7 Haziran 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

7 Haziran 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

gm (Baştarafı 8 inci sayfada) © cevher hançer ve kılıçlar hediye edilir, adamlaşna ağtırllar dağıtılırdı. Bu su- — retle milyonlar harcanıyordu, Byüklerin © © yaşayışını halk ta taklid etmek istedi O zaman memlekette bir geçim buhranı baş- © adı. Bilhassa kadınlar lüks ve tuvalete © çılgın gibi düştüler. Bu yüzden birçok ei- İle ocakları yıkıldı. Öyle ki, tehlikeyi gö- ren İbrahim Paşa, bir aralık lüks ile mü. « cadele etmek mecburiyetini hissetti, Hal ka Wks tuvalet yasakları ilân etti “ Memlekette İbrahim Paşanın şahsına ve © İş arkadaşlarına karşı bir hoşnudsuzluk © belirdi. O devirde İrana karşı açılan harb- de de ordumuzun ilk parlak muvaffaki- yetlerinden sonra, cepheden kötü haber- ın düşmanları, ri memlekette bir fitne ve fe. © sad uyandırmak için firsat bildiler, Bil © hassa cahil ayak takımı arasında dediki. du başladı. Kayıkçı, manav, hamam tel. ği, hamal, ve başıboş işsizler gibi esa- « Bon bay şirenler ve © İbrahim Paşan © çinde bilerek, bilmiyerek bir hınç duyan. lar bu dedikodulara kolaylıkla kapıldılar, «Cepheden gelen bir gemi dolusu yarı. lı askerin, vezirin emrile gemi delinerek 'batırıldığıs, «Tebriz şehrinin İbrahim Pa. ganın bir gizli mektubu ile teslim edil. diği: gibi sözler, nihayet 1730 yılında İs- tanbulda korkunç bir ihi koparttı «Vezirin yeni bir sınıf asker vücude ge- türeceği» riyayetleri de, ilk ihtilâl bayra- “Bini açam bir baldım çıplak sürüsüne ye. © Miçerilerin de katılmasına sebeb olmuştu İhtilâlin basına Patrona Halil isminde bir adam geçmişti. Kahveci Ali ve ma nav Muslu adında iki de muavini vardı. Btraflarına toplanan kahveci, manav, , Küçük ağız cerrahisi — Üniversite diş ta - — babeti şubesi dozentlerinden Doktor Fey - in, Stomatoloji profesörle - den tercüme ettiği «Küçük imli faydalı eseri, “alâka - Harlara tavsiye ederiz. Deniz — Bu aylık meslek © Haziran sayısı çok olgun © ğüzel resimlerle çıkmıştır. © © Çocuk — Çocuk Esirgeme Kurumunun çı- bü haftalık çocuk meomuasının 14! Saywsi renkli bir kapak içinde mütenev- yi münderecatla çıkmıştır. Bir günahın romanı — Genç yartetlarden © Nemhet Gültan'ın fk romanıdır. Kitab ba - “linde çıkmıştır. © — Türklük — Bu milliyetci kültür mecmua- Ginin $ Üncü sayısı tanınmış imzaların yazı- İarlle intişar etmiştir. mecmuasının | mündericat ve Ana — Çocuk Esirgeme Kurumunun bu ay- Hik snlon ve kadın mecmuasının 17 inci sa - ys çok güzel bir kapak içinde ve dolgun 0- İarık intişar etmiştir, Bürhaniye — Bürbaniye Halkevi | bu #simde bir broştir çıkarmıştır. Broşürde Bür- haniyenin coğrafl ve tarihi vaziyeti ile ye - « tştirdiği şairlerin hayat ve eserleri vardır. İçel — Mersin Halkerinin çıkardığı bu) r sinemasında bakkal, tellik ve kayıkçıların arasına sofatlar da katılmıştı, İhtilâlciler, evvelâ Beyand hamamında toplanmışlardı. O- radan, 28 Eylül 1730 Perşembe günü sa- bahı kılıçlarını çekerek «şer'i davamız vardır, ümmeti Muhammedden olan dük- kânlarını kapayıp bayrak altına gelsin» diye ihtilâl bayrağını açmışlardı, Yeniçe- rilerin iltihakı ile, hili) birdenbire bü- tün dehşetile