30 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

30 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

Kaza yerinde bulunan fitil, dinamitleri tutuştur- mak için benim kullandığım fitilin ta kendisi idi Herif beni görmüş ve teşhis etmiş ola- nındakilerden birini arkam - rdu, Herifin gözleri pek kes- Çünkü aramızdaki mesafe en « vardı, Fenerlerin ışığı çok a beraber, medeolsâ Iamazdı. Kendi a artık iyice ha - söylerdim. Bu adam- üphesi olmasa kaçak diye yakalata - im başıma geldi. Oraya toplanmış olan zabitler, infi - lâk sebeblerini araştırmakla meşgul - düler.. Çünkü, Landa şimendifer nak - liyatına nezaret eden zabit, görünüşe; herhangi bir kaza ihtimalini rod- İediyordu.. fena bir talihsizlik eseri 0-| larak da, infilik yerinde, tamamen yan mamış bir fitil parçası da bulmuşlar - dı. Bu, dinamitleri tutuşturmak için benim kullandığım fitilin ta kendisi i - 'M.. Bir erkân:harb zabitinin, bu fitil parçasını elinde tutak (dikkatle ve hayretle muayene et “sini, dehşet için” de gördüm. Bununla beraber o soğuk - kanlılığımı zerre kadar kaybetmedim. Öyle y Il parçasının benimle en ufak hir asebeti olduğunu nasıl tes bit edeb d | Lâkin inzibat çâvuşunun (O ftabkâr Buallerine hedef olmaktan kurtulama - dım. Çavuş büyük bir öfke ile: — Ben senin ne çeşid bir adam ol - B#uğumu bir türlü anlayamadım? diye bağırdı. Bazan fevkalâde iyi hareket - İlerde bulunuyorsun; fakat arkasından #yle bir iş yapıyorsun ki, bütün yaptı- gın iyi hareketleri silip süpürüyor.. İz- gminizi tecavüz ettiğinizin, ve şu daki - r kaçak olduğunuzun farkında 7? Kendinizi haklı göster - ir mazeret uyduracak - Çavuşa upuzun bir kurt masalı oku - mağa başladım: Güya Karven'e gidin - ve alay depomun, gerilere bir yere gi' İ tiğini öğrenmişim... Sormuş, soruştur - muşum fakat kimseden sadre şifa vere cek bir şey öğrenememişim.. Bu vazi - yet karşısında yeniden direktif almale üzere gene Lana dönmüşüm... Bu sözlerim üzerine (çavuş benden ü etmeğe başlamıştı; bir başka ta- le, Karven'e giderek alay odeponu ar#mak hususunda herhangi bir gay - ret sarfettiğime İnanmak istememişti. Fakat çavuşta, hakkımda, daha henüz esaslı, daha başka bir şüphe yoktu. Çavuş, erkânıharb zabitlerinden bi - rine dönerek; — Efendim, dedi, bu nefer 138 inci Bavvera alay deposunun Karven'den ayrıldığını iddia ediyor; acaba dedikle- ri doğru mu? Erkânıharb zabiti: — Yalan söylüyor, dedi. Ben daha bu gün orasile telefonla konuştum. İnzibat çavuşu dik dik yüzüme bak* tıktan sonra: —Benimle gelmeniz icab edecek, de- di. Sizi âmirime teslim etmek mecbu - tiyetindeyim.. Çavuş, yarına bir de (inzibat neferi larak beni posta etti, Ve aşağı yuka - gı bizim binbaşı rütbesine muadil, mev k! kumandanlığı vazifesini (gören bir 'igabitin yanına götürdü. Yanlış atacağım en ufak bir adımı - mın, hüviyetimi meydana çıkaracağını #yice anlamıştım. Bunu hatırımda tu - tarak ona göre hareket etmeli idim. Bü tün küstahlığı ele almak mecburiye - tinde idim. e İnzibat çavuşu benden önce zabitin yanına girerek meseleyi oOona anlattı. Beni binbaşının odasına soktuğu za - man, binbaşı telefonda bir şeyler konu- Şuyordu., çok geçmeden ahizeyi yerine asarak bana döndü ve: — Deponuzun Karven'de olmadığını niçin iddia ediyorsunuz? Deponuz hâ - Si oradadır. Ben şimdi telefonda alay emir zabitinizle konuştum. Ben, renk