27 Şubat 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

27 Şubat 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

«Son Posta. mın deniz romanı: SON POSTA 107 Türkçeye çevire” M. Süreyya Dilmen Bir Japon Amirali Onların o inanıslarına ogöre Ses| edier buraya çok uzak olmuyan | bir yerde pusuda bulunüyor ve arkadaşlarımızın bir baskınla karaya çıkarak bizi kurtarmağa teşebbüs ede- ceklerini umuyorlardı. Bittabi onlar, Secadlerin nerede bulunduğunu söy - etmek için hayli uğraştılarsa da biz- den bir şey öğrenmeğe muvallak ola- mamışlardı. Mülâzim Whitehouse hâlâ bizim ha- pisane gardiyanımızdı, bir gün gene eli #abancasının kâbzasında olarak çıka gelmişti, Bu defa pek nazikâne konu" Şuyordu: Japon amiral, görmek istiyor, efendim! Kahkaha ile sü'düm: — İlkin general Mackenzie ve şimdi de Japon amirali! Ho! Hol. Bu defa ne düzen kurdunuz zim efendi? diyordu, sizi rum kent. vemin ederim ki hakikaten bir Japen amirali sizi görmek İstiyor! — Sizin general Mackenzieyi görmek için ehemmiyetle kendimize çeki dü. zen vermis olmakla kâfi derecede bu- dalalık yavmıştık. Fakat bu defa asıl- sam da Japon amiralinizi görmek için bir adım bile atmıyacağım. Bu sefer - ne türlü bir akılsızlık idi bilmiyorum- muktedir olabildiğim ka- dar protesto ve mukavemet etmeği tasmim ediyordum. Binaenaleyh Whi. tehouse bu yolda beni iknaa muvaffak olamıyacağını anlayınca mahcub ve gaşkm bir tavırla uzaklaşmıştı. Bir kaç dakika sonra başka bir mülâzim gel - miş ve: — Hakikaten, demişti, bir Japon a- mirali gelmiştir ve sizinle görüşmek istemektedir, konut Lucknert — Oo, dedim, bunu mademki siz söy- Tüyorsunuz, mülâzim efendi, herhalde doğru olmalıdır. Elbisemi bir güzelce fırçadan geçir- “dim ve mülözimi takib ettim, Bir hav- Judan geçtikten sonra iskeleye çıkmış» tık. Güzel bir kruvazör, Ysuma Japon kruvazözi limanda demirlemiş yatı - yordu. İskelede, içi Japon bahriyelile- rile dolu bir filika beni bekliyordu. Kruvazörün muhteşem ve temiz gü - vertesi, şimdi bizim ikametgihımız bu- lunan adi bir mahpesle ne büyük bir tezad teşki! ediyordu, Bu esnada kendi- mi uzun müddet karanlık bir zindanda kapatılmış da ansızın güneş ışığına çı- karılmış bir insan gibi hissediyordum. Amiral tarafından istikbal edildi * ğim zaman hislerim elem ve rztıraba inkılâb etmişti, O; lekesiz, tertemiz be- yaz üniforması içinde vakurane bir ta* vip ve edaya malik, nazik ve küçük bir zattı. Bir vakitler benim de tertemiz ve bembeyaz olan üniformam, bir çok yıkanmalara rağmen, şimdi kirli gri bir renk almış bulunuyordu. Altın renkli şeridler, deniz suyunun tesirile yeşile dönmüşlerdi. Kılık ve kıyafet noksa - mını, vekar ve temkinle hareket etmek suretile telâfiye çalışacaktım, Amiral, beni, zabillerine takdim ediyor ve; — İşte, diyordu, üç aydanberi ken - disini takib ettiğimiz adam! Ve derhal bana dönerek devam edir yordu: -— Bu durumda sizinle karşılaşmış bulunduğumdan dolayı mütees$irim efendim, böyle olmaktan ziyade şöyle; «iyi bir cenkleşmeden