30 Mart 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

30 Mart 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

OKUDU KLARIM Bir ay kadar evvel, aşağıdaki cüm - feyi okumuştum: «Samiye seni sevi - yorum.» Birkaç gün sonrs da cevabını oku * muştum: «Senin kim olduğunu tanımıyorum gi» Ve artık hergün ayni yerde ayrı bir cümle okuyorum: “Namli tanımazsın? Ben Ahmedim» «Ahmed sensin ha, peki amma, ba - kalım ben seni seviyor muyum?> «Ne olur Samiye, beni kırma. ben sensiz yaşayamam.» «Hele biraz düşüneyim Ahmed.» «Samiye sana yalvarırım, bu akşam burada buluşalım.» «Bu akşam imkânı yok, fakat yarın akşama olur.» Arada değişik yazılar vardı. Onları da okudum: «Ahmedle Samiye konuşuyorlar.» «Ahmed Samiye ile konuşayım de - me, seni döverim.» «Yuwu Ahmede, sümüklü Samiye i- e konuşuyormuş.» «Samiye Ahmedle konuştuğunu an * nene söyliyeceğim.» Bunlar arasmda mevzun, yarı mu * kaffa olanlar da vardı: «Ah Samiye Samiye» «Ağlıyor Ahmed diye> L Bunları biliyor mu idiniz? |. «Kız biz de yok muyur» «Bize gelmezsin niye> Acemi ressam etile yapıldığı beli ki resim gördüm: Bir kız, bir erkekle karü ya idiler. Elele vermişlerdi. Resmin manssını altındaki satırı oku * duktan sonra anladım: «Samiyeyle Ahmedin seviştiklerinin resmidir.» Samiye (le Ahmed bunlara aldırma” mışlar, yazmakta devam etmişlerdi: «Samiye bizi kıskanıyorlar» «Kıskançlıklarından çatlasınlar pat - lasınlar.» «Samiye dün akşam seni beraber görmüşler.» «Vallah billâh, ki gözümün hayrını görmiyeyim yâlan.» «Haydi oradan ben gözümle gördüm» «Gördünse ne olacak? Senden baş - ka kimse ile konuşmıyacak (değilim aŞıllık utanmaz.» * Necdetle Son cümlenin yazıldığı gün, yukar- daki cümleleri yazanlardan birini göz- lerimle görmüş ve tanımıştım. Bu, on, on iki yaşlarında bir (çocuktu ve son cümleyi de, diğer cümlelerin yazılı ol- duğu, Cağaloğlunda yeni yapılmış bir apartımanın duvarına yazıyordu. İsmet Hulüsi Çok garib bir hayvan Amerikada Kaliforniyada oçarib bir hayvan yavrusu yakalanmıştır. Bir dere kenarında bulunan bu hayvan, şimdiye kader hiç rastlanmıyan einstendir. Ken- Alisine bir süt gişesi uzatıldığı zaman böyle Mik gibi yapışmakta ve garib bir şekil ılmaktadır. * Mahir bir golf köpeği 15 bin İngiliz lirasına yapılan kule İngilterede Ha- Miaksta (Obulunan bu kule, ilk ön - / geieri bir boya fab rikasının — bacan idi. Sonraları, bir gözetleme ( kulesi olarak kullanılmış tar. Kule 3 senede bitmiş ve 15 bin İngiliz © Mirasına malolmuştur. damın Con ismindeki bu köpeği çok ma- hirdir, Efendisi müthiş bir golf mera«h- # olduğu gibi, kendisi de ayni merak: ta- pir. Elendisinin golf levazımatını taşır. Ayrıca da öteye beriye kaçan golf töp'a- İngilterede Canine Caddy isimli bir a-| rını kemal meharetle toplar. Evli bir erkeğin Gençkız arkadaşları © Olur ma? Yeni evli bir erkek okuyucum yâ” yor: «Karımla evleneli (o henüz altı ay © bile olmadı. Onun hiç bir halinden © gikâyetci değilim, fakat o benden şi- kâyetçi. Gerçi bu şikâyetini başka - larına söylemiyor amma, ilk z# - manlarda bana hissettirmiyordu. Ve “sonraları işi değiştindi. o Söylemeğe başladı. Ve hattâ bu yüzden aramız” As wink münakaşalar da oldu, Ben © karıma bir türlü kendi fikrimi ka - © bul ettiremedim. Size anlatayım, ba- na hak vereceksiniz (o Evlenmeden © evvel bir çok genç kız arkadaşlarım “ vardı. Bunlarla olan omünasebetim arkadaşlık hududunu geçmezdi. Bir- © likte gezmelere gider, konuşur, eğ - “lenir vakit geçirirdik. Evlendim, karım kendi arkadaş * İarm arasından değildir. Bir aile - “nin tevsiye ettiği bir genç kızdır. O- Si vi ig nun bana ilk zamanlarda hissettirdi- ği ve sonraları söylediği'de bu genç kızlarla ahbablığımızı keşmemizdir. Size her şeyi doğru söylüyorum. Arkadaşlarım olan genç kızlarla ara- mızda