June 23, 1939 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

June 23, 1939 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

UZ > Bi Çankırılılar belcuiyeden müsbet çalışmalar Her şeyden evvel şehri bekliyorlar rin hakiki ve modern ihtiyaclarının yerine getirilmesi, temizlik teşkilâtı yapılması ve ilede kurulması bekleniyor Çankırıdan ow görünüş Çankırı (Hususi) — Belediye bu yıl muhayyel bir hesabla bütçesini 81,800 li. taya çıkardı. Geçen yılki bütçenin tam Üçte bir fazlası demek olan bu bütçe ile şehirde hayli işlerin başarılması icab e - der. Fakat belediye bülçesini beraber kadrosunu da çoğaltmaktadır. Yeni, yeni memuriyetler ihdas etmekte. dir. Belediye bu suretle kendi bünye - sinde ıslahat yaparken başlıca büyük iş. lerinden biri olan ve iki yıldanberi kuru. lamıyan, yemi elektrik tesisatı işlerile meşgul bulunmakta, Bundan başkı Be! dan yeni istikraz etmekte olduğu 50 bin liranın 30 bin Jirasile bir «hale yaptır - mak üzere tetkiklerini bitirmiş ve pro» jelerini hazırlamıştır. Diğer taraftan şehir ormanlığında bir yüzme hâvuzu vücude getirmektedir. İşte şu birkaç kalem belli başlı iş pe- şinde koşan belediye şehrin hakiki ve mo. dern ihtiyacını geride birakmaktadır. Şehir temizlik bakımından geridedir. 25 mahalle ve 4 binden fazla evli olan gehrin temizliği iki at arabası ve on sü. pürgeci ile yapılamamaktadır. Sokaklar var ki ayda bir defa süprül artırmakla ler bankasın - müyor, Evlerin çöpleri tenekelerde dola. rak kapılar önünde çöpçü arabalarının gelmesini bekliyor. Çarşılar, büyük caddeler gündüzleri sulamak zahmetinden zade, toz duman içinde süprülüyor. Bu yüzden (şehirde mebzul miktarda karasinek peyda olmuş tur, Bu “sineklerden halkı kuflarmak isti - İyen belediye bütün dükkâncıların dük - kânlarına sinek tuzağı kurulmasını mec. bur etmiş ve şimdi her dükkâna sinek ya. Pıştırıcı kâğıdlar asılmıştır. Halk sinekle bü şekilde mücadele edilmesini oganb bulmaktadır. Çankırının büyük bir derdini da; şeh. rin yangına karşı siğorlasız o bulunuşu teşkil eder. Belediyenin yangıa karşı aldığı basit tedbirlerden şehir suyundan muhtelif yerlere konan su musluklarile birkaç ya ba ile büyüyen ve yani binalarla baştan başa süslenen Çankırı yangına karşı na- sıl korunabilir? Evvelce binlerce lira zararlar doğuran İyangırları yeniden görmemek için Çan - | kırıyı da itfaiye teşkilâtına sahib kılmak -İzamanı çoktan gelmiş ve geçmiştir. malı hortum ve bir iki eski basma tulum. | Kaşta bir kadın dövüşerek namusunu müdafaa etti Kaş (Hususi) — Kazamızın Akörü köyünde bir tecavüz hâdisesi oldu. Köyün Kilise mevkii civarında Mus- tafa Porsuk adında bir köylü eşi ile bir- likte tarlalarında meşgul iken, bir ara- lik 15 dakika uzaktaki pınardan su al- mağa giden Mustafanm yokluğundan ve mevklin tenhalığından istifade et - meğe kalkışan Hasan adında bir köylü deiikanlısı, yoldan geçerken Mustafa - nın karısını yalnız olarak görmüş ve yaklaşmıştır. Hasan, kadına, #ki senedenberi ken- disini sevdiğini söylemiş ve derd yan- mağa başlamışsa da Mustafanın karısı; «Namusuma asla leke sürdürmiyece - gim» diyerek mukabelede bulunmuş - tur. Bunun üzerine Hasan, işi zora bin - dirmek istemiş ve aralarında bir bo - ğuşma başlamıştır. Kadın, mütecavi - zin bir çok yerlerini ısırmış ve kendini tırnaklarile müdafaa ederek Hasanın suratını tırnaklarile yaralamıştır. Niha yet, hâdiseye yetişen Mustafa Porsuk karısının mücadelesini müş ve kav gaya iştirak ederek, mütecaviz Hasa nı adamakıllı haşlamıştır. Etraftan ye- ler, kavgayı önlemişlerdir. tiş İş, adliyeye intikal etmiştir. Bir manda yüzerek İmralı mahkümlar Adasına gitti Bursa ('Hususi) — Geçenlerde İm - ral: mahkümlar adasında çok garib bir hâdise olmuştur. Mahkümlar muavyen yerlerinde çalışırlarken, denizde büyük bir elamin gittikçe yaklaşmakta oldu - ğunu görmüşler ve sahile koşmuşlar « dır. kat adaya (ovaklaşmakta olan bu büyük cismin geri döndüğü görülmüş, İbiraz sonra ise yeniden < 'adaya doğru İyüzmesine devam etmiştir. Biraz sonra bunun bir manda olduğu anlaşılmıştır. Nereden geldiği ve kime aid olduğu anisşılamıyan manda biraz sonra kara- ya alınmış ve çifte koşulmağa başlan- miştir. Kazova sulama kanalının temeli atıldı Tokad (Hususi) — Kazova sulama kanalının başlangıç noktası olan Gü - menek köprüsünde bugün temel atma merasimi yapılmıştır. Burada inşa edi- lecek barajla Yeşilirmak şişirilecek, ır- mağım sağ sahilinden ve meşhur Ku - mana harabelerinin eteklerinden baş - lıyacak olan kanala su verilecektir. Cümhuriyetin vilâyetimize isabet e- den en kıymetli eserlerinden biri sa - yılmağa lâyık olan bu iş merkez kaza- sının Kazovasını ihya edeceği şüphe « sizdir. Halk sevinç içindedir. Merasime saat 13 de istiklâl marşile ibaşlanmış Vali Salâhaddin Ünerin sö; levinden sonra sıra İle belediye reisi doktor Remzi Topçam, Halkevi adına Fikret Altıner, Malâi (O Gazilet adına Fevzi ve en son olarak Sular idaresi Samsun bölgesi müdürü Sabri Falay birer söylev vermişlerdir. Kurban ke- silmiş ve ilk kazmayı Vali Salâhsddin beli orta okul kız talebeleri tarafından bir el işi sergisi açılmıştır. Resim | Üner Tokad meb'usu Sıtkı Atan vur - alâka ve takdir toplıyan sergiden bir köşeyi gösteriyor. muşlardır. Pazer Ola Hasan Bey Diyorki: di Atik) ih — Hasân ix zetelerinin Y re. rahhaslar gidecek. ve kadınları e kadın mu, sk mühim bir yapacaklarmış. görüşmek üzere bir toplantı Hasan Bey — Anladım an. ladım.. Greta Garbo sori gün. lerde saç tuvaletini değiştir. miş. alâkadar mevzuu | Yurddan resimli haberler ii Edirnede eski eserler üzerinde tetkikler yapıldı Edirne (Hususi) — Edirnedeki eski eserleri ve müzeleri tetkik için şehri - mize gelen Maarif Vekilliği Arkeologu ve müzeler umum müğür muavini Remzi Oğuz buradaki tetkiklerini biti- rerek Ankaraya dönmüştür. Remzi Oğuz tetkiklerini Umumt Mü- fettişliğe bildirmiş, ve bu arada Ek - mekçioğlu Ahmedpaşa kervansarayın da açılacak olan (İslâm! mahkükât mü. zesi) üzerinde durarak Osmanlı salta- natının bütün devirlerinin tarihini ya şatan ve İstanbul, Bursa ve Ankara - dan daha zengin bir kiymette bulunan Türk kabristanlarındaki mezar taşla - rının biran evvel buraya (bakillerini Maarif Vekilliğinden istemiştir. Mezarlıklardaki taşlar (o Türkiyenin en büyük mahkükât müzesile