sonra sizinle kar-| şılaşmağı arzu ederdim. Cevab vererek: — Sizin, dedim, esiriniz olmağı, bu Fiji adasının murdar bir mahpesinde yaşamak zilletine tercih ederdim, ami- ral cenabları! Japonlar bu hikâyenin « mahpes > kısmını bilmiyorlardı. Zabitler hayret Made eden soğuk nazarlarla İngiliz mü- lâzimine bakmışlar ve onu, muhakkak ki, maheubiyetten terletmişlerdi. Geminin lüks salonunda tebcil ve /tekrim yollu bir muameleye, hakika - ten mükwllef bir misafirperverliğe, Ja- «pon misafirseverliğine mazhar olmuş - tum. Amiral, bizzat, bana purolar ve si garalar sunuyor ve benim için, kemali itina ile, bir bardak şampanya doldu- ruyordu. Bir puro alarak şumpanyayı hâzikâne reddetmiştim: — Müskirat kullanmamağa, dedim, töbe etmis bir adamım, Amerikalıla - rın tabiri vechile bir « Prohibitio - Distsim, amiral cenabları! Secariler hakkında bazı suallerle karşasacağımdan kuşkulanmıştım, binaena'evh dilimin şampanya ile 18 - latılarak kaygan bir hale gelmesini ar zu elmivordum. Amiral önüme üç kitab koymuştu Bunlardan birinin kabında Emdenin,| diğerinde de Moewenin resimleri var- dı. Amiral her iki kitabın sayfalarını şöyle bir çevirdi, her ikisinde de Ja - ponca vazılar vardı, ü ü kitab ise İboştu. Amiral bu boş kitabı önüme sü- — Hayır hayır. hakikat söylüyo -| rerek bir kalem sundu: — Ceveianlarmız hakkında, dedi, ba zı şeyler yazmanızı rica ederim. Mem. leketimizde; tesadüf ettiğimiz düşman- ların yavtıkları işler hakkında yazılar yazarız ve mu yazılarda onların valan- Günün Bulmacası Soldan sağa ve yukarıdan aşağı: 1 — On dokusuncu asrın sonunda yetişen en meşhur Franz kadın sehne artisti, — Belli - iünetli 3 — Gizli-mahvetmek. 4 — Lâhwe - çok İyi - cemi odatı 8 — Devası-bir nota 6 — Yanaktaki kemik - flâve 7 — Yol - yükseliş. — Dört harflı. ortasında bir «He olsaydı fidan-bilgili, 9 — Lâhze-arrusu mu? z 10 — Bir meyva-denisde yol ölçüsü. 1 284 566 78 910 İKİ LİYİAJMİEİDİE| vi Evvelki bulmacanın halledilmiş şekli Nöbetçi eczaneler Bu gece nöbetçi olan ocuaneler şunlar - dır: İstanbul cihetindekiler: Aksarayda: (Pertev), Alamderda: (Eş - ref Noş'ot), Beyazıdda: (Haydar), Sa - matyada:; (Ridvan), Eminönünde! (Ben- sason), Eyübde: (Hikmet Adlamaş), Fe- nerde: (Emilyadi), Şehremininde: (Nâ- zim), Şehzadebaşında: (İ, Halil), Kara- gümrükte: (Puad), Küçükpazarda: (Hu- Yüsi), Bakırköyünde: (HWUAN), Beyoğlu clihetindekiler; Tünelbaşında: (Matkoviç), Yüksekkal - dırımda: (Vingopulo), Galatada: (Mer- kez), Taksimde: (Kemal-Rebul), Şişi - ; (Pertev), Beşileteşte: Sarıyerde: (Nuri), Kadıköyünde: Büyük, Üçler), Büyükadada; (Şinam Rıza), Heybelide; (Tanaş), ları için nasıl çalışmış, ne işler başar - mış olduklarını tebarüz ettiririz, bu su- iretle de #ençlerimizi memleketimiz için İdaha büyük işler yapmak aşkile terbi- ye etmiş oluruz. Yaptıklarınızdan bir iki işi yazınız ki benim için bir sermaâ. ye olsun! Maalmemnuniye.. Diyersk yazmağa ve bu yazılarımla Hom burnunu dolaşırken edindiğimiz | tecrübeleri tebarüz ettirmefie