1 Mayıs 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

1 Mayıs 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Ni larin “Ormancılığı mızın ıslahı işlerine hız verildi Belgrad ormanları içinde birçok yollar açıldı, köprüler kuruldu, ileride şehir halkının ziyaret edebileceği güzel bir yer olacaktır Orman kanununun tatbikine başları - dığı tarihten itibaren © ormancılığımızın ıslahına hiz verilmiştir. Kanunun lâyiki- le tatbik edilebilmesi için fazla miktar - dü orman mühendisine ihtiyaç hasıl ol - muş, o maksadladır (ki Büyükderedeki orman mektebi tevsi ve islah olunmuş - tur. İstanbul ve civarı ormanlarile ve bir çok cins ağaçlarile nam almış bir yerdir. Orman mühendisi olacak © gençlerin bu zenginliklerden azami şekilde istifade - İendirilmesi için her çareye baş vurul - muştur. Büyükderede Bahçeköydeki oOorman mektebi teşkilâtı tevsi edilmiş. yeniden güzel binalar yapılmış, talebe miktarı ço- ğaltılmışlır. Talebeye stajları için Bel - grad ormanları tehsis edilmiştir. Ziraat Vekâletilden her sene görülecek yardım- la talebe bu ormanda hem staj görecek ve hem de ormanı ıslah edecektir. Şim Enginar hırsızları Üçer ay hapse Mahküm oldular Sebze halinde İsmali Hakkı isminde bi- rinin dükkânından bir çuval enginar ça- lan Bilâl ve Abidin isimlerinde iki kişi, yakalanarak, dün adliyeye teslim edil - mişlerdir. - Müddeiumumilik suçluları Sultanah - med 3 üncü sulh ceza hakiminin huzuru- na çıkartmış, yapılan duruşmaları so - nunda her ikisinin de üçer buçuk ay ha- pislerine ve derhal tevkiflerine karar vermiştir, Bugün Bahar Bayramı Bügün 1 Mayıs, Bahar bayramıdır. Bu münasebetle bütün resmi daire ve mües- seseler, Üniversite ve mektebler tatildir. Mağaza ve dükkânlar kanunen bü tatil - den istisna edilmişlerdir. Toplantılar : Toros Gençlorbirliğinin tenezzühü Toros (OGençlerbirliği (o azalarından 300 kişilik bir kafile dün Şirketi Hay - riyenin 65 numaralı vapurile bir te - pezriih tertib etmişlerdir. Vapur sa - bah saat 9 da Çınarlıya hareket etmiş ve dönüşte Boğaz iskelelerine de uğ - radiktan sonra seat 22 de Köprüye gel miştir. diden orman dahilinde birçok yollar â - çılmış, köprüler vücude getirilmiştir. Orman ileride tatil günlerinde şehir halkımın ziyaret edebileceği en güzel bir yer olacaktır. Orman Umum Müdürlüğü memleket idabilinde mevcud bilümüm ormanlarda - ki ıslah hareketlerini ziyadeleştirecek - tir. Yer yer her ormanda muhtelif ıslah istasyonları vücude getirilmekte, ağaç - ları ıslah için yeni vasıtalar tedarik e - dilmektedir. Büyükderedeki orman fakültesi tale - İ profesör ve asistanları olduğu halde a - yın yedisinde Trabzon tarikile şark or - manlarını tetkike gideceklerdir. Bilhassa Ladin ormanlarını istilâ eden (haşeratın imhasına hep beraber çalışılacak, haşerat illAf şekilleri talebeye gösterilmiş olacak- tır. Seyaha: bir ay kadar sürecek, dönüş- te imtihanlara başlanacaktır. Denizbankın İlkbahar tarifesinin Tatbikine başlandı lova hatları