22 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

22 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

72 Mart . Tesviyeci ve Tornacı alınacaktır. Askeri fabrikalar o umum müdürlüğünden; Kırıkkalede çalıştırılmak üzere tesviyect ve t6i alınacaktır. İsteklilerden Ankarada bulunanların silâh fabrikasına İstanbuldakilerin Zeytinburnu fabri- kasına, İzmirdekilerin de İzmirdeki silâh fabrikasına bu yerler haricinde olan- Yarın da istida ile Umum Müdürlüğe müracsatları, Oo (1423) p Satış İlânı İstan' bul Dö-'üncü | İcra Mem ruğundan : idaresinden 24387 ikraz"No, sile borç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gö: iş olup, borcun ödenmemesin « den dolayı satılmasına karar veril len ve tamamına ehlivukuf tarafından o (846) Hira kıymet takdir edilmiş olan Beşiktaşta eski Ekmekçibaşı, yeni Şenlikdede ma- hallesinin Ada (yeni ismi Armağan) sokağında eski ve yeni SNo.h bir tarafı 1s- bh Âmirede mü esi Şaziye hânesi ve bir tarafı Şuyes! madı Yusuf hanesi, arkas hane ve bahçesi, önü yol ile mas bahçe bir ahşab evin evsaf ve mesa'ası aşağıda yazılıdır: Zemini karesiman döşeli ve gömülü ü bulunan bir taşlık (bu- “kü olan bir oda, zemini çimento döşeli ma'tız ocaklı Fatma tarafından Vakıf Paral eril dem Hasan yi Zemin Kat : nun akı bodrum) ve iç bir mutfak, aralıkta bi Birinci B fa ü âr$ İkinci kat : Birinci katın ayni ise de yalnız odanın birinde yük ve dolap yoktur. Umumi evsafı : Bina ahşab olup döşemeleri kısmen düzlüğünü kaybetmiş ve çalısı da kısmen basmıştır. İkine; katta ve ortada bir şahniş vardır. Binada © - lektrik tesisatı mevcuddur. Haricen boyası bozulmuştur. Yan ve cephe kaplama- ları tamire muhtaçtır. Arkadz bir kısım bahçesi vard Mesahast : Tamamı $6 metre murabbar olup bunun 51 metre murabbal bina, geri kalanı bshçedir, Yukarıda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayri menkulün tamamı açik erttir- |y maya konmuştur. 1 — İşbu govri monkulün artırma şartnamesi 3/4/039 tarihinden itibaren 987/ 689 No. ile İstanbul Dördüncü İcra dalresinin muayyen numarasında herkes'n ler gürebile in açıktır, İlânda yazı olanlardan fezla malümat almak isti işbu şartnameye ve 937/689 dosya No. sile memur'vetim'ze.müracaat etmelidi 2 — Artırmaya iş için yukarıda yazılı kıymetin 96 7.5 nisbetinde pey ve- ya milli bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (Madde 124). 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâksdarların ve irtilak hakkı sahibir nin gayri menkul üzerindeki haklarını hususile fsiz ve masrafa'dalr olan iddia» larını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müşbitelerile bir- Ukte memuriyetimize bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sicili ile sabit olmadıkça satıs bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar, 4 — Gösterilen günde artırmaya Iştirak edenler artırma şerinamesini okumuş ve lüzumlu malümat almiş ve burları tamemen kabul etmiş ad ve itibar olu- Burlar. 5—G Çarşamba günü saat 14 den 16 ya İstanbül Dördüncü İcra memurluğunda üç defa Bağırıldıktan sonra en çok artı- rana ihale edilir. Ancak artırma bedeli muhammen kıymetin “© 75 şini bulmaz veya satış istiyenin alacağına rüçhanı olen diğer alacaklılar bulunup ta bedel bunların bu gsyri menkul ile temin edilmiş alacaklarının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok artıranın taahhüdü baki kalmak üzere artırma IS gün daha temdid edilerek 18/5/9839 tarihinde Perşambe günü saat 14 den 16 ya kadar İstanbul Dördüncü İcra memurluğa odasında artırma bedeli satış Istivenin alacağına rüçhanı olan diğer slacaklıların bu gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak şartile en çek arttıran ihale edilir. Böyle bir be- del elde edilmezse ihale yapılmaz ve satış talebi düşer. 