vermemeğe çalışarak: — Herhalde yanılmış olacağım, de - mişim.. Taarruz dolayısile yollarda öy- şıklık var ki şaşırmamak ka- Bij aldı. Binbaşının sözler beni ada Fakat, ayni zamanda, kendimi toparla- mama, makul bir cevab hazırlamama da imkân verdi. Binbaşı, ahizeyi sızın bana döndü: — Bakınız, emir zabitiniz ne diyor, dedi, siz beş haftadanberi kayıp imiş - siniz? elinden bırakmak - miştim; fakat bir hafta önce esaretlen kaçtım, Bundan sonra (Oda alayımdan bir haftalık izin aldım. İznim bittiği i- çin şimdi de kıtama dönüyordum. mir zahitimiz, esaretten kaçtığımı he - nüz bilmiyor, demektir. Binbaşı, hem telefonla konuşmasına devam ediyor, hem de ban ayni mahi - yette bir sürü sualler soruyordu. Niha- yet bana dönerek: — Yapılacak tek bir şey kalıyor, de- di. Muhakeme edilmeniz için sizi mah- fuzan k:t'anıza göndereceğim. Eliniz - de böyle bir tavsive mektubu oldu! na şükrediniz!. Çünkü muharebe esna“! sında divanıharbler, ellerine düşen kim selere hiç acımazlar.. hapı yutarsınız! Tekrar Karven yoluna düzüldüm, Fa kat bu sefer yanımda silâhlı bir inzibat olduğu halde, ve bir kamyonun içinde olarak gidiyordum. Tabit herhangi bir kaçma teşebbüsünde bulunmadım., Bü. tün yol uzunluğunca, sessizce oturu - yor, ve ancak ara sıra muhafız'mla bir kaç kelime teati ediyordum (Arkası var) Günün Bulmacası 8 — Bir ağaca bir başka ağaçtan dal ke. sip eklemek - Bir erkek laml, 8 — Bir nevi elbislik (kumaş - Tekrar ediler. İnsan yiyen. 4 — Taberri etsek - Gizli, — Bdntı haber . Zevoa. — Tahmin. 7 — Üye - Beyaz - Bir nota, 4 — Eserler - Terhin etmek. 9 — Zarif - İsim - Bir nevi işleme, 9 — Aptal - Çox güzel YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Hayat sürüü - Bir nevi baston, 4 — Desimal - Esas 3 — Salatalık - Başında bir nota olsa bir nevi üzüm. 4 — Tavla oynarken elzem olan 4 — Merkezi hükümetimiz. 4 — Rabıt edalı - Yan tarafta, 1 — Yukardan aşağı okuduktan sonra sa- ğa dönülürse yevm'in cem'i - Sonun- da bir «Rs olsa ışın yağan. — Kültür - Yemeğin üzerine dökülen, — Coşmak - Gölge. 10 — İsimlerin sonuna getirilirse isimler - ,İmize gelecek olan İzmirin den sifat yapılır - Zabitler. İz Nebi Bu hafta yapılacak milli küme maçları İzmirin Ateşsporu İstanbulda Fener ve Vefa ile karşılaşıyor Milli küme maçlarma (bu hafta da| devam edilecektir. Cuma günü şehri - Ateşspor klübü Cumartesi günü Taksim stadın - da Vefa ile (Hakem: İzzet Muhiddin), Pazar günü Fenerbahçe stadında Fe - nerbahçe ile (Hakem: Tarık) karşıla - şacaktır, Milli köme maçlarına iştiraki tekar” rür eden Galatasaray oda Cuma günü Ankaraya hareketle Cumartesi günü Ankaragücile (o (Hakem: Saim), Pazar günü de Demirsporla (Hakem: İhsan) oynayacaktır İzmirde bu hafta milli Oküme maçı yoktur. Ayrıca Pazar günü sabah saat 10 da Matbuat takımı Beşiktaş tekaüdlerile çarpışacaktır. Bu enteresan maçta Mat buat takımının kadrosunda ve forma - sında bir takım yenilikler yapılması te karrür etmiştir. Bu maçtan sonra Şe - ref stadında ve sirat İİ de Beşiktaş bi - rinci takımı gayrifederelerin en kuv - vetlisi sayılan. Pera ile karşılaşacaktır... Bu haftaki maçlar hakkında bölge - .