için hazırlanan iIkbahar ta - lanmıştır. Yeni tarifede Yalova hattı 2€- ferleri günde birden ikiye çıkarılmıştır. Sabahları Yalovaya kalkan vapur ak - şamları kış tarifesinden daha geç kalka - rak Yalovadan dönecektir, Akşamları A- dalar direkt postasını yapacak olan Va - purlar Yalovaya gidecek ve ertesi sabah Bu suretle Yalovaya hem subah gidip ak- şam dönmek, hem de akşam gidip bir ge- ce kalmak mümkün olacaktır, Akşamları Büyükadadan &on vapur saat 19.30 da kalkacaktır. Gelecek ay başından itibaren ilhbahar tarifesine bazı ilâveler yapılacak ve 1830 da Köprüden bütün Adalara ve sabahla- rı 7 de Büyükadadan kalkarak Heybeli ve köprüye bir vapur kaldırılacaktır. İlkbahar tarifesinde Pazar günleri için birçok ilâveler yapılmıştır. Köprüden ayrıca 830, 9.30, 1015, 11.15, ve öğleden sonra 1340 da doğru seferler konulmuş - tur. Adalardan akşam 15.45 den 2030 a kadar yedi sefer vardır. Bunların üçü Büyükada-Heybeli-Köprüdür. Pazar gün- leri Adalarla Büyükada - Maltepe - Bos- tancı arasında bir vapur sefer yapacak — tır, Çocuk Haftasının Son Günü Çocuk haftasının son günü münasebe - #le dün okullarda muhtelif (eğlenceler tertib edilmiş ve tezahürat yapılmıştır. Kabataş Hsesindeki müsamereye İstik - 181 marşile başlanmış, müzik ve oyunlar. Alemdar semtindeki 1 ve 44 üncü o -|dan sonra (Nakliye katarı) adlı iki per. kullarla 49 ve 60 uncu okul talebeleri) delik bir piyes temsil olunmuştur. Dün Gülhane parkında toplanmışlar, parkta | bütün okullarda küçükler toplanarak Ço.| açık hava müsameresi vermişler ve muh-|çuk haftasının son gününü neş'e ve te telif oyunlar oynamışlardır. 69 uncu o - | zahürat içinde geçirmişlerdir. kul talebeleri öğleden sonra İstanbul Ji- pesinde, Kabataş lisesi son sınıf talebe -| yavrularımızdari birkaçını göstermekte - Resim dün Gülhane parkında eğlenen leri de Kabataş Lisesinde birer müsamere)|dir, , Denizbankın şehir hattı, Adalar ve Ya-| Adalara uğrayarak Köprüye gelecektir.) 730 da tekmil Adalara sefer olduğu gibi; “Hiddetle kalkan zararla oturur şi Evinin balkonundan has- mının üzerine atılan marangozun bacağı kırıldı Evvelki gece Taksimde Yağhane söka- ğında oturan Emin isminde bir marango- zun, sinirlenerek, tehevvüre (kapılması bir bacağının kırılmasile neticelenmiştir. Arkadaşı kömürcü Ömer Eminin evine giderek kendisinden siacağını istemiş, bu yüzden aralarında şiddetli bir kavga geçmiştir. Kavga sırasında Ömer, Emine İbirde yumruk atarak, gözünü şişirdikten sonra, çıkıp gitmiştir. Fakat, aradan kısa bir zaman geçince tekrar, gelerek kapıyı çalan Ömer, o 8 - İrada evin ikinci kat balkonunda bulunan Emini o derece sinirlendirmiştir ki, ma « İrangoz Emin: «— Dur, ben sana gösleririm» diyerek, beleri tekmil kadrolarile ve yanlarında | kendini kaldırdığı gibi balkondan aşağı! Jatmıştır. Neticede ayağı kırılan ve ağır yara - İanan marangoz, imdadı sıhhi ile Bey - oğlu hastanesine kaldırılarak, tedavi al - | ina alınmıştır. | General Asım Gündüz Berlinden döndü rifelerinin tatbikine dünden itibaren baş-| pi betile Berline giden heyet azasından Er - kânıharbiye İkinci Relsi General Asım | Gündüz dün sabahki ekspresle şehrk mize dönmüştür. Resimde Asım Gün - düzle kendisini karşılıyah bir genera İlimizi görüyorsunuz. Bir otomobil kazası yaralamıştır. Kazayı yapan otomobille, şoförü za- bıtaca aranmaktadır. —.