23 Haziran 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

23 Haziran 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

14 Sayfa «Son Posta» nın tefrikası: 19 Yazan: Hasan Adnan Giz © Şeceretüddür ve Aybey 'Günlerdenberi onların semtine uğra- mamışlı. Mansur döndüğü şün - denberi heme cisinin y ayrılmak, evi» | n bir erkek için i. Onu herkesten kıs- kanan genç k arısı vardı. Kocasının son günlerde kendini bu kadar ihmal IN, kadın: çok üzüyor; Ay i, nerede vakit geğirdi ğini pekâlâ bil Imaz bir varlık yara açlı. Mısir İncisi, ütün elinden alsa bile ne yapabi irdi.? Bir münakaşa arasında Şeceretüddür için sarfettiği birkaç ağır söz genç kumandanı çok bey, şimdi biraz da karı- iteminden kaçıyor- a olsun e- nlerden köşkün Ikona çıktı. Başını ışık se dayadı. Hazin bit matzara vardı içerde: Odanın nda bir Sahanların kapağı henüz 4 mış ka- Tısı yerde oturarak oğlu Nureddini göğ- di - Çocuk hıçkıra hıçkıra ağ- Kadının üzüntüsü yi — Oğlum baban savaşa g kazansın gene gelecek. Bu sefer çocuğun feryadı — Anne babam harbde öldü sa? Hıçkırıklar çoğalıyor, çocuk haykırı- yor. < — Anne babamı isterim! Anne baba- rü; isterim! Aybey daha fazla dayanamadı Kapı-| 2 hızlı çaldı. Çocuk bir çığlık ko- — Anne babam geldi. Kadın kapıya koşan çocuğu tutmuş- tu: — Oğlum çıldırdın mı? Baban bu vâ- kit gelmez. Kapıyı açtı. Bir hayret nidası!. — Fakat siz? Nasıl oldu da geldiniz? Çılgın gibi atilan çocuk (babasının boynuna sarıldı: — Baba! Baba, babacığım! in Ali, şimdi hem ağlıyor, Aybey, oğlunu göğsüne bastırdı: — Oğlum! — Seni artık bırakmam baba! — Ordu gelse gene vermem baba! © Kadın bu sahneden içlenmişti. Koca- sna iğbirarla bakan gözlerinden bir damla yaş süzüldü. Bu sırada hâlâ açık duran kapının önünde hafif bir ayak sesi duyuldu. Kapıdan uzanan bir el içeriye bir mektu! 'lattı. Derhal mek- tubu kapan Aybey dişarı fırlamak İste- a. Fakat çocuk bütün kuvvetile bacak- © arma sarılmıştı. O kapıya gidene ka- n dört nâla uzaklaştığı duyul- du. Mektubu açtı. Yalnız bir satır: «Gizlice ve derhal geliniz Aybey!» im- rdu. Karşısında dim- ran karısı bir kâğıda Bir ona bakıyor; çocuğu var kuvvetile baceklarına sarılmış ve sevgili Melike çağırıyordu. Bir tarafta boynu bükük $ir , ağ yan bir çocuk diğer ta r sevgili vardı. Şimdi ünemi - — Sıkılmayınız Aybey, gidiniz. — O üzülmesin gidiniz. Gitmek sözünü duyan çocuk bir fer- yad kupardı. — Bırakmam babal. Kadın çocuğu azarladı. —- Bırak diyorum sana. — Bırakmam anne bu gece bizde kal- sın. “Aybeyin alnında iri ter damlaları be- yemek tepsisi! | ordu. Hasmının | Şi İ cuk için için ağlıyor, Kimbilir belki bu sırada Mısır İncisi de ağlıyordu. Acele trdığına bakılırsa herhalde çok mü - hiza bir işi vardı. Gitmese kızar kırılır belki bir daha yüzüne bakmazdı. Bir çocuk sözüne bağlı kalmak.. kararını vermişti. Yavaşça kapiya doğru yürü- dü. Çocuk gene acı bir feryad bıraktı. — Bırakmam baba. Oğlunu sarılarak öptü: — Yavrum çok mühim bir işim var. i