İnin tebliği şudur: Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesi Futbol Ajanlığından: 1-4-1939 Cumartesi yapılacak maçlar Taksim stadı: Süleymaniye Şişli - HHAl Kurtuluş muh - telitleri saat 15 de, Hakem: Hayri (o Ragıp Candemir. Yan hakemleri: Sami Açıköney, re Arif Soydan, Ateşspor - Vela Saat (1645 de. Hakem: İzzet M. Apak. Yan hakemleri: Ziya Ku - yumlu ve Fikret Köyral, 2-4-1939 Pazar yapılacak maçlar Fenerbahçe stadı: Beylerbeyi - Kadıköyspor. Saat 13 de, Ha- kem Refik Osman Top. Yan hakemleri; Zi. ya Kuyumlu ve Fikret Kayral, Beykoz Kurtuluş - Topkapı (o Arnavudköy muhtelitleri, Saat 1445 de, Hakem: Adnan Akin, Yan hakemleri Ahmed Âdem Göğdün ve Bazi Tezcan. Ateşspor - Fenerbahçe: Saat 1630 da, Ha- kem Tarık Özerengin. Yan hakemleri: Nuri Bosut ve Necdet Gezen. Galatasaraylılar Reisinin Ankaradaki Temasları MUM küme maçlarının başlamasile hâ- sıl olan karışıklık herkesin malümudur. Hasılat taksimi ve veli, diğer bam oebeb. Üy Gi lerden dolayı maç. > 2 lara (ogirmemeğe karar veren İstan- bulun dört klü. bünden evvelâ Be- şiktaşla Vefa bu , kararlarından VAz« geçerek, Fenerbah çe de idare heye tini (değiştirerek milif küme maçla. Sedad Ziya rında yer aldılar. Bu işde tek başına ka- len ve hâsıl olan suitefehhümün izalesi- ni arzu eden Galatasaraylılar, idare he- yeti reisleri Sedad Ziya vasıtasile Anka- rada Beden Terbiyesi Gene. Direktörlü. ğü nezdinde temaslar yaptılar. Ankarada iki gün kalarak Genel Direktör General Cemil Tanerle uzun müddet görüşmek fırsatını bulan Sedad dün Ankaradan dönmüştür. Bir arkadaşımızla görüşen Sedad Ziya Ankaradaki temasları hak- kında şu malümatı vermiştir: — Ankarada Genel Direktör sayın Ge- neralle urun müddet konuşmak fırsatını buldum. Kendilerine hâsıl olan vaziyet üzerine etraflı izahat vererek uzun sene- ler Türk sporuna hizmet etmiş olan kki- bümüzün sırf spor yapmak güyesile ça- lıştığını ve hâsıl olan suilefehhimün ar- zu etmediğimiz halde husule geldiğini ârzettim. Memleket sporunun kalkınma- smda büyük mesai sarfeden sayın Gene- ralde gördüğümüz hüsnüniyet ve hima- yekâr sözlerden sonra mili küme maç- lara girmek için hiçbir mahzur kalma malştır, Takımımız bu hafta milli küme maçları için Ankaraya hareket edecek- Bim. Karven zânnile bir başka yere git) &vvelki bulmacanın halledilmiş şekli |... Beşiklaşla yapmamız icab eden ma» | İngiltere lig maçları hararetle devam ediyor Artık Arsenal ve Aston Villa gibi maruf takımların lig birinciliğini elde etmeleri ümidi kalmadı Arsenal - Leoda maçında akrobatik bir düşme İngiltere og maçlarının otuz üçüncü haftası oyunları başta bulunan takımla - rın galibiyetlerile geçmiştir. Dokuz maç sonra bitecek olan lig maç- larında Arsenal ve Aston Vila gibi maruf takımlar için lig birinciliği ümidi gittikçe | azalmaktadır. Eyerton ve Wolverhamprton gibi ta - kımların, büyük sürprizler olmazsa, bâş- taki yerlerini diğer takımlara terketme - leri ihtimali pek azdır. Everton 4 - Birmingham 2 Lig lideri Everton ile lig sonuncusu &- rasındaki oyun normal şartlar içinde de-| vam etmiştir. Bununla beraber oyun sert olmuş ve bir maraton koşusu gibi devamlı bir ko- şu halinde geçmiştir. İlk devrenin ortalarında dört dakikada üç gol olmuş ve Everton devreyi 2-1 ga- lib bitirmiştir. | İkinci devrede Everton çok daha ça - buk Bir oyun tutturmuş, yediği bir gole| mukabil açıkları vasıtasile iki sayı da »- ha yaparak 42 galib gelmiştir. Everton 47 puvanla Eg lideri, Birming- ham 23 puvanla Wig sonuncusudur. Maçta 29,687 kişi