şnennuremusamnssassmnreussissrasereresnsarı Rigoletto Operası 2 Mayıs Sah günü akşamı Beyoğlunda Fransız tiyatrosunda Rigoletto operası değerli müzisyenlerimizden ve çok kıy- metli elemanlarla ve yetişmiş mükemmel bir koro heyetinin iştirakile temsil edile. cektir. Bu temsile opera san'etkârlarından El yos Ekomoinisdiş iştirak edecektir. rolünü almıştır. Şehzüdebaşı TURAN Tiyatrosunda Bu gece Halk gecesi ber yer 20 paradi 10 localar 100 Yalancının Mumu vedvil 8 p. okuyucu Aysel Atilla revüşü haftalık vaziyetin hülâsası Ruslar mühim miktarda yapak satın aldılar, mısır piya" sasında canlılık başgösterdi hararetli muameleler oldu Hafta zarfında borsada ihraç emtiasi üzerine ehemmiyetli muameleler olma- dığından piyasa sakin geçmiş, yalnız Sovyetlerin mühim miktarda yapak mü- bayaa etmiş olmaları yapak (piyasasım sağlamlaştırmıştır, BUĞDAY: Hafta içinde buğday fiatla- rında bir değişiklik olmamış, piyasa $a- kin geçmiştr. Gelen 1147 ton buğday nor- mal fiatlarla (satılmıştır. Almanyadan sert buğdaylar üzerine talebler vukubul- muş ise de, fiatların müsaadesizliği dola- yısile ihracat yapılmamıştır. İstanbula yakın mıntakslardan ehemmiyetli mik- tarda un gelmekte, bu da buğday sarfi- yatını azaltmaktadır, Fiatlar 1.2 çavdarlı ekstra ekstra Po- Jatlı malları 6,25-630, 4-5 çavdarlı Anka. ra, Yerköy ve ayarı mallar 5,55-6,05, 9-10 Riğoletto operasında R. Demarki tenor | çavdarlı Konya, Ilgın ve Akşehir ayarı mallar 5,26.5,32, 1.2 çavdarlı ekstra Ana- dolu sertleri 5,20.5,30, 9.10 çavdarlı Trak- ya malları 6-509, Anadolu ve Trakya kızılcaları 5,30.5,35 kuruştur. ÇAVDAR: Muhtelif limanlardan İtal- yaya 600 ton miktarında sevkiyat yapıl- ması fiatlara tesir etmiş iken, taahhüdün #rmal edilmesi ve yeniden ihracat yapıl- maması dolayısile piyasaya eski vaziye- tini almıştır. Gelen mallar dahfli istihlâk için 3,35 kuruştan satılmaktadır. ARPA: Hafta içinde dış piyasalar için satış yapılmamış, piyasaya gelen 135 ton miktarındaki maller dahili istihlâk için normal fiatlarla satılmıştır. Fiatlar, Anadolu arpaları dökme Hay- darpaşa tesltmi 4.104,13, Marmara, Trak- | ya malları çuvallı iskele teslimi 4,14-4,18 kuruştur. m | Müteferrik: Bugün şehrimize 500 seyyah geliyor Alman bandırı Milvoke vapurile Hitler'in 50 nel yıldönümü münase- bugün muhtelif milletlere mensub 500 seyyah limanımıza gelecektir. Seyyah- lar şehri gezdikten sonra yarın lima - nımızdan ayrılacaklardır. Kadın yüzünden cinayet Dün Galatada eski Parmakkapı 50 - “| kağında bir yaralama hâdisesi olmuş - tur. Terzi Mığırdıç oğlu Kancabaşyan, Sahak oğlu demirel Agob ve