hazırla- dum ki amiral — Önee bir sual sormak isterdim, dedi, siz denize bir bitaraf limandan J mı, mesxlâ Birleşik Amerika devletleri Wmanlarırın den mi, yoksa Arjan- tin veya € rktınız? — Biz Ha mburadan denize açıldık, dedim, Norveç bandırası çekmiştik ve İtam bir buçuk saat devam etmek üzere de bir İngiliz kruvazörü tarafından a- | raştırılmıştı! — Ner” İngilizler tarafından araştı- rıldınız mi? Bu cevab üzerine bütün o vakur Ja- hrelerinde en zevkli birer tebes- (Arkası var) JRABYGJ Türkiye radvo difüzyon postaları Ankara radyosu — BACA UZ 188 m. OTM Kes 19 Ke l TAG. 19014 m. 15195 Kos, MM Ke, l TAP Sim, 0445 Kes, m Kw. PAZARTESİ - 27/2/39 12.80: Prolram, 1235: Türk müzisi - Pİ 13: Memleket sna: âyarı, ajans ve meteoro- İ1oi haberleri. 18.15: Mürik (Nes'eli plâklari, İ1345 - 14: Konusma (Kadın — saati), 1830; Proğram, 1835: Konuşma (Cevad Memduh- Keman tarihi ve tekâmölü), Plâklarla misal. ler, 19: Konuşma (o (Doktorun saati), 19.15: Türk müziği. Fasıl heyeti (Hicazkâr faslı), Celâl Tokses, Hakkı Derman, — Rsref Kadri, Hasan Gör. Hamdi Tokay, Basri Üfler. 20: Ajans, meteoroloji haberleri, ziraat borsam (fat), 2019: Türk müziği 1 — Hicaz peşre- vi, 2 — Bekir ağa - Hicaz beste $ — Dede - Hicaz şarkı: Seyri gülşen edelim. 4 — Şevki- Hicaz şarkı: Pirakınla zalim harab oklu. $ — Şevki - Hicaz şarkı: Niçin bürül fiğan öy - ler, 6 — Sadullah ağa - Hicaz semai: Nide - yim sahnı cemen.7—. ... > Ruşen Kam- Taksim. 8 — Rahmi bey - Gl hazin sünbül perişan. 9 — Şevki bey - Ol gonce dihen. 10— Tanburi âşık Mustafa - Bayati şarkı: Sebeb ne bakmıyor yarim. 1) — Tanburi Aşık Mus- tafa - Neva şarkı: Muntamr teşrifine, Küme okuyucuları: Çalanlar: Vecihe, Reşad Erer, Refik Fersen, Fahire Fersan, Cevdet Çağla, Ruşen Kam, Cevdet Kosan, Kemal Niyaşi Seyhun, idare eden: Mes'ud Cemti. 21: Mem- loket saat Ayarı 21: Konuşma, 3115: Es - ham, tahvilât, tambiyo - nukut borsası (f- at, 2130: Müzik (Küçük orkestra - Şef: Ne cib Aşkın), | — Paul Lineke - Yeşil vadiler. de bir randevu, 2 — Brahma - Macar dansı No. 1-2. 3 — Lalgini - Misir balesi, 4 — İta- lo Azaoni - Melodi. 5 — Löhr - Hülya gece - si (Vals), 6 — Hanns Sehmldt - İneller - Vals. 8 — Rio Gebhardi - Romans - Violon - 8el ve orkestra için. 9 — Mendelssohn - Böz- #Üz Romans. 2230: Mürik (Opera aryaları - PV. 23: Müsik (Cazband - P1) 2345 - 24: Son “ajans haberleri ve yarınki! proğram, ” i . v. Hikâye: Pekin köpeği (Baştarafı 12 inci sayfada) Mister Mayerin yözü kireç gibi oldu. Veda etmeği bile unutarak deli gibi mer- divenden aşağı indi, Otomobille atlıyarak bankaya koştu. | Fakat geç kalmıştı. Çünkü yarım saat önce, refakatinde saçları plâtin rengin » de gehç bir kadın olduğu halde, şik bir delikanlının bankadan on beş bin doları çekmiş olduğunu kendisine haber ver - diler. Yarınki nüshamızda: Çantadaki yüzükler Çeviren: İbrahim Hoyi 11 Şubat tarihli bilmecemizde kazananlar VI Şubat tarihli bilmecemizde kaza- nanları aşağıya yazıyoruz. İstanbulda bulunan talihli küçük