gideyim gene gelirim. — Yarın gidersin baha! — Bırâk diyorum and içerim ki dö- nerim. — Ne olur baba! Artık dayanamıyan kadın çocuğu şiddetle kolundan çekti. — Bırak onu sevgilisi bekliyor. Aybey, kıpkırmızı olmuştu: — Bir daha onu ağzına alma haykırdı- ona dil uzatma! Ve bacağında titriyen yavruyu silke- rek düşürdü. Dişarı fırladığ: zaman ço- cuğun feryadı bahçeyi doldurmuştu. * — Sizi gece yarısı yordum Aybey! — Sizin yolunuzda insan yorulmuyor sultanım! Şeceretüddür, Aybeyi hususi odasına almıştı. Yarı karanlık odanın Melikeye verdiği manal; güzellik karşısında Ay- beyin düşüncesi dumanlanır gibi oldu Ah ne olurdu? Ne o binlerce üzüntü içinde çırpınan bir Melike olmalıydı ne de kendisi ağır yükler taşıyan bir asker! Bu karanlık gecede dünyanın her üzüntüsünden uzak yalnız birbirlerini dinleseler. yalnız sevgi ve saadet tür- külerini söyleseler ne çıkardı? Kimbilir şimdi söyelnecek ne acı hâdiseler var- (A vor) -diye 2 — İkram - Tasecüb nldası. 3 — Tenis oynamağa yarayan ağlı tahta - Şimdi de. 4 — Hatırlatan - Büyük cüsseli, 5 — Bir nota - Kapora, 8 — Bayaz - Sonunda bir «Kes olsa erkek keçi, 7 — Rabıt edatı, 8 — Nikâh » Toprak sürahi, 9 — Meta başka şeklide belâffuzu - İ - simlerden sıfat yapmaya yarayan lâ- biğa, 10 — Lahsa - İki tarafi keskin bıçak, YUKARDAN AŞAĞI; 1 — Mevsimi göçmek üzere olun bir mey- va - Yırtık elbiseye yırlığı kapamak *çin eklenmiş parça, ? — Minarede okunan - Damarlarda bulu- nan, 3 — Ayni işi yapıp birbirinden iyi yapmak isteyenler - Dair. 4 — «Ebods iu mddı - Bayramlarda cad-|, delere yapılan kapılar. 5 — Boşanmak. 6 — Urağı işaret için kullanılan nida - Pa- ra. 7 — Kraliçe » Göz rengi, 8 — Celbeden - Ad. 9 — Olan biten. 10 — Birdenbire yetiş. Geçen bulmacanın halledilmiş şekli: BOLDAN SAĞA: . 1 — Kursuz - D, 2 — Uyuş - Uyudu. 3 — Susak -Ur-A, 4 — Uşak » Eşme. 5 —R. - K. - Luab, 6 — Bu - Elek - İz. 7 — Uyuşuk - Adi, 8 — Zurna - Ayal, 9 — D - Abidak Hedi. Oft Ne sıkıntılı bir andı bu. Ço-) 9 — Dea. 24. SON POSTA Zenci Joe Louis bir meyhaneci ile dövüşüyor Dünya boks tarihinde yapılagelen maçların en heyecanlısı ve fevkalâdesi önümüzdeki halta Nevyorkta oynana - cak maçlır. Bu maçta (iki tonluk Tony) lâkabile maruf meyhaneci Joe Louis Galento ile çarpışacaktır. Gelento'nun idmanlarının esasını bi- ra ve püro içmek teşkil etmektedir. Mey hanecinin, Joe Lous'i yenmesi pek u - İzak bir ihtimal görünmekle beraber, kendisi şunları söylemektedir: — Ne diyorsunuz?.. Herkes benim â- lelâde işko bir maskara olduğumu, Joe Lonisji ünvanı için müsabakaya davet İedemiyeceğimi, zencinin beni lokma lokma edeceğini söylüyor. Hayır. Joe İtouis beni kötürüm bırakamıyacak, lokma lokma hele hiç edemiyecek. Ak- ben ona, yumruk nasıl savrulur göstereceğim. Mükemmel bir ders ve - receğim. Karşımda beş ravunddan faz- Ja dayanamıyacak. Hesabını o kadar ko lay ve çabuk göreceğim ki... Çenesine indireceğim bir sağ direktle, ringin dö şemesini öptürteceğim kendisine.. Bel- ki