parlayıvermişti. İbrahim Paşa ile iki damadı idam edildi. Cessüle- ri, çırıl çıplak soyularak sokaklarda ha- karetle sürüklendi. Üçüncü Ahmed de tahttan indirildi. Yerine birinci Mahmud geçirildi. Patrona ile arkadaşları kısa bir zaman tam manaxile birer «baldırı çıp- lak diktatörs olmuşlardı. Vezirliklerden başlıyarak bütün yüksek makamlara & tediklerini tayin ettirdiler. Bu arada tilâl günlerinde Patronaya “et va veren bir kasab tayin ettiler. Del taşlarından bir softayı İst yaptılar. Lâle devrinde yapılan k yıktırıldı, Lâle bahçeleri tahrib Matbaa kapatıldı. Patrona («İstanbulun bütün hazineleri benimdi diyordu. Devlet felâkete doğru gidiyordu. Nihayet bu felâketi görenler birinci Mahmudun etrafında toplandılar. Bir gün Patrona ve arkadaşları, mühim işler konuşulacak diye saraya dave: olundu. Onlarda bu daveti kabul etmek gafletin. de bulundular. Saray kapıları kapatıldı Patrona. Muslu ve kahveci Ali idam edil- diler. Onların vücudü ortadan kalkınca da, etraflarına toplanan baldırı çıplak zorbaların herbiri bir tarafa dağılarak gizlenmeğe, başlarını kurtarmağa baktı. R.E. Bir ay zarfında mühim miktarda yumurta ihraç edildi Mayıs ayı içinde yabancı ülkelere İi - manımızdan mühim miktarda yumurta ihraç edilmiştir. İhraç edilen yumurtanın miktarı 10,399 para arıcısını Buğdan | sandık 1.098,750 kilo sikletinde olup ih -|... Taç kıymeti 237,652 liradır. Bunun 10,135 sandık ve 232,498 liralık bir miktarı İtal yaya, 204 sandık 4462 liralığı Yunanistana ve yalnız 30 sandık 602 liralığ, da Al - mah; ihraç edil: : FO'Tİ ELMAS ÇİZME KUNDURA MAĞAZASI Beyoğlu Tünel 394 No. da Avrupa derilerile metin ve deyanıklı bayan, Bay ayak kapları ve subay çizmeleri yegâne meşheri. “ Son Posta “Yevmi, Siyasi, Havada ve Halk Yerebatan, Çatalçeşme sokak, 5 İSTANBUL Ankara Tiyatrosu San'atkârları Bugece : İN, Yenişehirde, yarın gece: Kara gümrük 7: ik açılış şerefine büyük tarihi piyes HARUNÜRREŞİD İllüzyonist Emir Atabay birlikte. le Yİ İSTANBUL HALK TİYATROSU Kenan Güler ve urkadaşları 7 Hariran Çarşamba günü ak- şamı Şenyol OÇinerdibi sile bahçesinde DENGİ DENGİNE vedvil 8 perde pralesör 'Miyel revüsü ve Max sar veryetes tilopati teerübeleri EGE TİYATROSU Nurettin Genç Dur ve arkadaşlerı YAZ TEMSİLLERİ Pazartesi Bakirköy » Salı, küder Çarşamba, Narlıkapı - Perşembe, Kadıköy o Cuma, Şehremini - Cumartesi, Beylerbeyi Pazar, Yenişehir « ERTUĞRUL SADİ TEK ; Şehzadebaşı TURAN tyatrosunda Bu gece YEMİN 3 perde Okuyucu Aysal yar 20 paradi 10 localar 100 Gazetemizde çikan yazı ve resimlerin bütün hakları mahfuz ve gazetemize aiddir. ABONE FIATLARI İlânlardan mes'uliyet alınmaz. Ceyab için mektublara 10 kuruşluk Telgraf : Son Posta Telefon : 20203 Doktor General Hâzımın hatıraları (Baştaraı 7 mel sayfada) Aradan bir müddet geçti. Prens, he- remlerine, şehri gezdirmek istedi. Kadın cağızlar, gene öcü gibi çarşaflandılar... Dr. General Hazım Bellisâna merakla sordum: | — Ve o kılıkla tramvaya mı bindiler? General güldü: — Yok, bu sefer, bizim «efendi: oto mobil parasını kıymış idi artık! Lâkin, Seyfeddin, refikalarile birlikte, Viyana- nın alelâde bir kafeşantanma gitmek is- temesin mi? Halbuki, böyle bir yere, ken- disinin