bulunmuştur. Wolverhampton 3-Manchester Untted O İlk devrede çok svkı bir müdafan yapan Manchester, bütün hücumları kıracak bir mukavemet göstermiş ve devre sıfır sıfıra bitmiştir. Manchester muavin hattının ilk devre- deki parlak oyunu gevşermesi Wolver- hampton takımının korkunç hücumlarını kesememiş ve fasıla ile üç gol yiyerek maçı 3-0 kaybetmiştir. Wolverhampton 44 puvanla ikinci, Belediye spor işlerine yardım yapıyor Ankaraduki #tadyomu inşa eden mi- mar Jiyoti Viyol dün Valiyi ziyaret et- miş, Dolmabahçede yapılacak stad hak- kında görüşmüştür. Beden Terbiyesi Umum Müdürlüğü Belediyeye yaptığı bir müracaatta Bele. diye bütçesinin yüzde ikisi nisbetinde ay- rılacak bir paranın şehirde spor işlerine tahsis edilmesini istemiştir. İstanbul Be- lediyesi yeni bütçeye bu maksadla On bin lira koymuştur. Bazı spor şubelerinin de çalışmalarını temin için Dolmabehçedeki stadın bir miktar daha genişletilmesi beden terbi- yesi teşkilâtı tarafından İstanbul Beledi- yesinden istenmiş olduğundan bu husus- İn tetkikler yapılmaktadır. Rİ çın tekrarı için de bir sureti hal buluna- caktır. Dost Beşiktaşlılar da bü maçın herhengi bir tarihte yapılmasını kabul etmişlerdir. Manchester 40 puvanla on altıncıdır. Maçta 32,000 kişi bulunmuştur, Derby 3 - Charlton l İlk devre 1-0 Derby takımının mağlf biyetile neticelenmiştir. Derby ikinci dev« renin birinci dakikasında beraberliği te- min etmiştir. İkinci golü 12 nci dakikada penaltıdan yapan Derby son dakikada bir gol daha yaparak maçı 3-İ kazanmıştır. Derby 41 puvanla üçüncü, Charlton 37 puvanla altıncıdır, Maçta 11,000 kişi bulunmuştur. Aston Villa 3 - Stoke City O Bir müddet karşılıklı hücumlarla ge « İçen ilk devrenin ortalarında A. Villa sağ açığı ilk golü yapmış ve devre böyle bit. miştir. İkinci devrede çok parlak bir oyun gösteren Aston Villa muavin hattı takı - mına iki gol daha kazandırmıştır. Aston Villa 37 puvanla beşinci, Stoke Ciiy 35 puvanla dokuzuncudur. Maçta 40,000 kişi bulunmuştur. Arsenal 2 « Liverpool O Pek sert ve o nisbette hırçın başlıyan oyun kuvvetli bir çekişme ile fik devrede sıfır sıfıra bitmiştir. İkinci devrede gittikçe artan serilir içinde meydanı daha serbest bulan meş- hur Drake, yirmi beş yardalık mesafe. den çektiği kuvvetli bir şötle Arsenal ta kımının ilk sayısını yapmış, sağaçık Kiro- hen ikinci golü yaparak Arsenalin kazan- ma şansını çoğaltmıştır. Liverpoolun yap- tığı bütün hücumlar Arsenal müdafaası önünde kırılmış ve oyun 24 Arsenalin galebesile bitmiştir. Arsenal 35 puvanla yedinci, Liverpool 33 puvanla onuncudur. Maçta 35,000 kişi bulunmuştur. | Galatasaraylıların fevkalâde kongresi Galatasaray klübü riyasetinden: 1 NL san Cumartesi günü klübümüzün fevka. Mide kongresi yapılacaktır. Nizamname. mizin 17 inci maddesi mucibince kongre ye iştirak edecek azalarımızın son sene zarfındaki aidatlarını ödemiş olmaları icab ettiğinden azamızın kongre saatin den evvel klüp kâtibine müracaatla bu muameleyi yapmaları, aksi takdirde kon- greye iştirak edemiyecekleri tebliğ olu nur. Bakırköy bisiklet yarışı Bakırköy Hâlkevinden: Pazar günü sam 10.30 da Arızalı yollarda 40 kilometrelik bi « siklet yarış vardır. Bu yara ald krokiyi görmek ve kayıd olarak numara almak Üze- Te 31-3-90 Cuma akşamına (kadar Evimi Boks ve Atletizm Antrenörü Bay Kadri Ak - kaya'ya müracaatları,