gene A - Dün, Üsküdarda Hâkimiyeti Milliye| göb isminde fiç arkadaş evlerinde rakı caddesinden geçmekte olan Sabahat|içip eğlenmişlerken, vektile araların - isminde bir kıza, numarası tesbit edi -| d? geçen bir kadın meselesi tazelen - lemiyen husüst bir otomobil çarparak miştir. Bu suretle iki Agoblar kavgaya tutuşmuşlar, demirci Agob bıçağını çe- kerek arkadaşım sol kalçasından ya - ralamıştır. Suçlu yakalanmış, hâdise etrafındi zabıtaca tahkikata başlanmıştır. MELVYN DOUGLAS TARZAN ve TR ve filmlerine nazire olarak KAPLAN ÇOCUK Tim Taylor tarafından çevrilmiş her sahnesi bin bir heyecan ve sergüzeşt dolu Senenin en güzel... ve büyük Fransız film şaheseri VIVIAN ROMANCE'm Harikası Kadınlar Hapishanesi Pek yakında LALE de ARSENE LUPIN'ın Dönüşü Pek yakında SA R A YV Sinemasında Bugün matinelerden itibaren BAHAR BAYRAMI şerefine ALKAZAR Sinemasında MISIR; Alman permi dairesinin mısü #latlarını artırması üzerine piyasada bi canlılık başlamış ve müsaid fiatlarla mu- amele olmuştur, Fiatlar sarı Bandırma ve Karabig? malları F, O. B. çuvallı 4,25-4,28 sarı Ada pazar malları çuvalı Haydarpaşa teslim! 4,22-4,25 kuruştur. TİFTİK: Hafta içinde piyasada ihracat için muamele olmamıştır. Anadolunun her tarafında kırkımlar müsaid şartlar içinde devam etmekte ve piyasaya yeni | ahsul gelmektedir. Bazı ihracat tacir- leri eski taahhüdlerini ikmal için 250 bal- ya tiftik mübayaa etmişlerdir. İtibari fiatlar oğlak malları 120-125, Karahisar, Kütahya, Eskişehir, Yozgad malları 180, Ankara, Bolvadin, Polatli Beypazarı malları 103.105, Bolu, Geredâ, Çerkeş malları 95-100, Kastamonu, Saf- ranbolu malları 105.110, Konya damgalı ve Tigin malları 100-105, Çengelli 100-102, deri malları 70-75 kuruştur. YAPAK: Hafta zarfında Sovyetler kis- mı azamı Anadolu mallarından olmak ü- zere mühim nfiktarda yapak mübayaa etmişler ve bu 8500 balyayı bulmuştur. Yerli fabrikalar da piyasadan muhtelif miktarda mübayaat yapmaktadırlar, Fiatlar Karahisar, Kütahya, Yozgad, Bolvadin ve Eskişehr malları 51.52, An- kara, Polatlı, Konya, Kırşehir - malları 48-49, yıkanmış yün 70-75, tabak yünleri 50-55 kurustur, AV DERİSİ: Hafta zerlinda av derileri Üzerine ehemmiyetli muamele olmamış İse de, sansar ve zerdevn derileri istekli dir. Fistlar zerdeva çifti 40.43, sansar çifii 34-36 Tira, porsuk eski mallar 440 450, tavşan adedi 17.17.50 kuruştur. Poliste ; Müsansdesiz ölü tahnit Şeden bir adam yakalandı Mişel isminde biri Yeniköyde Fran sız mezarlığında Fransız tebeasından İ 64 yaşlarında Pol Sadi isminde bir ö- lüyü tahnit ederken, bu işi müsaade - siz yaptığından yakalanmıştır. Nâra atan sarhoş kadın yakalandı Evvelki gece Emine isminde bir kâ- dın, sarhoş olarak Sultanhamamı celi - desinde nara atarken zabıtaca yakalan mış ve hakkında takibâta geçilmiştir. Doktor. |. Zati Öget Belediye karşısındaki musyeneha- nesinde öğleden sonra hastalarını . kabul eder. - VIRGINIA BRUCE | ADER HORN yapılan harikalar filmi bir şaheser