19 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

19 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

(4-3) mağ$lüp etti Misafirlerin hücum hattı güzel oynadı. Oyun çok hareketli ve heyecanlı oldu A. S. 23 takımının kalesi tehlikede, müdafaaya Sofyanm A. 8. 23 takımı ilk maçını dün "Taksim stadında takviyeli bir Şişli takımıma karşı oynadı. Siyah beyaz forma ile sahaya çıkan misafirlerin takımı şu oyunculardan mürekkepti: Dermonski - Balakciyef, Spasof - Petrof, Vitöski. Busef - Teodorof, Angelef, Paçaciyef, Astrogof, Yorda» not, Bu takımın beş forverdi ile sağ mü- dafi ve kalecisi beynelmilel oyuncu. lardır, Şişli takımı adetâ bir mühtelit şek- inde sahaya çıkmıştı: Armanak - Vlastardi, Hüsnü - Martiyan, Nobar, Arşevir - Agop, Yu- sut, Melih, Jirayir, Diren, Hakem İzzet Muhiddin Apâk idi. Sıtadda üç bine yakın seyirci vardı, BİRİNCİ DEVRE Saat 15,45 de oyuna başlandı. Kor- nerle neticelenen misafirlerin ilk akı- mından sonra Şişli takımı derhal hâ- kimiyeti ele aldı. Bulgar takımının yanı sahasında dolaşan #opu, Şişli forverdleri yanlış vaziyet alarak bek- iedikleri ve fazla ayaklarında tuttuk- ları için hasım kalesine kadar götü- remiyorlar. Bu arada Melihin uzak- tan çektiği güzel bir şütü Bülgar ka- lecisi denize dalar gibi bir atılışla kornere gönderdi. Diranın şahsi oyu nu Şişli forverd hattını büsbütün bozmağa başladı. Misafirler solaçıklarının * demarke kalışından istifade ederek, bü cenah- tan hücum ediyorlar. Bülgarların Akınları seyrek, fakat tehlikeli. For- yerd hattı kademeli öynüyür ve pas- lar dalma ileri, eşapelik öetinleme veriliyor. A. S.23 ÜN İLK GOLÜ On üçüncü dakikada misafirler çok | güzel birgol yaptılar. Hüsnünün | karşısında sağaçıkla mükemmel bir | deplasman yapan santrfor topu avut | çizgisi üzerinden havadan geriye | doğru ortaladı. Solaçık sağ ayağiyle vole bir şüt çekti. Top Şişli kalecisi- nin kıpırdamasına meydah kalma dan ağları buldu. A. 5.23 ÜN İKİNCİ GOLÜ Top santradan sonra tekrar Bulgar- ların ayağına geçti. Bu sefer ayni va- santrfor durmadan yerden ve köşe. den sıkı bir şütle Şişli kalesine soktu. Üstüste yapılan bu iki gol cidden mahiranse ve güzeldi. Şişli takımı on dakika süren hâkimiyetten sonra ye- diği bu iki gol üzerine bocalamağa başladı. Bulgar forverdleri deplas- manlı ve derin oyunlarında muvaf- fak oluyor! A. 8. 23 ÜN ÜÇÜNCÜ GOLÜ Yirminci dakikada Misafirlerin yedi oyuncusu çalışıyorlar ortaladı. Sağiç ayağma gelen topa Lig maçları bitiyor Galatasaray - Fenerbahçe maçı haftanın en mühim karşılaşmasıdır Bugün lig maçlarının son haftasi oynanıyor. Şeref ve Taksim stadında yapılacak müsabakalar şunlardır: Taksim stadında: Galatasaray - Fenerbahçe, Şeref stadında: Vefa - Süleymani- ye ve Beşiktaş - Beykoz. Bu maçların en mühimmi Galata- saray - Fenerbahçe karşılaşmasıdır. Puan vaziyeti itibarile Beykoz - Be- şiktaş maçı da oldukça ehemmiyetii- dir. Beşiktaşın mağlübiyeli veya be- rabere kalmasına mukabil eğer Fe nerbahçe galib gelecek olursa İstan- bul şampiyonu bir gün içinde deği- şebilir. Yani Beşiktaşın yerine Sarı lâciverd takım şampiyon olur. Galatasaray - Fenerbahçe maçının neticesini şimdiden kestirmek güç- tür. Çünkü Fikretin Fenerde Adna- nın Galatasarayda yer alamamaları iki takımın son vaziyetleri