hiç bir şey geçmiş Odeğildir. Ben bunu karıma bir törlü anlata - 'mıyorum., Siz söyleyiniz; karım, hak sz değil mi? Ben onu nası) ikna e - debilirim? * Çocuğum, Söylediklerine inanıyorum, arka » daşların genç Kızlarla aranda hiç bir münasebet olmayabilir. bütün bağ * hlığınız arkadaşlık o hududunu da geçmez.. fakat böyle olsa da hiç bir kadın kocasının Oo kendinden başka bayanlarla Mübali olmasına, arka - daşlık etmesine tahammül edemez. Evlilik hayatında bunu böyle kabul etmek her evli erkek için elzemdir. ” Senin yapacağın iş, biran evvel, e eski ürkadaşlara veda octmek ve evlilik hayatının icablarına uymak - tar, VEYZE Kadın Köşesi Saç bakımı Saçlarınızı gorumekten, yağlanmak - tan, kırılmaktan, odorukluklan, hattâ renklerini kaybelmekten kuratarabilir - siniz, Bahar, yıllık saç tedavisinin başlama zamanıdır, Saçlarınızı bitaraf bir gözle âynada uzun uzun tetkik ediniz. Bu sıra- da muhakkak bir kusur bulacaksınız. U- zun kış aylarından sonra hep böyledir. Soğuktan yılıp başı kapalı gezenlerin sa- çında yağ artar. Soğuğa bakmadan başı acık sokağa çıkanların rüzgâr saçını ku » rutur, Bunlar olmasa bile, bahar başlar), ken saç dökülmesi de başlar. İşte bunun için şu sıralarda saçmdan yüzde yüz memnun olacak kadın yoktur, Kimi saç- larının kuruluğundan, kimisi yağdan ya» piş yapış olduğun kimi başında saç kalmamak korkusundan şikâyet eder du. rur... Ne yapmalı? Der lığını nasıl verme! lendirmet, azaltmalı? Dahası ver, ne yapmalı ki saçlar ren - gini kaybetmesin? Saçların rengini kuvvetlendirmek için İçinde demir mil. bülunan yiyecekler yemeli; Meselâ: Elma, üzüm, kuru üzüm, havuç... Bunlardan devamlı olarak ye. nirse gerçekten büyük faydaları doku » nur. Kurulaşan, don den kurtsrmak için: Her yemekte bir kaşık zeytinyağı iç - mel'dir. Bir türlü vela gelmiven sacların kolay yatışması ve dalgalanması İçin günde Iki tane çiy yirm N Saçlarım dökülmes'ni önlemek için: En iyi çare fırcalamaktır, amma nasıl; bilir misiniz? Oturduğunuz yerde başınızı | dizlerinize doğru eferek... başınızın derisinde bol kan do'asir ve kil diplerini besler, Saçlarını ayakta dura - rek, yahud basını eğmeden fırenlıyanlar bunun yarısı kadar bile fayda bekleme » melidirler. uklaşan saça parlak- dökülen saçı nasıl asıl dipteki fazla yağı laşsn saçları bu hal Saçlarımızı hem beslemek, hem kırıl - maktan kurtarmak için: Onları bu ay bademyağı ve zeytinyağı sürmeyi unutmayınız. Sarışınsanız (yani sarı saçlı iseniz) bademyağı, koyu kestane ve sivah saclı iseniz zeytinyağı... Her iki yeğ da parmaklarla saç diplerine içirile - rek sürülür, Bütün gece öyle vatmaklan sinirlenirseniz hiç değilse bir snat bası nızı scak bir havlu ile sarıp beklemeli #iniz. Çiko'atalı çörek 6 tane yumurtayı tartınız. (Şeker, tereyağı, un, çikolâta) nın her birin - den ayrı ayrı © yumurta ağırlığında a- Imız. Çikolatayı az suda erittikten son- ra buna unu, şekeri, yumurtaları ve en sonra tereyağını ılılıp eriterek ekleyi - niz. Hepsini iyice karıştırıp fırma veri- niz, katılaşınca pişmiş demektir. Ru vaziyetin | 9 Edirnekapı surları civarında bir hıç yüzünden işlenen feci bir cinayetin mu hakemesi Ağırcezada dün neticelen - miştir, Suçlu Kuşgöz Niyazi ile Piç Hasan, bir akşam surlar üstünde içki içmiş - ler, sonra da maktul Mükerreme rast - ayarak birlikte içmeğe devam etmiş - lerdir. Bu arada kafalar iyice dumanlanın * ca, aralarmda sebebsiz bir münakaşa çıkmış, kavga kızışınca Mükerrem kaç” mağa başlamıştır. Fakat suçlular ar - kasından takib ederek, yetişmişler ve Mükerremi bıçakla ağır surette yarala- muşlardır. Yaralı (o kaldırılmış olduğu Cerrahpaşa hastanesinde bilâhare öl - 'duruşmalarında, ısrarla (o birbir! atfı cürüm etmişlerdir. Bunun (için, hangisinin hakiki fail olduğu tespit o - Iuramamıştır. Bu bakımdan her ikisi de tahfifen, ve ceza kanununun 448 in ci maddesine tevfikan 9 zar sene hap- se mahküm edilmişler, diğer tahfif se- bebleri de nazara #lınarak, (neticede mahkeme Hasanın 7 sene, (Niyazinin yasından dolayı 5 sene hepislerine ve maktulün ailesine 1000 tra ölüm taz - minatı vermelerine karar vermistir. 