fazla övünüyor, yahud atıyorum sa- İnacaksınız. Öyle değil. Evvelâ, yum - İruklarım Joe'nin yumruklarından da Meyhaneci boksör Galento ha şiddetli ve mi rdir. Benim üç ra vundda yendiğim birisini o beş ravund da mağlüb edebildi. Ben vurduğum za- man hasımlarım yere diz çöküyorlar. Louis indirdiği vakit ise, hemen zem - berek gibi ayağa fırlıyorlar. Onun için benim avantağımı daha fazladır. Ve Joe Lowis'i yeneceğim muhakkaktır. Bu hafta yapılan futbol maçları Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesi Fut bol Ajanlığından: 24/6/1939 Cumartesi günü yapılacak maçlar Taksim stadı: Süleymaniye, Şişli - Beykoz, Kurtu- Tuş saat 15,30. Hakem Feridun Kılu Yan hakemleri Neş'et Şerman ve Ha - lid Uzer, Ateşspor - Galatasaray saat 17,30. Hakem Ahmed Âdem. Yan ha - kemleri Nuri Bosut ve Ssmi Açiköney. 25/6/1939 Pazar günü yapılacak maçlar Şeref stadı: Topkapı, Amavudköy - Kasımpaşa, Galataspor saat 13:20. Hakem Necdet Gezen. Yan hakemleri Halid Özbay - kal ve Ziya (o Kuyumlu. İstanbulspor, Beyoğluspor - Hilâl, (oOKurtuluş saat sakem Halid Galib Begü. Yar Bahaeddin VU) ve Şevki teşspor - Beşi Saat 17,30 hakem Şazi Tezcan. Yan hakemleri Ad nan Akın ve Selâmi Akal, İre yarışlarının o seneler en mühim si- Haziran 23 nı S POR ngilterede ve bizde Derby yarışları Bütün dünyaca meşhur olan ve her memleket tarafından aynen terli edilen bu yarışları biz 1930 . 31 yıllarında organize ettik ve 8 sencdenberi «Atatürk koşusu» ismile aaa. devam ettirmekteyiz. Ae ema 1780 de ilk Derby yarışını kazanan Diamel işmindeki af Geçen Pazar günü Ankara hipodro - munda Atatürk koşusu koşuldu. Tek - nik neticeleri bir iki satırla Pazartesi günü gazeteler yazdılar. Bu yarış dünyanın her tarafında ka- bul edilen klâsik kaide ve nizamlari- 1e Atatürk koşusu ismi altında 1939 şe- nesi Türkiye Derbysiydi, fakat atçılık ve binicliğimizin her noktasile ne de- receye kadar alâkadar oldukları pek açık görünen gazetelerimizden zaten bu havadisin bundan daha mufassal beklenemezdi. Yarış, yarış ve ıslah encümeninin ni- zamnamesi mucibince her sene olduğ gibi bu sene de Ankara hipodromunda ve klâsik kaldelerine göre memlekette doğmuş flç yaşındaki halis kan İngiliz erkek sa dişi taylara mahsustur. Mesa- fe 2400 m. siklet 58 K. mükâfat 5000 Hira, birinciye 4200, ayrıca yarışa kay - dolan atların dübüli; nu. Kazanan atı yetiştirene (tay oldu- ün anasına sahib olan demektir) lira, fkinciye 500, üçüncüye 300 Ti- Ta. Yarış nizamnamesi klâsik koşuların en mufassalıdır ve bizde 14 madde ile koşacağı bildirilen tayın doğduğu gün den itibaren koşacağı güne kadar vazi- yetini takib eder. Bu yarış dünyanm her yerinde dai - ma Haziran oyı zarfında yapılır ve A- merikadâ, Avrupada bilhassa atçılığın en eski tarihe malik ve en fazla ilerle - miş olduğu İngilterede asırların an'a - nesi ve senenin en mühim hâdisesidir. O gün hipodroma kral ve bütün hükü - met erkânı gelir ve âdeta milli bir bay ram yaşanır. Yüz binlerce kişi