8 — Gayrimenkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihüle kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olürsa ona, razı ol- maz veya bulunmazsı hemen on beş gün müddetle artırmaya çıkarılıp en 'çok Artırana ihale edilir. İki hale arasındaki fark ve geçen günler içi sab olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksızın memuriye- timizce alıcıdan tahsil olunur. (Madde 133). 7 — Alıcı artırma bedel; haricinde olarak yalnız tapu ferağ harcını yirmi se- nelik vakıf taviz bedelini ve ihale karar pi ını vermeğe mecburdur. Mütera- kim vergiler, tenvirat ve tanzifat ve tellâliye resminden mütevellid belediye rü- sumu ve müterakim vakıf icaresi alıcıya şid olmayıp artırma bedelinden tenzil olunur. İşbu gayrimenkul yukarıda gösterilen tarihte İstanbul Dördüncü İcra memurluğu odasında işbu ilân ve gösterilen artırma şartnamesi dairesinde sa- tılacağı ilân iii ası) kadar Kapalı zarf usulile eksiltme ilânı Nafıa Vekâleti Samsun Su İşleri Sekizinci Şube Mühendisliğinden: Eksiimeye konulan iş: 1 — Hamzalı bataklıkları ıslahı kanalları ile Aptal ırmağı ıslahı kanalı üzerine yaptırılacak altı eded betonarme köy yolu köprüsünün inşaatıdır. Keşif be- dek 35544 lira 77 kuruştur. 2 — Eksiltme vahiği fiat üzerinden ve kapalı zarf usulile yapılacaktır. * 3 — Eksiltme 3 Ni sunda su işleri sekizinci şube mühendisiiği binasında Eksiltme Komisyonu oda- sında icra edilecektir. 4 — İstekliler: Eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri ge- hel şartnamesi, umum su işleri fenni şartnamesi, hususi fenni şartname ve pro- jeleri 180 kuruş mukabilinde Samsunda su işleri sekizinci şube mühendisliğin. den alabilirler. $ — Eksiltmeye girsbilmek için isteklilerin 2685 lira 86 kuruşluk muvakkal #eminst vermesi ve mümasil işleri yaptığını gösterir vesika #braz etmesi ve ek. siltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel ellerinde bulunan bütün ve. #ikalarla birlikte bir istida ile idareye müracaat ederek bu işe mahsus olmak Üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet içinde vesika talebinde bulunmıyanlar eksiltmeye iştirak edemezler, 6 — İsteklilerin teklif mektublarını üçüncü maddede yazılı matten bir saat evveline kadar Samsunda su işleri sekizinci şube mühendisliğine makbuz mu- kabinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez, (o (1664) İbir pudradır. m 939 tarihine rastlıyan Pazartesi günü saat 15 de Sam. | a Fazla Rağbet Bulan Pudranın Yeni MEŞRUR BIR Güzellik mütehassısı Şu kiymetli tavsiyelerde bu. nuyor: — Rob ve şapkalarda olduğu gibi, pud-| ra renklerinin de modası mütemadiyen | değişir. Burnum içindir ki dülma yeni ve cazib renkler hemen Tokalon müessese- ini asi ik mütehassısı tarafından. pi- mektedir. 4 PECHE — İlkbahar tuvaletlerile| skenktar olan ve bilhzssa ( sarışınlarla| saçları kestane renginde olanlara yakı- şan, şeftali yumuşaklığı tesirini yapan pudradır. # BRUN SOLEİL — Esme? tenler için | ve «Mat» bir tesir yapan! giyet sevimi ve bugün Pariste pek fazla rağbet bulan pu * RACHEL - DORE — Zayıf tiplere kefif ve mahrem bir parlaklık veren ve bilhassa suvare tuvaletlerine ahenktar Cazib ve sehhar renklerin bütün seri. s'ni teerbbe ediniz: Birçok kodınlar, maalesef tenlerine uy- gun renkteki pudrayı kullanmıyorler, Buhun için yüzlerine makyaj olmuş ve sert bir manzara verivor. Teninize uygun Ppudrayı bulmanm yegâne çaresi vüzünü. zün bir tarafıma bir renk ve diğer tara- fına başka renk tecrübe etmektir. Adresim'ze yazımız. Size parasız ola- rak muhtelif renklerde 8 aded nümune- Hk veni