3 kadın Türklüğü tahkir suçundan sekizer ay hapso mahküm edildiler öyde otutan Zoi, Evgeniya, A Ort Foliste: Bir motör kalafat edilirken yanın çıktı Ayvansarayda Kalafatyerinde İbra * hime siri kızakta temir edilen, Hüsnü Sancakda: ği ? rın İstanbul limanına kayid - üda motöründe yangın çık- Jâşa düşmüştür. Tami, ameleleri, molörü ziftledik - ten sonra, temizlemek için teş yak - mışlar, ba sırada rüzgârın şiddetinden teknenin tahta aksamı alev almıştır. Ateş, kalafat amelesi tarafından sön- dürülmüştür. Beşiktaşta bir otomobil bir ameleye çarptı Dün saat 15 de Beşiktaşda bir oto * mobil kazası olmuştur. Arnavudköyün- de oturan an tebaasından Lal, kullandığı 978 numarah hususi oto - mobil ile Beşiktaş merkezinin (önüne geldiği sırada, caddenin solundan geç” mek istemiştir. Bu esnada (Beşiktaş merkezine gelmekte olan Kilisemey damında bir kahvede yatan tütün ame- ies Mehmed ile karşılaşan Lul, direk” siyonu idare edemiyerek çarpmıştır. Mehmed başından ve dizinden ağır sürette yaralarmıştır. Mecruh amele, Beyoğlu hastanesine kaldırılmış, suçlu Lul hekkında takibata başlanmıştır. Edirnekapıda öldürülen Mükerremin katilleri mahküm edildiler Cinayeti suçlulardan hangisinin işlediği tesbit edilemediğinden tahfifen birinin 7, diğerinin 5 sene hapsine karar verildi “İnın eroğn içtikleri haber imonilya isimlerinde üç kadın Türklüğü tahkir suçundan, dün Ağırcezanın ka" rarile 8 er ay hapse müöhküm edilmiş « Jerdir. ; Mahlüt kahve satan bir kuru kahveci mahkeyeye verildi Divanyolunda nohutla karışık kahve satan Ali isminde bir kuru Kahved adliyeye teslim edilerek, muhakeme e dilmesi için Sultanahmed birine; sull ceza mahkemesine verilmiştir. Bir teneke peynir çalan hırsız tevkif edildi 'Tahtakalede bakkal Mehmede aid bir teneke peyniri çalan Cafer, yaka » * İlanarak, dün adliyeye verilmiştir. Suçlu, Sultanahmed | inci sulh ceza da yapılan duruşması sonunda 3 ay 15 gün müddetle hapse mahküm ve derba! tevkif edilmiştir. İnhidam mahalinde bir mütehassıs heyet keşif yapacak Yenişehirdeki inhidam faciası etra * fında adli tehkikat devam etmektedir. Tahkikat henüz neticelenmemiş olup, bugün Beyoğlu sulh ceza hâkimi buzu" rile, bir mütehassıs heyeti tarafından facia mahallinde keşif yapılması mulr temeldir, Toplantılar: Bakırköy Halkevinde Frinsızca dersleri Bakırköy Halkevi Başkanlığından: Ders « lere başlanacağından Fransızca (kursu için kaydolanların 30-3-1039 Perşembe günü sanf 18 de Halkevinde bulunmaları. Avcıler Kurumunun kongresi Avcilar Kurumunun ekseriyet hasıl olma doğından tehir edilen kongresi önümüzdeki “e»ar günü Alemdar caddesindeki Alayköş « »de yapılacaktır. ! Kadıköy Ha'kevinde Konferans $i - Mart Cuma akşamı saat 830 da Evi“ miz salonunda Bayan Sıdıka Atasağun ta - rafından bir konferana verilecektir. Eminönü Halkevinde temsil Eminönü Halkevinden: 1 « 4 - 939 Cumar. tesi günü saat (2030) da Evimizin Cağaloğ- Jundaki merkez salonunda Vazife piyesi tem- sil edilecektir. Üç eroin müptelâsı yakalandı Kadıköyünde iskele civarında Tah - sin, Mustafa ve Nuri adlı üç sabıkalı * alınmış ve suçlular yakalanmışlardır. Bunlar, memurlar tarafından mer - keze götürüldükleri esnada, Tahsin ü- zerinde bulunan bir eroin (o balonunu yutmuştur. Hemen (Haydarpaşa Nü - mune hastanesine kaldırılan Tahsinin midesi yıkanmış ve yuttuğu eroin bü - Jonu çıkarılmıştır. | a ————— j2 m mmm mann | Beacaksızın maskaralıkları: Kirli eller | a O EM