ve kuvvet- Ie üzerinde müessir olacaktır. Bi hassa Fikretin eksikliği Sarılâciverd- Mler için çok mühimdir. Galatasaray takımı, alıştığı saha- da oynıyacaktır. Aynı zamanda bu vurmadı, üzerinden atladı. Soliç dur- | takım son maçlarda atak ve enerjik madan sıkı bir şüt çekti, Top hava dar Şişli kalesine üçüncü defa olarak girdi, Oyun (3 - 0) olduktan sonra, Şiş- lililer kendilerini bir parça toparladı- lar ve hücuma geçtiler. Bulgar mü- dafaasının sıkışmağa başlayınca za yif olduğu görülüyor. Sağbek üstüste iki ıska geçti. Bulgar kalecisinin fe dakârane gayretini seyrediyoruz, ŞİŞLİNİN BİRİNCİ GOLÜ Onuncu dakikada Vlastardi uzak- tan bir favul çekti. Top Melihin kafa vuruşile Diranın ayağına geldi. Diran sürdükten sonra ortaladı, Jirayir durdurmadan yerden bir şütle topu plonjon yaparak Bulgar kalecisinin altından kaleye soktu, Devrenin bundan sonraki kısmı Şişlinin hâkimiyeti altında cereyan etti. Her İki taraf forverdleri de pek yakından fırsatlar kaçırdılar, Şişli takımı, kalecinin topla fazla yürüme- si yüzünden hakemin verdiği endirekt bir vuruştan istifade edemedi ve dev- re (3 - 1) Bulgarların galibiyeti ile bitti, İKİNCİ DEVRE Oyunun ikinci devresi çok hareketli oldu. Şişli takımında, Arşevirin ye- rinde Tarık, Agobun yerinde de Hıraç oynuyorlardı, Daha ilk dakikalardan itibaren Şişli oyuna hâkim oldu ve bu hâki- miyet dakikalar geçtikçe artlı. Melih ve Diran bir kaç metreden olmuş gol- ler kaçırdılar. ŞİŞLİNİN İKİNCİ GOLÜ On altıncı dakikada mütemadiyen Bulgarların on sekiz pası İçinde oyna nan top nihayet Bulgar müdafilerin- den birinin koluna çarptı. Hakem pe- nalti verdi. Vlastardi bu fırsatı gole çevirdi. Hakem Kendisine itiraz eden oyunlar çıkarmış ve muvaffak olmuş- tur. Ancak Adnanın eksikliği ile ta- kımın teşkili güçleşmiştir.. Galatasa- rayın iyi tertib deilecek bir takımla güzel bir netice alacağını tahmin ediyoruz. Beykoz - Beşiktaş maçı, Siyahbe- yazlılar için çetin bir müsabakadır. Geçen hafta Galatasarayia berabere kalan Beykozlular kuvvetli bir takım olduklarını bir kere daha göstermiş- lerdir. Şerefin iltihakile kuvvetlene- cek olan Beşiktaşın bu râkib karşı- sında vaziyeti ciddi bir şekilde kay- rayarak oynaması lâzımdır. Normal şartlar içinde Beşiktaşın © galibiyeti beklenebilir. Vefa - Süleymaniye maçmı, Yeşil- beyazlıların kazanacaklarını tahmin ediyoruz. Bugünkü spor hareketleri TAESİM STADINDA: A.S,23 - Pera Beylerbeyi - A. Hisar Galatasaray - Fenerbahçe » ŞEREF STADINDA: Galatagençler-Boğaziçi Saal 9,30 Karagümrük-Davutpaşa »> 11,15 Vefa - Süleymaniye » 13 Beşiktaş - Beykoz , 15 Saat 11 » 1380 15 (4-3) misafirin galibiyeti ile bitti, NASIL OYNADILAR? A. S. 23 takımının forverd hattı ve bilhassa Paçaciyef ve Yordanof çok güzel © oynadılar. Derinleme, uzun paslı ve aslı iyi bir oyun nümu- nesi gösterdiler. Buna mükabil haf hattı ve müdafnası vasat bir takım hissini verdi. Takımın bu hatları ile forverdler arasında Sinif farkı gör bir Bulgar oyuncuyu sahadan çıkardı, dük. Kaleci güzel oynadı. A. 8. 