiştir. Gene- * ral Franco, Cümhuriyetçilerin kayıd- $ız ve şartsız olarak teslim almaları- nı istemektedir Ayni mahfillere göre, Franco teslim olan Cümhuriyetçilere karşı merha- metkârane davranacak, fukat muha. samatın durması için ilk şart olarak umumi af ilân edilmesinin ileri sü rülmesini kabul etmiyccektir. Franco son taarruza hazırlanıyor Burgos 18 — Nâsyonalist mahfil ler, dahili harbin sona ermesi artık saat meselesi telâkki edileceğini ve Fransa ile İngilterenin Francoyu hu- İ kukan tanımaları neticeyi çabuklas- taracağını beyan ediyorlar. . Maama- (Devami 7 nci sahifede) B. Hasan Hayri baro reisliğinden istifa etti JIstifaya sebep Denizbanktan alınan altı bin lira vekâlet ücreti meselesidir! | | B. Hasan Hayri, banka ile aralarında takarrur eden i 12 bin liranın altı bin lirasını aldığını dünkü Baro | içtimamda söyliyerek, arkadaşlarına geniş bir | tahkik ve takdir hakkı verdiğini bildirdi İ Franco dopçusu ve tayyareleri tarafından bamhardıman eğilen Madridin harab caddelerinden bir! Kar Karahisar - Giresun yolu kapandı $. Karahisar 18 (A.A.) — Dünden beri devam eden kar yağığı sonunda kasabaya 20 santim, Eğribel mıntaka- sına da bir metre kırk santim kar düş- müştür. Bu yüzden Karahisar - Gire- sun yolu kapanmıştır. Ebilkkatle ır: Elpençe e divan Bir resim intişar etti: Bir yüksek memurun karşısında iki vatandaş, » eskilerin selpençe» dedikleri şekil. de - dipan duruyorlar... Rükü tarzında selâm vermeler ka- dar, bunlar da demokratik zihniyeti- mizle telif edilemez manzarulardır... Hariciye Vekili gazetecilere beyanatta bulunurken Hariciye Vekili B, Şükrü Saraçoğ- | İstanbul kumandanı, diğer general- Tu, Balkan antantının Bükreş toplan- | ler, Belediye, Parti ve adliye erkânt, tısında bulunmak üzere dün akşam | sefirler, konsoloslar ve daha birçok Semplon ekspresile Bükreşe harekel | zevat tarafından uğurlanmıştır, etmiştir. Vekil Sirkeci garında vali, (Devamı 7 nci sahifede) Başvekil bugün mühim bir nutuk irad edecek Bugün açılanlarla men memleketteki Halkevlerinin sayısı 367 ye baliğ oldu Reisicümhur İsmet İnönü diyor ki: “Halkevi, yeni Türkiye hayatının başlı başına bir unsuru, başlı başına bir remzidir. Yeni nesil, açık hava- da, spor meydanında ve Halkevinde toplanıyor. Ancak böyle bir nesildir ki, beden kuvveti, fikir kuvveti, iman kuvveti ile yeni Türkiyenin . istikbalini kuruyor, yeni zamanın bütün sert dileklerine cevab vermeğe hazırla- nıyor.» Ankara 19 (Telefon) — Bugün | letile açılacak 158 yeni Halkevi tören Böyle resimler gözleri rencide edi- yor. Bir âmire hürmet lâzmsa ayal vdziyetlerle onun memnun olamıya- Cağını artık kati surette herkes an- lamtalı... Âmirin mesai programını tamamlamağa yardım için üzerimize terettüp eden vazifeyi imkânm son haddine kadar hulüsla, samimiyetle yapmak... İşte kendisinien fazla memnun edecek hürmet... Baro relsi nutuk söylüyor (Yamsı 4 üncü sahifede) Halkevlerinin açılışının 7 nci yal dö nümüdür. Bu münasebetle bügün Halkevinde büyük bir merasim yapı- lacaktır. Merasime sat 15 te İstiklâl MAIŞI ile başlanacak bunu müteakib, Başvekil ve Cümhuriyet Halk Partisi umumi başkan vekili doktor B. Refik Saydam mühim bir nutuk irad edecek- tir, Bu nulük Ankara radyosu ile neş- redileceği için mevcut bütün Halkev- salonlarında bulunanlar Başvekili- mizin nutkunu dinliyecekler, ondan sonra mahalli progrümlarını tatbik edeceklerdir, Dün akşam sosyal yardım komite. si menfaatine bir balo verilmiştir. Ba- lo geç vakte kadar gayet samimi bir “hava içinde geçmiştir. Evin iki sola nunda da Halkevi ressam ve heykel» (Devamı 13 üncü sahifede) Meseleler dünyası!... 0)