okuyucularım zın Pazartesi, Perşembe günleri öğle - nemizden almaları lâzımdır. Taşra o » kuyucularımızın hediyeleri posta ile adreslerine gönderilir. Bir kol saati İstanbul 77 net mekteb sınıf 6/A dan Fahri, MUHTIRA DEFTERİ (Son Posta hatıralı) Zonguldax Namık Kemal okulu 238 Cevdet, Zile orta okulu sınıf 2-B de 141 Sırrı, İstan- bul LAJAN “Teyyare apartımanı 23 mumaruda Yüksel, Usak tüccar Münip oğlu Kemal, İs- tanbul Cihangir Azmalımeseki No. 6 da Ley- lâ, İstanbul Topkapı Fazlıpaşa cnddesi 5/1 No. da Haşim. İ YUVARLAK DÜNYA KALEMTRAŞ (Sen Feosta hatıralı) İstanonl Davudpaşa orta okulu sınıf 7 de 128 Ekrem, İstanbul Cağaloğlu Himayeletfal sokak 1 numarada Metin, İstanbul 44 üncü okul sınıf I-A da 64 Nazmiye, İstanbul Hay- riye lisesi 447 Mustafa, İstanbul 1 Inel fk 0-| kul 49 Azmi Kâmil. MÜREKKEBLİ KALEM (Son Posta hatıralı) İstanbul Cağaloğlu Nuruosmaniye cadde- si 58 numarada Mehmed, İstanbul kız Hissi 1130 Neriman Aksu, İstanbul 61 inci okul s- nf 3-C de 531 Nejad, İstanbul Akşam Koz san'at okulundan Saniye Karan, İstanbul Haydarpaşa İlsesi 1715 Hüsnü, DİŞ FIRÇASI (Son Posta hatıralı) Uşak orta okulu sınıf 2-0 de 584 Ahmed Yıldırım, İstanbal Küçükayasofya Kaleci 40- kak 1 numarada Ülkü, İstanbul Fatih 11 inel okul 210 Rafet, İstanbul 44 üneü okul anıt 4-A da 307 Nermin, Sivas orta okulu sınıf 2-B de 507 Leman. DİŞ MACUNU Kastamonu Cümhuriyet caddesi Il nu - İmarada Sadık, İstanbul Fatih orta okulun-| dan 215 Bahaeddin, İstanbul (o Karamürsel! şirketi muhasebecisi Yusuf Ziya Yeğeni Mu- azsez, Ürgüp İnkilâb okulu smıf 2 de 314 Nurten Güleş, İstanbul Cağaloğlu orla oku- lu 458 Kema). ATOMİNYOM BARDAK (Son Posta batıralı) İstanbul Galatasarsy lisesi ihzari sınıf 5 de 1108 Vedrd, İstanbul Cağaloğlu orta okulu sınıf | de 320 Mustafa, Vefa erkek (lisesi #-P den 1178 Naci Aytekin, İstanbul 44 üncü okul 408 Ergun, İstanbul Cağaloğlu orta 0- kulu 1-0 de 587 Faik. KOKULU SABUN (Son Posta hatıralı) İstanbul 15 inel okul 254 Raif, İstanbul 81 inet oki 533 Sedad, İstanbul Vezneciler Zeynepkâmi) sokak 23 numersda Muammer, İstanbul 64 üncü ok! sınıf 1 de Orhan Uç - man, İstanbul Karagümrük orta okulu sınıf 1-D de 92 Yahya, ALBÜM (Son Pasta hatıralı) 174 den sonra hediyelerin: bizzat idareha-| Gökhan, İpsala Merkez Sk okulu 28 Gön Sayın, İstanbul İstiklâl | llsesl sınıf 3-0 de Celâl Sözer, İstanbul Vefa lisesi 364 Kemal ! BOYA KALEMİ Tokat orta okulu sinaf I-A da 568 Reve İatanbul #kinet okul smıf 3-B de 115 Jale İstanbul erkek lisesi 202 Hikmet Demirel, Çorum orts okulu 134 Gelib Bayrak, İstan « jvul 45 incel okul 375 Ekin. AYNA * (Son Posta hatıralı) İstanbul Cağaloğlu orta okulundan 27 Salih, İstanbul Vefa erkek İlansi 43$ Muxm. mer, İstanbul Şişli Terakki lisesi sınıf 2 & Orhan Kiper, İstanbul Hayriye lisesi 231 Ne Jad. KİTAB İstanbul Aksaray Kemalpaşa caddesi 119 Berla, Yozund dişçi M. Fevzi evinde Sadi Öz önder, Çorlu örta okulu sınıf 3 de 91 Musi- tar, İstanbul Cağaloğlu orta okulu 1-4 de 160 Nuri Çetin, Sivas