23 ÜN DÖRDÜNCÜ GOLÜ Golden sonra yapılan satraden to- pu kapan Bulgarların akınında top i vaziyette Hüsnünün koluna Şişli oyuna tamamile hâkim oldu. Bütün misafir takım adetâ on sekiz pası içinde oynuyor, Topu dışarı vu- rarak vakıt geçirmeğe uğraşıyorlar. Şişli oyuncuları bu sıkışıklık içinde gol yapamıyorlar. Nobarın bir şütü- nü Bulgar kalecisi güzel bir plonjon- la yakaladı ŞİŞLİNİN ÜÇÜNCÜ GOLÜ Otuz beşinci dakikada Bulgarların aleyhine bir favul oldu. Sağhafın mu Jirayir vole bir şütle Bulgar takımı- Oyun (4 - 3) olduktan sonra Şişli ik büsbütün artırdı. tiremediler, Maç zayretini Şişli takımı gayri mütecanisti, Mü- dafaa bilhasa birinci devrede muvaf- fak olamadı. Fazala açık verdi. Hü- cum hattı da topu lüzumundan fazla ayağında tuttu ve yanlış vaziyet aldı. Ulvi YENAL Denizbankta yapılacak değişiklik 1 martta belli olacak Vapurlar ve büyük vinçler işi tedkikatı devam ediyor, Banka, Satienin iki binasına tedbiri ihtiyati koydurdu Denizbankın muhtelif işleri üze“ rinde çalışan komisyonlar dün de geç vakte kadar çalışmalarına devam etmişlerdir, Tesellüm edilemeyen Tır han vapurile diğer iki eşi hakkında nihai karar verilebilmek için, Mer- sin hattına tahsis edilecek bu dört vapurdan şehrimize ilk gelen Etrüsk vapuru hakkında mütehassıs komiş- yonun vereceği rapora intizar edil- mektedir. Bu vapurlardaki bozukluklardan en mühimmini; esas projeye yapılan ilâve ile gemilere bir güverte inşası meselesi teşkil ettiğine göre verilecek nihai kararın da, bu ilâve güvertenin birkaç bin lira sarfile kaldırılması olacağı muhakkak görülmektedir. Bu takdirde; ilâve güverte ile bozu- lan muvazeneyi temin etmek için vapurlara yerleştirilen 150 ton çi- mento da kaldırılacaktır. Almanya da bulunan tesellüm heyetine yakın- da bu hususta bazı talimat verile- cektir. Matlup sürati temin için bu vapurlara birer kazan daha ilâvesi meseles ide kesbi katiyet etmektedir. Etrüsk ve Tırhanın eşi olup İnşası bitmek üzere olan Kadeş ile henüz kızakta bulunan aynı tip vapurlar. dan Şalonda; Etrüsk hakkında ve- rilecek karara göre tadilât yapıla. caktır. Büyük vinçler meselesi Komisyonlardan birinin, üzerinde meşgul olduğu İşlerden biri de Ak manyadan mübayaa edilen büyük vinçler meselesidir. Adedi sekizi bu- lan bu vinçlerin bedeli 200,000 liraya bulmaktadır. Henüz tesellüm edilme- miş olan bu vinçlerin bir kısmı Trab- zon ve ekserisi İstanbul Ihanı için- dir. Üç tanesi Mumhane antreposuna tahsis edilecektir. Bu vinçlerin sipar Triş tarzı ve fiatleri de todkik edilmek- tedir. Alman polis şefi Varşovada B. Himmler bir av partisine iş edecek Varşova 18 (A.A.) — Almanyanın polis ve hücum kıtaları şefi Heinrich Himmler, resmi bir ziyarette bulun mak üzere bu sabah buraya gelmiş- tir. Mumalleyh istasyonda Polonya polis şefi general Kordijan Zamorski ile Alman sefiri Von Moltke tarafın- dan karşılanmıştır. Bir polis müfrezesi selâm resmini ifa etmiş ve bando Alman marşını çalmıştır. Himmler, Briclowleza or- manında bir av partisine iştirak ede- cektir. Alman Devlet bankası müdürü Nevyorkta New-York 18 (A.A.) — eNew-York Post» gazetesinin bildirdiğine göre, Alman devlet bar ın müdürü Von Strauss. müstear bir isimle New- 'Yorkta ikamet etmektedir. Bu gaze te, Von Straussın buradaki maliyeci- lerle her gün yaptığı mülâkailar do. layısile endişe izhar etmektedir. Mensucat fabrikatörleri Mensucat sanayll ile meşgul olan- lar ticaret odasına müracaat ederek bazı ticaret anlaşmalarile yapılan it- balâtın yerli sanayiin inkişafına en» gel