bile yalnız olarak gitmesi muvafık | değil idil Bizim <efendiz üstelik, çarşaflı, peçeli haremlerini de beraberine almak İsevdasma düşmüş idi! «— Aman efendi, ne yapıyorsun? Pek ayıb olur!» Dedim ve kafeşantan safasının önüne tim. Seyfeddin, benden meded ummanın »eyhüde olduğunu anlayınca, uşağım o- telciye göndermiş ve onun delâletile git mek istemiş! Tabii gene mâni oldum! İşte, bu yüzden de «efendiz ile aramız açıldı. Ertesi günü, doğruca sefarethaneye geldim. Pasaport muamelesini yaptırma- Ha başladım. O zaman, Viyanada, Hüse- yin Hilmi Paşa merhum sefir idi. Paşa, beni çağırttı: Aman oğlum, Seyfeddin efendiyi bırakmalı; Dedi. Ben güllâbi değilim, bir dakika bile duramam!» Cevabını verdim ve Hüseyin Hilmi Pa- şaya, pasaportumu güçlük ile vize ettire- rek hemen İstanbula avdet ettim! Bu vakitsiz dönüşümden haberdar olan Talât. Paşa, beni çağırttı ve: «— Seyfeddin efendiyi neye yalnız bi- raktın, canım? Halbuki, biz onu, Avrupa hayatmı, senin delâletin ile görsün diye göndermiştik! Sözlerini söyledi. Sadrazama da şu cevabı verdim: «— Doğru, paşa hazretler... Fakat ne yapayım ki bunlar görmüyorlar, ancak kendilerini gösteriyorlar!» : Sabih Alaçam 8 Yaza DAMAR SERTLİKLERİ ile geçer. Urinal, karaciğer, nız, damar sertlikleri ve şişmanlık şikâyetlerinizi URİNAL ile ge-| “URINAL Vücudde toplanan asid ürik ve ok- salat gibi maddeleri eritir. Kanı te- mizler. Lezzeti hoş, alınması kolay- dır. Yemeklerden sonra yarım bar-| dak su içerisinde alınır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU — İSTANBUL Bekârlar niçin evlenmiyorsunuz (Baştarafı 8 inci sayfada | sünde bulundum ve bir muallime ile ha-| yatımı birleştirenek 400 lira masrafa gir- dim. de genç ve yakışıklı bir adam buldum. Kayınvalidem, karım ve o hep beraber oturuyorlardı. Bana bu zatın refikamın meslek arkadaşı, tarih muallimi olduğu nu söylediler. Soğukkanlılığımı muha- faza ettim. Bir şey söylemedim. Aradan bir müddet daha geçti, Bir gün gene ev- de yabancı bir adama tesadüf ettim. Bu da riyaziye hocam imiş!.. Yani arkadaşı. tabil bu vaziyete tahammül edemedim. Ayrıldık. Benden sonra başka birile der. hal evlendi. Şimdi onunla talâk için mahkemedeler, Ben evlenmiyorsam,' s0- rarım size hâksız mıyım? Evlenmek, yu- ya kurmak istiyorum. Fakat sütten ağzım | yandı, ayranı üflemek mecburiyetinde- yim. Şuna kanaat getirdim ki, izdivac ba- kikaten bir piyangodur'» © Salim Demirci (İzmir, Karşı- yaka): «— «Niçin evlenmiyorsunuz?» diye be- kârlara sorduğunuz suale ben de cevab vermek istiyorum. Tecrübeli bir bekâr sıfatile fikirlerimi pek yavan bulmıyaca- ğınızı sanırım. «Niçin evlerimiyorsunuz?» diyorsunuz. Hangi bekâr vardır ki, bökâr. lığı evlilikten üstün bulduğu için evlen- memiş olsun!.. Merax etmeyin, bütün be- kârlar ilk fırsatta evlenmek isterler. Be- kâr kalmış olanlar, işte bu fırsatları ya- kalıyamıyanlardır. Fırsat dediğime ba. kıp ta, fevkalâde geyler, meselâ çok gür! zel, zengin vesaire gibi kızlar aradığımı- za hükmolunursa hata edilmiş olur. Be- kâr için en büyük fırsat bir aile sahibi 9- lacak kadar akçeye malik olmaktır. | Memleketimizde maalesef geçim pek zor.