Çarşıbaşı 3 numarada Türkân, Sivas öğretmen okulu sınıf 4-A da 32 Şükrü, Afyon lise sınıf 1-B de 1097 Kâ- xım, Samsun inhisarlar ziraat memuru Cemil oğin Pikri, İstanbul kız lisesi 1695 Ferhunde, İstanbul 44 üncü okul sınıf 3-B de 288 Neo RESİMLİ ELİŞİ MODELİ Kilis Kemaliye ilk okulu sınıf 4-A da Ne- det. - | sahat, İstanbul Şehzadebaşı Mahmudiw çeşmesi sokağı 22 numarada Doğan, İstan « bul Kabataş erkek lisesi 288 Adnan, İstan » bul Karagiimrük orta okulu 362 Vahdet, Am kara İltekir (ik okulu sınıf 3-A da Fehimas Türker, Afyon Ise sınıf &-A da 173) Reşad İstanbul Emirgân orta okulu 3-4 da 1 Bü lenâ, Çorlu orta okulu sınıf 8 de 88-Avnl, To kat hususi muhasebe köy bürosu memurla « rından Tevfik kızı Gönül, Trabaom Ise orta kısım sınıf 3-A da 887 Kemaleddin. Riâmj orta okul talebesinden 295 Kümran, Konys erkek orta okulu o sinif 1-0 de 838 Orhan Alpullu fik okulu sınıf 5 de 111 Şakir, Antal ya nafia başkâtibi Nersad oğlu İstanbul Beyoğlu 31 inci okul 374 Mürvet, İstanbul Yenikapı orta okulu 380 İstanbul Taksim orta okulu sınıf 1-C de 86 Pevsi, İstanbul Beylerbeyi ik okul talebe - #inden 146 Jale, İstanbul erkek lisesi 5-E de 31 Şehab, Uşak orta okulu sınıf de 143 Fahreddin, Zonguldak Gezi nıf 4-A da Hamdi Öztürk, İstanbul Akşan kız san'at okulundan 1283 Şükriye, Urün köprü Mimar Hayreddin okulu sınf 138 Kasım, Bursa birinei orta okul 899 #an Gürel, Lüleburgaz kahveci Hasan tan elile Hümld Alcan, Alpullu fk dan 121 Şaban Bulutoğlu, Konya 3-A da-835 Âd Karanğaç, Adana tasyon şefi Suphi kızı Sevim, Salihli Altınor du fik okulu sınıf 3-A da Bürhan #anbul Fatih 11 inef okul 20 AJI, Burm dancık İnciraltı caddesi 5 numara, mud, İstanbu! birinci okut sınıf S-Ada Bekir, İstanbul erkek Hsesi 561 mızoğlu, İstanbul 4 üncü okul Nazife, Balıkesir Aziziye mahallesi yol sokak 6 numarada Pikret, nıf $-A da 7 M. Bayhan, imei okuldan 228 Yakub, okulu sıf 4-B de Cevad ia ii EŞ ir Kastamonu kız orta okulu sınıf i de 13 Safiye, İstanbul Hayriye Msesi 410 Enver amcı okul sınıf S-A Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Satınalma Komisyonundan: 1 — Deniz vasıtaları için satın alınacak 500 ton lavamarin kömürünün 10/3/ 939 Cuma günü saat 11 de kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. 4 — Şartnamesile evsafı kömisyondadır, görülebilir. 3 — Tahmini tutarı (6850) lira ve ilk teminatı (914) liradır, 4 — İsteklilerin o gün ekslitme saatinden bir saat evveline kadar 2490 sayıh kamunun tarifi veçhile hazırlıyacakları teklif mektublarını Galata eski itha- 4ât gümrüğündek! komisyona vermeleri. (014) Avrupada en çok kullanılan ER. POKER TRAŞ BIÇAĞI Traş bıçakları memleketimizde dahi en çok sevilen Poker Traş Bıçağıdır. P. T. T. Umumi Müdürlüğünden : Halk tipi olarak memleketimizde kullanılmak üzere İdarece tesbit edilmiş olan evsafta Radyo ahizesi imal edecek fabrikalarm İstanbul ve Ankara P, 'T, 'T. Müdürlüklerinden alacakları izahnameye göre nihayet 5/4/939 tarihine kâdar teklif ve nümune vermeleri ilân olunur, 41074»