Tokalon pudrasım göndereceğiz ve bu tecrübeyi kolaylıkla yapınız. Ad. res: İstanbul 622, posta kutusu (25 No. lı Tokalon Pudrası servisi.) TASHİH İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğün - den: Gazetenizin 16 - 3 - 939 tarih ve 15 in- el âayfasının 4 Üncü sütununda sandığımız borçlularından Bayan Maile ve Bay Mustafa Sabriye 23416 hesab No, Ju gayrimenkulleri için ilân yolfle yapılan tebliğde 20-3-988 ta- rihine kadar ödemediğinizden faiz, komis - von ve masarifile beraber borennuz 840 lira 04 kurun yazılması Hizm © gelirken sehven 450 Ilra 04 kuruş yazıldığından tashihen ilân olunur, “Son Posta Yevmi, Biyasi, Havadis ve Halk eazetesi | Yerebatan, Çatalçeşme sokak, 25 İSTANBUL rasiz olarak dağıtılmaktadır. Gazetemizde çıkan yazı ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize ziddir. ABONE FİATLARI İlânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevab için mektublara 10 kuruşluk Pul ilâvesi lâzımdır. Saya © SAÇ EKSİRİ Saçları besler, köklerini kuvvetlendirir, dökülmesini önler, kepekleri ir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu - İstanbul Levıet demiryolları ve limanları işletmesi Umum idaresi il 3/4/1989 tarihinde yapılan ilk eksiltmesi feshedilen ve muhammen bedeli 335000 lira olan yetmiş yedi kalem bakır ve pirinç malzeme 3/5/1939 Çarşamba günü saat 1530 da kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında satın alına- caktır, Bu işe girmek istiyenlerin 17150 lirahk muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayr. gün saat 14,30 a kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır, Şartnameler 1675 kuruşa Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde satılmaktadır. (1702) emi Muhammen bedeli 13765 lira olan 91900 kilo muhtelif eb'adda karfiça çivisi 4/4/939 Sah günü saat 15 de Haydarpaşada gür binasındeki satınalma komisyo- nu tarafından kapalı zarf usulü ile satın alınacaktır. N Bu işe girmek istiyenlerin kanunun tayin ettiği vessik ve 1082 lira 38 kuruş luk muvakkat teminatlarile tekliflerini muhtevi zarflarını eksiltme günü saat (14) on dörde kadar komisyona vermeleri lâzımdır. Bu işe a'd şartnameler Haydarpaşada gar binasındeki komisyon tarafından pa“ (1818) Nafia Vekâleti İstanbul Elektrik İşleri Umum Müdürlüğünden: İdaremiz namına Avrupadan celbedilecek muhielif malzemenin gümrük mua- melesinin yapılması işlerini takib için 190.130 lira ücretle bir memur almacaktır. Bilgi denemesi, coğrafya, türkçe, hesab ve gümrük işleri mevzuları üzerinden ve 31/3/939 Cuma günü sanat 13,30 da yapılacaktır. Müsavi şartlarda ecnebi 4 » sanlar bilenler tercih olunacaktır Müsabakaya girme şartları: 1 — Türk olmak 2 — Askerliğini yapmış olmak. 3 — En aşağı orta tahsil görmüş olmak, 4 — 35 yaşmdan yukarı olmamak, Müsabakaya iştirak için aşağıdaki vesikaların 30/M:rt/929 Perşembe günü saat 17 ye kadar idarenin levazım müdürlüğüne verilmiş olması şarttır. 1 — Hüviyet cüzdanı, 2 — Askerlik vesikası, 8 — Tahsil derecesini gösterir vesaik. 4 — En son ikamet ettiği mahal zabıtasından alacağı iyi hal ve teskiye vesikası. $ — Kendisini teskiye edebilecek tanım mış zatların sarih adreslerini gösterir muhtıra, «1917 İzmir Vilâyeti Daimi Encümeninden (1194090) Bra (76) kuruş keşif bedelli İzmir vilâyeti Turistik yolları inşaatına istekli çıkmamış bulunduğundan 2490 sayılı yasa hükümlerine göre 16/Mart/989 tarihinden Kibaren bir ay müddetle pazarlıkla eksiltmeye konulmuştur. İstekli. lerin pazarlık müddetinin hitamına kadar vilâyet dalmi encümeninin toplantı günleri olan Pazartesi ve Perşembe günleri sast 9 dan 12 ye kadar mezkür encü- mene baş vurmaları, (1691) (034) İLMİ İK le İİ ink