arşivini kuracaktır. Resim İslâmi mahkükât müzesi ha - ek olan.Ekmekçioğlu Ah - rayıdır. taştan Düzcede büyük K pehlivan güreşleri çen Pazartesi günü tertib ettiği yağ »n bini mütecaviz bir halk de yapılmıştır. livanların . miktarı makla dilmiyen üç çift (Mülâyim, Yarım dünya Süleyman, Baba: dalı Arif, Molla Mehmed; Pehlivanköylü güreşler kütlesi önün- Güreşe iştirak eden peh- yetmişi o mütecaviz ol - beraber hiçbir yerde e tesadüf e - 5 İbrahım, -A- ü Mustafa) gibi pehlivanlar da, güre- şin ehemmiyetini arttırmışlardır. Kurum pehlivanlara Pazar günü akşamı mükellef bir ziyafet vermek suretile bu k:ymettar Türk sporcularını izaz ve ikram etmiş ve güreşi müteakıb iki otobüs dolusu pehlivan büyük bir neş'e ve memnuniyetle Düzceden ayrılmışlardır. Resimler bir kaçıdır. Bir köylü domuz avında kendi kendini vurdu Kaş (Hususi) — İslâmlar köyünde| Bayram adında bir köylü, domuz bek-| lerken silâhı ateş almış ve Bayrami kal- binden ağır surelte yaralanmıştır. Ya - ral, Fethiyeye gitmek isterken, yolda; ölmüştür. Yozyadda şiddetli dolu yağdı Yozgad (Hususi) — Geçen Pazar gü- nü öğleden sonra başlıyan sürekli yağ- mur kasabanın civarında tahribat yap- mış ve kazaya bağlı Karacaveren, Ka- dılar ve Doğuca köylerine yağmurla karışık dolu düşmüş, bütün mahsulâtı tahrib etmiş, Doğuca köyünden on beş sığır, Kadılar köyünden on çift sığır sele kapılarak telef (olmuştur. Civar köylerde hasar ve telefatta vardır. İn- sanca zayiat yoktur. Zarar ziyanın tes- bitine kaymakam Hikmet Güvenç biz- zat el koymuştur. Netice henüz tesbit edilememiştir. Bursada Uç sabıkalı yakalandı Bursa (Hususi) — Zabıta üç sabıka- hı yankesici yakalamıştır. Bunların bi-|1 risi ve azılısı olan Selânikli İzzet Ka - racabeyde açılmış bulunan hayvan pa- nayırında ele geçirilerek şehrimize ge- tirilmiş, Bergamalı Tevfikle, İstanbul- lu Hüseyin Bursada yakayı ele vermiş- lerdir. İcağı yerlerdeki evi güreş İntibalarndan Kastamonuda şehir olel ve gazinosu yapılıyor | Kastamonu (Hususi) — Kastamonuda yapılacak olan şehir otel ve gazinosunun lingasına başlanmıştır. Otelin inşa oluna. ve dükkânlar: 5900 liraya hususi idare tarafından istimlik & İlunarak yıkılmış ve yeri temizlenmişti Bir iki güne kadar temellerinin atılma - sma başlanacaktır. Bu inşaat bususi mu- İ basebenin emlâk bankasından yaptığı 65 İbin liralık istikrazla vücude getirilecek « tir. Bu parayla ayrıca balka inşaat örne. ği vermek için memur evleri yapılacak - tır. Bu evlerin ve otelin inşasının mev. sim sonuna kadar ikmal olunacağı kuv - vetle söylenmektedir. İzmir fuarı hazırlıkları İzmir (Hususi) — Fuarda «Dünkü, bu. günkü ve yarınki İzmir pavi. yonunun hazırlanmasını deruhde eden a. raştırma heyeti bu vesile, ile İzmirin ta, rihini aydınlatacak birçok kıymetlar e - serler ve vesikalar elde etmişlerdir. 16, 17 ve on sekizinci asırda İzmir şehrini gösteren kabartma bir harita, kara ka. lemle yapılmış bir İzmir kordonu tab . lost, Portekizli bir gemicinin İzmir şehri fotoğrafı elde edilm İzmir şehrinin ku mir amazonu, tunçtan yapılmış gayet ufak çapta bulunmuş ve belediye emrine verilmiştir. una aid olan İz. olara«