| Bilhassa kadın eşyası.. kadın eşyası lüks bir masraftır amma. aile bütçesindeki tur tarı gıda maddelerinden aşağı değildir. Şimdiki kızlar ise peynir ekmek yemeğe razı, fakat muhakkak modayı takib ct-| meğe heveslidir. Bunu temin edemedi KURT Doktorlar, Bankacılar, Kâtibler, TIKU DOLMA KALEMİ Avrupada tasdik olunduğu gibi bütün Türkiyede de mürekkebli kalemle yazı yazmak mecburiyetinde olan halkı hakikaten bu eziyetten kurtarmıştır. TIKU ucu aşınmaz, bol mürekkeb alır, kuvvetli basılır sa 3-4 kopya çıkanlabilir. edenlerin, evvelden 3 İira zeme Müdürlüğü odasında toplanan mal muhammen bedelli muhtelif demir ve sa eksiltmesi yapılacaktır. Eksiltme şartnamesi ve teferrüatı bedi alınabilir. Muvakkat teminat 242 lira 35 kuruştur. İsteklilerin muvakkat teminat ve şartı Mektebliler, velbasıl bütün mürekkepli kalemle yazı yazanlar, mürek- kebin ceplerine akmasından, kurumasından, ve ucun bozulmasından kurtaran yegâne siyecide bulabilirsiniz. Israrla markasını isteyiniz. Markaya dikkatı Kırmızı halka TIKU yazılmış olmalıdır. Dikkat ı Acentamız bulunmadığı memleketlerden bir aded sipariş üne ii Alie vergi alınmak sure “ izdivaç teşvik edilemez. Evli de min ettiği zarar, bekârlık ha fazladır. Binaenaleyh, bekârlsr PİE. memnuniyetle ödiyeceklerdir. kör kârlar niçin evlenmekten bu po kuyorlar?.. Buna bekâr arkadaşlar” şimdi mına ben cevab vereyim: Çünkü pa evlenmek yüzde yirmi beş nisbeti yaşi” adeti garanti eden bir keyfiyet olsn: zari Boşanma vak'alarının fazlalığı ” dikkatimizi celbedi z tinin paradan bir temel üst ettiği bir devirdeyiz. Bekârlar © Selâmi Pekin (Konyw din tepesi): Bekârlardan — * Açık muhabere: © İzmir okayacularımızdan Salâhattin'e: «— Fikirlerinizi nazart olarak çok ru bulduk, Ancak tatbikine imkâa M değ yak yer Müflis Nikola Kazaz masasına ys” esat eden hazinenin istediği 929 mi kazanç vergisinden 207 lira 90 kuruf isin elinde olmıyan bir sebeb YADİ mi diyenin emrile kapanan salhanenin madığı zamana aid kazanç vergisile kellef tutulması muvafık olmad! hazinenin istediği paradan dolayı xy? ve kabul talebinin reddine karar #i ilân olunur. — (18435) o... Dünyaca. maruf “PEUGEOT, Bisikletleri en BAKER Mağazalarında satılmaktadır” takdirde geçimsiz oluyorlar, Aile saad —. ULU ) üvendisler Açık burak dığı halde her #9 şekilde durursa sun mürekkeb akma$ kurumaz. TIKU (en s8 ve eh kullanışlı kalemdir. Siyah - yeşil - mavi ve Kırım renkleri vardır. Her büyük Ku üzerin? göndermeleri mercudur. Deposu : Havuzlu han No. 1 İstanbul Saat - Mücevherat ve RADYO Ticarethanesi. Rikardo Levi halefi FİLİPPO LEVİ Nafıa Vekâletinden 12/8/939 Pazartesi yünü saat 15 de Ankarada Nafia Vekâleti binası içinde gas i il 231,90 zeme eksiltme komisyonunda 423) ge ç malzemesinin açık eksiltme usulü günde” ayi namesinde yazılı vesaik ile ayr elsiz olarak malzeme müdür! gün saat 15 de mezkür komisyonda hazır bulunmaları lâzımdı (1937) öö ADAPAZARI DEMİR ve TAHTA FABRİKALARI Türk Anonim Şirketinden: Fabrikamızda dökme soba; el arabası, Köylü Sap arabası, Araba yedek aksamı ve bilümum demir, tahta ve dökme mıştır. Siparişlerin doğrudan doğruya işleri imaline başlam Adapazarı adresimize veyahut Ankara Merkez Büromuz ndresine yapılması sayın müşterİ” rimizden rica olnur.