Britan- va adalarından Epsom'a akın ederek günlerce evvel hipodromda yer kapar- Jar. Derby ilk defa 1771 de Lord Derby tarafından Epsom'da tertib edilmiş ve ilk yarış 1780 de koşulmuştur. Lord Derby teknik ve intizam dairesinde 1648 denberi yapılmakta olan İngilte - masıydı. Atçılığa olan alâka ve hima - N bilhassa organizaförlükteki ka- etile derhal İngiltere Jokey « Klü- n başına geçmiş ve yarışlara tikçe arlan bir rağbet kazandırmıştır. Sağlığı müddetince ismine izafe e - dilen yarışın bütün masraf ve mükâ - fatlarını kendisi vermiş ve bu uğurda enelerce yekünü büvük rakamlara ba olan paralar sarfetmistir. 1780 de dünyanın ilk derbisi Sir C. Bumburiye aid Diomel tarafından ka - zanıldı ve Lord Derby bu yarışı ancak 1787 de Sir Peter Seats ismindeki atı ile kazanabilmiştir. Epsom derbileri daha ilk senelerde bütün diğer (o memleketlerda dehşetli alâka uyandırıp mükâfatlarının zen - ginliğile bütün atçıların gözlerin! ka- maştırıp ihtiraslarını celbelmeğe baş - lamasına rağmen İngiltere türflerinden bu zaferi kolay kolay alamadılar. An - cak bütün ahırını sırf bu maksadla İn- giltereye taşıyan Fransız Kont de Lag- ranj 1862 de Gladiatörle bu yarışı atı - nın akılları durduracak kudreti sayesin de kazanı ve atla jokey günlerce Londra polisinli n muhafazası altında kalmıştır. Bu yarıştan Kont de Lagran- jin yalnız bahs: müşterekten 3: milyon frank kazandığı rivayet ediliyor. başlıyan Derbi; yarışçılığın mevcud olduğu hı lekette kabul edilmiştir. Biz ilk Derby'yi 1930 - 1931 de ilk Epsom Derbysinden 140 sene sonra or- ganize ettik ve o tarihtenberi her sene muntazaman yapıyoruz. Cavid S. Tulça Pazar günü yapılacak yüzme müsabakaları Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesi Su Sporları Ajanlığından: 1 — Su sporları federasyonu tara - fından evvelce bütün klüplere tarim edilen 1939 yılı yüzme programı mu « cibince (bölge teşvik yüzme müsabaka sı) 25 Haziran 1939 Pazar günü Şeref stadındaki yüzme havuzunda yapıla - caktır. 2 — Müsabakalara saat 13 te başla - nacaktır. 3 — Beden terbiyesi hüviyet cüzda- mını hâmil olmıyan yüzücüler müsa - bakalara giremezler. 4 — Bir yüzücü bir günde (su topu hariç) ancak iki yarışa iştirak edebi - lir. 5 — Müsabakalar beynelmilel yarış nizamnamesine göre yapılacaktır. 6 — Jüri heyeti: Ahmed Fetgeri, Ri- za Sueri. Hakem Sıtkı Eryar, Ali Rıza Sözeralp, Fahri Ayyad, Suad Erler, Hü sameddin Güreli; Bekir Macur; Hikmet Üstündağ, Behzad Baydar; Celâl Gö »- zen. Yukarıda isimleri yazılı arkadaşların mezkür gün ve Saatte müsabaka ma « hâlinde bulunmaları rica olunur. Hilal klübünün toplantısı Hilâl Spor Klübü Başkanlığından: Nizamnamemizin 27 ve 32 nci madde- leri mucibince senelik adi kongremiz 8 Temmuz 1939 Cumartesi günü saat 16 da Erenköyünde klüb binasında yapı «- lacaktır. Kayıdlı bulunan azanın tayin edilen gün ve saatte teşrifleri, maze « reti yüzünden gelemiyecek olanların da vekâletnamelerini göndermeleri ti- ca olunur. r mem -