olduğunu ileri sürmüşlerdir, Tk caret odası bu hususta tedkikat yap- mış ve neticeyi İktisad Vekâletine bil- dirmiştir. Baş, Diş, Nezle, Grip, Romatizma Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser. Banı ŞAAAŞA) İcabında günde 3 kaşe alınabilir. gag EEE, Memurların fişleri Memurlara dağıtılan fişler de iş mamen toplanmış ve tedkik edilmiş. tir. B. Yusuf Ziya Erzin Ankaradan döndükten sonra Denizbankta yapı- lacak değişikliklerin hakiki mahiye- ti anlaşılacaktır. Bu değişikliklerin marttan itibaren yapılacağı anlaşıl- maktadır. Ankara 18 (Telefonla) — Evvelki gün buraya gelen Denizbank umum müdürü B. Yusuf Ziya Erzin, Deniz. bankın yeni bütçesi ile kadrosunu Vekâlete arzetmiştir. Bütçe ve kadro- lar Vekâletin alâkadar şubeleri ta." rafından tedkik edilmektedir. Bu ted. kikatın hafta içinde biteceği anlaşıl- maktadır, Satie işi «Satie, şirketini dava eden Deniz- bank; kıymeti 106,000 lira olduğu halde kendisine 250,000 liraya sati- lan Fındıklıdaki elektrik sergisi bina» sından başka henüz satılamamış olanı aynı şirketin Beyazıddaki elektrikeyi ve Taksimdeki elektrik sergisi bina» larına tedbiri ihtiyati koyduruyoruz. Bundan maksad, Fındıklıdaki bina için fazla ödenen 144,000 liraya kar- şılık bulmaktır. Diğer taraftan Fındıklıdaki bina da Nafia Vekâleti hesabına elektrik işleri idaresi umum müdürlüğü tara- fından 106,000 liraya Denizbanktan istimlâk edilmek üzeredir. Satie tahkikatı Ankara 18 (Telefonla) -— Buraya gelen malümata göre Satie şirketin- den satın alınan bina hakkında İs- tanbulda yapılmakta olan tahkikata ehemmiyetle devam olunmaktadır. Tahkikat esnasında mühim bazı in kişaflar kaydedilmiştir, B. Hitlerin nutku B. Hitler Berlin otomobil sergisini açtı Berlin 18 (A.A.) — B. Hitler, Ber- lin otomobil sergisini açan nutkun- da Almanyanın endüstri imkânlarını bilhassa kaydetmiş ve demiştir ki: <İstihlâk kuvvetimiz o derecede muazzamdır ki teknik ve ticari istih- sal şartlarımızın fevkalâde bir su rTette ıslahı neticesi zuhur etmektedir, Otomobil istihsalâtını da inkişaf et- tirmek icab eder.» B. Hitler, otostrad inşaatı eserini ve Alman otomobil sanaylini yabancı iş« tirakten müstakil hale koymak için yapılan gayretleri sena ile kaydetmiş, istihsalin rasyonalize edilmesi ve aram ba çeşitlerinin azaltılması surelile fi atlerinin indirilmesini derpiş etmiş- tir. Führer, her sene «Almanyada 1870 Fransız - Alman harbinden daha faz- la kurban veren: seyrüsefer kazaları» nın tehlikelerine işaret ederek suçlu lar için şiddetli cezalar tertib edile« ceğini söylemiştir. Müteakiben 8öS alan otomobil endüstrisi sendikası nın başkanı Dr. Allmers sentetik benm zin imalâtının 1,700,000 tona yüksel. diğini kaydetmiştir. B. Göbbels de nutkunda otostrad inşaatını madhu sena İle kaydetmiş ve Almanyanın önümüzdeki on, on beş yıl içinde 13 ilâ 14 bin kilometre. ik yeni otostrad inşası niyetinde ol- duğunu bildirmiştir. Harp zamanında İşviçrede sivil halkın iaşesi Berlin 18 (A.A.) — Harb halinde sivili halkın korunması ve iaşesi için alınacak tedbirleri tedkik maksadi. le bir konferans toplanmıştır. Verilen malümata göre, bir iaşe ofisi tesisi düşünülmektedir. Aileler mühim yi” yecek maddelerinden iki ay muhafaza edilebilecek kadar ihtiyat depo etme. ge davet edileceklerdir.